Zwanger van derde/vierde/vijfde kindje

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Tuttebella, 23 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MaLuc

    MaLuc Fanatiek lid

    2 sep 2018
    1.425
    1.026
    113
    Vrouw
    @Joolel, wel leuk zo dicht bij elkaar! Mijn dochter kreeg nog borstvoeding toen ik zwanger was van zoon, geen pauze ertussen dus, maar nu heeft mijn lijf wel echt even een pauze gehad, zoon drinkt al ruim 1,5 jaar niet meer bij me. Zal wel weer even wennen worden denk ik, maar ik kijk wel enorm uit naar weer zo'n kleine baby, voelt al heel lang geleden!

    Ik merk dat ik deze zwangerschap weinig aan rust toekom, maar vind het niet per se heel zwaar ofzo. Alleen fietsen met twee kinderen op de fiets wordt nu wel echt zwaarder, kom bijna niet tussen het voorstoeltje en mijn zadel door :D Zal straks ook wel echt wennen zijn met baby, dat we op bepaalde tijden gewoon naar school moeten, of het nou uitkomt of niet. En elke dag vroeg op voor school, bij mijn oudste twee deden we 's ochtends altijd lekker rustig aan, dat zit er nu niet meer in natuurlijk.
     
  2. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.453
    3.441
    113
    Naar school brengen zal hier ook wel even wennen worden.

    Toen de 3e geboren werd, ging de oudste wel naar de peuterspeelzaal. Maar de dag dat zij een ochtend ging, ging ik met mijn middelste naar een dreumesgroep en pastte mijn zus op de jongste dus die hoefde ik niet op tijd klaar te hebben.

    Nu gaat de oudste wel naar school en moet ik zorgen dat ze tegen 8.00 uur alle vier klaar zijn.
     
    Joolel vindt dit leuk.
  3. Rozemarijn33

    Rozemarijn33 Niet meer actief

    Mag ik ook meeschrijven?
    Ik ben 33, dit is ons vierde kindje, een jongen. We hebben een zoon van 11 en 2 meisjes van 8 en 4.

    We waren eigenlijk al klaar, alle kindjes op school en een stuk kleiner gaan wonen. Net een puppy gekocht en toen kwam ik er achter dat ik zwanger was :) even geschrokken maar nu heel blij mee!
     
    Joolel vindt dit leuk.
  4. MaLuc

    MaLuc Fanatiek lid

    2 sep 2018
    1.425
    1.026
    113
    Vrouw
    Ja, peuterspeelzaal hadden wij de vorige keer ook al wel, maar dat was een ochtend en een middag, dus maar 1x per week vroeg op.
    Ik zie al op tegen drie kinderen om 8 uur klaar hebben :D De oudste doet het allemaal wel zelf gelukkig, die heeft alleen af en toe wat aansporing nodig, maar de (nu nog) jongste bakt er nog weinig van ;)
     
  5. MaLuc

    MaLuc Fanatiek lid

    2 sep 2018
    1.425
    1.026
    113
    Vrouw
    Leuke verrassing @Rozemarijn33! Past het nog wel in jullie huis?
     
  6. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.453
    3.441
    113
    Onze oudste doet het meeste ook wel zelf, in ieder geval wat aankleden betreft. Eten en dergelijke klaarmaken doe ik nog, maar tegen de tijd dat nummer 4 bijna komt, kan ik haar wel eens laten helpen. Soms doet ze het wel al zelf, maar meestal doe ik het.
     
  7. Rozemarijn33

    Rozemarijn33 Niet meer actief

    We hebben maar 3 slaapkamers, dus voor velen zal het niet passen maar wij vinden dat geen probleem. Kindje komt toch eerst bij ons en daarna bij de 2 meiden op de kamer. Ze krijgen dan een 3 persoonsstapelbed. Ze liggen op de grootste kamer van het huis en er blijft genoeg ruimte over om te spelen. Maar ze spelen hier altijd beneden, dicht bij mij in de buurt. Onze oudste zoon heeft autisme en moet echt zijn eigen kamer om te slapen.
    We hebben wel een hele grote tuin en een schuur die zo groot is als onze woonkamer. Daar willen we wel iets gaan maken voor de kinderen.
     
  8. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.453
    3.441
    113
    @Rozemarijn33 Wij hebben ook maar 3 slaapkamers. De oudste 2 slapen al bij elkaar op de kamer. De 4e zal eerst bij ons op de kamer komen en daarna bij de 3e. Wij hebben allemaal meiden, dus dat scheelt wel.
    Op den duurt kunnen wij op zolder nog een kamer aftimmeren en we kunnen zelfs nog een kamer boven onze garage maken.
     
    Rozemarijn33 vindt dit leuk.
  9. Rozemarijn33

    Rozemarijn33 Niet meer actief

    Ik denk dat dit soort dingen zich altijd wel een weg vinden. Ik heb ook jaren samen geslapen met mijn broer, ondanks dat we maar met z’n tweeen waren en we 3 slaapkamers en een zolderkamer hadden in ons ouderlijk huis. Was gewoon gezellig :) en later nog 3 stiefbroertjes er bij gehad in huis. Dat ging ook gewoon.

    Wel fijn dat jullie kunnen uitbreiden mocht het nodig zijn!
     
  10. Mom86

    Mom86 Fanatiek lid

    8 aug 2015
    3.291
    2.182
    113
    Hier gaat alles wel zn gangetje. Het schiet gelukkig wel op, ookal is het wel met een dubbel gevoel.
    Het idee dat dit écht de laatste keer is en ik nu echt de laatste weken van mn leven zwanger ben is wel jammer en apart eigenlijk, maar moet ook eerlijk zeggen dat ik blij ben als alles weer achter de rug is en we een gezond babietje mogen verwelkomen in ons gezin.
    Deze zwangerschap ervaar ik toch wel als de zwaarste... Ik ben veel vermoeider dan de vorige keren en naar mijn idee lijken de weken maar niet voorbij te gaan (en ergens toch ook weer wel o_O). Met 3 kids in huis (7, 5 en bijna 3) maakt het druk (daardoor gaan.de weken ongemerkt wel snel) en je hebt weinig kans om even tijd voor jezelf te hebben.
    Gelukkig staat inmiddels alles gereed en hebben we nog maar weinig klusjes te doen,behalve de normale wekelijkse taken, dus kunnen we de komende weken echt toe gaan leven naar het moment dat de kleine geboren wil worden. En uiteraard geniet ik nog wel even van het getrappel in mn buik, want het blijft toch een wonder elke keer weer ❤

    Hoe gaat het met jou @Zoef ?

    Hier hebben alle kids een eigen kamer. De baby krijgt wel de kleinste kamer, maar wie weet zal ze in de toekomst een slaapkamer met haar zus delen. We gaan het zien. Hoe dan ook kan ze ook op de kleine kamer straks een groot bed en kast kwijt.
     
    Joolel en Rozemarijn33 vinden dit leuk.
  11. Rozemarijn33

    Rozemarijn33 Niet meer actief

    Ik vind deze zwangerschap qua vermoeidheid ook echt een stuk zwaarder. Bleek gister bij de vk ook een ijzer tekort te hebben, dus dat helpt niet mee.
    De tweede was voor mij het allerzwaarst. Extreme bekkeninstabiteit, en een hele zware bevalling met daarna een huilbaby zorgde ervoor dat ik depressief werd. Gelukkig is bekkeninstabiliteit nu weer even goed te doen. Een paar weken geleden was het echt weer heel erg en ineens was het weg/goed te doen.
     
  12. Mom86

    Mom86 Fanatiek lid

    8 aug 2015
    3.291
    2.182
    113
    De tweede zwangerschap was ook niet makkelijk. Met 13 weken volledig in dr ziektewet ivm bekkenpijn, maar toen nog maar 1 kindje in huis waar je voor hoefde te zorgen.
    Deze zwangerschap ook weer bekkenpijn en zit vanaf de 23 weken ongeveer alweer thuis.. qua bekkenpijn blijft het gelukkig mooi stabiel nu.
     
  13. Rozemarijn33

    Rozemarijn33 Niet meer actief

    Vervelend hè, die bekkeninstabiliteit. Gelukkig dat het nu stabiel blijft @Mom86
     
    Mom86 vindt dit leuk.
  14. MaLuc

    MaLuc Fanatiek lid

    2 sep 2018
    1.425
    1.026
    113
    Vrouw
    Erg vervelend lijkt me, als je door bekkeninstabiliteit weinig kan doen.

    Wij hebben straks precies genoeg kamers om ieder een eigen kamer te geven, maar dochter en zoon willen graag samen, dus dat doen ze nu. Ach, een logeerkamer is ook best handig :)
     
    Mom86 vindt dit leuk.
  15. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.453
    3.441
    113
    Deze zwangerschap is voor mij ook wel het zwaarst. Bij de 2e en 3e al last van ischias en nu weer, maar wel een tikkeltje erger. Sta nu nog voor 50% in de ziektewet, maar heb me voor vanmorgen ziek moeten melden vanwege vreselijke rugpijn (werk in de thuiszorg). Maandag weer naar de fysio en maar eens even afwachten wat zij zegt.
     
  16. Zoef

    Zoef Bekend lid

    24 okt 2009
    726
    458
    63
    Vrouw
    Leeftijd is maar een getal!
    Lekker genieten van je kindjes en zwangerschap nu her de laatste keer is.
     
  17. Zoef

    Zoef Bekend lid

    24 okt 2009
    726
    458
    63
    Vrouw
    Wij zijn bezig met onze slaapkamer te splitsen in 2 aparte kamers zodat de baby een eigen kamer heeft straks.
    De derde was nogal een moeilijk meisje, huilbaby tot 2 jaar, dus de gok dat deze baby niet zolang gaat huilen wil ik liever niet nemen. Dan liever alvast zorgen voor een eigen kamertje. Het word niet heel groot maar groot genoeg.
    Op onze zolder hebben wij twee slaapkamers, en eerste verdieping 3 slaapkamers.
    Ik zou alleen ons beneden huis groter willen en 3 meter er aan bouwen.
     
    Mom86 vindt dit leuk.
  18. Zoef

    Zoef Bekend lid

    24 okt 2009
    726
    458
    63
    Vrouw
    Fijn om te lezen dat je ondanks dr zwaarte van de zwangerschap toch nog kunt genieten.
    Ik deel je gevoel met de weken die voorbij gaan, het wachten en de zwaarte van de zwangerschap.
    Geen BI maar allerlei andere klachten waardoor ik het echt zo beu ben!
    Jeuk, slapeloze nachten, buikpijnen.
    Heb nu vitamine b12 tabletten gekregen ivm een tekort eraan.
     
    Mom86 vindt dit leuk.
  19. Zoef

    Zoef Bekend lid

    24 okt 2009
    726
    458
    63
    Vrouw
    Hahaha die gaat idd vast veel
    Moederen. Leuk!
     
  20. Mom86

    Mom86 Fanatiek lid

    8 aug 2015
    3.291
    2.182
    113
    Vooral de slapeloze nachten... :(
    Tuurlijk hebben we die ook met een baby in huis, maar dan heb je lichamelijk (hopelijk) nergens last van. Dat scheelt al een hele hoop:D
     

Deel Deze Pagina