zwanger van derde kindje

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Frummels, 3 apr 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zuri

    Zuri Fanatiek lid

    26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
  2. Akka

    Akka Fanatiek lid

    2 sep 2019
    1.392
    1.493
    113
    Vrouw
    Nee, het is nog rustig. Bij de gynaecoloog geweest woensdagen een hele rats afspraken. Ze hebben opnieuw bloed geprikt en ze zouden me vandaag bellen, als de galzuren te hoog zijn (boven 40) gaan ze al dit weekend inleiden. Alleen nu is de uitslag nog niet binnen helaas, dus zit al de hele dag in spanning.

    Als de waardes nog onder de 40 zijn dan heb ik maandag een controle met inwendig onderzoek om de inleiding te plannen (waarschijnlijk volgende week donderdag).

    Ondertussen hoop ik nog steeds dat de boel vanzelf op gang komt een dezer dagen. Bij inleiden en bij zwangerschapscholestase is risico op fluxus groter en ik had al een hoog risico door vorige bevallingen, dus vrees daar wel een beetje voor.

    Afwachten maar weer!
     
  3. Zuri

    Zuri Fanatiek lid

    26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    Het einde is gelukkig wel echt in zicht maar jeetje wat een onzekerheid nog. Hopelijk voor jou zijn je waardes nog ok en beval je voor donderdag uit jezelf ik ga heel hard duimen!
     
  4. Akka

    Akka Fanatiek lid

    2 sep 2019
    1.392
    1.493
    113
    Vrouw
    Dankje! Onzekerheid helaas niet weg genomen omdat de waardes niet binnen gekomen zijn. Communicatie vanuit het ziekenhuis is ook niet best. Maar goed, maandag en afspraak in het ziekenhuis om de inleiding te plannen, dus wat er ook gebeurd, nog een paar dagen..
     
    Zuri vindt dit leuk.
  5. Akka

    Akka Fanatiek lid

    2 sep 2019
    1.392
    1.493
    113
    Vrouw
    Net bij de gynaecoloog geweest om inleiding te plannen, heb 2 a 3 cm. Voorweeën sinds vannacht. Ze heeft meteen gestript en sindsdien voel ik elke 5 a 6min een wee, nog niet mega intens, maar zou mooi zijn als het doorzet. En anders wordt ik donderdag ingeleid dmv breken van de vliezen.

    O ja galzuren waren niet verder gestegen!
     
  6. Akka

    Akka Fanatiek lid

    2 sep 2019
    1.392
    1.493
    113
    Vrouw
    , het heeft hier inderdaad doorgezet! Na het strippen hield het niet meer op, ik kwam binnen met 3 a 4cm ontsluiting, binnen no time braken mijn vliezen en ik vond de weeën al heel zwaar, maar dat was niet gek want amper een uur later was ze er al! Geen overmatig bloedverlies, wat echt zo anders is na 2x wel. We blijven nog even in het ziekenhuis om haar suikers in de gaten te houden, gezien ze met 4250g op 39+4 weer flink was.

    Heel fijn om toch nog zo'n ongecompliceerd bevalling te hebben na al het gedoe aan het einde met zwangerschapscholestase. Helemaal zelf gekomen toen ze er klaar voor was.
     
    Zuri, Fanne, Frummels en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  7. Frummels

    Frummels Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    4.475
    2.832
    113
    Vrouw

    Wat fijn dat het heeft doorgezet zonder inleiding! Gefeliciteerd met jullie meisje!
     
    Akka vindt dit leuk.
  8. Frummels

    Frummels Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    4.475
    2.832
    113
    Vrouw
    Het gaat best goed! Veel zieken hier (manlief en m’n twee meisjes) dus dat was en is wel even pittig maar m’n zoontje doet het super goed op wat krampjes na! Kan er ook steeds meer van genieten omdat we langzaam een fijn ritme beginnen te vinden met z’n vijven!
     
    Akka en Zuri vinden dit leuk.
  9. Zuri

    Zuri Fanatiek lid

    26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    Wonderlijk weer he zo'n babyb♡
     
    Frummels vindt dit leuk.
  10. Zuri

    Zuri Fanatiek lid

    26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    @Akka hoe gaat het daar? Ik neem aan dat we geknuffeld wordt op het moment? :oops:
     
  11. Akka

    Akka Fanatiek lid

    2 sep 2019
    1.392
    1.493
    113
    Vrouw
    Gaat heel goed hier. Verreweg de meest ontspannen kraamweek die ik heb gehad. Ze was bijna 7% afgevallen op dag 3, maar sindsdien komt ze dagelijks 30-50g aan. Ze is nu weet 4110g, dus nog even en weer op geboorte gewicht. Ze ligt best regelmatig in de box te slapen en soms ook in de nacht op bed voor 2 a 3u. Maar ze drinkt ook nog wel heel veel, dus de nachten zijn ook gek veel wakker. Maar goed, dat komt wel weer. Ik moet zeggen dat ik altijd een soort wonderbaarlijk energie krijg als ik borstvoeding geef en daardoor in staat ben om op heel weinig uren slaap te functioneren. Vandaag was de laatste dag kraamzorg en dat vond ik ook wel weer lekker, nu het echte werk. De kinderen zijn heel lief en makkelijk, nog weinig jaloezie, maar afgelopen week was er ook heel veel bezoek van oma's en zo. Dus nu proberen om weer een ritme te vinden waar ik ook meer ga bijdragen in de dagelijkse zorg van de andere kinderen.

    Ik merk trouwens dat ik wel heel erg het gevoel heb dat het mooi is zo. Ik geniet er enorm van, Maar ik voel ook dat dit wel de laatste baby tijd voor me is. We hielden de optie voor een vierde nog wel open, maar op dit moment voelt het voor mij alsof dat niet is wat ik zou willen. Ben benieuwd of ik daar nog op terug kom haha. Denken jullie wel eens aan een vierde?
     
    Zuri vindt dit leuk.
  12. Frummels

    Frummels Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    4.475
    2.832
    113
    Vrouw

    Wat fijn Aka, en heel herkenbaar wat je schrijft over steeds iets meer willen en kunnen participeren in de verzorging etc van de andere kids.

    Hier komt geen vierde, er zit ook al een knip in bij mn man. Ik moet er ook niet aan denken moet ik zeggen. Ik vind drie druk zat en heb niet de behoefte aan nog meer reuring. Ik voel mij ook echt happy zo, met drie. Ik weet niet of het ‘compleet’ voelt waar ik vaak over lees, maar het voelt helemaal goed zo, een gevoel wat ik na twee (nog) niet had ondanks dat ik daar ook mega gelukkig mee was. Ik kan nu bijv zonder aarzelen m’n zwangerschapskleding etc wegdoen. Het enige dat ik echt ga missen is alles wat ik nooit meer mee ga maken. De positieve test, de trapjes in m’n buik, een mini om te knuffelen, te dragen, borstvoeding te geven…Die laatste drie kan ik gelukkig nu nog optimaal van genieten maar op den duur gaat dat natuurlijk verdwijnen en het idee dat dat dan ‘nooit meer’ terugkomt maakt me wel een beetje verdrietig. Dus dan gaat het meer over het afsluiten van deze fase dan dat ik nog een kinderwens heb.
     
    Zuri vindt dit leuk.
  13. Akka

    Akka Fanatiek lid

    2 sep 2019
    1.392
    1.493
    113
    Vrouw
    Klinkt echt super herkenbaar, sinds deze zwangerschap voel ik dat zelf ook heel erg. Mijn man is er minder duidelijk uit haha. We gaan zien of ik toch weer verleid ga worden, maar zo voelt het niet...
     
  14. Frummels

    Frummels Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    4.475
    2.832
    113
    Vrouw
    Ik ben benieuwd! Zeg nooit nooit ;)
     
  15. Akka

    Akka Fanatiek lid

    2 sep 2019
    1.392
    1.493
    113
    Vrouw
    Haha nee precies!

    Onze dame maakt het ook wel verleidelijk hoor. Heel ontspannen tot nu toe. Veel aan de borst, maar dat vind ik prima. En ze is inmiddels 4,44kg, dus 330g in 1 week bijgekomen sinds de kraamweek en 200g boven geboortegewicht, dus dat gaat lekker. Andere kinderen pikken het ook prima op en zijn weinig jaloers of zo. Zeker mijn 2 jarige gaat er erg ontspannen mee om.
     
    Zuri en Frummels vinden dit leuk.
  16. Zuri

    Zuri Fanatiek lid

    26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    Nou dames het forum deed echt mega raar weer eens. @Akka ik heb her eerste bericht dat je bevallen was echt volledig gemist! Mj berichtje erna was meer van ben je bevallen. Berichten erboven liet het forum niet zien en ook geen meldingen meer gehad :eek::eek:

    Dus alsnog gefeliciteerd!!!!!! Wat fijn dat het zo snel mocht gaan zeg!! ♡♡

    Echt jeetje wat suf dat ik dit gemist heb. Stomme pagina soms.

    Hier zit net als bij @Frummels de knip erin. M'n man vond het wel spannend hoor maar had het mij beloofd. Voor mij is het echt goed zo en het voelt ook als een opluchting dat het niet meer hoeft. Ik vond deze 3e krijgen maar wat heftig. 3 miskramen, HG en zwangerschapsdiabetes... nee, ben er echt helemaal klaar mee. Ze is een vrolijke baby die alleen maar lacht. Echt een cadeautje. En daar sluiten we mee af haha.

    Gister haar halfjaardag gevierd. Bizar echt hoe snel dit is gegaan. Morgen weer werken. Ook bijzonder om een half jaar thuis genoten te hebben van haar. 7 maanden eruit geweest. Maar wel heel veel zin erin. We hebben hopelijk alles een beetje goed geregeld maar zal vast pittig worden met 3. M'n man gaat mijn werkdagen om 7u weg met de kids die gaan dan naar gastouder en vso. Ik heb dan nog ff voor mezelf om wat huishoudelijke dingen erdoorheen te jassen en m'n nieuwe werk is 15 min rijden gelukkig. Ben blij met die extra tijd in de ochtend. M'n werk voor de bevalling was nml zo'n 45 a 60 min rijden als ik in de ochtend ging rijden ivm spits.

    Baby gaat inmiddels trouwens 3 weken naar gastouder. We hebben dat tot nog toe steeds tot 15u gedaan en ze vindt het er super leuk! Das zoooo waardevol en fijn om te zien he. ♡
     
    Akka vindt dit leuk.
  17. Akka

    Akka Fanatiek lid

    2 sep 2019
    1.392
    1.493
    113
    Vrouw
    Wauw, 6 maanden al, zo groot! Dan eten ze al wat en ze beginnen te kruipen en zo, nu nog moeilijk voor te stellen met dat bolletje wat het grootste deel van de dag aan me vast geplakt zit haha. Fijn dat ze het zo goed doet op de opvang en heel veel succes EN plezier morgen.

    Deze dame is tot nu toe ook zo relaxed. Ze wil veel borst en veel op mij slapen uiteraard, maar ze slaakt alleen een kreet als de borst niet snel genoeg is. Krampjes vallen vooralsnog mee (nog geen uren in de nacht hoeven lopen gelukkig) en ze kan ook gek l heel gezellig even wakker zijn en met haar broer en zus "spelen".

    Enige waar ik en beetje zoekende ben is dat ik in de nacht steeds meer haar aan de borst in slaap val en dan 2-3u later wakker wordt en wegleggen dan weinig nut heeft omdat ze dan meestal weer wakker wordt voor de volgende voeding. Ik twijfel steeds tussen vechten om wakker te blijven of me maar gewoon overgeven aan veilig samen slapen. bij mijn vorige twee ben ik toen op en bepaald moment maar in een stoel gaan voeden zodat ik niet in slaap viel, maar daarvoor wordt ze me nog net teveel wakker en duren de voedingen nog het te lang. Maar ik weet ook dat dit tijdelijk is..

    Gelukkig krijg ik blijkbaar wel genoeg slaap om goed te functioneren haha, voel me overdag verder prima. Ben ook weer begonnen met elke dag een stukje wandelen, zit nu op rondjes van zo'n 2km, hoop dat het weer mee blijft zitten!
     
    Zuri vindt dit leuk.
  18. Zuri

    Zuri Fanatiek lid

    26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    Ach dat klinkt ook als een cadeautje net als die van ons!! ♡ Hier was het hetzelfde hoor. Elk uur zelfs, soms zelfs 45 min, toen het de hele tijd boven de 30 was... ik sliep gewoon maar samen. Trok het anders niet. Nu had ik het geluk dat ik toen toch niet onder de dekens lag veel te heet haha. Maar nu leg ik haar naast ons bed want ze komt nog meestal wel zo'n 3 keer. En als ik in slaap val ligt ze alsnog veilig naast me. Dus het bevalt me wel. Ik deed exact wat jij zei maar ik ga er ook niet 3x per nacht uit hoor das me teveel.

    Ik hoop dat ze met 11 maanden de spreidbroek uitmag zoals nu verwacht wordt, dan kan ze dan leren kruipen. Helaas zal dat er voorlopig niet inzitten. Rollen lukt van buik naar rug wel soms. Andersom niet (zonder broekje draait ze zo om). Maar ze maakt het wel goed op andere gebieden hoor! Daar gaat ze als een trein in. Ze heeft al een hele goede pincetgreep. Aan ene kant ideaal met eten (rapley). Aan andere kant kan ze ook te kleine, gevaarlijke stukjes, weer oppakken. Die andere 2 konden dat dan automatisch niet haha. Maar wel een heerlijk nieuw hoofdstuk. ♡
     
  19. Akka

    Akka Fanatiek lid

    2 sep 2019
    1.392
    1.493
    113
    Vrouw
    O ja, ze heeft en spreidbroek. Soms mogen die wel af en toe uit toch, om te oefenen, maar ja, zal wel goed komen daarna sowieso!

    En ja. Hier ook altijd rapley gedaan, dus zeker handig die pincetgreep. Gelukkig kan ze nu nog niet overal naar toe kruipen dan haha. Mijn tweede liep met 10 maanden en dat is ook niet altijd fijn haha
     
    Zuri vindt dit leuk.
  20. Zuri

    Zuri Fanatiek lid

    26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    Ja das zeker waar, soms is vroeg iets kunnen niet altijd handiger. Maarja, je doet er helemaal niks aan haha. :roflmao:

    Bij die spreidbroek mag helaas niet af stom he. Alleen met douchen en verschonen... ik heb hem toen enkel na de vaccinaties even afgelaten omdat die precies in de been gaat waar de broek zit. Ze wilden haar wel in de bovenarmen prikken, maar daar hebben ze veel meer last van. Dus tja qua motorische ontwikkeling doen ze niet zoveel. Alleen zodra op de verschoonmat dat ding afgaat is het oppassen geblazen. Ze zet zich af omhoog en rolt, dus het is ineens een wiebelig ding haha. Achja alles went hoor moet ik zeggen. De eerste dag moest ik huilen vond het zo zielig en zij vond het ook niks. Maar na 24u was ze duidelijk gewend eraan en dan wen je als moeder ook snel. En ja soms is het wel stom om dan te zien op fb in die geboortegroep dat andere baby's zich wel motorisch ontwikkelen. Maarja dat moet ik loslaten. Heeft niks met m'n baby te maken, maar alles met mij.
     
    Akka vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina