zwanger van derde kindje

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Frummels, 3 apr 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zuri

Zuri Fanatiek lid

26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    Wauw wat leuk! Hebben we straks hetzelfde in huis rondlopen alleen dan een andere volgorde ♡

Achja, enige verschil is dat er een piemel tussenhangt haha. Maar das wellicht mijn gewenning na bijna 4 jaar beide in huis :roflmao:

Dat shoppen is wel leuk!!! Ik heb dat nu nog soms dat ik verliefd wordt op de schattige rompertjes met henley enzo. Och♡ maargoed van franjes word ik ook gelukkig en we krijgen 'helaas' toch echt maar 1 kind :roflmao: veel shop plezier!!!

Frummels vindt dit leuk.
  2. Zuri

Zuri Fanatiek lid

26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    Ja he. Tis een vriendin van een vriendin, ik ken haar niet persoonlijk geen idee hoe oud haar kindje is. Ze eet koemelkvrij dus daar ben ik zielsgelukkig mee en ze wilde flink kolven. Vanwege dat geboortegewicht zaten de kids hier al snel op 30ml per keer en het duurde ook bij de 2e een week voordat mijn melk op gang kwam. Toch vreemd want daarna liep het bij beide als een tierelier.

Die regel die je noemt zegt mij niks eigenlijk. Heb erop gezocht maar kan deze info ook zo niet achterhalen? Heb iig zelf in het verleden ook vaker melk gedoneerd aan veel jongere babys dus weet het ook niet.

3. Moto

Moto Bekend lid

5 dec 2019
    592
    537
    93
    Ik breek even in maar bij mijn oudste (ks) kreeg ik in de opstartfase wat bv van mijn schoonzusje. De kinderarts zei toen dat bv nog steeds voorkeur had boven kv ook al was haar zoontje al een half jaar.

Zuri vindt dit leuk.
  4. Zuri

Zuri Fanatiek lid

26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    Mja tis hopelijk ook echt maar voor een paar dagen, misschien dat daar verschil inzit nog.

5. Akka

Akka Fanatiek lid

2 sep 2019
    1.392
    1.493
    113
    Vrouw
    Volgens mij maakt het niet uit hoe oud het kindje van de ander is hoor. Natuurlijk heb je zelf de eerste dagen colostrum, die hele rijke minimale gele melk en daar zit heel veel in, maar kindjes die kunstvoeding (bij) krijgen krijgen die ook niet of niet als eerste/enige. En als je zelf ook nog borstvoeding (probeert) te geven dan krijgen ze die colostrum ook nog. Bij kunstvoeding zit er ook geen differentiatie in.

@Frummels ik herken je reactie heel erg! Toen mijn tweede en jongen was vond ik dat toch ook even omschakelen (wel heel leuk) en zeker toen hij geboren was met luiers verschonen. Om eerlijk te zijn vind ik het schoonmaken van een balzak en piemel nog steeds veel meer gedoe haha. Enige voordeel dat je niet bang hoeft te zijn voor poep in de vagina haha. Maar goed, je went er wel aan en de combi is heel gezellig.

6. Zuri

Zuri Fanatiek lid

26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    Hihi nou ik vond precies andersom!! M'n dochter had van die smeuïge poep wat standaard tussen die lipjes zat dus dat was elke keer grondig boenen. Zoon was het hop hop klaar. Zoon was ook met 2j dag en nacht zindelijk in 2w tijd hij was heel gemakkelijk erin. Dochter heeft nog wel 5m zitten miepen dat ze poepen eng vond dus hebben we veel geduld mee moeten hebben. Alleen wat wel nadeel is, is dat plassen met een stijve piemie. Dan zit het overal behalve in de wc :roflmao::roflmao::roflmao:

7. Zuri

Zuri Fanatiek lid

26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    @Akka en @Frummels zie dat jullie oudsten binnenkort ook naar school gaan, spannend hoor! Mijn zoon start gelijk in augustus na de zomer. Moet er echt aan wennen heb straks niet meer thuis te hebben. Heeft jullie dochter er al zin in?

8. Akka

Akka Fanatiek lid

2 sep 2019
    1.392
    1.493
    113
    Vrouw
    Haha, mijn dochter poepte als baby maar 1x in de 3-5 dagen, ideaal. En met 1,5 begon ze al op het potje te poepen. Met 2 was ze thuis zindelijk en met 2,5 volledig. Mijn zoontje is nog wat jong om dat laatste in te schatten (alhoewel hij wel vaak op het potje wil), maar hij was als baby echt een onwijze poepkont, echt 8x per dag en dat echt tot ver in zijn eerste jaar. Ik werd er gek van. En inderdaad, mijn kinderen lopen graag bloot, dan is zo'n piemel toch ook minder handig haha

Zuri vindt dit leuk.
  9. Akka

Akka Fanatiek lid

2 sep 2019
    1.392
    1.493
    113
    Vrouw
    Klopt! Mijn dochter start ook na de zomer. Ze wordt half juli 4. Het is voor haar wel jammer dat ze dan ook nog de zomer moet wachten. Haar beste vriendinnetjes zijn al een half jaar van de crèche af en ze zit er eigenlijk sindsdien al op te wachten haha. Ze heeft er echt zin in. Maar ze heeft ook wel zin in de zomer, we hebben een maand geen opvang en dan gaat ze heel veel bij familie logeren en met ons doen, dus dat is ook wel bijzonder. Ik denk dat de overgang naar elke dag iets moeten vooral groot gaat zijn. Wij kunnen zo sloom opstaan in de ochtend haha. Mijn oudste is ook echt een slaapkop, dus we zullen haar waarschijnlijk wakker moeten gaan maken.

Zuri vindt dit leuk.
  10. Zuri

Zuri Fanatiek lid

26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    Haha zo herkenbaar dat laatste allemaal. :roflmao: ik mis het rustig opstaan wel hoor. De kids hebben echt tijd nodig in de ochtend om niet te haasten (en het dus gezellig te houden). We staan om 6.30 op met z'n allen. Maar poe. Om 7.10 in de auto naar de vso/gastouder.

En wel zonde is dat he van een juli kindje. Snap wel de keuze om dan na de zomer te starten anders zit er ook zo 6w tussen. Gelukkig hebben jullie zo te lezen een hele leuke zomer gepland staan met vel leuke activiteiten voor haar! Die gaat zich wel vermaken en voor ze het weet lekker naar school:D

11. Akka

Akka Fanatiek lid

2 sep 2019
    1.392
    1.493
    113
    Vrouw
    Ja, meestal vertrekken ze nu pas om 9 uur naar het kdv haha, dus echt heel lui.
    Gelukkig hebben we recent gehoord dat er toch plek is op de school om de hoek. Ze beginnen daar om half 9, als we hier om 8:15 de deur uit gaan zijn we ruim op tijd (5min lopen). Dus we hoeven niet zo vroeg als jullie.

En ja, er was ook niet echt een keus voor haar, omdat ze echt in de zomer jarig is, maar het is prima hoor. Het is meer dat ze er überhaupt al best lang mee bezig is door haar vriendinnetjes.

Zuri vindt dit leuk.
  12. Angelmom1

Angelmom1 Fanatiek lid

18 dec 2018
    4.082
    3.718
    113
    Vrouw
    Controle was goed vandaag hoofdje ligt al diep in het bekken.

Akka en Frummels vinden dit leuk.
  13. Frummels

Frummels Fanatiek lid

31 mrt 2015
    4.475
    2.835
    113
    Vrouw
    Ik heb m’n lactatiekundige even een bericht gestuurd met deze vraag. Ik zit mij ook te bedenken hoe ik eraan kom, maar ik weet het al weer en misschien trek ik het uit z’n verband.
    Een vriendin van mij is met 31 weken van haar kindje bevallen en kreeg toen bv van andere vrouwen via het ziekenhuis. Ik wilde toen ook doneren omdat ik nog bv gaf, maar dat mocht dus maar van moeders met kindjes tot max 6 maanden vanwege de samenstelling van de bv die dan anders is. Maar dat ging over prematuren, dan zijn de wellicht strenger?

Mocht ik reactie krijgen van m’n LK dan laat ik het weten!

Zuri vindt dit leuk.
  14. Frummels

Frummels Fanatiek lid

31 mrt 2015
    4.475
    2.835
    113
    Vrouw
    @Zuri en @Akka ik zal jullie een terugkoppeling geven over het schoonmaken van de balzak haha…ben benieuwd met welke visie ik het eens ben. :roflmao:

Zuri vindt dit leuk.
  15. Frummels

Frummels Fanatiek lid

31 mrt 2015
    4.475
    2.835
    113
    Vrouw
    Ja mijn dochter wordt wel blij als ik erover praat, ben benieuwd hoe het dan ook echt gaan zijn. Mijn dochter mag ook vanaf start schooljaar na vakantie deels starten tot half september als ze 4 wordt.

Zuri vindt dit leuk.
  16. Frummels

Frummels Fanatiek lid

31 mrt 2015
    4.475
    2.835
    113
    Vrouw
    Wat fijn, hoe voel je je? Gaat alles nog goed?

17. Akka

Akka Fanatiek lid

2 sep 2019
    1.392
    1.493
    113
    Vrouw
    O ja, dat is fijn in september, mijn zoontje is ook van september en in denk dat het fijn is dat ze gewoon aan het begin van het schooljaar al aansluiten.

En ik ben heel benieuwd naar je update over de balzak, even geduld haha

Frummels vindt dit leuk.
  18. Akka

Akka Fanatiek lid

2 sep 2019
    1.392
    1.493
    113
    Vrouw
    Oh dat vind ik altijd zo geruststellend gevoel. Bij mijn vorige twee ook rond dat termijn. Scheelt weer een zorg!

Moet wel zeggen dat die van mij lekker konden wroeten daar beneden. Dat hoofdje wat dan in je bekken draait of soms nog een hand er bij pfff. Nu nog moeilijk weer voor te stellen haha. Die twee deden het zelfs allebei tijdens de bevalling, even lekker mee duwen tussen de weeën door. Zelfs mijn verloskundige was onder de indruk haha

19. Zuri

Zuri Fanatiek lid

26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    Ik kan me goed voorstellen hoor. In ziekenhuizen is het weer een stuk strenger, in principe mag je al geen donormelk geven van een externe donor enzo. Mijn donor zit iig aan de liter! Dus ik heb genoeg voor straks denk ik :D

Vandaag intake met kraamzorg gehad. Jeetje wat komt het toch allemaal dichtbij inmiddels.:eek:

Frummels en Akka vinden dit leuk.
  20. Angelmom1

Angelmom1 Fanatiek lid

18 dec 2018
    4.082
    3.718
    113
    Vrouw
    Ja gaat voorspoedig weinig kwaaltjes weken vliegen voorbij
    Gister ff baal moment
    Dacht dat met alleen behangen kamertje voor middelste klaar zou zijn brokkelt stucwerk plafond er af en nu hele scheur moet er weer aannemer kijken en dat nu volgende week behanger zou komen hopenlijk kunnen we dit voor die tijd oplossen

Deel Deze Pagina