Ik heb vrijdag de groeiecho gehad. Die was niet echt ok, baby zat met buik op p100. Moest direct naar diëtiste voor 2e prikronde (op de eerste die niet goed was had ik dus geen enkele opvolging gekregen..) diëtiste zei ik vind het wel spannend voor je want het dieet is praktisch wat jij sowieso al eet. Dus ga het zien, komende week weer prikken. Over paar weken weer groei echo en dan kijken hoe verder. Nahja afwachten dus, maar kans is aanwezig dat ik iig niet tot 42w hoef te lopen dit keer. Gister alle spullen voor de baby in boxen gedaan. Er is nog geen kast niks, maar ik heb het nu iig geordend in boxen dat is een fijn begin. De planning mag wel wat naar voren, wellicht nog maar 7w om alles af te ronden
Heb je er erg veel last van? ik begin er nu langzaam uit te komen, al mocht deze keer echt niet klagen.
Wow p100…dat is idd wel even schrikken. Waarom hadden ze je niet opgevolgd na vorige meting? Is dat protocol met dat termijn? Denk je dat het goed komt met de planning? Komt dan toch ineens erg dichtbij hè!
Oh wauw, dat is wel echt schrikken. Ook gek dat ze het niet direct hebben opgevolgd. De groeiecho's zijn niet altijd even betrouwbaar, maar zelfs met een afwijking is dat wel een teken dat je kind waarschijnlijk groot is. Is het een beetje in verhouding met de andere metingen? Ik krijg standaard grote kinderen, maar die zijn ook echt lang (zoontje was p97 op de groeiecho geloof ik). Ik hoop voor je dat er toch een weg is. Is er anders medicatie? Nu in ieder geval vooruit kijken naar de komst van de baby! Gaat al snel zo!
Qua misselijkheid is het op zich meestal goed te doen. Ik spuug niet, maar ik moet mezelf wel dwingen om te eten en als ik dat niet genoeg doe voel ik me wel misselijk. De vermoeidheid is bij mij wel echt heftig. Meeste dagen wil ik echt bij voorkeur op de bank blijven en na een kleine wandeling moet ik echt rusten. Ik merk wel dat het ook een stukje mindset is, maar als ik een dag lang door zeer dan ben ik in de avond echt helemaal kapot en heb ik koppijn en moet ik de volgende dag echt de hele dag bijkomen. Het is dus een beetje energie verdelen. Ik ben net met een nieuwe baan begonnen, dus dat is er ook wel pittig bij. Maar in had gelukkig twee goede dagen afgelopen week toen ik daar begon. En ik werk gelukkig de helft van de tijd thuis dus dan kan ik een beetje liggend werken haha. Ik ken het van de vorige keren, het gaat weer over
Zwanger van de derde Uitgerekende datum Augustus ❀ 8 augustus - Zuri - 33 jaar ❀ 13 augustus - Angelmom1 - 38 jaar September ❀ 10 september - Mell0408 - 29 jaar Oktober ❀ 24 oktober - Momof2boys - 26 jaar December ❀ 3 december - Frummels - 34 jaar ❀ 17 december - Piscean - 32 jaar Januari ❀ 12 januari - Akka - 29 jaar Jongens (2) - Meisjes (1) - Verrassing (0) Afspraken: 18 mei - Mell0408 24 weken controle 20 mei - Angelmom1 - 22 weken prik 30 mei - Akka - Intake + echo (7/8wk) 3 juni - zuri - 30w echo 4 juni - Angelmom1 - extra groei echo + controle 15 juni - Akka - termijnecho 11 juli - Frummels - 20 weken echo
Hoi hoi! Ik heb het lijstje even aangevuld. Wij wisten al een poosje wat het ging worden, maar in middels is ook de familie op de hoogte. In oktober zullen wij een derde jongen verwelkomen! Afgelopen week 20weken echo gehad en was nog wel even spannend. De onderste ruggenwervel was niet goed te zien, waardoor ze een open ruggetje niet kon uitsluiten. De rest zag er gelukkig wel goed uit, maar voor de zekerheid een GUO gehad op vrijdag. Daar bleek het gelukkig allemaal goed te zijn en waren alle wervels goed zichtbaar. Was wel even een opluchting, toch wel zenuwachtig geweest voor de uitslag, ondanks dat alles er verder goed uit zag! Hoe is het met jullie?
Zwanger van de derde Uitgerekende datum Augustus ❀ 8 augustus - Zuri - 33 jaar ❀ 13 augustus - Angelmom1 - 38 jaar September ❀ 10 september - Mell0408 - 29 jaar Oktober ❀ 24 oktober - Momof2boys - 26 jaar December ❀ 3 december - Frummels - 34 jaar ❀ 17 december - Piscean - 32 jaar Januari ❀ 12 januari - Akka - 29 jaar Jongens (2) - Meisjes (1) - Verrassing (0) Afspraken: 4 juni - Angelmom1 - extra groei echo + controle 22 juni - Akka - termijnecho 11 juli - Frummels - 20 weken echo
Dat moet een opluchting zijn! En zo ben je wel echt echt echt een jongens moeder! Ook bijzonder lijkt me zo. Hier dus nog volop in de overlevingsfase haha. Nee grapje. Maar het voelt soms wel een beetje als doorkomen. Omdat het misschien de laatste is probeer ik er extra van te genieten, maar je moet ook dingen doen haha. Paar weekjes nog!
Hahah, hoeveel weken ben je nu? Hier waarschijnlijk ook de laatste dus probeer er ook extra van te genieten.
Nou, dat taggen ging helemaal mis. Maar wat ik wilde antwoordden; mijn 2 kids liepen wat voor in groei. Dus mijn gedachte zit hem vooral in; als ze zonder diabetes al zo groot water, wat moet er dan van deze worden? Dieet is pas nu ingezet en moet de komende week nog onderzoeken doen dus behandelplan moet nog blijken.
Ik ben nu 8-9 weken, dus wel een beetje op het moeilijkste punt, al wordt het vanaf 8 weken bij mij altijd al weer langzaam ietsje beter, of misschien ben ik er dan gewoon beter aan gewend haha
Tja, ik zou me persoonlijk niet meteen zorgen maken over hoe groot ze zijn. Ik heb twee kinderen van ruim 4 kilo (voor de uitgerekende datum) gebaard en dat was niet echt een issue. Het is natuurlijk vooral belangrijk dat het geen effect heeft op hun gezondheid (suikerdip bv). Hebben je kinderen destijds een suikerdip gehad? Of waren ze zo groot dat de bevalling lastig was? Ik duim voor je dat het met het dieet meevalt! Inleiden zou toch ook wel een van mij schrikbeelden zijn, maar anderzijds.. als het beter is!
Mijn zoon was 4.5kg en had een moeizame start. De bevalling verliep soepel maar hij had meteen al zoveel melk nodig, daar kon ik niet aan voldoen. Ook zag hij al snel geel. Tijdens de opname bleek niet dat zijn suiker niet goed was. Er is nu iemand voor mij aan het kolven dus dat had ik al een beetje voorzien voor dit euvel. Zodat ik dit kindje bv kan geven. M'n beide kids hadden nml ernstig kma dus ik wil dit keer niet weer aan de nutrilon als het ff kan. Ik ben ook wel bang voor mijzelf omdat de kans 50% is dat ik binnen 10j type 2 ontwikkel. Lijkt me echt heel heftig met je 40e zo'n levensvonnis...
Ja dat laatste is heftig, maar helaas nu weinig aan te doen. Behalve zo goed mogelijk eten, wat je al deed. WB borstvoeding heb ik bij mijn dochter (oudste) hetzelfde ervaren, we hebben haar toen de eerste week kunstvoeding bijgegeven en daarna gelukkig goed gekomen. Ik snap wel dat je het spannend vindt hoor, maar je doet het goed je best en meer kan je nu helaas niet doen!
Ja, ik heb wel het idee dat het iets beter gaat. Mijn vermoeidheid komt nog steeds wel, maar ik heb daartussen wel meer energie. Ik denk ook dat ik er beter mee om kan gaan. Maar de moeilijkste fase is nog niet voorbij haha. De misselijkheid voel ik niet perse meer de hele dag, maar ik moet wel opletten dat ik goed blijf eten. Ik merk dat je in deze fase toch ook blijft wachten tot de volgende echo haha.
wat lief dat iemand voor je aan het kolven is! Is haar kindje minder dan zes maanden, want anders ‘mag’ het volgens mij niet omdat de melk samenstelling dan zo anders is? Ik heb bij beide meisjes prenataal gekolfd en dat ga ik nu weer doen. Bij de oudste was het gelukt om 300ml in de vriezer te krijgen, bij de jongste was ik wat minder fanatiek en had ik ongeveer de helft. Ik heb wel beide keren wat nodig gehad omdat ze meer dan 7 procent afvielen dus ik was blij dat ik het had!
Zwanger van de derde Augustus ❀ 8 augustus - Zuri - 33 jaar ❀ 13 augustus - Angelmom1 - 38 jaar September ❀ 10 september - Mell0408 - 29 jaar Oktober ❀ 24 oktober - Momof2boys - 26 jaar December ❀ 3 december - Frummels - 34 jaar ❀ 17 december - Piscean - 32 jaar Januari ❀ 12 januari - Akka - 29 jaar Jongens (3) - Meisjes (2) - Verrassing (0) Afspraken: 22 juni - Akka - termijnecho 11 juli - Frummels - 20 weken echo
Was het deze week vergeten hier te posten maar wij krijgen een jongen! Moet wel even wennen aan dat idee dat ik dan denk eh hoe werkt dat dan haha..maar ik vind het echt super leuk en ik kan lekker gaan shoppen.