Femkes wat vervelend dat je je niet lekker voelt. Misschien griep te pakken? Zorg extra goed voor jezelf hoor. Beebiedrie ik heb dat een paar weken terug ook gehad! Ik snapte er niks van, helemaal niks bijzonders gedaan. Bij mij zat het in m'n bovenbenen. Voelde ook steeds alsof ze wilden verkrampen. Is nu weer over. Vanavond voelde ik de kleine opeens zo ontzettend duidelijk! Had al wel eerder dingen gevoeld die ik wel herkende maar dit is overduidelijk! Erg leuk! Erg vroeg ook! De baby zit hoog met de placenta achter. Dat helpt
Haai meiden hoe is het hier? Hier op aant krabbelen van ziek zijn.. Bohh wat is dat hatelijk als je zwanger bent.. Nu puffer gekregen voor de astmatische bronchitus. Vandaag 3e echi gehad 16 sept 😊 ben in uitgerekend. Super mooi bewegend ukje 2 armjes 2 beentjes. Helaas inwendige echo want bm us gekanteld. Vandaar ook de lage rugpijn nu al..
Beterschap allemaal! Fijn Lindy, een derde echo! Wat bijzonder dat ze er dan niet bij kunnen... Wel mooi dat ze een inwendige echo kunnen maken. Bioluun, pijn in bovenbenen is nu weg. Misschien gewoon teveel gedaan. Ik merk dat ik op 'goede' dagen echt best veel doe, gewoon om te compenseren voor de vele mindere dagen... Vanmiddag krijg ik iemand op bezoek die wil helpen bij schoonmaken, dat lijkt me ontzettend fijn. Is vooral met het uitzicht op een derde keizersnede, dan is dat echt wel wenselijk. Ik heb soms het idee de baby ook al licht te voelen. Had ik vorige week ook. Schijnt wel te kunnen, maar wordt pas beter met een paar weken denk ik...
Femkes en Lindy beterschap! Beebiedrie hier deze week veel spierpijn in mn hele billen. Fijn dat het vandaag weer over is! Ook ik doe veel op goede dagen. Dus waarschijnlijk doen wij soms net even te veel. Bioluun fijn dat je de kleine aal zo duidelijk heb gevoelt. Hier ook alweer binnenwaartse kriebels gevoelt. Mn oudste voelde ik met 17 weken de jongste met 14. Allemaal erg vroeg. Ben benieuwd hoe mn placenta dit x ligt. Oudste lag achter en jongste lag links. Hier ff geschrokken gisteren. Ik had ineens een beetje roze vaginale bloedverlies. Was wel na grote boodschap. Gelukkig na een paar x afvegen wel over. Als je geen bloed verlies hebt gehad dan schrik je wel. Ik vond het voor zo'n korte tijd ook niet nodig om de vk te bellen. Wss door lichte druk een vaatje in mn bmm geknapt ofzo. Maandag eindelijk bij de vk het hartje horen. 😊 Bij de echo hadden ze het dit x niet gedaan, omdat ze niet weten of het schadelijk is.
Lindy fijn dat je aan de beterende hand bent. Op school is het ook flink raak! Had gisteren vijf klassen gedurende de dag en bij elkaar waren er 36 zieken! Hopelijk neem ik het niet over... Ga morgen een weekendje weg met vl! We gaan morgen naar de bodyguard en dan twee nachtjes Zeist. Opa en oma komen oppassen. Zin in! Hopelijk werkt m'n rug een beetje mee. Had net een paar dagen minder last maar vandaag met de jongens naar de peutergym geeft weer pijn... Beebiedrie fijn dat iemand je komt helpen. Mijn schoonmoeder poetst hier om de week en dat scheelt zoooo veel. Kiera dat is inderdaad schrikken. Gelukkig viel het mee. En leuk dat je het hartje gaat horen! Toch raar die verschillen. Ik heb hem al drie keer gehoord!
Bij mn oudste hebben ze het toen ook niet laten horen tijdens de echo. Bij mn jongste weer wel. Dan krijg je het pas met de 2e controle van de vk te horen met 16 weken. Ik snap ook niet al die verschillen hoor. Ze zouden het allemaal gelijk moeten trekken.😉
Misschien ligt het ook aan hoe/waar de baby ligt... Ik dacht tot voor kort dat dit gewoon op 1 plek in je buik kon maar ha, daar dacht de verloskundige anders over. Vanochtend had ik controle en toen kon ze direct al voelen waar het kindje lag en toen zei ze dat ze het hartje waarschijnlijk heel goed kon vinden. Was ook het geval! Overigens maar 0,2 kilo aangekomen dus een beetje druk is van de ketel. Waarschijnlijk blijf ik de komende weken gewoon op hetzelfde gewicht hangen. Niet het belangrijkste hoor, maar had het idee dat ik alweer een paar kilo was aangekomen. Niet dus, 0,2 kilo erbij met 5 weken geleden is niet zoveel. Kiera, misschien idd een adertje ofzo, ik heb dat wel eens gehad toen ik niet zwanger was!
Ik ben ook gewend het pas te horen met 16 weken. Bij de echo van de combitest hebben ze het wel laten horen, maar dat was natuurlijk niet bij de vk. Ik zou eigenlijk volgende week controle hebben, maar ivm werkverplichtingen wordt het een week later. Nu ik me echt niet lekker voel baal ik daar wel van. Kan wat positieve feedback wel gebruiken. Ik blijf echt zo moe, hoewel ik al de hele week supervroeg in bed lig en nu dus al 3 dagen middagslaapjes doe. Ik kom gewoon niet van die moeheid af. Dat gecombineerd met weer erger geworden misselijkheid(en honger) en pijnlijke darmen, vind ik het wel weer even erg zwaar. Ik houd me constant voor dat het echt weer beter word, maar deze week wil ik eigenlijk graag verder vergeten.
Femkes, rot hoor! Misschien toch een griep? Valt mij sowieso op dat ik deze zwangerschap minder fit ben en bij vlagen ook nog heel misselijk... Heel anders dan de eerste twee... In ieder geval: beterschap. En idd het wordt weer beter!
Ooo Femkes ik weet echt hoe je je voelt. Laatst bij de vkundige zat ik keihard m'n tranen weg te bijten toen ik vertelde dat ik zo ontzettend moe was. Ik kan slapen wat ik wil en rustiger aan dan dit bestaat niet. Ik kijk nu al uit naar de bevalling. En dan nog dat vreselijke maagzuur erbij. Soms probeer ik wat actiever te zijn want tsjah wie weet heb ik ineens wel een lui lichaam en wordt het erger als ik eraan toegeef. Maar nee dat maakte het van kwaad tot erger. Was 2 dagen out of order.
Vanochtend even huisarts gebeld. De assistente aan de telefoon raadde aan om meteen even langs te komen om te checken op blaasontsteking. Daar aangekomen andere assistente en die vond het niet echt als blaasontsteking klinken. Maar toch even urine gecontroleerd. Lichte ontstekingswaarden en wat bloed, maar niet heel overtuigend. Normaal zouden ze 24 uur op kweek zetten, maar omdat het vrijdag is kan dat niet. Dus nu gaat ze even overleggen met huisarts om te kijken of het dit weekend moet aankijken of dat ik toch antibiotica krijg. Deel van me vindt het wel fijn dat er iets is gevonden. Dan heb ik een "excuus" om me zo belabberd te voelen. Totaal irrationeel, maar zo ervaar ik het toch.
Fijn dat er iets is ontdekt, Femke! Als ik het zo lees dan hebben veel zwangeren van een derde regelmatig nare klachten! Zelf merk ik ook dat ik daar veel gevoeliger voor ben dan bij de eerste twee, of eigenlijk met name na de tweede (mn eerste was ook gedurende de zwangerschap geen pretje, maar dan alleen in het begin). Ik probeer het echt te accepteren. Lellebel, ook hier maagzuur, bijna continu. Zelf ga ik door omdat ik me realiseer dat dit waarsch. echt de laatste zwangerschap is. En ik slaap soms gewoon overdag, doe het huishouden minder... het is niet anders! Succes allemaal!
Nou, gistermiddag laat eindelijk huisarts gesproken. Ivm lage ontstekingswaarden en verder te algemene klachten wilde hij geen antibiotica geven. Maandagochtend een fysieke afspraak. Even kijken wat daar uitkomt. Vandaag wel iets minder beroerd. Ik ga straks niet mee naar de verjaardag van mijn zwager, al die drukte heb ik echt geen behoefte aan, maar ik voel me wel echt iets beter dan gisteren. Verder heb ik over 2 weken een afspraak bij een coupeuse. Zij maakt dameskleding en positierokken. Redelijk conservatieve stijl (licht gereformeerd zeg maar), maar dat is perfect voor mijn werk en ook qua rokken wel een beetje mijn stijl. Ze heeft een aantal standaardmodellen en die kun je dan in allerlei stoffen laten maken. Ik denk als ik 3-4 mooie rokken heb, dan kom ik de zwangerschap goed door en dat vind ik fijner dan broeken. Ik kan sowieso wat moeilijk kleding vinden ivm maat en merk dat ik liever niet alleen spijkerrokjes koop. Ik ga lekker een uurtje met moeder op stap, bij coupeuse aan huis en heb daar wel echt zin in.
Tijdje niet gereageerd , alweer twee weken terug in Nederland! Wat is het toch druk, met van alles en nog wat! Ik schrok mij kapot op de weegschaal al 5 kilo aangekomen! Zo dat vind ik erg! Toen ik net terug viel het mee toen 3 kilo aangekomen dus in twee weken tijd 2 kilo erbij!! Nu ook veel gedoe hier in huis dus ik eet en ik eet maar! Heeft eigenlijk niks met zwangerschap te maken. Ben echt een emotie eter😡 Femkes: hopelijk voel je al wat beter? Beedrie: een derde keizersnede? Elke keer om dezelfde reden ?
Ik voel me inderdaad wat beter. Nog wel moe, maar niet meer dat uitgeputte. Morgenochtend afspraak bij huisarts even kijken of ik het nog nodig vind. Wil eigenlijk nog wel een keer mijn urine laten checken. Dinsdag heb ik al vrij dus ik verwacht woensdag weer te kunnen werken. Morgen belt het uwv waarschijnlijk. Ben benieuwd wat zij zeggen. Iemand ervaring mee tijdens zwangerschap?
Ik wil trouwens eigenlijk morgen de verloskundige bellen. Ik merk dat ik erg zenuwachtig ben geworden van alles en wil heel graag een keer extra komen. Gewoon voor mijn gemoedsrust. Hebben jullie dat wel eens gevraagd? Ik voel me meteen zo'n zeur, maar wil tegelijkertijd gewoon graag even weer gerustgesteld worden. Doen vk daar moeilijk over of is het een normale vraag?
Femkes fijn dat jij je wat beterder voelt! Voor extra langs komen heb ik geen ervaring mee. Ligt denk ook met aan je vk hoe ze zullen reageren. Waar ben je zo zenuwachtig door geworden? Heb je vragen of is het enkel om het hartje te horen? Beebiedrie hier merk ik ook dat het huishouden op een laagst pitje staat. Komt vanzelf weer goed. 😉 Paulinemama och geen leuke thuissituatie dan... Ik ben ook met vorige week 1,5 kilo aangekomen. Wel 3 verjaardagen achter de rug. Ik heb mn oude patroon weer als voor mn zwangerschap. Ben niet meer misselijk, misschien toch beter om verdeelt over de hele dag te eten met als toen ik misselijk was hihi. Ach las ook dat dit de periode is dat je heel snel in gewicht aan komt. Ik mag nog niet klagen van pas 1,3 kilo aangekomen. Was er 2 afgevallen.😉
Goedemorgen.. Iedereen een fijn weekend gehad? Na een weekje vakantie gaan de Kids vandaag weer naar school. En wat ben ik blij!!!! Niet omdat ze naar school gaan hoor maar omdat ik een paar goede dagen achter de rug heb!! Niet misselijk niet moe jeetje er ging een wereld voor me open. We zijn lekker gaan zwemmen uiteten geweest veel buiten gespeeld wauuwww. Ik hoop zo erg dat dit zo blijft. Femkes: volgens mij is het niet raar als je de vkundige belt voor een extra afspraak hoor. Moet kunnen denk ik toch. Zou het gewoon proberen. Vorige week had ik de controle. Alles was goed en heb echt al een behoorlijk buikje. Een vriend van me schrok ervan hahahhaa. Ben tot nu toe 1 kg aangekomen maar m'n buik is in de weken 14 tot nu echt ineens flink gegroeid.
Vanochtend bij de huisarts geweest. Zeer waarschijnlijk gewoon een buikgriep, maar ze vond het wel wat zorgelijk dat ik me nog niet veel beter voel. Daarna ontzettend moeten huilen, ze vroeg erover door, dat ik emotioneel ook zo aangeslagen lijk. Ik merk dat stiekem alle stress van toen bij de jongste opeens weer omhoog komt. Dat ik dus niet gewoon ziek kan zijn, maar me meteen over alles zorgen ga maken en me schuldig ga voelen. Voor de zekerheid ook maar weer urine laten controleren. Beter een keer te vaak dan een keer te weinig. Verder belt ze donderdag om te kijken of het beter gaat en ook vooral om te kijken hoe het emotioneel gaat. Ik ben nu echt heel huilerig en moe. Verloskundige heb ik ook gebeld. Was geen enkel probleem om vanmiddag terecht te kunnen. Gaf gewoon eerlijk aan dat ik even zekerheid nodig had en afspraak werd zonder discussie gemaakt. Dat voelde erg goed. Was bang dat er gereageerd zou worden op een manier dat ik me weer extra schuldig zou voelen, maar werd gelijk goed opgepakt. Duidelijk goede praktijk! Alleen daardoor voel ik me al rustiger.
Goedemorgen allemaal! Hier een fijne week vakantie voor de boeg. Net als Lellebel maar eens van genieten. Femkes, goed dat je aangeeft wat je nodig hebt! Niemand anders doet dat voor je... Mijn man gaf aan dat als je ziek raakt tijdens je zwangerschap, de werkgever je in een bepaalde wet mag stoppen (weet niet of dat de ziektewet is...) Hoe dan ook, is anders dan bij een 'gewone' griep en de werkgever krijgt daar geld voor! Man zit in het arbeidsgedoe... Hier heel goed te pas, maar ik wil op goede dagen wel veel. Met als resultaat soms sterretjes voor mn ogen enzo... Huishouden hou ik gewoon bij het noodzakelijke. Kan erg uitzien naar de schoonmaakster volgende week. Ongelofelijk dat ik die gewoon krijg! Voelt als een enorme luxe. Zelf ben ik al best wel nesteldrangachtig. Ben normaal best chaotisch, maar zie nu echt iedere vlek zitten. Paulinemama, twee maal kwam het kindje te laat. Geen ontsluiting, niets mogelijk, en toen maar een keizersnede. Ga er dus vanuit dat het dit keer ook zo zal gaan. Verder echt proberen te genieten! Ongelofelijk dat we zwanger zijn van een derde. Neem alle kwaaltjes voor lief. Ok, bijna alle kwaaltjes... Hoe is het verder met iedereen?! Soms erg levendig hier, dan tijdje niet. Ook prima!