Zwanger van derde/vierde/vijfde kindje

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Tuttebella, 23 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Monet

    Monet Bekend lid

    13 nov 2012
    586
    225
    43
    Hier de 3e onderweg. Dochter van 4 jaar en zoon van net 1.
     
  2. Jairy0811

    Jairy0811 Fanatiek lid

    19 sep 2016
    2.217
    1.383
    113
    Hier pril zwanger van de vierde.
    De oudste is 10, de middelste 7 en de jongste 1 jaar. :D
     
  3. k3lly

    k3lly Fanatiek lid

    1 feb 2008
    2.091
    2
    38
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Heerhugowaard
    Ik meld mij ook even hier. Hier nu 9 weken zwanger van ons 3e kindje. Wij hebben 2 dochters van ruim 3.5 jaar en 6.5 jaar. 1.5 week terug kloppend hartje gezien. Termijn echo op 7 maart maar goor nu uitgerekende datum 26 september.
     
  4. ZIFELS

    ZIFELS Niet meer actief

    Ik mag alweer uit dit groepje.
    Heb een mola-zwangerschap dus het moet afgebroken worden
    Veel geluk voor jullie
     
  5. Mamavandrie34

    Mamavandrie34 Fanatiek lid

    4 feb 2018
    2.140
    2.225
    113
    Vrouw
    Ach wat naar en verdrietig! Sterkte!
     
    ZIFELS vindt dit leuk.
  6. k3lly

    k3lly Fanatiek lid

    1 feb 2008
    2.091
    2
    38
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Heerhugowaard
    Ach jeetje wat naar. Sterkte de komende tijd.
     
    ZIFELS vindt dit leuk.
  7. ZIFELS

    ZIFELS Niet meer actief

  8. Baby4

    Baby4 Bekend lid

    1 mrt 2008
    854
    271
    63
    Vrouw
    @ZIFELS Wens je heel veel sterkte, sorry lees net oas je berichtje
     
  9. roever

    roever Niet meer actief

    Hoi hoi,

    Ook ik mag me hier melden!
    Onze oudste is net 2,5
    Onze jongste/middelste is net 1 jaar
    En volgende week de 20-weken echo van nmr 3!!!:D

    En ben zoooooo nieuwsgierig!!!
     
    Baby4 vindt dit leuk.
  10. Baby4

    Baby4 Bekend lid

    1 mrt 2008
    854
    271
    63
    Vrouw
    Spannnnnend!! Heb je zelf nog een lichte voorkeur ?
     
  11. roever

    roever Niet meer actief


    Hebben nu twee enorm leuke, lieve en knappe jongens!
    En ik denk zelf dat er nog een stoere vent bij komt ... :D
    Wat we zeker leuk zullen vinden!!

    Maar... een meisje zal ook zeker welkom wezen! :)
     
    Baby4 vindt dit leuk.
  12. dreumesje

    dreumesje VIP lid

    7 jan 2014
    7.314
    1.782
    113
    Vrouw
    Wij verwachten ons 3e kindje. Het lag niet helemaal in de planning maar het is zeer gewenst! Onze zoontjes zijn 7 & 4 jaar oud. Ze weten al dat ik zanger ben en ze willen heel graag weten wat het word, al zullen we daar nog even voor moeten wachten. :D
     
    Baby4 vindt dit leuk.
  13. Zoef

    Zoef Bekend lid

    24 okt 2009
    726
    458
    63
    Vrouw
    Jeetje wat leuk al
    Die grote gezinnen tegenwoordig.
    Ik ben zwanger van nummer 4.
    Onze kindjes zijn (bijna)9-7-(bijna3) en straks de kleine nummer 4 dan.
    Kijk er naar uit maar vind het ook enorm
    Spannend een nog groter gezin:)
     
    Joolel en Baby4 vinden dit leuk.
  14. Baby4

    Baby4 Bekend lid

    1 mrt 2008
    854
    271
    63
    Vrouw
    Merk aan mezelf dat ik nu wat beren op de weg begin te zien. Had dat hiervoor totaal niet en had echt de instelling van “ dit komt helemaal goed en alleen maar leuke kanten van inzien”
    Merk nu dat ik door de zwangerschap beetje uit de running raak en alles thuis in het honderd begint te lopen. Daarnaast kost alles zo enorm veel energie nu waardoor ik begin te twijfelen of het straks wel allemaal goed komt. Straks komen natuurlijk ook nog eens de slapeloze nachten en de strijd om borstvoeding te kunnen geven. Zie er ineens een beetje tegenop. Zal wel door de vermoeidheid komen.
     
  15. Zoef

    Zoef Bekend lid

    24 okt 2009
    726
    458
    63
    Vrouw
    Komt vast goed inderdaad hormonen en vermoeidheid doen veel met je als moeder. Daarbij is rusten en rust vinden natuurlijk ook niet zo vanzelfsprekend met al 3 kinderen die rond lopen.
    Borstvoeding hoef je nu ook nog niet over te gaan piekeren toch, eerst maar eens even lekker de onzekere periode voorbij toch.

    Ik twijfel ook heel erg of borstvoeding voor ons drukke gezin gaat helpen. Andere keren is het elke keer mislukt door allerlei factoren, na we op de flesvoeding over zijn gegaan rust en ritme. Dat was eigenlijk wel bijzonder prettig.
    Zeker omdat je met borstvoeding best een tijdje kan bezig zijn en alle onzekerheid die daarbij komt kijken.
    Ik zou de afweging maken wanneer je wat verder in je zwangerschap bent of misschien zelfs pas na een dag of twee proberen.
     
  16. Baby4

    Baby4 Bekend lid

    1 mrt 2008
    854
    271
    63
    Vrouw
    Je hebt gelijk hoor, dank voor je geruststellende woorden.

    Op zich kan ik Mn rust wel pakken als de kids op school zijn maar raak gewoon niet uitgerust daarvan.
    Borstvoeding is bij Mn eerste twee kinderen helaas niet gelukt en heb toen met de derde besloten om mezelf die stress niet aan te doen en voelde als een bevrijding en gaf rust. Toch in de loop der jaren enige schuldgevoelens van had ik maar geprobeerd en had ik bij de rest maar langer geprobeerd en doorgezet en misschien te snel opgegeven. Vandaar dat ik nu weer wil proberen maar het idee bezorgt al teveel stress.
    Eerst maar eens even het eerste trimester zien door te komen en dan zien we wel verder. Snak gewoon weer naar een beetje energie.
     
  17. MaLuc

    MaLuc Fanatiek lid

    2 sep 2018
    1.425
    1.026
    113
    Vrouw
    Ik kom ook eens kijken in dit topic :) Ik heb een dochter van 5 en een zoon van 3 en ben nu ruim 25 weken zwanger. Een klein broertje erbij! Zwangerschap gaat goed gelukkig, maar ik kan ook al wel een beetje opzien tegen de drukte straks. Hoewel ik ook erg uitkijk naar weer zo'n klein baby'tje. Hoe ervaren degenen die al drie kinderen hebben de drukte?
     
  18. Zoef

    Zoef Bekend lid

    24 okt 2009
    726
    458
    63
    Vrouw
    Dat het druk is en met tijden heel pittig maar hoe ouder ze worden hoe gemakkelijker het gaat.
    Hier zorgt de jongste vooral voor veel onrust. Druk moeilijk meisje met veel gebruiksaanwijzingen. Ze sliep de eerste twee jaar niet door waardoor wij echt gebroken waren. Nu komt ze nog regelmatig haar bed uit midden in de nacht en schopt ze nogal eens een scène.
    Dus ben heel
    Benieuwd hoe dit gaat met ons baby’tje erbij straks.
    Ik vind de overgang van 2 nr 3 een hele happening, maar wellicht is dat ook nu van 3 naar 4...
    We zullen zien denk dat je de drukte vooral kan beoordelen als je het zelf meemaakt, iedereen ervaart het anders en iedereen voedt anders op natuurlijk.
    Komt vast goed allemaal
     
  19. MaLuc

    MaLuc Fanatiek lid

    2 sep 2018
    1.425
    1.026
    113
    Vrouw
    Ach ja, het is ook gewoon afwachten natuurlijk, ook hoe deze baby gaat zijn en hoe de andere kinderen erop reageren. Ik ga er maar vanuit dat de eerste tijd zwaar zal zijn met de gebroken nachten, nachtvoedingen en wel weer op tijd op voor school. De oudsten slapen goed gelukkig.
     
  20. Joolel

    Joolel Niet meer actief

    Hier ook zwanger van de vierde. Heb een dochter van 4, een zoon van 2,5 en een dochter van 10 maanden.
     

Deel Deze Pagina