Ze hebben er nog 1 extra gehad. Zelfde conclusie. Ik ken ook nog een verhaal van mn collega. Die heeft een klote zwangerschap gehad. Heeft heel veel gehuild we waren samen zwanger op dat moment. Ze moesten rekenen op kindje met veel afwijkingen. Nou ze hebben eigenlijk een gezond kindje gekregen. Kindje had een groot wit plekje op het hartje en beide niertjes waren zeer vergroot. Na de geboorte is kindje direct overgedragen aan de kinderarts. Het hartje was gewoon normaal en plekje was na de geboorte niet meer te zien met echo. Ze heeft een jaar controle op zh gelopen voor de niertjes en nog steeds is er niks aan de hand. Beide trouwens geen combitest gedaan. Ik wil jullie niet bang maken hoor!! Blijf behoedzaam voor de stomme fouten van de medici. Ik ken nog een aantal verhalen, maar bovenstaande heb ik heb van heel dichtbij meegemaakt. Volg vooral je hart in dit! Ik vind het zelf een dure bedoening die niet vergoed wordt als je geen verhoogd risico hebt of als de uitslag neg. is. Fijn als dat dan zo is, maar volgens mij is het dan nog niet zeker. Ook nipt is geen 100% garantie. Die bestond tijdens de zwangerschap van mn jongste nog niet. Is wel een veiligere methode. Maar nogmaals dit is mijn mening, volg je hart in dit!
Ja heb al een enorme buik!! Vandaag van drie verschillende collega's de opmerking gehoord: zo, die kun je echt niet meer verbergen zeg! Vandaag BHV-cursus en de docent vroeg wanneer ik uitgeteld was en toen ik augustus zei zag ik dat hij even drie keer narekende en toen zei hij: wow, dan moet je nog lang! Haha! Ik wil eigenlijk heel graag bij de 16 weken een pretecho. Die tijd tussen de 12 en 20 weken is zo lang! Heb een echobon voor mijn verjaardag gevraagd, maar verkeerd gerekend want dan ben ik al 21 weken Vl vindt het niet nodig. Dat geslacht weten we vier weken later toch al? Wij gaan wel een combitest doen. Andere keren niet gedaan omdat ik de vervolgtesten te gevaarlijk vond. Nu is er die nipt dus doen we het wel. Het gaat ook om meer dan down. Die andere twee aandoeningen zijn niet levensvatbaar dus dat kun je dan maar beter vroeg weten...
Ik vind juist deze eerste weken zo ontzettend lang duren. Tot die 10 weken voorbij zijn lijkt langer te duren dan tussen 10 en 20 weken. Vooral omdat ik iets ben teruggezet en daardoor nog 2 weken extra moet wachten. Ze doen de intake alleen op dinsdag en de 2de ben ik pas voorbij de 10 weken (10 weken en 6 dagen). En ik wordt echt chagrijnig van het wachten. Ik wil dingen kunnen kopen, het iedereen kunnen vertellen, echt kunnen fantaseren over namen. Pfff, ik maak het mezelf erg moeilijk.
Precies! Wij hebben besloten het te vertellen na de intake en eerste echo maar god wat duurt dat lang!! Wil namen verzinnen, het liefst van de daken schreeuwen: ik ben zwanger!!! Maar ik ben er zo slecht in nog een paar weekjes volhouden. Combi test wil ik ook niet, wel evt de nipt test. Ben nu toch weer ouder dan de laatste keer (32 jaar nu) en zou het vreselijk vinden als er iets met kindje mis zou zijn... Hoe is het met jullie symptomen? Voelen jullie je goed allemaal?
Femkes dat vind ik nu ook. Lijkt geen eind aan te komen. Gelukkig bijna voor de echo. Hier heb ik echt het gevoel dat het bij de andere 2 veel sneller leek te gaan. Ik voel me nu ook beroerder mss dat het ook daardoor komt. 😕 Butterblue krijg je niet juist na de combie de nipt? Hier vooral misselijk rond het avondeten en dan echt de hele avond door. Savonds krijg ik niet veel naar binnen. Overdag soms vlagen, maar dat trek ik nog wel. Van de week savonds boven de pot gevangen, maar er kwam niks uit. Tranen in mn ogen. Bij 10 weken schijnt t het ergst te zijn. Nou ik wou dat ik al verder was. In de hoop dat ik dan echt kan genieten, want nu geniet ik echt niet van mn zwangerschap. 😥
Ik heb geen idee kiera! Heb nooit een test of wat dan ook laten doen bij de vorige zwangerschappen dus het is helemaal nieuw voor me.. Ik ga eens neuzen over hoe en wat. Anders kan de vk me wss wel goed voorlichten denk ik zo. Hier vlagen van misselijkheid, maar niet zo erg als bij de jongste. Hetzelfde als bij mijn dochter destijds... Moe maar voor de rest wel te doen. Af en toe wat last van obstipatie, misselijk vooral in de avond maar niet meer zo erg dat ik boven de pot moet hangen. Wat me dan ook weer onzeker maakt oh ja, heb het erg warm in bed en droom erg levendig. Maar als dit alles is, teken ik ervoor pfff duurt nog steeds lang tot 4 februari
Ik ben 's avonds en 's ochtends het meest misselijk. Vooral lastig omdat ik normaal veel groente eet en juist dat krijg ik niet weg. 's Middags een salade lukt vaak nog wel, dat scheelt, maar het houdt niet over. De nipt krijg je aangeboden als ui de combitest blijkt dat je een verhoogd risico hebt. Als je meteen de nipt wil, dan moet je het zelf betalen en via België doen. Ik weet alleen niet wanneer je de combitest gratis krijgt. Vroeger was het met 36 jaar of igv familieredenen, maar volgens mij is die regelgeving aangepast. Dat moet ik nog uitzoeken deze keer. Bij de andere hebben we het niet gedaan, maar ik zou het nu wel een grote extra belasting vinden en weet niet zeker of we dat aankunnen, deze keer willen dus wel testen.
Hmm als ik jouw verhaal zo lees Kiera denk ik niet dat ik dit wil. Manlief wilt het liever wel weten. Hier de kerstkilo's eraf en darmenbuik verdwenen, wordt er onzeker van. Al ben ik nog wel misselijk en moe. Heb nog geen bloedverlies gehad, op 1 klein beetje na. 26 januari echo en kan niet wachten.
Butterblue geniet ervan dat je nu niet zo ziek ben! Iedere zwangerschap is anders. Bij mij loopt het juist op. 1e nergens last van. 2e misselijk tot 13 weken en heeeeel erg moe. Nu beetje moe ligt aan n8rust en erg misselijk vooral savonds. Koningsgezin mijn buik is vandaag ook weer iets dunner. Het verschil echt per dag. Probeer je niet al te veel zorgen te maken! Het wordt tijd voor de echo's he!
❤Zwanger van een 3e wonder Lijst❤ Frenzy: 4 en 1,5 jaar, 9 augustus Bioluun: 3,5 en 2 jaar, 11 augustus Kiera: 3,5 en 1,5 jaar, 16 augustus Femkes: 6 en 2 jaar, 23 augustus Amaryllis: 5 en 3,5 jaar, 28 augustus Koningsgezin: bijna 5 en 3 jaar, voorlopig 3 september Lindy: 8 en 6 jaar, 16 september Butterblue: 4 en 1 jaar, ? Mommylove85: 3 en 1,5 jaar, ? Boommm: 2 en 1 jaar, ? Linssiejj: 3 en 3 jaar, ? augustus Lellebel2: 6 en 5 jaar, ? augustus Lon: tweeling 20 mnd, ? Queen1986: 2,5 en 1 jaar, ? ❤Afspraken❤ Bioluun: 14 jan termijnecho Kiera: 18 jan eerste (termijn)echo Kiera: 19 jan intake vk Frenzy: 21 jan termijn echo Queen: 22 jan eerste echo Koningsgezin: 26 jan eerste echo Bioluun: 28 jan comités echo Amaryllis: 27 jan intake vk Queen: 29 jan intake vk Femkes: 2 feb intake vk Butterblue: 4 feb intake en echo Amaryllis: 5 feb eerste echo Lindy : 5 febr intake en echo Koningsgezin: 8 feb intake vk ❤Bijna zwanger❤ Beccy 💫Sterretje💫 Mama van Sepp
Lindy welkom bij de zwangere club! 😆 Hoe is het nu met je bloedverlies? Is het inmiddels gestopt? Las dat je de vk had gebeld en gerustgesteld was. Zo hier gaat het nu met de misselijkheid een stuk beter! Ik heb wat nieuws gevonden. Als ik misselijk begin te worden dan neem ik een Napoleon framboos kogel. Werkt bij mij super en optijd blijven eten natuurlijk. Blij dat ik wat gevonden heb. 😊
Ja lindy!! Welkom Mijn misselijkheid is bijna helemaal weg nu. Moet nog wel steeds blijven eten maar soms is dextro al voldoende. Moeheid neemt ook af gelukkig. Al heb ik gisteren van half negen tot half acht geslapen. Maar helaas heb ik wel alweer jeukplekjes op mijn benen sinds deze week Dat mag van mij best wegblijven hoor! Ik heb morgen alweer mijn tweede echo! Termijnecho. Die tijd tot de eerste echo is inderdaad killing! Hopelijk gaat de tijd wat sneller voor iedereen die er nog op wacht. Heb er zin in morgen!
Welkom Lindy! Leuk, nog iemand erbij! Ik had vanavond krampen, jeetje.. Dacht al het ergste. Bleken het allemaal scheetjes te zijn die vastzaten om het maar vrolijk te houden hahahaha! Man was er ook enorm blij (not!) moet nog gaan slapen, kan ie wat verwachten onder de dekens
Bioluun jij heel veel plezier met je echo morgen! Butterblue gelukkig dat het alleen windjes waren hihi. Hier iets te vroeg gejuicht helaas. Heb de wc geknuffeld alleen er kwam niks uit. Heb gelijk een pepermuntje ingenomen en een glas water genomen, toen zwakte het gelukkig na een paar min af. Manlief had veel medelijden met me. Ga nu lkkr naar bed. Neem voor de zekerheid maar een emmer mee. Hopelijk heb ik hem niet nodig. 😕
Yeah, Lindy, welkom bij de zwangere club!! Biolunn, wat vervelend die jeuk zeg! Dat mag inderdaad wel weg blijven. Misschien helpt goede bodylotion of denk je dat het wat anders is? Spannend, vandaag de termijnecho, altijd leuk om beeb weer te zien. Veel plezier en geniet ervan! Butterblue, en, was het nog een knallend feest onder de dekens? Kiera, ach gosh, denk je er vanaf te zijn. Ga je alsnog de WC knuffelen, lekker dan. Hopelijk is het snel voorbij. Las al ergens dat het rond de 10 weken het hevigst was, maar heb er nooit zo op gelet eigenlijk. Hier gaat het zo zijn gangetje. Vandaag werken, mag later beginnen want zoonlief wil ik graag naar een verjaardagsfeestje brengen. Heb op dit moment even echt geen zin om te werken.
Even ons frommeltje showen hoor wat een verschil in twee weken tijd. Eerst was het nog een boon en nu zie je alles al en beweegt het al flink!! Super om te zien!
Koningsgezin ja dat hoop ik ook. Maar zit nog niet eens op 10 weken. Had het zelf ook gelezen. 😕 Hier ook aan het werk. Jij ook veel werkplezier! Bioluun wat een mooie echo. Jij kan lkkr gaan genieten van de beelden die je gezien heb!