Zwanger van derde/vierde/vijfde kindje

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Tuttebella, 23 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MaLuc

    MaLuc Fanatiek lid

    2 sep 2018
    1.425
    1.026
    113
    Vrouw
    Hier ook een nieuwe vk praktijk deze zwangerschap, we zijn eind vorig jaar verhuisd. Deze bevalt eigenlijk even goed als mijn vorige praktijk, maar wat ik hier wel heel leuk vind is dat ze centering pregnancy aanbieden, dat doe ik nu dus ook.

    Mijn dochter is 5 en mijn zoon is 3 en dat zijn ze in juni ook nog.

    De bevalling kijk ik nog niet naar uit, haha. Ik ben beide keren ingeleid vanwege een te hoge bloeddruk en ben bang dat dat deze keer weer gaat gebeuren. Het liefst zou ik thuis willen bevallen, maar dan moet de bevalling op zijn minst eens uit zichzelf starten. En mijn bloeddruk moet dan nu niet gaan stijgen.
    De tweede bevalling was verder best oke.
     
    MIss X vindt dit leuk.
  2. MIss X

    MIss X Fanatiek lid

    13 dec 2006
    2.876
    714
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Bevallingvraagje:D

    Hoe doen jullie dat met de kids al de bevalling spontaan zou beginnen?
    Ik zit daar wel beetje mee. Heb tot nu toe een hele snelle maar heftige bevallingen gehad.
    Bij de tweede bevalling was mijn oudste dochter thuis en ging braaf tv kijken. Ze was vier terwijl oma onderweg was.
    Ik ben toen ook thuis bevallen
    Mijn laatste is ingeleid en hoewel het minder natuurlijk voelde was het wel ideaal met plannen.:rolleyes:

    Ander vraagje
    Auto vraagje

    Wij hebben op dit moment een best grote auto maar maxicosi erbij gaat het helaas niet worden.
    Hebben jullie een auto en speciaal 7 Personen?
     
  3. MaLuc

    MaLuc Fanatiek lid

    2 sep 2018
    1.425
    1.026
    113
    Vrouw
    We hebben eigenlijk nog niks besloten qua opvang voor de kinderen tijdens de bevalling. Zouden we eens moeten doen :D ik ben beide vorige keren ingeleid en de bevallingen gingen niet snel, dus ergens verwacht ik weer zoiets, maar je weet maar nooit natuurlijk.

    Wij hebben sindskort een 7-persoonsauto, dus plek genoeg straks :)
     
  4. Rozemarijn33

    Rozemarijn33 Niet meer actief

    Opvang voor de andere kinderen weet ik nog niet. Ligt een beetje aan het moment. Opa en oma wonen in de buurt maar werken wel alle twee. Het is dan zomervakantie dus de kinderen zijn wel thuis allemaal. Hoop eigenlijk dat de weeen wel beginnen dan, want de vorige keer moesten de kinderen ook echt al 2 dagen uit logeren zijn voor het op gang kwam.
    We hebben beide geen rijbewijs, dus ook geen auto :D dus daar kan ik niet veel over zeggen.
     
  5. Joolel

    Joolel Niet meer actief

    @MIss X

    Oppas tijdens de bevalling:
    wij hebben opa's en oma's op 10 minuten afstand, dus hen gevraagd paraat te zijn. Ik doe er altijd wel wat langer over, dus komt vast goed. Als het zo snel gaat als bij jou... misschien buren vragen of je de kinderen zo nodig even om de deur kan zetten, totdat oma er is?

    Betreft auto:
    Wij krijgen eind mei een 7-persoonsauto en we hebben een bakfiets. Ik kan hier met drie kids en een baby makkelijk mee uit de voeten.
     
    MIss X vindt dit leuk.
  6. RE080219

    RE080219 Fanatiek lid

    10 dec 2018
    2.449
    4.619
    113
    Voor ons is een zevenpersoons te klein dus we hebben gewoon twee vijfpersoons hatchbacks. Goedkoper ook nog. Oké in geval van betaald parkeren is het vervelend maar verder nou en haha. Zelfs op onze eigen bruiloft kwamen we in twee auto's aan.

    Bevalling: geen idee, kinderen zullen waarschijnlijk gewoon hier zijn. Eén van de pubers kan in geval van nood gewoon oppassen op de kleintjes. En het kan zelfs nog zo zijn dat we amper tot geen kinderen in huis hebben (zomervakantie, omgangsregelingen, blabla). Vind het niet zo interessant, plan is toch om gewoon thuis te bevallen.
     
    MIss X vindt dit leuk.
  7. Baby4

    Baby4 Bekend lid

    1 mrt 2008
    854
    271
    63
    Vrouw
    Oh wat jammer zeg, ik kreeg geen meldingen meer van dit topic! Heb net wel alles teruggelezen.

    Inmiddels alweer tweede trimester. Misselijkheid is gelukkig stukken minder maar gebrek aan energie nog steeds.

    Wil het liefst in het ziekenhuis bevallen en de oudste is dan oppas voor de andere twee als wij in het ziekenhuis zullen zijn.

    Overwegen jullie pijnbestrijding ?
     
  8. Joolel

    Joolel Niet meer actief

    Hier bij voorkeur geen pijnbestrijding. Jij?
     
  9. MaLuc

    MaLuc Fanatiek lid

    2 sep 2018
    1.425
    1.026
    113
    Vrouw
    Handig dat je oudste kan oppassen @Baby4!

    Ik hoop ook weer zonder pijnbestrijding te kunnen bevallen, is bij de eerste twee ook gelukt, maar als het echt niet gaat sta ik er wel voor open.

    Ik moet nog bedenken hoe we het gaan doen met opvang tijdens de bevalling. De vorige keer werd ik ingeleid en zat mijn oudste nog niet op school, dus die kon makkelijk uit logeren.
     
  10. Baby4

    Baby4 Bekend lid

    1 mrt 2008
    854
    271
    63
    Vrouw
    Ik heb een trauma opgelopen bij de eerste. Bij de tweede wilde ik dus graag een ruggenprik maar kwam in een versnelde weeenstorm terecht waardoor ik hem niet meer mocht. Vond de tweede bevalling heek heftig. Bij de derde heb ik hem wel gekregen en nu zou ik hem ook weer willen hebben.
     
  11. Baby4

    Baby4 Bekend lid

    1 mrt 2008
    854
    271
    63
    Vrouw
    Heb je iemand in de buurt die haar zou kunnen ophalen als het zover is? Het is zo lastig want iedereen werkt..
     
  12. Baby4

    Baby4 Bekend lid

    1 mrt 2008
    854
    271
    63
    Vrouw
    Mag ik er ook bij?
    40 jaar- vierde kindje uitgerekend 8 okt 2019
     
    Joolel vindt dit leuk.
  13. Joolel

    Joolel Niet meer actief

    Begrijp ik heel goed. Ik heb door primaire weeënzwakte uiteindelijk vanwege uitputting bij de eerste een ruggenprik gehad. Hierdoor bleven mijn persweeen uit. Uiteindelijk leidde de bevalling tot één met kunstverlossing. Dus ik heb een beetje een trauma aan de ruggenprik. Ik ben juist bang weer geen persweeen te hebben. Zo zie je maar weer dat elk lijf verschilt. ;)
     
  14. Joolel

    Joolel Niet meer actief

    #134 Joolel, 1 mei 2019
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 mei 2019
    Uitgerekend in 2019
    Babyvijf - 31 jaar - vijfde kindje - uitgerekend op: 9 juni 2019
    MaLuc - 38 jaar - derde kindje - uitgerekend op: 22 juni 2019

    Zoef - 34 jaar - vierde kindje - uitgerekend op: 9 juli 2019
    RE080219 - 33 jaar - negende kindje - uitgerekend op 27 augustus 2019 ❤

    Lauren5 - 29 jaar - vijfde kindje - uitgerekend op: 9 september 2019

    Elsa86 - 32 jaar - vierde kindje - uitgerekend op: 9 september 2019
    Baby4 40 jaar- vierde kindje uitgerekend 8 okt 2019
    Joolel - 33 jaar - vierde kindje - uitgerekend op: 22 oktober 2019
     
  15. Baby4

    Baby4 Bekend lid

    1 mrt 2008
    854
    271
    63
    Vrouw
    Oh dat is idd de andere kant van een ruggenprik. Dat was ook de reden waarom ik bij de tweede geen prik meer kreeg. De ruggenprik mag niet meer vanaf een x aantal cm ontsluiting.
    Ik hoop er echt op tijd bij te zijn deze keer, bij het idee alleen al dat ik weer te laat zou zijn, breekt het zweet me uit.
     
  16. MIss X

    MIss X Fanatiek lid

    13 dec 2006
    2.876
    714
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Uitgerekend in 2019
    Babyvijf - 31 jaar - vijfde kindje - uitgerekend op: 9 juni 2019
    MaLuc - 38 jaar - derde kindje - uitgerekend op: 22 juni 2019

    Zoef - 34 jaar - vierde kindje - uitgerekend op: 9 juli 2019
    RE080219 - 33 jaar - negende kindje - uitgerekend op 27 augustus 2019 ❤

    Lauren5 - 29 jaar - vijfde kindje - uitgerekend op: 9 september 2019

    Elsa86 - 32 jaar - vierde kindje - uitgerekend op: 9 september 2019
    Baby4 40 jaar- vierde kindje uitgerekend 8 okt 2019
    Joolel - 33 jaar - vierde kindje - uitgerekend op: 22 oktober 2019
    ♥MIssX - 33 jaar - vierde kindje - uitgerekend op: 29 november 2019
     
  17. MIss X

    MIss X Fanatiek lid

    13 dec 2006
    2.876
    714
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Ik heb tot nu toe geen ruggenprik gehad en hoop het ook niet nodig te hebben bij de vierde...

    Ik ben trouwens zoo moe.. Mijn kids hebben de saaiste mei vakantie ooit gehad.
    Kan wel de hele dag slapen en kan mij niet heugen dat ik dit ook zo extreem had met de meiden..
     
  18. Baby4

    Baby4 Bekend lid

    1 mrt 2008
    854
    271
    63
    Vrouw
    Herkenbaar hier ook extreem moe, was ook moe bij de rest maar kon mezelf toen af en toe ergens toezetten. Voel me ook schuldig naar de kids toe maar gelukkig zijn ze heel begripvol en helpen ze een handje mee.
     
  19. Rozemarijn33

    Rozemarijn33 Niet meer actief

    Hier ook moe. Heb wel wat dingen gedaan met de kinderen maar heb daarna echt een dag nodig om bij te komen. Maar de kinderen blijven maar aandacht vragen dus ben ik een beetje (understatement) sjagrijnig. Waar ik me dus ook schuldig over voel...

    Mijn oudste kwam met een keizersnede ivm stuitligging. De tweede duurde erg lang: zaterdag begonnen de weeen, niet meer geslapen tot haar geboorte dinsdag ochtend. Ik was zo kapot moe, dat ik een ruggespraak gekregen heb. Die werkte niet. Uiteindelijk hebben ze de pomp moeten gebruiken want haar hartje zakte weg.

    Bij de derde heb ik een prikje met iets gehad. Pethadine? Kan dat?
    Ik was zo bang vanwege de bevalling van de tweede dat ik me niet kon ontspannen. Na het prikje wel, en kon ik de weeen beter aan. Ze is vrij snel daarna geboren.

    Ik zou nu, mocht het nodig zijn, dus wel voor dat prikje kiezen. Maar liever geen ruggenprik.
     
    MIss X vindt dit leuk.
  20. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.453
    3.441
    113
    Jeetje, ik heb geen meldingen gehad en nooit meer aan dit topic gedacht.
    Heb alleen de laatste pagina terug gelezen.

    Wij hebben wel gekeken naar een 7 zitter, maar we krijgen nog maar heel weinig terug voor onze diesel auto (die we nog maar 2 jaar hebben) dat we hebben beslist om een multimac te bestellen. Dat hebben we begin april gedaan en vrijdag 17 mei is hij bezorgd. Hij staat al in onze auto en ben er nu al onwijs blij mee.

    Ik krijg een geplande ks, dus hoef me niet druk te maken om oppas. Als ik de datum weet, geef ik dat door aan mijn moeder en zij komt op de dag zelf oppassen. Oudste kan met een vriendinnetje mee rijden naar school.
     
    MIss X vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina