Koningsgezin wat een prachtige echo! Fijn hoor, als het goed gaat! Eerste mijlpaal alweer gehaald... Krijg je er nu later nog een, of was dit de termijnecho? Hier heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel moe. Heb aan mn baas en twee collega's verteld over mn zwangerschap aangezien ik al een paar weken extra werk op invalbasis en daar graag in wil minderen... ze hadden heel veel begrip. Nu even afwachten of het aangepast kan worden. Ik zie het niet zo zitten om dit tot de zomervakantie vol te houden...
Ik krijg er over 2 weken nog eentje, dan kunnen ze het termijn goed bepalen. Daarna weer de 20 weken echo.
Nieuwe dames welkom en gefeliciteerd! Mooie echo koningsgezin! Hier eindelijk minder misselijk. Overdag weer meer energie. Maar savonds gaat vaak snel het lichtje uit. 😶 Ach hoort erbij. Ik heb in ieder geval nu eigenlijk niks te klagen. 😆
Ik had zo'n goed plan. Mijn werkzaamheden zouden rond drie uur klaar zijn en daarna had ik een hele lijst met dingen die ik wilde doen (ook voor werk). Maar de bel gaat voor het einde van mijn laatste les en ik krijg buikpijn! Boooohhh... Dus maar naar huis om even te gaan liggen. Vond het stiekem wel spannend, maar gelukkig verdween de pijn op het moment dat ik alle stof weghaalde van mijn buik. Raar. Kon echt niets verdragen! Hij wil de ruimte denk ik Morgen combinatietest! Ben er eigenlijk helemaal niet bang voor moet ik zeggen Maar zal wel opgelucht zijn als ik de uitslag weet. Kunnen we weer door. Zou ik zo'n echoscopiste naar een nub kunnen vragen
Spannend bioluun!!!! Sommige echoscopisten kunnen idd wel een nub zien maar ze zullen uiteraard wel voorzichtig zijn met wat ze zien..in de zin van het is maar een theorie dus het hoeft niet perse zo te zijn dat de nub 100 procent betrouwbaar is.
Wat is een nub? Ongelofelijk zeg; twee kinderen en ik weet amper iets van al die zwangerschapstermen... Spannend Bioluun, een combinatietest. Idd niet te bang voor zijn lijkt me, komt vast wel goed! Hoe is het verder met iedereen? Hier erg wisselend. Een verkoudheid erbij gekregen en daarom weer niet fit. Ook steeds misselijker... BAH! Verder zet ik gewoon door, gewoon doorgaan met alles lijkt nog t beste te werken! Over buikpijn gesproken... vandaag voor het eerst maar een positiebroek aangetrokken. Ik trek het echt niet meer zonder. Volgens mij is heel goed te zien dat ik zwanger ben. Voel ook soort van pijn onderin mn buik bij het niezen e.d. Herkenbaar? Ik voel me GI-GAN-TISCH maar als ik dan voor de spiegel sta valt het allemaal opzich mee. Wel echt dus 4 kilo aangekomen!! Over precies 1 week de termijnecho. Daarna ga ik door de hele wereld schreeuwen dat ik zwanger ben haha. Gekkigheid, maar dan eindelijk wel aan de buren/kinderen etcetera. Hebben jullie het al vaak verteld? Veel groetjes en een fijne zonnige dag gewenst!
Jaaa alles was goed!!! De twee andere trisomieen hadden een nihile kans. Daar had ze niet eens een cijfer voor gekregen. Down was 1:444 en ook daar was ze heel tevreden over. Dan ik ook. Nub is een theorie die kijkt naar de aanzet van de penis/clitoris. Die is tot week 11 nog hetzelfde En daarna komt de penis in een hoek te staan tov de ruggengraat terwijl de clitoris evenwijdig blijft. Kijk maar eens naar mijn foto daar zie je hem vrij duidelijk. Alleen wilde ze inderdaad er geen uitspraak over doen. Is maar 80% of zo zekerheid. Die pijn herken ik wel bij het niezen. Bij mij zijn dat mijn banden. Echt irritant. Het helpt om je knieën wat op te trekken.
Fijn Bioluun! En ik weer wat wijzer mbt nub. Ik zie alleen niets op de foto... daar moet je denk ik een getraind oog voor hebben... Wel super dat alles goed lijkt te zijn, mooi zo! Wij willen sowieso niet weten of het een jongetje of meisje is, we zien het wel. Al zou het best leuk zijn een jongetje na twee meisjes.
Misschien dat dit helpt: rechts (of eigenlijk boven aangezien de foto gedraaid is. Zie je een witte streep met een kleiner wit streepje erop. Lijkt wel op een tandenborstel Dat is em!
Bioluun: mooie echo!! En gefeliciteerd met de goeie uitslag van de combitest. Moest wel om je uitleg lachen dat het op een tandenborstel leek hahahah..ging even kijken en het lijkt er echt op hahahhahaa. Pijn bij het niezen: halleluja aaaaa gelukkig niks eng dus. Ik heb dat namelijk ook maar ik durfde het niet te vragen hier.. (bang dat het mischien iets ergs kon zijn) Hier gaat het zn gangetje..heb vandaag de kozijnen in de babykamer een likje verf erover heen gegeven. Als er niemand thuis is barst ik echt van de energie. Heerlijk!! Kleertjes gewassen boodschapjes gedaan en nu toch maar even op bed gaan liggen. Mn buikje lijkt ook ineens hard te groeien! Als ik het probeer in te houden wordt het ook niet platter. Net als beebiedrie ben ik tot nu toe 4.5 kilo aangekomen en voel wel regelmatig mn banden oprekken zeg maar.
Biolunn, mooie echo!! Wat ontzettend fijn dat alles goed in orde is, wat een geruststelling. Van de NUB hoe je dat kon zien wist ik niet. Even goed kijken naar de foto. Hier vandaag weinig misselijk. Toen ik vanmorgen op de weegschaal stond, was ik wel een kilo afgevallen. Fijn joh, die misselijkheid van afgelopen 2 weken heeft er goed in gehakt. Afgelopen week echt heel slecht gegeten, omdat het niet te doen was. Nu weer bij eten, voor zolang het gaat. Maar dat gaat goed, vandaag heb ik vreetbuien zonder misselijk te worden.
Bioluun, ik zie het! En dan zou het een jongetje zijn? Lellebel, fijn nog iemand met wat kilo's er aan! Ik had dat trouwens bij mn eerste ook heel erg, en toen 24!!! kilo aangekomen (meer dan een derde van m'n gewicht voor de zwangerschap). Begrijp dan ook wel dat de meesten afvallen. Rot, Koningsgezin, zo misselijk. Ik ook wel spuugmisselijk, maar raar genoeg blijft het steeds bij kokhalzen. Wel veel, dat dan weer wel... En rare eetgewoonten, dat ook...
Denk eigenlijk eerder aan een meisje. De echoscopiste had ook de streepjes er even bij gezet om te laten zien dat ze echt evenwijdig zijn. Maar nog wilde ze er niks bij zeggen Ik ben vier kilo afgevallen tot 10 weken. Nu denk ik dat ik weer aan het aankomen ben. Ben bijna niet meer misselijk en eet weer wat ik van te voren at. Ik wil ook wat meer tijd alleen in huis Lellebel! Lekker zo actief aan de slag. Komt er toch niet zo van met de jongens thuis...
Hey meiden! Heb weer even bijgelezen... Blij het lastig vinden... @ Koningsgezin; wat een mooie echo, zo mooi duidelijk al, nu lekker genieten! @ Bioluun; mooie echo! Ook al zo mooi duidelijk, fijn dat de misselijkheid nu weer afneemt! Nieuwe zwangere: gefeliciteerd!!! en welkom! @ Lellebel; heerlijk al zo bezig voor de kinderkamer! Hier kijgt de beeb geen eigen kamer, we hebben maar twee slaapkamers voor de kids. De kleine gaat sowieso de eerste 6 maanden bij ons, en dan zien we wel. Aankomen; bij de eerste ben ik 28 kilo aangekomen. Zat toen met mijn gewicht ook wat lager (+gestopt met roken...) Bij de tweede een kilo of 15 denk ik, en hoop dat ik deze keer niet zoveel aankom. Was er erg mee bezig. Verder hier onwijs moe, echt geen puf, had ik bij de andere zwangerschappen wat minder last van. Heb ook best moeite om er er aan toe te geven zeg maar. 20 feb hebben we als het goed is de geslachtsbepaling
Bioluun: jaa ik moet zeggen dat het soms wel heerlijk is hoor als niemand thuis is. De twee oudste zijn deels van de week bij hun vader dus die dagen doe ik of helemaal niks of juist heel veel. @ koningsgezin: jij ook al een prachtige echo!! Wel fijn dat het eten nu wat beter gaat. Hier heb ik ook soms een verminderde eetlust. @beebiedrie: jaa hahah hier ook wat kilo's erbij. Bij de eerste was ik 35 kilo aangekomen en bij de tweede ook rond de 30. Maar al die kilo's zijn er binnen een jaar ook vanzelf weer afgevlogen dus ben benieuwd wat het bij deze wordt. @ frenzy: vervelend zeg dat je nog zo moe bent. Hopelijk heb je gauw weer wat meer energie maar voor nu zou ik zeggen gewoon eraan toegeven. Spannend zeg de geslachtsbepaling!! Ben echt benieuwd hoeveel meisjes en jongetjes er geboren zullen worden. Wij doen niet apart de geslachtsbepaling, hopelijk kunnen we het zien tijdens de 20 weken echo. Als dat niet zo is of als ze er niet naar willen kijken dan doen we wel een pretecho maken.
Dag allemaal! Hoe gaat het met jullie? Hier maar weer eens lui en misselijk op de bank, al heb ik wel twee betere dagen gehad! Mac Donald s vandaag, wordt toch ECHT tijd dat ik ga minderen. Maar doordat ik steeds zo misselijk ben ga ik vreemd genoeg steeds wat eten... Herkenbaar? Vooral om geen lege maag te hebben. Nu gelukkig geen rommel meer in huis. Goede voornemen is dus echt iets minder en gezonder... Geniet van jullie avond! Hier the voice
Ik moet ook eten om niet misselijk te worden. Ik probeer echt op te letten, wil voorlopig niet aankomen, maar veel gezonde dingen smaken niet. Groente vind ik momenteel echt niet lekker. Ik ben nog niet aangekomen. Ivm een te hoog bmi is het ook echt belangrijk niet teveel aan te komen, risico's op diabetes en dergelijke. Maar friet, kaassoufle en feta kaas is momenteel wel mijn favoriete eten. Dat is soms wel erg lastig. Stom eigenlijk dat je lichaam zo gek werkt.
Ja raar he femkes, Ik ga er vanuit dat t na een week of twaalf, veertien beter gaat. Voorheen at ik amper vlees en veel groente en fruit, maar nu heb ik enkel zin in vet, zoet en zuivel... Hoe kan dat inderdaad? Groenten zijn idd ook bij mij geen favoriet. Ik vind het helemaal vies als ik er goed naar ga kijken, super vreemd.
Goede morgen! Al 2 dagen misselijk-vrij! Hopelijk vandaag ook. De schade van slecht eten heb ik gisteravond ruimschoots ingehaald. Een 5 gangen dinner met manlief. Oke, 4... De bouillon hoef ik echt niet. Gisteravond 2 uur op een houten stoel met kussentje gezeten. En zo hey, wat een pijn in mijn bekken. Niet normaal. Oefeningen er weer bij pakken dus en het los masseren (kan ik redelijk zelf). Hier na gisteravond ben ik weer een kilo aangekomen verwacht ik. Groentes zijn nu ook niet mijn ding. Biolunn, ik denk na jouw uitleg ook een meid. Leuk, 2 grote stoere broers die voor hun zusje opkomen. Frenzy, is toch prima 2 kids op een kamer? Gebeurd zo vaak en is niks mis mee. Yeah leuk! Geslachtbepalingsecho!
Bij mij hielpen juist gezonde dingen het beste: toastjes, crackers en evergreens (het liefst volkoren ) bij mijn andere zwangerschappen moest ik zout!!! Soep, drop en het zoutpotje stond elke avond op tafel. Maar had dsn ook een erg lage bloeddruk. Nu ook weer: 90/50. Koningsgezin op het nub-topic zeggen drie jongen en 1 meisje (maar dat is wel babii). Mag van vl eindelijk een afspraak gaan maken voor week 15/16 voor een geslachtsbepaling! Dan zullen we het zien!