zwanger van derde kindje

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Frummels, 3 apr 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Frummels

Frummels Fanatiek lid

31 mrt 2015
    4.475
    2.835
    113
    Vrouw

Wat fijn dat de 3D echo nu wel lukte! Leuk hè om alvast een beetje een impressie te krijgen.

Haha ja dan denken die mensen, o blijkbaar groot gezin, hoe groot zal het worden?

2. Momof2boys

19 apr 2022
    15
    6
    3
    Vrouw
    Ik ben nu 16+4. Wij hebben een pretecho gehad en weten wat het wordt. Maar wachten nog even met vertellen tot na de 20weken echo. Die heb ik begin juni en daarna gaan we het aan iedereen vertellen

Frummels vindt dit leuk.
  3. Momof2boys

19 apr 2022
    15
    6
    3
    Vrouw
    Herkenbaar!! Bij de tweede vond ik de aandacht overigens al heel laag. Bij de eerste regelmatig contact met verschillende mensen en bij de tweede nauwelijks contact over de zwangerschap zelf. Nu ook weinig mensen die vragen hoe het met de zwangerschap gaat. Nu moet ik ook wel eerlijk zeggen dat ik nog geen kwaaltjes niks heb gehad in een van mijn zwangerschappen dus dan is er verder ook weinig te melden, maar merk echt een groot verschil met de eerste. Enige waarvoor ze nu wel eens een berichtje sturen is om te vragen wat het wordt, maar dat zeggen we voorlopig nog even niet.

4. Akka

Akka Fanatiek lid

2 sep 2019
    1.392
    1.493
    113
    Vrouw
    Wat grappig dat ze zo hetzelfde zijn! Ik weet nog goed dat toen mijn tweede geboren werd, ik totaal verbaasd was. Hij zag er compleet anders uit dan mijn oudste. Ik had toch op iets vergelijkbaars gerekend. Qua karakter zijn ze ook echt totaal anders. Maar ze spelen wel heel leuk samen. Benieuwd wat de derde gaat doen! Lijkt hij op broer of zus of wordt het weer totaal iets anders? Qua baby tijd hoop ik eigenlijk wel een beetje dat hij/zij op mijn oudste lijkt haha, want mijn jongste had best een pittige baby tijd. Maar goed, anders is het tijdelijk! Hij is nu een hele vrolijke dreumes

Bij ons verwacht ik dat de verbazing meevalt omdat we eigenlijk altijd hebben uitgedragen 3 of 4 kinderen te willen, maar er zullen vast mensen zijn die daar anders tegen aan kijken

5. Angelmom1

Angelmom1 Fanatiek lid

18 dec 2018
    4.082
    3.718
    113
    Vrouw
    Hier ook 2 totaal verschillende kindjes

6. Angelmom1

Angelmom1 Fanatiek lid

18 dec 2018
    4.082
    3.718
    113
    Vrouw
    Vandaag alweer 27 weken

Zuri vindt dit leuk.
  7. Zuri

Zuri Fanatiek lid

26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    Hier ook totaal anders, enige wat ze gemeen hebben zijn de blauwe ogen. Zelfs huidskleur is niet gelijk. Beide blank maar ene is bruin/geel en andere roze/wit. :o:

piscean vindt dit leuk.
  8. Angelmom1

Angelmom1 Fanatiek lid

18 dec 2018
    4.082
    3.718
    113
    Vrouw
    Dochter heeft mijn blauwe ogen zoon partners groene ogen benieuwd wat nu 3 doet
    Beide vrij licht haar begonnen blond slaat generatie over bij ons wij erg donker dochter wordt wel steeds donkerder

piscean vindt dit leuk.
  9. piscean

piscean Fanatiek lid

12 okt 2016
    1.354
    952
    113

Ik mag (pas) 31 mei weer. (De verloskundige zei inderdaad hetzelfde dat die spanning/angst door die ervaringen er vaak nog goed in zit ook al is het lang geleden)
    Ik wilde niet om een extra echo vragen en ze hebben het ook niet aangeboden. Gewoon vertrouwen hebben denk ik maar. Tot me dochter ineens vandaag een opmerking maakt zonder dat ze weet dat ik zwanger ben tegen haar broer: me zusje is dood hè. Ehhh wat? Waarom zeg je dat???! Nou gewoon. Dus ik werd wel even emotioneel van.

Ik durf zo’n Doppler nog niet te pakken mij is ooit verteld dat je dat beter pas vanaf 12 weken kan doen maar het is al zo lang geleden dat ik niet meer weet waarom. Ik heb er wel 1 liggen van mij bij mijn zusje :rolleyes:

Wel fijn om dat dan te horen!! En dat alles goed gaat

10. Zuri

Zuri Fanatiek lid

26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    O... dat vind ik wel pittig zeg dat ze zoiets zegt... is ze bezig met de dood? Of komt dit echt uit het niets? Zou mij niet lekker zitten iig zulke uitspraken.

11. piscean

piscean Fanatiek lid

12 okt 2016
    1.354
    952
    113
    nee ze is er absoluut niet mee bezig. En het is ook voor het eerst dat ze ‘dood’ zegt. Normaal gesproken als het dan wel eens ter sprake komt is het bijvoorbeeld: mijn opa is een ster. Daarbij zei ze het ook zomaar uit het niets. Heel gek

Ik ben er maar niet teveel op in gegaan.

12. Frummels

Frummels Fanatiek lid

31 mrt 2015
    4.475
    2.835
    113
    Vrouw

Wat lastig zeg, kan mij voorstellen dat je van zo’n opmerking van slag raakt!

Kan me wel voorstellen dat als je het moeilijk krijgt dat je door je voorgeschiedenis wel extra mag komen als je zou bellen? Dat is dan misschien een geruststellende gedachte?

Er worden inderdaad veel verschillende dingen gezegd over dopplers, vooral doen waar jij je goed bij voelt! Als je zoekt en het hartje niet kan vinden kan dat natuurlijk extra stress opleveren die je er niet bij kan gebruiken. Mocht je wel gaan gebruiken kan je goede tips op YouTube vinden zoals volle blaas, laag zoeken en schuin houden zodat je onder je schaambot kan zoeken.
    Die hebben mij goed geholpen!

piscean vindt dit leuk.
  13. Frummels

Frummels Fanatiek lid

31 mrt 2015
    4.475
    2.835
    113
    Vrouw
    Vandaag termijnecho gehad, alles is gelukkig goed, ben drie dagen vooruit gezet ineens, vorige echo’s liepen allemaal gelijk met m’n eigen berekende termijn, en nu dus ineens drie dagen erbij. Gebeurde m’n vorige twee zwangerschappen ook, heel gek!

Zo blij dat alles goed is. Morgen bloed prikken voor de nipt en andere zaken.

Angelmom1, Akka, Zuri en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  14. Frummels

Frummels Fanatiek lid

31 mrt 2015
    4.475
    2.835
    113
    Vrouw
    Zwanger van de derde

Uitgerekende datum

Augustus
    ❀ 8 augustus - Zuri - 33 jaar
    ❀ 13 augustus - Angelmom1 - 38 jaar

September
    ❀ 10 september - Mell0408 - 29 jaar

December
    ❀ 24 oktober - Momof2boys - ?

December
    ❀ 3 december - Frummels - 34 jaar
    ❀ 17 december - Piscean - 32 jaar

Januari
    ❀ 12 januari - Akka - 29 jaar

Jongens (1) - Meisjes (1) - Verrassing (0)

Afspraken:
    18 mei - Mell0408 24 weken controle
    20 mei - Angelmom1 - 22 weken prik
    30 mei - Akka - Intake + echo (7/8wk)
    3 juni - zuri - 30w echo
    4 juni - Angelmom1 - extra groei echo + controle
    15 juni - Akka - termijnecho
    11 juli - Frummels - 20 weken echo

15. Akka

Akka Fanatiek lid

2 sep 2019
    1.392
    1.493
    113
    Vrouw
    Fijn @Frummels ! En altijd leuk om 3 dagen cadeau te krijgen haha. Groeien die van jou stiekem wat harder rond de termijn echo haha

16. Zuri

Zuri Fanatiek lid

26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    Ik herken het! Maar hier altijd 1d vooruit gezet met de termijn echo. Als je je cyclus checkt weet je eigenlijk heel zeker dat het niet kan kloppen zeker 3d he. Maarja ach.

Wat veel fijner is, is die goede termijn echo!!!! Wat heerlijk zeg! Ergste spanning weer achter de rug!

17. Akka

Akka Fanatiek lid

2 sep 2019
    1.392
    1.493
    113
    Vrouw
    Bij mij kwam de dag altijd precies overeen. Ben nu wel benieuwd omdat ik zelf niet mijn cyclus nog bijhield, dus ik heb wel een idee wanneer mijn eisprong had, maar dus puur op afscheiding. Dus benieuwd of dat nu klopt!

18. Angelmom1

Angelmom1 Fanatiek lid

18 dec 2018
    4.082
    3.718
    113
    Vrouw
    Hier ook 5 dagen vooruit gezet kan ook onmogelijk kloppen positieve ovu zou ik 29 hebben gehad dus zou ik cyclus hebben van 24 dagen gemiddeld 29/30 dagen.

19. Frummels

Frummels Fanatiek lid

31 mrt 2015
    4.475
    2.835
    113
    Vrouw
    Wat ik vooral irritant vind is dat ik de vorige twee keer overtijd ging (40 weken plus) en dan ben ik dus eindelijk nog niet over tijd maar omdat de omgeving denkt van wel blijft die om de lucht komen of de baby er al is…

ik ga nu voor 39 weken :cool:

Zuri vindt dit leuk.
  20. Zuri

Zuri Fanatiek lid

26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    Ik heb ook besloten dat ik dit keer 29 juli ga bevallen. Vind ik een mooie datum. Komt ze met 38 en een beetje. Heb de 42 en 41 al een keer behaald dus nu wil ik het eens een keer anders doen :roflmao:

Deel Deze Pagina