Zwanger van een 3e wonder!! :D

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Bioluun, 19 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lellebel2

lellebel2 Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.325
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal!!

Hier ook weer een berichtje van mij. Welkom nieuws zwangeren! En wat een mooie echo's zie ik voorbij komen!!!

De misselijkheid is er onderhand nu langzaam aan vanaf..YESSSSS. soms nog wel een beetje dizzy maar ach. Morgen mag ik weer naar de vk..lekker vroeg mn bedje uit want heb de afspraak om 09.15. Helaas kunnen de twee oudste dan niet mee want ze slapen bij hun vader en moeten ook naar school. Oeff vind het wel weer spannend hoor..Is alles nog goed met de baby..enz.

Ggitty: ik snap jou helemaal om volop te genieten van deze zwangerschap. Bij mij is het ook zo dat dit echt de laatste is en ik er dus ook echt van moet genieten want tsjah...hierna gebeurd het niet meer. En ik weet nog heel goed dat toen mijn ex en ik nog samen waren, ik graag een derde wilde maar hij absoluut niet nouuu ik was niet te troosten!
    Toen we uit elkaar gingen zag ik het ook echt niet meer gebeuren dat ik nog een kindje zou mogen krijgen want na mn 30ste wilde ik geen kinderen meer en ja zonder partner gaat dat ook nog erg lastig natuurlijk hahaha.

En als ik dan even terug mag komen op het krijgen van een kindje os een cadeautje van god. ..Ja daar ben ik het absoluut mee eens afgezien van het feit dat ik niet gelovig ben. Zoals ik al zei wilde ok na mn 30ste geen kinderen meer. En wat denk je..15 oktober werd ik 30 en 26 oktober werd het eitje bevrucht. Dus absoluut een prachtig kado meer had ik nooit kunnen wensen.

2. Lindy

Lindy VIP lid

16 jan 2007
    5.390
    1
    36
    ben fulltime mama
    Bohh wat een flut nacht.. amper geslapen.. vl lag keihard te snurken.. grrr en dan kan jk dus nie meer slapen.. om 6 uur maar beneden op de bank gaan liggen maar slapen doe je dan toch nie meer..
    Strax komt moeders voor moeders.. ben benieuwd.

Verder heb ik onwijzw spierpijn in mijn benen snachts..rusteloos.. echt vervelend..
    Ben een hele lichte slaper.. en in de zwangerschappen sliep ik zoooo weinig ben van ieder geluidje wakker..
    Hoop dat het strax weer wat minder wordt.. want wordt er bok sagerijnig van..

3. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Gezien het feit dat dit kikkertje al niet in de planning zat, verwacht ik inderdaad dat dit de laatste is. Ik ben ook heel blij dat ik me 100x beter voel dan de vorige keer. Ik ben wel redelijk continu misselijk, maar het is zoveel beter dan bij de jongste. Daardoor ook gewoon minder moe en vervelend. Daarnaast was de vorige zwangerschap zo stressvol dat ik er echt geen moment van heb kunnen genieten. Iets wat tot nu toe wel lukt.
    Daarnaast is mijn oudste ook zo dolgelukkig met het nieuws. Alleen al zijn gezicht fleurt mijn humeur op de moeilijke momenten erg van op.
    Ik ben toch wel gespannen soms, kan niet wachten tot 2 februari en baal echt dat de afspraak van vanochtend niet doorging. Zo stom, ben je 5 dagen teruggezet, moet je 2 weken extra wachten!
    Ik kan niet wachten op het moment dat ik het kindje weer voel. Bij de oudste al met 15-16 weken. Zou mooi zijn als dat nu weer zo is.

4. Beebiedrie

Beebiedrie Actief lid

14 jan 2016
    115
    1
    18
    Dag allemaal,

Hebben jullie bij de derde ook al vroeg een erg dikke buik? Ik zie er werkelijk al super zwanger uit. Heb normaal maat 36 en niet perse een strakke buik, maar nu staat ie echt wel heel erg bol. Lindy, ook ik slaap verrot. Ik ben vaak zo moe na een dag werken dat ik rond achten gewoon rechtop in slaap val waardoor ik later op de avond maar moeilijk kan slapen.

5. Lindy

Lindy VIP lid

16 jan 2007
    5.390
    1
    36
    ben fulltime mama
    Sinds gister groeipijn.. spierpijn achtig in mijn buik..
    Opgeblazen gevoel.. vannacht super geslapen.. was zooo moe.. een nacht goed slapen doet me goed..
    ☺

6. Lindy

Lindy VIP lid

16 jan 2007
    5.390
    1
    36
    ben fulltime mama
    Jaa hier ook al een buikje zelfs smorgens.. valt weinig te verbergen. Probeer het nog wel even 3 wkn maar vind het moeilijk.. want ja je kleed je in eens anders en wijdere kleding dat valt mensen toch op hihi

7. lellebel2

lellebel2 Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.325
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen moeders

Spannend spannend!! Ik mag straks weer naar de vk
    Om 0915 moet ik er zijn.

Snachts slaap ik wel goed maar ik wordt zo ontzettend vroeg wakker! 05.00 ben ik alweer klaarwakker. Ach kan ik maar alvast wennen voor wanneer de baby geboren is toch hahahah.

8. Kiera

Kiera Fanatiek lid

19 dec 2011
    1.125
    0
    36
    NULL
    Zuid Holland
    Ggitty en Neyomi gefeliciteerd en welkom!!

Beebiedrie hier ook christelijk. 😉 Het blijft zo wonderlijk hoe 2 cellen zich in een korrte tijd in een echt minimensje veranderd.

Lellebel jij bent momenteel al bij de vk. Hopelijk is alles goed en heb je inmiddels een heerlijke echo gehad!

Vermoeidheid niet van ik savonds echt op. Lag gisteren op de bank te slapen. Om 11 uur naar boven gegaan en daar ging ik vrolijk verder.. 😊

9. lellebel2

lellebel2 Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.325
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoiii daar ben ik weer!! Wat was het weer leuk om die kleine te zien!! Echt al een mensje. Hij/zij was echt superdruk. Het bleef maar springen en draaien hahaha de vk moest echt een paar keer opnieuw meten en moest er zelf om lachen
    .hartje klopt mooi, nog steeds uitgerekend voor 5 augustus en volgende week de combinatie test. We konden heel goed tussen de beentjes kijken maar ja is heel lastig zeggen nu natuurlijk maar het leek erg op een hamburgertje. We wachten het rustig af. Ook zo lief om die voetjes te zijn..het was allemaal zo duidelijk.

Helemaal verliefd

10. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Gefeliciteerd lellebel!

11. Koningsgezin

Koningsgezin Fanatiek lid

24 jan 2014
    1.689
    110
    63
    Welkom nieuwe zwangere dames! Gefeliciteerd!

Beebiedrie, ik ben niet Christelijk, maar het blijft een wonder. Van wie het ook afkomstig is.

Lellebel, leukleuk even spieken. Dan op naar de combitest, spannend zeg.

Lindy echt super irritant die beroerde nachten. Hoe je ook draait, wat je ook doet. Slapen komt er niet van. Hopen dat je binnenkort weer goed slaapt.

Bij mij nog 6 dagen tot de 8 weken echo! Erg veel zin in, spannend.

Hier ook een buik die overdag ook zichtbaar is. Dus hier de wat wijdere truien, vesten etc. Niet te wijd natuurlijk, vind dat geen gezicht. Heb het idee dat leidinggevende een vermoeden heeft.

12. Kiera

Kiera Fanatiek lid

19 dec 2011
    1.125
    0
    36
    NULL
    Zuid Holland
    Gefeliciteerd met je mooie echo lellebel!

Koningsgezin spannend nog 6 dagen w8en. Die zijn zo voorbij. 😉 Bij mij zijn mn darmen gelukkig wat minder opgezet. Hier ook vesten aan maar meer omdat ik hey koud heb. 😆

13. Beebiedrie

Beebiedrie Actief lid

14 jan 2016
    115
    1
    18
    Morgen een eerste intake verloskundige... rare is dat ik best wel zenuwachtig ben, maar dan vooral ook of ik geen miskraam zal krijgen. Hebben jullie dat ook sterk? Vooralsnog voelt alles zwanger, al is de misselijkheid vandaag minder. En dan ga ik meteen twijfelen... Erg stom, ben normaal gesproken volgens mij vrij nuchter en invloed er op uitoefenen kan ik toch niet...

Leuk, Koningsgezin, de 8-weken echo. Die van mij is pas tussen 10 en 12... Waarom doen ze dat zo verschillend?

14. Koningsgezin

Koningsgezin Fanatiek lid

24 jan 2014
    1.689
    110
    63
    Kiera, en dan begint het al warmer te worden buiten. Maar het is ook wel fris hoor. Verwarming halve graad omhoog, maar hier houten vloeren. En onder de woonkamer zit een hele grote kruipruimte.

Bij mijn vk is dat standaard, bij mijn andere vk ook. Om te kijken of het in de baarmoeder zit. Dan rond 10-12 weken de termijnecho.

Ik ben niet heel erg bezig met het feit of ik wel of niet een miskraam krijg. Maar wellicht komt dat ook omdat ik nooit een miskraam heb gehad en mij realiseer dat het altijd mis kan gaan. Ook na de geboorte (wiegendood). Ik wil mij er geen zorgen om maken eigenlijk en gaan genieten van de laatste zwangerschap. Dat heb ik bij de vorige 2 nou niet bepaald kunnen doen door de financiële situatie rondom zwangerschap eerste en het gedoe met mijn familie bij de eerste en tweede. Gelukkig nu geen contact meer met mijn familie. De enigste dwarsligger zal mijn werkgever zijn, maar die kan mij het heen en weer krijgen met zijn egoïstische gedrag.

Of ik dus bang ben dat het niet goed zit? Nee, eigenlijk niet. De misselijkheid mag wel weg, maar op tijd eten helpt enorm! Heb maar 1 keer oud bloedverlies gehad. En weinig krampen (of het kwam van de darmen). Zit vast goed (hoop ik).

Kijken ze morgen dan niet bij jou of het vruchtje op zijn plek zit d.m.v een echo?

15. Beebiedrie

Beebiedrie Actief lid

14 jan 2016
    115
    1
    18
    Koningsgezin, fijn; zo'n heerlijke instelling! Je hebt groot gelijk er van te willen genieten en je niet mee te laten slepen door allerlei mogelijke zorgen/dingen van buitenaf.

Ik wil er ook gewoon lekker van gaan genieten zonder me steeds zorgen te maken... Het is niet zo dat ik continu met 'zorgen maken over' bezig ben, maar ik merk wel dat ik me gedurende de dag vaak niet fit/lekker voel. Heb nu drie dagen gewerkt en ben echt zó moe dat ik zonder eerst slapen niet verder kom. Ik herken die klachten niet zo van mn eerste twee zwangerschappen, maar het maakt wel dat ik er veel mee bezig ben.

Ik denk niet dat ze morgen een echo maken. Maar ik vraag me af of het me meer had gerustgesteld. Want heb je het ene 'gehaald', dan maak je je wel weer druk over het andere... ik in ieder geval. Een kindje krijgen voelt voor mij als weer een grote verantwoordelijkheid. Maar genieten zou nu eens de boventoon moeten voeren!!! :) Ga ik dus doen.

Hopelijk komt het goed met je werkgever en je baan! Zou wel moeten!

16. Paulinemama

Paulinemama Actief lid

15 sep 2015
    424
    0
    0
    NULL
    NULL
    Graag wil ik mij ook aanmelden:

Ik ben 28 jaar en we hebben al twee zoontjes van 3 en 1 jaar.
    Mijn uitgerekende datum is tot nu toe 2 september.

Ik mag 15 februari voor een intake naar de verloskundige en 16 februari voor een echo.
    Voor deze zwangerschap heb ik miskraam gehad. Dus nu maar hopen dat we echt een derde kindje mogen krijgen.

Gaat een van jullie ook naar een echocentrum om meerdere echo's te laten maken ?

17. Bioluun

Bioluun Fanatiek lid

20 sep 2015
    3.983
    1.639
    113
    Welkom paulinemamma! En gefeliciteerd met je zwangerschap!

Wat raar dat er toch zoveel verschillen zijn tussen vk-praktijken. Bij ons doen ze expres de echo eerst en al met acht weken. Even de stress eraf. En daarna pas de intake. Zij zeggen we kunnen wel eerst de intake doen maar als bij echo dan blijkt dat er iets niet klopt dan is dat juist verloren tijd.

Ik wil heel graag met 16 weken een geslachtsbepaling laten doen bij een echocentrum. Mijn vriend vindt het niet zo nodig. 'Dat zien we bij de 20 weken echo toch wel' Ja lief, zo werkt dat niet... Heb het nou aan mijn moeder gevraagd voor mn verjaardag maar ben pas na de 20 weken jarig (misgeteld)... Ach, krijg vl wel zover :) Heb volgende week echo (combitest) en daarna duurt het zooo lang voor de volgende! Haha!

Had het er gisteren met wat vriendinnen over hoe kort het nog maar is dat je meerdere echo's krijgt. Een vriendin heeft drie dochters en een zoon en alleen bij die zoon (nu 8) kreeg ze meer dan 1 echo.

18. Beebiedrie

Beebiedrie Actief lid

14 jan 2016
    115
    1
    18
    Welkom Paulinemama! Hopelijk gaat het nu goed! Duimen!

Vanochtend eerste intake Verloskundige, maar daar kreeg ik dan tóch een echo. Maar ook dat is nieuw! Heb ik bij de eerste twee niet gehad met acht weken, dus ik was verrast! Het hartje klopte, dus dat is een goed teken en ze durfde voorzichtig te zeggen dat t idd rond acht weken groot kon zijn.

4 febr dan een termijn-echo, gaan ze kijken of t echt overeenkomt. Verloskundige zei: het is 1 baby, geen 2. Hahaha, ik had niet eens stilgestaan dat het er twee konden zijn. Ik heb wel aangegeven EXTREEM moe te zijn. Zelfs de fiets pakken vanochtend stond me ontzettend tegen. Ben ook VIER kilo aangekomen sinds acht weken geleden, dus zal ik ook echt beter moeten gaan eten... SNIK. Ik ben normaal vrij smal, en dat veranderd nu echt wel. Ach, ook even niet zo belangrijk...

Leuk Koningsgezin, kijken welk geslacht het is... Spannend! Waar hopen jullie op? Al zal je blij zijn met jongen of meisje?

19. Paulinemama

Paulinemama Actief lid

15 sep 2015
    424
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij willen zelf ( naja wij,.. Vooral IK:)) wil graag weten wat het gaat worden vandaar het echocentrum.

Bij mijn vorige verloskundige moest ik elke keer op de weegschaal gaan staan om te kijken hoeveel ik bij was gekomen.
    Zelf vond ik dit een goede stok achter de deur.
    Bij de eerste namelijk echt ontzettend veel aangekomen!

Op dit moment weet ik nog niet wat ik aangekomen ben want in deze woning staat geen weegschaal.
    En aangezien we in Amerika zitten is alles vet,..
    En als ik mandarijnen haal kost gauw een netje 6 dollar en paprika's 8 dollar:$:$
    Maar geen excuus om alleen maar te schransen :)

Hebben jullie ook al een klein bolletje ?

20. Kiera

Kiera Fanatiek lid

19 dec 2011
    1.125
    0
    36
    NULL
    Zuid Holland
    Welkom Paulinemama gefeliciteerd!

Beebiedrie wat fijn dat je al hebt mogen spieken en dat alles goed was!

Ik vind het zo ie zo apart dat er zoveel verschil zit in de echo's. Bij ons krijg je er standaard maar 2. Tenzij er iets speciaals is. Ze heeft bij mij dit x een extra groei echo ingepland. Aangezien ik al 2 flinkerds op de wereld heb mogen zetten verwacht ze dat deze ook flink word. Ook krijg ik ws weer een suikertest. Ach we wachten het af.

Deel Deze Pagina