Zwanger van derde/vierde/vijfde kindje

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Tuttebella, 23 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Girly1985

Girly1985 Fanatiek lid

15 mei 2013
    2.779
    743
    113
    Hallo mag ik hier ook gezellig aanschuiven?

Ik ben nu 23+5 weken zwanger (banner klopt niet meer) van mijn derde mannetje.

Mijn situatie is niet zoals gemiddeld denk ik zo al klinkt da tg natuurlijk wel heel raar. Ik ben zwanger van mijn ex man. We zijn al ruim 2.5 jaar gescheiden maar 1 moment van eenzaamheid en een condoom die zijn werk niet deed en het was bingo. We gaan dus ook nog gewoon heel goed met elkaar om nu.

Ondanks dat het in de begin een enorme schok is geweest en eerlijk is eerlijk we hebben er even goed over na moeten denken is het welkom en kijken we er inmiddels naar uit. De jongens 7 en 5 jaar oud kijken enorm uit naar hun broertje en de jongste noemt de baby ipv baby of broertje gewoon kleine druif want dat klinkt zo leuk haha.

Ik woon nu nog steeds bij mijn ouders in afwachting van een woning maar helaas schiet dat niet op in de randstad. Ze gaan dit mannetje dus van heel dichtbij mee maken. Vooral mijn moeder is daar helemaal happy mee haha. Mijn moeder wordt ook (weer) mijn kraamverzorgster. Dr kinderen slapen nu op 1 klein kamertje en ik slaap straks met de baby op 1 kamer.

Qua kwaaltjes en alles valt het denk ik wel mee. Wel last van bekken en.rug maar is te doen. Wel nu al last van maagzuur en dat vind ik minder. Ook gisteren de suiker test moeten doen omdat de buik 9 dagen doorliep op de rest en ze bij de oudste achteraf denken aan suiker.

Verder nog wat vergeten? O ja ik ben 33 jaar.

Zoef, MIss X en Rozemarijn33 vinden dit leuk.
  2. Zoef

Zoef Bekend lid

24 okt 2009
    726
    458
    63
    Vrouw
    Inderdaad een bijzondere zwangerschap, geen doorsnee.
    Maar als jullie er goed en oké mee zijn, waarom
    Niet. Volgens mij hebben jullie dan alles prima op een rijtje als je nog zo intiem kan zijn met elkaar.
    Jullie zijn wel zeker van de breuk? Niet dat het misschien nog goed komt ooit?

3. Joolel

Joolel Niet meer actief

Dag @Girly1985 , welkom!

Je verhaal is er inderdaad niet één van dertien in een dozijn.

Fijn dat iedereen er, na de schok, naar uit kijkt de nieuwe spruit te ontmoeten. Gelukkig heb je niet zoveel kwaaltjes. Is de zwangerschap goed te combineren met het toch al drukke gezinsleven?

Gezellig dat je aansluit!

4. Zoef

Zoef Bekend lid

24 okt 2009
    726
    458
    63
    Vrouw
    Ow welkom natuurlijk, en gefeliciteerd.

5. Girly1985

Girly1985 Fanatiek lid

15 mei 2013
    2.779
    743
    113
    Dank je wel. En Ja we hebben het nu redelijk goed op een rijtje. Het gaat pittig worden maar ook daar komen we uit.
    We gaan nu beter met elkaar om dan toen we getrouwd waren. Maar komen wee nog bij elkaar ooit? Hij zegt ja en ik heel hard nee.
    Ik moet zeggen ik ben eigenlijk helemaal niet van de intimiteit hooguit 1 of 2 keer per jaar dat ik er behoefte aan heb of het mis. En dat was nu net een keer toen we ons 6 maandelijks gesprek hadden over hoe het gaat met de kinderen en zitten we nog steeds redelijk op 1 lijn met ze en zijn er dingen waar we op moeten letten met de kinderen .
    En ik heb altijd gezegd ik ben tegen abortus (uitzonderingen daargelaten en dat is dit niet). Dus ik kon het niet over mijn hart verkrijgen die beslissing te nemen. Gelukkig denkt mijn ex er ook zo over en anders had hij pech;):oops:

Joolel, Zoef en Rozemarijn33 vinden dit leuk.
  6. Girly1985

Girly1985 Fanatiek lid

15 mei 2013
    2.779
    743
    113
    Dank je wel voor je welkom. Ja op zich goed te combineren hoor. Ik werk 3 dagen en de kinderen gaan allebei naar school dus heb vaak de woensdag en vrijdag ochtend even rust. Verder zijn de kinderen om het weekend bij hun vader. Ook haalt hij ze al tijd op van de bso en hij eet dan een hapje mee en helpt mee de jongens naar bed te doen . Dat scheelt wel. Op dat soort dagen doe ik ook de bedden verschonen. Hij kan er wat beter bij :rolleyes::roflmao:.

7. MaLuc

MaLuc Fanatiek lid

2 sep 2018
    1.425
    1.026
    113
    Vrouw
    Welkom @Girly1985! Zeker geen doorsnee verhaal, maar wel fijn dat jullie zo goed met elkaar omgaan.

Girly1985 vindt dit leuk.
  8. Girly1985

Girly1985 Fanatiek lid

15 mei 2013
    2.779
    743
    113
    Dank je wel voor allebei de dingen. Ja we doen hard ons best voor dat laatste. En het grappige is (althans zo bekijk ik het maar) dat veel mensen niet begrijpen dat we nu gewoon goed met elkaar omgaan. Krijg er regelmatig commentaar op. Als ik dan vraag of ze liever zien dat we in een vechtscheiding zitten met de kinderen willen ze dat ook weer niet. Het is ook nooit goed hè o_O

9. Zoef

Zoef Bekend lid

24 okt 2009
    726
    458
    63
    Vrouw
    Gaan jullie wat leuks doen tijdens de mei vakantie?

Joolel vindt dit leuk.
  10. Girly1985

Girly1985 Fanatiek lid

15 mei 2013
    2.779
    743
    113
    Nee ik moet gewoon werken. We hebben sinds dit jaar ook maar 1 week en in juni ook nog 1 week. We doen lekker rustig aan. Het zijn drukke weken altijd in mei.
    Ga jij nog wat leuks doen?

Zoef, Rozemarijn33 en Joolel vinden dit leuk.
  11. Rozemarijn33

Rozemarijn33 Niet meer actief

Wij gaan met Pasen naar mijn moeder op 2 uur rijden. Verder weet ik het nog niet. Wil wel wat leuks gaan doen maar hoop ook dat ze zich wat dagen zelf vermaken/een beetje uitrusten. Zijn ze erg aan toe

Zoef en Joolel vinden dit leuk.
  12. Joolel

Joolel Niet meer actief

Wij blijven lekker thuis. Wel wat familie dingen, 3 verjaardagen en een afscheidfeestje, 2x pasen, maar allemaal in de buurt. Dus het zit al aardig vol. Verder wat afspraken om naar dingen in de buurt te gaan. Kids hebben hier 2 weken vrij. Als het weer mee zit, gaat het genieten worden. En jullie, @Zoef ?

Zoef en Rozemarijn33 vinden dit leuk.
  13. Zoef

Zoef Bekend lid

24 okt 2009
    726
    458
    63
    Vrouw
    Oh echt voortaan maar 1 week?
    Bij ons zijn Het er 2 plus nog een weekje tijdens Hemelvaart.

Wij gaan een midweekje naar slagharen. Ik verwacht er niet al te veel van (publiek is er altijd mwa) maar we gaan vooral om het weg zijn eventjes met ons gezin voordat de baby komt. :)

Joolel en Rozemarijn33 vinden dit leuk.
  14. Zoef

Zoef Bekend lid

24 okt 2009
    726
    458
    63
    Vrouw
    Oh lekker druk ook ja.
    Wij hebben ook nog veel verjaardagen. Mn jongste dochter is op Koningsdag jarig ik 6mei wat we allemaal vieren met wat leuke extraatjes.
    Bbq op Koningsdag en met Mn familie brunchen tijdens mijn Verjaardag.

En dan nog dat midweekje weg haha drukke boel dus.

Joolel en Rozemarijn33 vinden dit leuk.
  15. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.956
    821
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Goedemorgen

Ik ben zwanger van de vierde..
    Ik heb drie meiden momenteel (11, 7 & 5 jaar)
    Worden van de zomer (juli & aug) allemaal jaartje ouder.
    Dit kindje wordt voor het eerst een winterkindje.
    Gek idee met een dikke buik in de vrieskou.
    Ik ben hoogzwanger en zomerjurkjes gewend ☺️

Ik heb best mijn handen vol aan de meiden en ergens denk ik (of hoop ik) dat het wat rustiger wordt met de vierde.
    Wat meer balans, niet meer zo met elkaar bezig, afleiding.

Ik ben heel nieuwsgierig naar jullie ervaring.
    En wat voor auto hebben jullie??

Zoef, Rozemarijn33, Joolel en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  16. Mom86

Mom86 Niet meer actief

Hier geen plannen deze vakantie. Volgende week nog een week... opzich ook wel even lekker om niks te moeten. :)

17. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.956
    821
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Hallo moeders

Wij zijn inmiddels paar jaar geleden verhuisd en heb straks mijn eerste intake en echo bij een nieuwe verloskundige.
    Vind ik best spannend, ik ben zo mijn oude verloskundige praktijk gewend.
    Gelukkig heb ik wel al contact opgenomen met dezelfde kraamverzorgster van nummer 1 & 2.
    Bij nummer 3 kon ze helaas niet.
    Ik merk dat ik erg gehecht ben aan ‘oude patronen’ :roflmao:
    Dit is de eerste keer dat ik ‘al’ 9 weken zwanger ben en nog geen echo of hartje heb gehoord.
    Bij de meiden kreeg ik gelijk bij positieve test een intake en echo.
    Had al snel een gevoel en verbintenis met de zwangerschap.

Mijn andere drie zwangerschappen en bevallingen waren beetje hetzelfde. Hoe is dat bij jullie?
    En wat zijn de samenstellingen?
    Wij hebben hier drie meiden rondlopen.
    Een jongen zou leuk zijn maar een meisje net zo :)
    Zijn we toch al gewend.

18. Joolel

Joolel Niet meer actief

@MIss X Kan me voorstellen dat het even wennen is om naar een andere vk te gaan. Ben dit keer ook gewisseld. Merk dat ik juist heel blij ben. Kan je ook positief verrassen. ;) Ik hoop bij jou ook.

Het wachten op die eerste echo duurt altijd lang hè :oops:. Wanneer is hij bij jou gepland?

Ik heb zelf twee dames, 4 jaar en bijna 1, en een knaap van bijna 3. Zou het voor mijn zoon erg leuk vinden als we een jongen krijgen, maar met een meisje zijn we zeker niet minder blij. :D
    Mijn eerste bevalling was heel lang en heftig, de tweede schoot er uit en de derde was precies goed. Hoop weer op een bevalling als de derde ;)

19. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.956
    821
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Straks om 10:30 heb ik mijn eerste afspraak.

Mijn drie bevallingen waren supersnel.
    De eerste en tweede thuis bevallen omdat ik al persweeen had. (Van niks naar vliezen breken en bevallen duurde het bij de eerste 1,5 uur en tweede drie kwartier)
    Bij de derde maar ingeleid omdat ik bang was dat de verloskundige niet op tijd dit keer kon zijn.

De bevalling duurt nog wel even maar ik ben er onbewust al mee bezig..
    We wonen nu ook wat verder van ziekenhuis en weet niet of ik het nu thuis aandurft.
    Dat wad nooit mijn ambitie geweest maar het moest toen. (En achteraf ook wel blij hoor)

Nou ja, straks eerst maar de echo afwachten :)

@Joolel wat leuk twee meiden en een mannetje. En nog best jong. Petje af ik vond het al zwaar met twee jaar leeftijdsverschil bij mijn tweede en derde.
    Nu bij deze is de leeftijdsverschil erg groot.
    Mijn jongst is 6, middel 8 en de oudste is 12 als deze kleine beeb wordt geboren.
    Ben bang dat hij/zij drie bemoeizuchtige zussenmoeders erbij krijgt

Joolel vindt dit leuk.
  20. Rozemarijn33

Rozemarijn33 Niet meer actief

Ik heb een zoon van 11, dochter van 8 en een dochter van 4. De meiden worden aan het begin van de herfst een jaartje ouder. En we krijgen nu nog een zoontje erbij.
    Wij zijn meerdere keren verhuisd. Bij de oudste een andere vk, bij de meiden dezelfde en nu weer een andere. Deze vind ik tot nu toe het prettigst. Ik moet verplicht bevallen in het ziekenhuis wegens keizersnede van de oudste, en we wonen nu ook wat verder weg, en geen eigen vervoer dus dat vind ik ook wel spannend

MIss X en Joolel vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina