Ja dat lees ik nu meer Dus ik ga maar van het positieve uit en volgende week gewoon nog een keer testen
Morgen is de jongste jarig, dus wij hebben het hele weekend feest. Gelukkig ben ik weer opgeknapt en is ook de oudste weer beter. We hadden een prachtige taart besteld bij de bakker. Die had ik op het aanrecht gezet terwijl ik de kaarsjes zocht. Dat vond de jarige job een beetje lang duren, dus die heeft de taart van het aanrecht gepakt . Dus nu hebben we geplette slagroomtaart. Mijn oudste moest bijna huilen, raakte helemaal in paniek. De jongste vond het allemaal niet zo'n punt. Zelf was ik wel teleurgesteld in eerste instantie, maar achteraf heb ik er hard om gelachen. Hij zag er zo schattig uit met die taartdoos tegen zijn buik geduwd. En de taart smaakt er niet minder om.
Hoe is het met iedereen hier? Lekker rustig Met mij loopt het ook op rolletjes nou Nieuwe schoenen gekocht en oefeningen van de fysio helpen goed. Verder lekker vroeg naar bed elke dag. Ik voel de kleine nou erg goed en soms zelfs al van buiten. Maar natuurlijk nooit als vl mee wil voelen. Haha eigenwijs ding. Gisteren weer naar de vl geweest en ze vond het hartje meteen gelukkig. Vind dat altijd spannend. Heb thuis zo'n angel sound maar daarmee lukt het nog niet. Stom hè, dat weet ik goed maar toch word ik dan zenuwachtig.
Fijn, Bioluun, dat alles goed gaat! Herken het gevoel wel hoor; je wilt gewoon graag dat alles goed blijft gaan... Hier voel ik t kindje heel af en toe. Ik maak me er verder niet zo druk over, ga er vanuit dat t goed komt. Kan soms nog maar nauwelijks beseffen dat ik echt zwanger ben hahaha. Ik denk dat ik t niet voor niets 40 weken ben, en dat dan pas t kindje geboren wordt. Een heerlijke dag vandaag, de zon schijnt! Hoe is het verder met iedereen? Groetjes!
Het gaat bij mij ook steeds beter. Duidelijk opgeknapt van de buikgriep en als ik een beetje oplet met wat ik eet, nauwelijks misselijk. Wel nog steeds veel honger en daardoor snoep ik weer meer. Ik denk dat ik nu een kilo ben aangekomen en ik hoopte dat nog even wat uit te stellen. Hoe minder ik aankom hoe beter ivm mijn hoge startgewicht. Wel heb ik sinds begin van de week bekkenpijn, dus doe nu wat voorzichtig. Op YouTube wat zwangerschapsyofa gevonden en dat ga ik nu oppakken. Ik deed voorheen regelmatig fitness via YouTube, maar ivm misselijkheid lukte dat niet en nu kan er veel minder ivm mijn bekken en het niet mogen oefenen van de buikspieren. Yoga is dus een mooie volgende stap, wel beweging, maar beter aangepast. Vroeger regelmatig yogalessen gevolgd, maar ik vind het nu wel lekker om niet vast te zitten aan een bepaalde tijd en plaats. Kan ik tenminste ook gewoon doen als mijn man niet thuis is. Die is de laatste tijd 's avonds nogal druk, dus dit werkt heerlijk.
O wat een fijne dag! Voelde me echt veel lichter buiten. Net of ik een zware rugzak af gedaan had. En dat alleen door het zonnetje Goed dat je actief blijft femkes! Yoga is echt niet aan mij besteed. Als ik alleen al met m'n hoofd omlaag ga val ik al bijna flauw... Gelukkig is een lage bloeddruk wel goed voor de baby... Zit eraan te denken om eens te gaan zwemmen. Maar daarvoor moet ik helaas een eindje rijden. Heb pas in Utrecht een leuk kinderboekenwinkeltje ontdekt. Daar een fantastisch boek gekocht voor mijn oudste (3,5 jr): 'een boek' van Herve tullet. Echt geweldig! Dan krijg je een stip en moet je daarmee allerlei opdrachten uitvoeren (drukken, wrijven, blazen, schudden). En mooi prijsje voor een kadootje Merkte net trouwens dat dat goede weer me erg veel energie geeft, maar m'n lichaam dat niet kan... Raar geintje van moeder natuur: nesteldrang icm bekkenpijn...
Hier erg druk geweest. Hoop energie dus veel met de kids gedaan. Beccy en mama van Sepp gefeliciteerd met jullie zwangerschap!! Mama van Sepp fijn dat het weer zo snel raak was! Hopelijk gaat het deze X wel helemaal goed!!! Morgen probeer ik ff uitgebreid te reageren. 😉
Mooi om te lezen dat velen nu meer energie hebben! Is bij mij ook het geval, maar ik wil soms wel te veel. Vanochtend wezen zwemmen... heerlijk! Maar ben dan wel moe... Er staan op YouTube een paar fijne oefeningen van zwangerschapsyoga. Ben er normaal niet van, maar deze vind ik wel goed en niet te zweverig: https://www.youtube.com/watch?v=B87FpWtkIKA
Hoi dames, Heel voorzichtig kom ik me hier ook melden. Ik zit ook in t 'we gaan voor een derde wonder' forum en nu hier. Ik heb vandaag een clearblue digital gedaan en die gaf zwanger 2-3 aan. Ik zal nu iets verder dan 4 weken zijn. Hoe ver precies geen idee. Super spannend weer! Ik blijf onzeker merk ik. Het feit dat ik nergens last van heb maakt t ook onzeker. Bij mijn vorige zwangerschappen had ik echt gevoelige borsten. Misschien komt dit nog. Ik ben 29 jaar en mijn twee dochters 3 en 1,5.
Jaaa appel!! Welkom hier! Langzaam zien we iedereen hier verschijnen Een clearblue geeft niet zomaar positief. Heeft best wat hcg nodig. Ik had ook weinig symptomen in het begin. Daarna kwam de misselijkheid... Haha, voor je het weet verlang je weer naar geen symptomen. Misschien is het anders omdat het een jochie is
Welkom appel en gefeliciteerd!!! Langzaam maar zeker krijgt iedereen haar energie weer terug zo te lezen. Lekker hoor! Bij mij is het grootste deel ook terug, waar ik echt heel erg blij mee ben. Merk wel dat ik in de middag even een uurtje rust moet pakken maar verder gaat het prima. Het zonnetje helpt daar dan ook echt aan mee, we genieten er volop van al is het nog niet echt warm. Nog even en dan de 20 weken echo!! Ben echt benieuwd naar de kleine man.
Dankje Bioluun en Lellebel! Ja is dat zo dat een clearblue meer hcg nodig heeft dan een bijv kv test? Klopt de uitslag van 2-3 weken dan wel gewoon? Ik lees dat jullie allemaal al bijna 20 weken zijn, dat gaat echt snel! Jullie zitten in een heel ander trimester dan ik. Ik moet nog moe worden haha en jullie hebben de eerste 3 onzekere maanden al erop zitten.
Ja appel de clearblue heeft meer nodig. Heb al vaak langs zien komen dat dames echt een streepje hadden op de kV maar dat de clearblue nog negatief was. Wat verwarrend is, is dat de clearblue die twee gratis weken niet meetelt die je wel doet om je termijn te bepalen. Dus als die 2a3 weken zegt, noemen wij dat ruim 4. En dat klopt mooi met jouw vermoedens! Ik had gisteren even een baalmomentje... Heb nu inderdaad echt meer energie, ook door het weer. Heb echt zin om het huis goed onder handen te nemen. Dus ik de stofzuiger gepakt en de woonkamer gezogen. En daarna... De rest van de dag niks meer kunnen doen. Pijn. En toen die minder werd fijn kunnen koken en weer wat ideeën voor na het eten, maar tijdens het toetje vloeit alle energie uit mijn lijf. Zo erg dat ik niet eens meer kan helpen met het op bed leggen van de jongens. Dit gebeurt nu al een paar dagen en ik baal er zo hard van! Ben ook bang dat vl het niet geloofd en denkt dat ik me er gemakkelijk vanaf probeer te maken. Gelukkig zegt hij vol overtuiging dat dat niet zo is... Onzeker mutsje...
Jij hebt ook last van je bekken toch? Kijk alsjeblieft uit met wat je met je energie doet! Ik ben bij de tweede stug doorgegaan met traplopen en wandelen enz, want vond dat ik niet zo moest zeuren en beweging is goed enz. Toen ik uiteindelijk bij de fysio kwam werd ik helemaal teruggefloten. Zo min mogelijk traplopen, niet te veel je grenze over, goed nagaan of de activiteit de pijn wel waard is. Dus nu mijn bekken deze keer ook weer begint ben ik veel kritischer. Gisteren moest is regelmatig trap op en af, jongste lag ziek in bed en had regelmatig mama nodig, maar als het gaat om even iets pakken, dat kan mijn man of een van de zoons best zelf. Op het werk neem ik gewoon de lift, dan denken mensen maar dat ik lui ben, zolang ik maar zo lang mogelijk kan rondlopen. Boodschappen doen vind ik best leuk, maar dat plan ik dus wel in, hoe ver ga ik lopen enz. Dat is nu nog best overdreven, maar ik weet hoe pijnlijk het gaat worden en door nu al voorzichtig te doen, kan ik straks langer door. Dat betekent niet dat ik niet beweeg, stilzitten is ook funest, maar ik ben best een beetje kritisch in waar ik mijn energie in steek. Dat raad ik jou ook echt aan. Laten we eerlijk zijn, de jongens op bed leggen is veel leuker en geeft meer voldoening dan stofzuigen!
Zelf merk ik dat ik, ondanks dat het nu met vlagen beter gaat, ik bij tijden echt uitgeput ben. Vanochtend naar de kerk, was al laat uit mijn bed en na de dienst was ik helemaal kapot! Tranen liepen gewoon over m'n wangen van t gapen en vermoeidheid. Ik merk dat ik dit soort momenten steeds heb, ook voor de klas. Dan word ik bijvoorbeeld om half twaalf opeens misselijk en moet ik echt gaan zitten... Wel lastig. Ik kan me niet herinneren het zo extreem te hebben gehad bij m'n eerste en tweede, maar wellicht ban je dat soort dingen uit je geheugen.... Net als de bevalling... Ik kan me voorstellen dat het met bekkenklachten erg vervelend kan zijn! Idd het huishouden een beetje voor lief nemen! Dan maar chaos af en toe. Wat hier wel werkt: na t avondeten even met elkaar de boel aanpakken. M'n man werkt daar super in mee. En dochters, vooral de oudste, kan al veel! Succes allemaal. En voor de nieuwen: genieten. Mama van Sepp, heb je al opnieuw getest?
Hallo allemaal, mag ik ook mee komen praten ? Ik ben 17 weken zwanger van nummer drie, ik heb twee zonen van bijna 5 en 2.5. Deze zwangerschap ervaar ik zo anders dan de eerste twee.. ik ben er eigenlijk maar zo weinig mee bezig. Ik geniet van heel erg van het idee dat er een mini mensje in me groeit en ik voel ook steeds meer beweging, maar verder.. ik heb ook geen klachten, niks. Maar ik vind het wel zo bijzonder deze keer, ook omdat dit echt de laatste is. Ik merk wel dat het zwaar is om nog twee kinderen om me heen te hebben de hele dag, ik zit bijna nooit overdag, altijd in de weer, huishouden, fietsen, boodschappen, speeltuin,100 keer de trap op en af. En toch vond ik de eerste zwangerschap veel zwaarder, al had ik toen ook niet zo veel klachten. Begin april hebben we de 20 - weken echo en daarna ga ik voor het eerst naar de verloskundige. We weten het geslacht niet en dat houden we ook zo, net als bij de eerste twee. Geniet van jullie zwangerschap!
Tuurlijk mag je meepraten bloembloem! Welkom en gefeliciteerd! Heerlijk zo een zwangerschap zonder klachtjes..moet je inderdaad optimaal van genieten. Hoe vinden de andere twee het dat ze nog een broertje of zusje krijgen? Misschien een brutale vraag en je hoeft ook niet te antwoorden als je dat niet wilt hoor maar waarom heb je ervoor gekozen pas na de 20 weken echo naar de verloskundige te gaan? Gewoon pure interesse
Femkes hoe is het met jou? Al wat minder last van de misselijkheid en de vermoeidheid? De misselijkheid is bij mij echt over en de vermoeidheid ook wel, ik merk wel dat ik de extra multivitaminen wel nodig heb. Soms vergeet ik ze in te nemen en voel me dan heel snel (binnen 2 dagen) weer ellendig. Ben ook maar begonnen aan wat zoute dropjes vanwege mijn lage bloeddruk en ondanks ik drop echt niet weg kon krijgen valt het nu best wel mee.
Dat mag je vragen hoor! Ik heb er tot nu toe gewoon geen behoefte aan gehad. Ik weet niet zo goed wat ik bij de vk moet doen.. Hartje luisteren met doptone doen we sowieso niet en ik wil deze zwangerschap ook geen bloeddruk meten (omdat ik dat onnodig vind). Dus tsja.. dan blijft er weinig over om voor te komen. De groei van mijn baarmoeder voel ik zelf. Straks met 20 weken zien we of het er allemaal oke uit ziet en wellicht dat ik daarna wel naar de vk ga. Aan het einde in ieder geval wel voor de ligging van de baby denk ik. Mijn oudste is helemaal verliefd op de baby in mijn buik, super leuk! De jongste snapt er nog heel weinig van. Vind het wel erg leuk om het nog een keer mee te maken met een groot kind dat er al veel van begrijpt! Nu ga ik lekker op de bank liggen, de jongens slapen, heerlijk de mini bewegingen in mijn buik voelen. En voor de gene met bekkenpijn, ik leef mee .. :s Ik heb nu al 5 jaar last van mijn bekken. Ik ga nu weer naar de osteopaat, die heeft allerlei interessante theorieen, ik hoop dat het iets gaat helpen. Ik weet nu in ieder geval wel dat mijn bekken beter wordt naarmate ik flink blijf bewegen en intensief aan yoga blijf doen. Dit is altijd even een rot periode.. maar na de 25 weken wordt het (als het goed is) beter (tenzij ik rustig aan ga doen zoals bij de eerste zws.. toen werd het veel erger).