wanneer baby voelen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door st3phanieej, 10 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. st3phanieej

st3phanieej Actief lid

22 aug 2008
    169
    0
    0
    hallo ik ben morgen 19 weken wanneer begin je nou je kindjee te voelen?
    ik voel volgens mij nog niet echt wat is dat normaal?

groetjes stephanie

2. Olove

Olove Actief lid

23 okt 2008
    406
    0
    0
    Sales medewerkster
    HHW
    het ligt er ook aan waar je placenta ligt, als deze voor ligt dan functioneert deze als "stootkussen"..normaal gesproken zal de VK zeggen dat je je kindje vanaf de 20 weken zal voelen..maar indd sommige hebben geluk en voelen hun kindje eerder. Ook de hoeveelheid buikvet speelt mee..en miss heb je je kindje al gevoeld maar dacht je dat het je darmen waren..zoals zovelen hier :D

3. Tonneke

Tonneke Niet meer actief

Ik heb mijn placenta ook voor liggen maar voel hem al geregeld. Eerst moest ik me echt goed concentreren, voornamelijk als ik in bed lag. Nu voel ik het ook als ik zit. vanochtend nog in de auto en net ook voelt idd als plopjes tegen je buik aan.

Het eerste wat ik voelde met ongeveer 17 weken was denk ik het draaien. Ik lag in bed en voelde een druk tegen me buik aan welke licht begon en steeds sterker werd en daarna weer afnam. Probeer hier maar eens op te letten als je ligt mischien heb je het al gevoeld.

4. Sjaam

Sjaam Fanatiek lid

18 jun 2008
    1.112
    0
    36
    Zuid Holland
    Ik heb genoeg buikvet :) maar voel de kleine ook al. Dat is nu denk ik een week zo dat alsik `s avonds op de bank zit of in bed lig is echt de baby voel bewegen.

5. Olove

Olove Actief lid

23 okt 2008
    406
    0
    0
    Sales medewerkster
    HHW
    en het ligt eraan waar je je placenta hebt liggen en of je veel of weinig vruchtwater hebt ( bij weinig duurt het langer )

6. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    ik voelde mijn kleintje met 18weken en 4dagen.
    Kan zijn dat de ene het sneller voelt dan de ander. Denk hoe meer je ermee bezig bent hoe later je t voelt. Niet dat baby dat expres doet ofzo maar als je je rustig houd en op je buik gaat concentreren voel je het sneller dan dat je met dingen bezig bent.

Ik lag bijvoorbeeld rustig op mn bedje te concentreren op mijn buik. En toen voelde ik het voor het eerst. Als ik bezig zou zijn geweest met mijn honden uitlaten bijvoorbeeld dan had ik het echt niet gevoeld zo klein is het.

Maak je niet druk meid! Het komt echt wel. Gewoon zo nu en dan even lekker rustig relaxen en op je buikje concentreren. Voel je na half uurtje niks dan gewoon lekker je ding gaan doen en volgende dag weer even proberen. Ga dus niet stressen meid, is nergens voor nodig :)

Ik ben niet de dunste en mijn kindje ligt diep en hoog. Ik had het nog lang niet verwacht maar het komt echt wel vanzelf. Ik word er nu soms zelfs gek van haha

7. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Hier ook voorliggende placenta en voelde de baby met precies 20 weken!

8. st3phanieej

st3phanieej Actief lid

22 aug 2008
    169
    0
    0
    oke ik ben benieuwd wanneer ik het voel wil het ook zo graag voelen:)
    maar gewoon afw8en hopen datk t snel voel hihi over 2weken heb ik ook me echo als ik dat heb gehad ben ik weer geruster kan niet w8en:D

groetjes stephanie

Deel Deze Pagina