Hoi dames Ik heb het deze zwangerschap zooooo koud Thuis loop ik steeds met een dikke deken over mij heen Bij de vorige zwangerschappen had ik het juist al die tijd warm. Ok nu ben ik zwanger in de wintermaanden eb toen zomermaanden maar ik krijg het bijna niet warm Ik word echt gek door de vermoeidheid. Op het werk zo zwaar maar thuis met de kids ook Als ik nu een tweeling zou krijgen dan weet ik gewoon dat dit mijn laatste zwangerschap is..wat ik erg fijn zou vinden want zwanger zijn is niet egt mijn ding. .daarom vind ik het best vervelend om het niet zeker te weten. Als ik 1 kind krijg wil ik wellicht een 4e ooit...Maar misschien dus ook niet. Vind het niet fijn dan omdat ik anders ondanks de kwaaltjes echt bewust wil genieten van alles omdat het de laatste kan zijn. ..
Welkom Mamapauline! Heb alles vluchtig gelezegen, maar blijft niet veel hangen sorry :S @ Koud; heb ik ook onwijs last van, vorige keren niet zo erg gehad. Kruip nu iedere avond helemaal in een deken. @ Miskraam; hier ooit ook een gehad, deze keer had ik wel wat meer angst voor, mede ook omdat je weet dat het kan gebeuren, nu nog steeds... Vandaag termijn echo gehad, ben ongeveer 11.4, 7-8 uitgerekend. Kleine frummel wilde eerst niet meewerken, maar liet zich daarna wel meten. hier een foto van onze beeb;
Mooie foto Frenzy! Pauline waar woon je dan ongeveer? En is dat tijdelijk of permanent? Ik heb zelf als student 7 maanden in berkeley gewoond en vond het fantastisch!! Ik heb het ook steeds koud! En inderdaad bij de andere zwangerschappen nooit gehad. Ook in de wintermaanden niet. Ben ook echt meer misselijk. Zou het dan toch een meisje zijn? Had m'n foto van 11+1 op het nub-topic gezet maar ze vinden het echt nog te vroeg... Donderdag combitest. Mssn dan weer een goede foto. Ik wil het iig ook heeeel graag weten. Vl is er niet zo mee bezig. Hij zou het fijn vinden als het een meisje is omdat hij denkt dat alle meisjesbabys rustiger zijn Onze jongste (of laten we hem vast 'middelste' noemen) was erg onrustig. Ik heb zelf ook wel een voorkeur voor een meisje stiekem
Koud hebben: ja dat heb ik dus ook. Vreselijk!!!!! Ik heb standaard een dekentje op de bank en normaal gebruik ik die niet maar nu is het een tweede huid geworden. Bioluun: hahahaa ik kon mn nieuwsgierigheid ook niet bedwingen maar voor de nub ook helaas nog te vroeg. 1 februari heb ik de combitest dus wie weet is er dan meer te zien.
Voorkeur geslacht: ik heb eigenlijk geen voorkeur Ik heb al een zoon en een dochtertje dus het geslacht van deze kleine muis maakt me niks uit. Snap best dat als je al twee jongens of twee meisjes hebt dat je voorkeur uitgaat naar het andere hahaha. Maar niks is minder waar hoor dat meisjes rustiger zijn dan jongens. .Althans hier is het andersom. Zoon is heel rustig behulpzaam en vind alles wel prima Dochter..Ja hmm.... heel lief met een grote mond en temprament
Ik heb 2 knullen, de ene was een droombaby en nu nog aardig makkelijk kind. De andere is ontzettend uitdagend en als baby ontzettend lastig. Beiden erg lief, maar geheel verschillend. Dus geslacht zegt niet alles.
Hier twee meiden, maar beiden op een eigen manier vormen ze een uitdaging met opvoeden, haha. De oudste kon van 2-5 jaar soms echt heel erg dwars doen, die is nu heel rustig. De jongste zit nu in een fase van eigenwijsheid. Ik merk dat het meer fases zijn die soms lastig zijn en ik denk zeker niet dat het met geslacht te maken heeft. Ik denk dat jongens en meisjes zich over het algemeen wel verschillend kunnen uiten, maar dat is een ander verhaal... Hier ook superkoud hoor, komt vast vanwege continu moe zijn... Maar... ik had het ook altijd al gauw koud.
Frenzy, wat mooi duidelijk zeg! Voorkeur geslacht: Ik heb beide, een jongen en een meid. Het maakt mij niet echt heel erg veel uit eigenlijk. Had tot voor kort wel echt een 'voorkeur', maar die heb ik nu laten varen. Koud: Hier ook, heel vervelend. Hoe dik ik mij ook aankleed, nog heb ik het erg koud. Zo, verbouwing zit er hier op! Alleen de meubels er nog in, nog een paar stopcontacten aansluiten en plinten plaatsen. En natuurlijk beddengoed en al kopen. Maar dat zijn de kleine dingen, de verbouwing verder is klaar. Ben blij dat wij het nu al hebben laten doen en niet in een later stadium in de zwangerschap.
Koningsgezin: oo wat een lekker gevoel moet dat zijn nu de verbouwing achter de rug is. Komende tijd dus lekker inrichten. Nou ik had er bij de vorige zwangerschappen geen last van maar wat een jankebal ben ik nu jeetjes. Zit net editie nl te kijken en er kwam een stukje van een bruiloft voorbij waarin ze de haka doen, had het op fb al voorbij zien komen maar nooit gekeken. Nou jaa ok t ook check maar ff op YouTube opgezocht en het is eigenlijk niet zo een bijzonder filmpje vind ik maar och och och de tranen rolden over mn wangen.
Ik heb het ook echt hele dagen zooooo koud. Normaal ben ik al een kou kleum, maar dit is niet meer normaal. Vorige zwangerschappen had ik het ook juist altijd warm. Beetje vreemd.
Frenzy; mooie echo! Bioluun: dichtbij New York, voor mij is het gelukkig maar tijdelijk! Als student zou ik het ook super leuk vinden maar dat zijn we al eventjes niet meer Met 2 kleine kinderen is het soms lastiger. Een voorkeur ; Als we nog een jongetje mogen krijgen lijkt mij dat ook geweldig! Drie broertjes super. Maar een meisje erbij zou ook geweldig zijn. Nu 2 jongens en die zijn al zo verschillend. En ja ik kan overal om huilen zwangerschapshormonen
O koningsgezin wat fijn dat je al klaar bent! Wij moeten nog beginnen... hebben nog voor de kerst iemand over de vloer gehad om een offerte op te maken. Nu nog niks binnen na herhaaldelijk bellen en mailen... Hij leek zo professioneel, maar verliest hier nu een opdracht door. We hebben weer een nieuwe afspraak gemaakt met een ander bedrijf. Maar ja, die komt maandag pas langs en dan nog offerte maken en daarna pas afspraken maken om te gaan beginnen. Pffff... New York, dat heb ik nog niet gezien Was iets te ver weg. Ja als student is het toch erg gemakkelijk mengen in een ander land. Nu had ik daar ook mijn droombaan (stage) dus dat helpt. Bij ons ook al veel verschil tussen de mannetjes. Ik heb vl ook al gezegd dat een meisje geen garanties geeft op rust. En dat meisjes soms zelfs pittiger kunnen zijn als peuter. Onze jongens lijken het af te wisselen. Er is er altijd wel eentje met een 'het is maar een fase, het is maar een fase, het is maar een fase'-fase
Ik had het bij de oudste veel kouder. Momenteel gaat het wel, alleen krijg ik mijn voeten in bed niet opgewarmd. Ik heb mijn broer eergisteren gesproken. Hij heeft gelukkig nog wat spullen bewaard (kruiken, badje, tummy tub, rieten mandje) dat scheelt weer wat. We hebben verder alles weggedaan, dus moeten redelijk opnieuw beginnen. Kinderwagen haal ik wel van marktplaats, kleding kunnen we waarschijnlijk wel wat verzamelen. Maxi cosi stond gelukkig nog bij mijn moeder, dat scheelt weer. Eigenlijk beetje gevaarlijk om zo vroeg al mee bezig te zijn, maar het houdt me toch wel bezig. Vandaag bij mijn jaargesprek ook besproken, ik neem eigenlijk altijd te weinig vakantie op en daar moet ik dus nog extra opletten. Luxeprobleem, ik weet het, maar toch even iets om rekening mee te houden.
Mijn dochter is een pittige tante, zoonlief als hij zijn goede dagen heeft, waarin hij ook boos kan zijn, is veel minder heftig dan (hij is een 'special-need-kind'). Herken veel van mijn dochter in mijzelf van vroeger. Nu is ze 3, maar de grote puberteit mag ze als ze op mij lijkt overslaan. Biolunn, dat soort 'aannemers' ken ik. Groot gelijk dat jullie het niet door hem laten doen. Maandag is op zich al snel, of heb je er lang op moeten wachten? Femkes ah dat is fijn zeg dat hij nog zoveel heeft bewaard! Ik heb laatst van marktplaats alvast gratis een badje, standaard en tummy-tub gehaald. Zag er nog als nieuw uit! Kinderwagen weten we nog niet wat we doen. Baby dump heeft mooie aanbiedingen en in maart heeft Prenatal de mama mazzeldagen. Ben er wel weer over uit dat ik de Mutsy wil. Die had ik bij de oudste. Toen verkocht, omdat er een duowagen kwam. Die verkocht toen zoon goed mee liep en we kochten via marktplaats een ABC geloof ik. Die is ook verkocht, omdat manlief geen derde wou. Van die 2 wagens die we hadden (reken de duowagen niet mee), vond ik Mutsy het fijnst. Ook bij de Prenatal geprobeerd. Wouden voor de Mutsy of de Maxi Cosi Mura gaan, maar het wordt echt een Mutsy. Of nieuw, of tweedehands. Zijn jullie 's nachts ook aan het spoken? Dit is de tweede nacht op rij dat ik 's nachts niet kan slapen. Ben al vanaf 5 uur wakker. Gister van 3 tot 5 wakker gelegen.
Tot nu toe is het twee keer gebeurd dat ik aan het spoken was. Alle andere keren werd ik gewoon heel vroeg wakker..05.00-05.30 is nu normaal geworden bij mij...
Spoken, ook herkenbaar... bij mij gaat t wel op en af: ene nacht slaap ik goed, andere nacht echt belabberd. Vandaag een keelpijn erbij. Verder weinig zwangerschapssymptomen ineens... Waarom maak ik me in de vrede toch continu zorgen over vrijwel alles... alsof ik in een soort zwanger monster verander en de hormonen m'n lichaam overnemen... BRRRR...! Tijd om de knop eens goed om te zetten en gewoon weer eens normale dingen te gaan doen... vandaag lekker de deur uit!
Ik slaap deze keer redelijk normaal. Bij de jongste sliep ik super slecht en hij slaapt zelf ook heel slecht, in mijn hoofd zit daar een relatie tussen Wel ben ik elke nacht wel een keer wakker. Ik moet ook veel meer plassen, dat helpt niet. Ik gebruik het toiletbezoek maar even om de jongste weer toe te dekken, die duwt zijn deken momenteel constant van zich af en jammert dan dat hij het koud heeft. Blijkbaar kan hij nog niet zelf zijn deken terugkrijgen.
Ik slaap gelukkig wel goed. Bij beide ansere zwangerschappen ook gedaan en de jongens slapen allebei ook erg goed inderdaad! Misschien zit daar wel een link femkes! Maar toch ben ik moe, en warrig, en emotioneel en stikchagrijnig! Germ die mannen van me... Mijn oudste zit in een drein en zeurfase. Daar kan ik zoooo slecht tegen! De peuterspeelzaal zei het ook al: wat gaat hij snel huilen! Pffff. En ik ben super consequent dat hij dingen met een normale stem moet vragen anders luister ik sowieso niet. Nu denk ik dat het om wat meer aandacht te doen is. Maak nu toch wat meer gebruik van de tv zodat ik even rustig kan zitten. En vl doet dat op zijn papadag altijd al (al doet hij het om wat werk in huis te kunnen doen)... Dus vandaag afgesproken dat we weer wat extra aandacht gaan besteden asn de jongens. En hoe ik me ook voorhoud dat dat nooit in 1 dag is opgelost: ik word nu nog meer geïrriteerd door het gedrein ... Haha hou je in moeders... Allesiseenfaseallesiseenfase...