zwanger van derde kindje

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Frummels, 3 apr 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Frummels

    Frummels Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    4.475
    2.832
    113
    Vrouw
    Gezellig! Hoe ver ben je dan nu? Weet je (al) wat het wordt?
     
  2. Zuri

    Zuri Fanatiek lid

    26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    Zo ik kreeg ineens geen meldingen meer oepsie. Hoe gaat het met iedereen? En met de meiden in het eerste trimester, nog veel last van kwaaltjes of valt het wel mee?

    Hier alles rustig. We hadden een 3d echo maar enige wat we 3d zagen was een hoofd vanaf de zijkant in de placenta gedrukt en schaamlippen in 3d beeld. :roflmao: mag vrijdag terug voor de herkansing. Gister controle bloeddruk nog mooi laag 100/60. Houd wel enorm veel vocht vast en had eerder hellp dus vond het wat spannend maar gelukkig geen reden tot zorgen. :thumup:
     
  3. Angelmom1

    Angelmom1 Fanatiek lid

    18 dec 2018
    4.081
    3.718
    113
    Vrouw
    Zwanger van de derde

    Uitgerekende datum

    Augustus
    ❀ 8 augustus - Zuri - 33 jaar
    ❀ 13 augustus - Angelmom1 - 38 jaar

    December
    ❀ 24 oktober - Momof2boys - ?

    December
    ❀ 6 december - Frummels - 34 jaar
    ❀ 17 december - Piscean - 32 jaar

    Januari
    ❀ 12 januari - Akka - 29 jaar


    Jongens (1) - Meisjes (1) - Verrassing (0)


    Afspraken:
    11 mei - Piscean - Intake + echo (8+4)
    11mei - Angelmom1 - controle
    16 mei - Frummels - termijnecho
    20 mei - Angelmom1 - 22 weken prik
    3 juni - zuri - 30w echo
     
  4. Akka

    Akka Fanatiek lid

    2 sep 2019
    1.392
    1.493
    113
    Vrouw
    Zwanger van de derde

    Uitgerekende datum

    Augustus
    ❀ 8 augustus - Zuri - 33 jaar
    ❀ 13 augustus - Angelmom1 - 38 jaar

    December
    ❀ 24 oktober - Momof2boys - ?

    December
    ❀ 6 december - Frummels - 34 jaar
    ❀ 17 december - Piscean - 32 jaar

    Januari
    ❀ 12 januari - Akka - 29 jaar


    Jongens (1) - Meisjes (1) - Verrassing (0)


    Afspraken:
    11 mei - Piscean - Intake + echo (8+4)
    11mei - Angelmom1 - controle
    16 mei - Frummels - termijnecho
    20 mei - Angelmom1 - 22 weken prik
    30 mei - Akka - Intake + echo (7/8wk)
    3 juni - zuri - 30w echo
    15 juni - Akka - termijnecho
     
  5. Akka

    Akka Fanatiek lid

    2 sep 2019
    1.392
    1.493
    113
    Vrouw
    Haha, mooie echo dan!
    Fijn dat je bloeddruk goed is, kan me je angst voorstellen. Op welke termijn begon dat? 100/60 is netjes (zelfs laag, wauw!)! Mijn moeder heeft zwangerschapsvergifitiging gehad bij haar zwangerschappen, dus was daar ook altijd ongerust over en mijn onderdruk liep tegen het einde altijd op richting 85-90, dus altijd op het randje, maar gelukkig nooit er overheen. Ik kan het nu wat meer loslaten omdat het bij mij dus beide keren niet gebeurd is. Ik hoop dat het jou dit keer ook bespaard blijft (en helemaal hellp, heftig!)
     
  6. Zuri

    Zuri Fanatiek lid

    26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    Nou wel fijn zeg, maar dan ben je ook niet geheel onbezorgd de eerste ingegaan zeg! En ja ze zeggen bij een nieuwe zwangerschap is de kans kleiner en ontwikkelt het zich pas later. Alleen dat vocht vond ik spannend. Bij de eerste was ik helemaal opgezwollen. Heb striae op m'n armen en benen gekregen ervan, zo ontzettend veel vocht hield ik vast... ik zat toen rond uitgerekende datum toen ik ziek werd dus er was niet echt oog naar, pas laat geprikt erop en toen was het erg zorgwekkend al, maar ik gok dat ik rond week 39/40 echt ziek werd ervan.

    Bij de 2e niks gehad, maar hield ook niet echt veel vocht vast toen. En nu dus wel dus toch beetje zorgen. Maargoed probeer nu weer wat te relaxen nu ik weet dat al het vocht niet komt door een hoge bloeddruk.
     
  7. Angelmom1

    Angelmom1 Fanatiek lid

    18 dec 2018
    4.081
    3.718
    113
    Vrouw
    Zwanger van de derde

    Uitgerekende datum

    Augustus
    ❀ 8 augustus - Zuri - 33 jaar
    ❀ 13 augustus - Angelmom1 - 38 jaar

    December
    ❀ 24 oktober - Momof2boys - ?

    December
    ❀ 6 december - Frummels - 34 jaar
    ❀ 17 december - Piscean - 32 jaar

    Januari
    ❀ 12 januari - Akka - 29 jaar


    Jongens (1) - Meisjes (1) - Verrassing (0)


    Afspraken:
    11 mei - Piscean - Intake + echo (8+4)
    16 mei - Frummels - termijnecho
    20 mei - Angelmom1 - 22 weken prik
    30 mei - Akka - Intake + echo (7/8wk)
    3 juni - zuri - 30w echo
    4 juni - Angelmom1 - extra groei echo + controle
    15 juni - Akka - termijnecho
     
  8. Angelmom1

    Angelmom1 Fanatiek lid

    18 dec 2018
    4.081
    3.718
    113
    Vrouw
    Controle was goed bloeddruk 110/60 buik groei ook volgens termijn
     
    Akka en Zuri vinden dit leuk.
  9. Akka

    Akka Fanatiek lid

    2 sep 2019
    1.392
    1.493
    113
    Vrouw
    Ja snap ik! Fijn dat je ook al een keer zonder hebt gehad. Maar vocht is altijd zorgelijk en sowieso irritant. Het is best warm ook natrium, alhoewel ook weer niet extreem..
     
    Zuri vindt dit leuk.
  10. Zuri

    Zuri Fanatiek lid

    26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    Hoe ervaren jullie tot nu toe de 3e zwangerschap? Ik heb dus afgelopen weekend m'n eerste cadeautje gehad voor deze baby. Nog wel van een vage kennis, super attent maar toen bedacht ik me dus weer dat niemand (op m'n ouders cq vaste oppassen na) iets gegeven heeft...:roflmao: terwijl ik zeker bij de eerste bedolven werd onder de cadeaus voor de baby en amper nog iets in de kleine maten hoefde bij te kopen. Maar ook cadeaubonnen etc vlogen ons om te oren. En toen bedacht ik me dat zeker familie echt totaal geen interesse toont in deze baby en de zwangerschap. Volgens mij weet een deel niet eens wat het geslacht wordt bedacht ik me. Heb ook enkel op fb gezet dat we nog een kindje verwachten dusse :roflmao::o:

    Maargoed laten we wel wezen ik realiseer me dit ook nu pas, kan niet zeggen dat ik er dus mee zit :roflmao:

    Ik grapte al wel vaker: die 3e is echt voor jezelf. Benieuwd hoe jullie dit ervaren. Is er veel interesse nog steeds bij deze 3e of zijn mensen er ook wel op uitgekeken nu je met 2 al aan de maatschappelijke verwachtingen hebt voldaan? :roflmao:
     
  11. Akka

    Akka Fanatiek lid

    2 sep 2019
    1.392
    1.493
    113
    Vrouw
    Haha, ik ben natuurlijk te pril zwanger om het dit keer te ervaren, maar bij mijn tweede had ik daar eigenlijk ook al wel een beetje. Alhoewel dat wellicht ook wel geholpen werd door het feit dat corona kwam vlak nadat ik het kon vertellen, dus niemand zag het. Benieuwd hoe het nu is!

    Ik vond het toen wel heel jammer dat niemand het zag, maar geen cadeaus lijkt me prima haha
     
  12. Mell0408

    Mell0408 Fanatiek lid

    14 apr 2016
    2.184
    2.392
    113
    Vrouw
    Oh haha wat herkenbaar zeg dit. Ofja. Een vriendin heeft al meer voor de kleine gekocht dan ikzelf. Van moeder hebben we de nieuwe, wel 2ehands Joolz. Alleen van schoonouders niet maar komt vast nog. Als ik het zo schrijf valt het wel mee haha.

    Ik merk alleen dus dat ik er zelf gewoon totaal niet mee bezig ben. Wel met het zwanger zijn nu, maar van het idee dat ik over 7/8 weken met verlof ga en er in september een derde is krijg ik meer paniek dan iets anders haha. Ik merk dat ik het een beetje weg stop voor als ik met verlof ben ofzo
     
  13. Mell0408

    Mell0408 Fanatiek lid

    14 apr 2016
    2.184
    2.392
    113
    Vrouw
    Zwanger van de derde

    Uitgerekende datum

    Augustus
    ❀ 8 augustus - Zuri - 33 jaar
    ❀ 13 augustus - Angelmom1 - 38 jaar

    September
    ❀ 10 september - Mell0408 - 29 jaar

    December
    ❀ 24 oktober - Momof2boys - ?

    December
    ❀ 6 december - Frummels - 34 jaar
    ❀ 17 december - Piscean - 32 jaar

    Januari
    ❀ 12 januari - Akka - 29 jaar


    Jongens (1) - Meisjes (1) - Verrassing (0)


    Afspraken:
    11 mei - Piscean - Intake + echo (8+4)
    16 mei - Frummels - termijnecho
    18 mei - Mell0408 24 weken controle
    20 mei - Angelmom1 - 22 weken prik
    30 mei - Akka - Intake + echo (7/8wk)
    3 juni - zuri - 30w echo
    4 juni - Angelmom1 - extra groei echo + controle
    15 juni - Akka - termijnecho
     
  14. Frummels

    Frummels Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    4.475
    2.832
    113
    Vrouw
    Wat maakt dat je van die gedachte in paniek raakt Mel?
     
  15. Frummels

    Frummels Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    4.475
    2.832
    113
    Vrouw
    Ik ben nog ‘maar’ tien weken en weinig mensen weten het nog maar ik verwacht wel wat jij hierboven schrijft.
    Naast het feit dat ik denk dat veel mensen denken: huh een derde? Waarom zou je dat willen? :roflmao:
    Denk ik dat ze idd ook niet zo scheutig zullen zijn met vragen hoe het is en cadeaus. Maar doordat ik dat van te voren al verwacht kan het alleen maar meevallen;)
     
  16. Frummels

    Frummels Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    4.475
    2.832
    113
    Vrouw
    @piscean hoe gaat het met jou? Zag in een ander topic dat je een goede echo had, wat fijn! Wanneer mag je weer? Hoe voel je je?
     
  17. piscean

    piscean Fanatiek lid

    12 okt 2016
    1.354
    952
    113
    Ja wat stom hè ik merk dat ik daar toch actiever raakte dan hier. Ik ben blij met m’n goede eerste echo maar ik merk dat ik nog steeds enorm onzeker ben. Laat mij maar snel die 12 weken aantikken dan vervallen wat risico’s.

    hoe gaat het met jou en de rest hier?
     
  18. piscean

    piscean Fanatiek lid

    12 okt 2016
    1.354
    952
    113
    Knoopjes gaan nu wel wat sneller los al :eek:
     
  19. Zuri

    Zuri Fanatiek lid

    26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    @Mell0408 die knop ging hier ineens om in de afgelopen meivakantie. Ineens had ik zeeën van tijd en besloot ik alvast wat te wassen met het mooie weer, nou toen gingen die hormonen alle kanten uit hoor.

    @Frummels haha ja voor veel mensen is 2 kids het standaard. Wat ik wel grappig vind is toen vij de 2e zei iedereen "mooi dan ben je klaar" en nu bij de 3e zegt iedereen "komt er ook nog een 4e?" Of "hoeveel komen er nog hierna?" Alsof ineens alle remmen los zijn :roflmao:

    Vandaag de herkansing 3d echo. Ze was precies gedraaid en redelijk zichtbaar. Echt duidelijk een kopietje van nr1 en nr2 :D
     
    Angelmom1 vindt dit leuk.
  20. Frummels

    Frummels Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    4.475
    2.832
    113
    Vrouw
    ja dan gaan die miskramen je niet in de koude kleren zitten hé…herken dat wel, die angst, omdat je weet dat het mis kan gaan. wanneer mag je weer voor een echo?

    Met mij gaat het goed. Ik heb niet zo veel kwaaltjes, beetje misselijk, beetje obstipatie, beetje moe, maar verder gaat het goed. Ik had nu twee weken geen echo (aankomende maandag termijnecho) en heb eergisteren toch maar even het hartje gezocht met de doppler omdat ik merkte dat ik mij toch beetje zorgen ging maken. Zo fijn om dan het hartje te horen.
     
    Zuri vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina