zwanger van derde kindje

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Frummels, 3 apr 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angelmom1

    Angelmom1 Fanatiek lid

    18 dec 2018
    4.081
    3.718
    113
    Vrouw
    Hier hopenlijk niet trend die door zet naar 41 vorige 39 en 40 ik ga voor 22-7-22 past wel mooi bij de andere 2;) maar is 36.+6.
    16-1-16 & 19-9-19
     
    Zuri vindt dit leuk.
  2. Zuri

    Zuri Fanatiek lid

    26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    Nou indd beval jij dan maar ip 22-7-22. Of is 22-8-22 nog een optie voor jou? Kan niet meer rekenen hoor :roflmao:

    Hier is het dan 9, 19, 29. Maar 29 aug wordt het niet meer dan ben ik 43w dus dan maar 29 juli :roflmao:
     
  3. Angelmom1

    Angelmom1 Fanatiek lid

    18 dec 2018
    4.081
    3.718
    113
    Vrouw
    Wel lang dan 41+2
     
  4. Zuri

    Zuri Fanatiek lid

    26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    Mm ja dat hoop ik ook niet meer te behalen. Vrees er wel een beetje voor gezien die eerste meid met 42w gehaald moest worden :roflmao:
     
  5. Akka

    Akka Fanatiek lid

    2 sep 2019
    1.392
    1.493
    113
    Vrouw
    Jeetje! Wat zijn jullie allemaal laat bevallen. Mijn eerste kwam met 39+5 en mijn tweede met 38+5, dus nu mag de derde met 37+5? haha. Ik heb niet echt iets met data bij mijn kinderen verder, dus dat zoeken ze maar uit.

    Overigens dacht iedereen bij mijn kinderen juist dat ik misschien wel verder was, omdat ze er uit zagen als kinderen die langer in de buik hadden gezeten (geen huidsmeer etc) en omdat ze ook goed zwaar waren voor de termijn: 4120 gram (mijn dochter, de eerste, dus dat is helemaal zwaar, ze viel ook in de "risico" categorie voor haar termijn) en 3841 gram. Maar omdat ik zulke zware kinderen maak stel ik ook voor dat ze vooral niet te lang blijven zitten! Alhoewel ik niet week of ik 37+5 nou wel zo leuk vindt want dan wordt het weer zo dichtbij kerst of zo ;). Maar over de uitgerekende datum gaan lijkt me wel heel gek nu, want dat verwacht ik helemaal niet, dus dan zal ik wel heel ongeduldig worden!
     
  6. Frummels

    Frummels Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    4.475
    2.832
    113
    Vrouw

    Dat is je van harte gegund! Ben je bij je zoon ook ingeleid of kwam het wel vanzelf op gang?
    Ik zie het jaartal van je dochter staan (2017) maar uit welk jaar is je zoon?
     
  7. Frummels

    Frummels Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    4.475
    2.832
    113
    Vrouw

    Ow wauw die zijn inderdaad lekker doorgegroeid, zeker als je meeneemt dat de voor de UD kwamen!
     
  8. Zuri

    Zuri Fanatiek lid

    26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    O ik dacht echt serieus dat je wel doorhad dat "ik" het was haha. Stuur je wel ff pb maar we "kennen" elkaar van september 2018 groepje. :cool: nee was niet ingeleid! Hij was tweeling de ander was rond 7w gestopt. Beetje onduidelijk dan in de banner gezet dan :oops:
     
  9. Frummels

    Frummels Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    4.475
    2.832
    113
    Vrouw
    Oooo sorry Zuri! Zie net je PB. Tuurlijk ken ik jou. Ik heb zoveel dames van m’n beide zwangerschappen op Facebook, messenger of whatsapp zat ik niet meer iedereen aan z’n nickname kan koppelen, iets met geheugen en zwangerschapshormonen denk ik haha…

    En nu je het zo zegt, snap ik hoe je je banner bedoelt!
     
    Zuri vindt dit leuk.
  10. Angelmom1

    Angelmom1 Fanatiek lid

    18 dec 2018
    4.081
    3.718
    113
    Vrouw
    Vandaag 22 weken prik

    Ook op zolder begint het nu langzaam te vorderen morgen voorstrijk op de muur en plinten nog keer in de grondverf dinsdag plinten aflak en dan vrijdag muurverf er op kunnen we weekend daarna dochter verhuizen kamer 1 klaar :)
    Kunnen we behang strippen voor kamer zoon en daarna behangen.
    Kan die net 3 a 4 weken ook over en dan nog ledikant verven verf wat beschadigd na 2 kindjes verder hoeft daar niks anders dan inrichten:)
     
  11. Akka

    Akka Fanatiek lid

    2 sep 2019
    1.392
    1.493
    113
    Vrouw
    Klinkt fijn! Hier gaat onze jongste waarschijnlijk op de kamer bij de oudste. We hebben genoeg slaapkamers, maar ze willen dat allebei heel graag. Ik twijfel soms wel of het niet meer gedoe gaat zijn, maar goed er zitten ook voordelen aan en we hoeven minder te verplaatsen. We maken een stapelbed van haar hoogslaper en we willen hun kamer dan wel iets opknappen. De babykamer kan vrijwel identiek blijven.

    Iemand ervaring met twee kinderen op 1 kamer, ze zijn dan ongeveer 2 en 4. Mijn jongste slaapt nu nog in een ledikant, maar mijn dochter ging ook met twee in haar huidige bed en dat ging prima... Maar ook meteen samen op een kamer vind ik wel spannend. Ik denk dat we daar deze zomer alvast gaan doen, want ik wil die transitie liever niet als de oudste net naar school gaat
     
  12. Angelmom1

    Angelmom1 Fanatiek lid

    18 dec 2018
    4.081
    3.718
    113
    Vrouw
    Hier ook met 2 uit ledikant heb echter een peuterbed en de oudste hoogslaper
    Maar geen ervaring met 2 op 1 kamer.
     
  13. Zuri

    Zuri Fanatiek lid

    26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    Hoe is het met iedereen?

    Ik had van de week een suikertest die was helaas net niet oke. Gelukkig niks ernstigs maar helaas dus wel diabetes. Balen. Heb het niet eerder gehad maar ik zag het risico lijstje en kon alleen het "niet eerder gehad" checkbox leeglaten. Voor de rest alles met ja. Dus hoog risico geval blijkbaar en helaas helaas. Ondanks de hg en het vele sporten.. vrijdag een groeiecho maar we hebben met de 20w echo en de 2 pret echo's al gezien dat ook deze baby onwijs voorliep. Ben benieuwd hoe nu verder. Mijn zoon was 4.5kg zonder diabetes (was ook 1 van de checkboxjes) dus wil niet weten hoe groot een kind van mij wordt mét suiker. Ik vrees dat ik dit keer niet de 40+ over mag, maar we gaan het zien.
     
  14. Akka

    Akka Fanatiek lid

    2 sep 2019
    1.392
    1.493
    113
    Vrouw
    Wat balen! Ik hoor ook wel dat baby's niet altijd te zwaar zijn met suiker. Als je het goed onder controle kan houden dan mag je misschien gewoon lekker doorlopen, ze zullen je gewoon strak in de gaten houden. Ik zou wel ook jezelf blijven uitspreken over je eigen voorkeur.

    Hier is de vermoeidheid en weeiigheid lekker flink aanwezig. Maandag de eerste echo!
     
    Frummels en Zuri vinden dit leuk.
  15. Frummels

    Frummels Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    4.475
    2.832
    113
    Vrouw

    Wat balen meis! Hoe ben je er zelf onder? Ik word ook elke zwangerschap getest omdat m’n vader diabetes heeft, maar vorige twee keren niets aan de hand. Gek dan hè dat je vorige zwangerschappen niets aan de hand was en dan nu ineens wel.
    Krijg je nu aanpassingen in je voeding en/of moet je nu spuiten?

    Liefs!
     
  16. Frummels

    Frummels Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    4.475
    2.832
    113
    Vrouw
    Hier gaat het goed. Over een week de 13 weken echo en een paar dagen later de geslachtsbepaling. Ben stiekem toch wel erg benieuwd, ik was eergisteren in de prenatal en dan koop ik toch maar niets omdat ik dan wil weten of het roze of bruin/turquoise/blauw ofzo moet zijn, dat vind ik leuker dan gender neutraal.

    Ik ben bijna niet misselijk meer, alleen nog wat moe, dus ik mag niet klagen.
     
    Zuri en Akka vinden dit leuk.
  17. Akka

    Akka Fanatiek lid

    2 sep 2019
    1.392
    1.493
    113
    Vrouw
    Fijn! Ik kijk uit naar wat verlichting! En ik snap dat je uitkijkt naar de volgende echo's en het geslacht. Ik heb het qua kleuren niet zo, maar toch wel met je voorstelling. Dat dat kindje al weer iets concreter wordt.
     
    Frummels en Zuri vinden dit leuk.
  18. Zuri

    Zuri Fanatiek lid

    26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    @Frummels spannend die 13w echo. Ze zien al zo veel en is zo scherp ik stond echt versteld!!! Maar jij gaat dus tegen de 14w voor de 13w echo? Hadden wij ook, dan zie je bij de potty shot als je kindje goed ervoor ligt wel al wat het wordt misschien. Ben ook benieuwd voor jullie!

    Ja baalde wel hoor. Wat me het meest dwarszit is dat je 50% kans hebt om binnen 10j type 2 te krijgen... dan ben ik 40 en al zon vonnis. Vind ik enorm heftig. En is me ook niet duidelijk wat daarna de kansen zijn om het alsnog te krijgen. Dat vind ik wel een enge gedachte.
     
  19. Akka

    Akka Fanatiek lid

    2 sep 2019
    1.392
    1.493
    113
    Vrouw
    Ik snap het gevoel. Ik moest vorige keer ook een suikertest omdat mijn eerste zo groot was. Gelukkig toen niks aan de hand, maar daarvoor vond ik het best spannend omdat ik er al wel van alles over gelezen had. Maar hopelijk valt het mee en hou je het goed onder controle. Je moet je er in ieder geval vooral niet schuldig over voelen, je kan er weinig aan doen..
     
  20. Frummels

    Frummels Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    4.475
    2.832
    113
    Vrouw

    Wow dat is wel een hoog percentage zeg…snap dat dat je niet lekker zit. Hopelijk zit je hij die andere helft.
    Ik heb ook verhoogd risico omdat m’n vader het heeft gekregen aantal jaren geleden maar geen idee hoe groot dat percentage is…
     

Deel Deze Pagina