O wauw met 13 weken al! wist niet dat het zo zo vroeg kon omdat geslachtsechos vanaf 14 weken zijn. Ik heb bij beide meisjes ook veel echo’s gehad zowel eerste trimester als (vooral) derde trimester, liggingsechos bij de oudste en bij de jongste ook en toen ook nog groeiechos en uiteindelijk zelfs een GUO2 in het amc omdat ze op p7 uitkwam. Amc meette toen p30 dus niks aan het handje, ze was uiteindelijk zwaarder dan haar zus haha. maar toen was het natuurlijk niet grappig, dikke stress. En idd aan het eind kan je echt amper meer wat zien met zo’n apparaat!
P7 is wel weer hele andere kant van het spectrum indd nouja gelukkig was ze alsnog zwaarder dan verwacht! Ze kunnen er indd ook gewoon echt veel naast zitten he... Mijn 13w echo was met 14w hihi en ja het is echt super super scherp stond er echt versteld van. Hadden nog zoiets van, we weten het niet zeker dus we gaan van niks uit... maar we waren beide behoorlijk zeker ervan dat we een meisje zagen dus hebben we later maar gewoon om bevestiging gevraagd
Ooo dat klinkt dan idd een stuk logischer! En scheelt weer een betaalde geslachtsecho al had je daar natuurlijk aanvankelijk toch geen interesse in!
Haha in theorie ... maar we zijn met geloof 17w gewoon geweest met de kids haha. Konden die het ook eens zien. as dinsdag dus weer voor een 3d echo ben benieuwd hoe ze dat vinden. Dan dat dat war meer spreekt voor ze.
Dames, mag ik ook mee praten, vanmorgen positief getest op 11dpo. Op 9dpo een tuurstreepje. Als alles goed gaat uitgerekend rond 12 januari.
Welkom Akka en gefeliciteerd! Wat leuk, onze kleintjes zijn ongeveer even oud. Hoe vaak geef je nog bv?
Ik zag het ja! Precies deze maand heb ik de nachtvoeding gestopt van mijn jongste (mijn vorige zwangerschap was ook precies in de maand dat ik stopte met nachtvoeding van mijn oudste, ik zie een verband..), overdag drinkt hij nog op verzoek, dat een is op mijn werkdagen ochtend en avond (vaak wel 2x), maar op dagen dat ik thuis ben soms wel 8x.. mijn productie is meteen heel erg gezakt nu, dus op dit moment drinkt hij vaker, maar ik hoop dat hij er snel aan went
Gelukkig vindt hij het nog lekker! Het zoontje van m’n vriendin vond de veranderde smaak van de melk niet lekker meer. Heb je bij je tweede zwangerschap ook (lang) gevoed?
Mijn dochter heeft gedronken tot ongeveer halverwege mijn zwangerschap denk ik. Ze bleef het wel lekker vinden. Vanwege de gevoeligheid van mijn borsten had ik het bij haar al wel afgebouwd tot 2x per dag. En toen was het opeens helemaal gestopt en toen stopte ze zelf.. Zij is bijna een jaar later weer begonnen tot mijn verbazing en heeft tot een paar weken terug ook nog gedronken (dus toen tandem voeden). Ik vond dat altijd een mooi idee, maar ik moet zeggen dat ik het ook best wel heftig vond om twee kinderen tegelijk aan de borst te hebben en weet niet of ik dat nu weer zou doen. In ieder geval blijf ik nu nog even voeden en dan kijk ik of hij uit zichzelf stopt... Blijft trouwens wel "grappig" want de borstvoeding ging bij mijn oudste de eerste weken helemaal niet vanzelf, het heeft een ruime week geduurd voor ik haar fatsoenlijk aan de borst kreeg, maar daarna was ze blijkbaar overtuigt . Ze vind het nog steeds wel moeilijk dat het voorbij is, maar nu ze bijna 4 is, is het goed
Zwanger van de derde Uitgerekende datum Augustus ❀ 8 augustus - Zuri - 33 jaar December ❀ 6 december - Frummels - 34 jaar ❀ 17 december - Piscean - 32 jaar Januari ❀ 12 januari - Akka - 29 jaar Jongens (0) - Meisjes (1) - Verrassing (0) Afspraken: 03 mei - Frummels - echo (9+0) 11 mei - Piscean - Intake + echo (8+4) 3 juni - zuri - 30w echo
Ik zie nu @Frummels dat je gister een echo hebt gehad, alles helemaal in orde dus? Ik las net je verhaal, voel je je nu iets veiliger? Omdat het meestal voor 9wk mis ging?
Ow wauw dat heb ik nog nooit gehoord, dat een kleine na een jaar nog steeds het niet verleerd is! Toen ik na het douchen tegenover m’n dreumes stond bij het aankleedkussen zonder kleren aan een paar maanden na het stoppen met de bv, deed ze wel uit automatisme haar mond richting m’n tepel maar toen gebeurde er helemaal niets meer. Ze wist echt niet meer wat ze moest doen! Tandem voeden lijkt mij ook wel ingewikkeld, zie dat ook weleens bij tweelingen en dan denk ik echt: wow respect!
Ja helemaal vergeten hier neer te zetten. Echo was gisteren goed en dat is bij mij idd goed nieuws. Mijn miskramen waren altijd vroeg (4,5 tot 9 weken) en altijd was er dan of bloedverlies of een slechte eerste echo, dus het feit dat het wederom tot nu toe goed gaat is wel een heel goed teken. Was gisteren voor het eerst ook niet zenuwachtig voor de echo, merk dat ik meer vertrouwen heb en dat is erg fijn.
Zwanger van de derde Uitgerekende datum Augustus ❀ 8 augustus - Zuri - 33 jaar December ❀ 6 december - Frummels - 34 jaar ❀ 17 december - Piscean - 32 jaar Januari ❀ 12 januari - Akka - 29 jaar Jongens (0) - Meisjes (1) - Verrassing (0) Afspraken: 11 mei - Piscean - Intake + echo (8+4) 16 mei - Frummels - termijnecho 3 juni - zuri - 30w echo
@Frummels wat fijn! En ja, tandem voeden is best pittig alhoewel het met twee oudere kindjes denk ik wel anders is dan met een jonge baby er bij. Ik ben blij dat ik dat niet heb hoeven doen, want dat leek me best ingewikkeld. Mijn dochter duimt en ze lijkt daarbij dezelfde techniek als met borstvoeding te gebruiken (ik zie haar ook een toeschietreflex soms opwekken aan haar duim haha), dus misschien heeft daar geholpen. Ik ben wel blij dat ze nu gestopt is. Ik heb vanavond nog maar een testje gedaan (wilde even niet meer in de ochtend testen omdat ik merkte dat me dat in de nacht onrust bracht). Erg tevreden met de oploop (9dpo, 11dpo ochtend, 12dpo avond). Ik heb het idee dat ie harder gaat dan voorheen... Gelukkig nog weinig klachten
oooo dat is een prachtige oploop! Kleine is goed aan het nestelen! Hahaha toeschietreflex proberen op te wekken met je duim, te grappig.
Zwanger van de derde Uitgerekende datum Augustus ❀ 8 augustus - Zuri - 33 jaar December ❀ 24 oktober - Momof2boys - ? December ❀ 6 december - Frummels - 34 jaar ❀ 17 december - Piscean - 32 jaar Januari ❀ 12 januari - Akka - 29 jaar Jongens (0) - Meisjes (1) - Verrassing (0) Afspraken: 11 mei - Piscean - Intake + echo (8+4) 16 mei - Frummels - termijnecho 3 juni - zuri - 30w echo