Zwanger van een 3e wonder!! :D

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Bioluun, 19 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lellebel2

lellebel2 Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.325
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je wel!
    Ja alles was goed gelukkig. Ben ook blij dat deze echo achter de rug is. Alles zit erop en eraan en op z'n plaats. Groei is goed en gewicht ook dus ik ben helemaal opgelucht.

Succes en veel plezier straks bioluun

2. Bioluun

Bioluun Fanatiek lid

20 sep 2015
    3.983
    1.639
    113
    Joepie hier ook alles goed! Hij was wel erg eigenwijs. Lag precies verkeerd steeds. Moest draaien, schudden en zelfs even naar de wc gaan om hem te laten draaien. Haha hoef niet meer te sporten vandaag. Alleen de placenta lag nog te dicht bij de uitgang... Daar moeten we bij de 32 weken echo nogmaals naar kijken en hopen dat ie mee omhoog groeit. Anders mag ik niet gewoon bevallen :(

Mijn buikperikelen bleek toch buikgriep. Zo eentje die 1 dag duurt. Nu nergens meer last van. Had gisteren m'n moeder aan de telefoon en zij had het ook. En m'n vader vandaag. En onze oudste vrijdag en toen heeft hij daar geluncht.

3. Mama van Sepp

Mama van Sepp Fanatiek lid

5 feb 2010
    3.399
    0
    0
    Thanks dames, voel me echt hondsberoerd :( morgen maar de dokter even bellen. Heb het hele weekend op de bank gelegen daar wordt je ook gewoon sip van :(

Wat een mooie echo's en wat fijn dat alles goed is :)
    Bioluun wordt het een jongen? of noem je de baby gewoon hij?
    lellebel willen jullie weten wat het wordt?

heeft iemand van jullie trouwens die NIPT test gedaan? ik wil dat wel doen, ook al omdat ik de 35 gepasseerd ben. ik vind het wel een fijn idee.

4. lellebel2

lellebel2 Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.325
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mamavansep; ja wij krijgen een jongetje

Hé bah, vervelend dat je je zo beroerd voelt zeg. Hopelijk kan de arts je helpen. Ik heb de nipt test niet gedaan wel de combinatie test en die was goed

5. Bioluun

Bioluun Fanatiek lid

20 sep 2015
    3.983
    1.639
    113
    Ja mamavansep wij krijgen ook een jongetje! Daar konden we vandaag niet meer omheen, haha. Zag hem al een paar keer voorbij komen bij het meten van de beentjes.

Wij hebben ook geen nipt gedaan. In Nederland moet je nog eerst de combitest doen voordat je in aanmerking komt voor de nipt. Of je moet het zelf betalen.
    Vervelend dat je je zo naar voelt. Goed om even de dokter te bellen inderdaad. Die kan je vast helpen. Hier begint het al: 'alles is een fase' :)

6. Kiera

Kiera Fanatiek lid

19 dec 2011
    1.125
    0
    36
    NULL
    Zuid Holland
    Lellebel fijn dat alles helemaal goed was! 👍

Bioluun ook al zo'n mooie echo!! Fijn dat alles goed was! Alleen balen dat je placenta voor de uitgang ligt. Hadden ze dit al eerder gezien? Hoop voor je dat hij nog omhoog groeit!

Mama van Sepp hopelijk heeft je ha een oplossing voor je! Hier geen nipt op combinatatietest gedaan. Als jij je er beter gevoel bij hebt om het wel te laten doen, zou ik zeggen gewoon doen. 😉

7. Bioluun

Bioluun Fanatiek lid

20 sep 2015
    3.983
    1.639
    113
    Kiera, nee nog niet eerder gehoord. Heb hier even zitten lezen in oude berichten en kan alle kanten op. Raar dat alle berichten in ieder geval benoemen dat er meer kans is op bloedingen en dat je dan meteen je vk of gyn moet bellen. Daar zei ze niks over. Maar daarom ga ik er maar vanuit dat dat achterhaald is of zo. Iemand enig idee?

8. Kiera

Kiera Fanatiek lid

19 dec 2011
    1.125
    0
    36
    NULL
    Zuid Holland
    Bioluun raar dat ze er verder niks over heeft gezegd.
    Mijn schoonzusje had het ook tijdens de eerste zwangerschap. Toen heeft ze tot 23 weken bloedverlies gehad. Al vanaf het begin van de zwangerschap. Bij haar is het gelukkig helemaal meegroeit naar boven en kon ze normaal bevallen. Ik weet dat als ze meer bloedverlies had dat ze wel belde. Volgens mij geldt dat standaard voor alle zwangere. 😉

9. Ilse2016

Ilse2016 Lid

13 mrt 2016
    55
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bioluun en Lellebel wat fijn om te horen dt jullie echo's goed waren en wat leuk, 2 jongens erbij! Tuurlijk minder voor jou Bioluun ivm placenta, heb er zelf niet eerder over gehoord, maar hopelijk bij de 32 weken echo dat hij omhoog gegroeid is, misschien een vreemde vraag, maar kunnen ze niet nog eens een echo tussendoor maken om te kijken of het al hoog groeit?

Wij zijn nog aan het twijfelen om de combinatietest te doen, we willen namelijk ook pretecho's laten maken en ga ervanuit dat ze daar ook genoeg op zien, maar ik vraag het voor de zekerheid wel na natuurlijk. Maken jullie ook pretecho's? Ikzelf wil ook graag naar België want daar kunnen ze een geslachtsbepaling al met 13 (!!) weken doen en tja, ik ben nu eenmaal heel erg nieuwsgierig want ook is het al pril maar ik vind het zo moeilijk om niks te shoppen, haha...

Kiera at fijn dat je nergens last van hebt! Hier begint het wat minder te worden, maar blijf wel vaak erg misselijk in combinatie met zo een vermoeidheid, maar ik hou het mezelf maar voor dat het de eerste paar weken zullen zijn, beetje positiviteit kan geen kwaad...:p

10. Bioluun

Bioluun Fanatiek lid

20 sep 2015
    3.983
    1.639
    113
    Ilse ik lees er verschillende dingen over. Hier staat dat je placenta vooral rond week 24/25 omhoog kan gaan; daar staat weer dat dat pas rond week 30 gebeurt. Ik heb over drie weken een afspraak met de vk dan zal ik het wel horen.

Met een pretecho kunnen ze inderdaad veel zien maar het bloedonderzoek en de nekplooimeting doen ze niet. Dus om die drie trisomieen te onderzoeken moet je echt een combinatietest doen. Mijn zus is met 13 weken ook naar België geweest. Daar kijken ze aan de hand van de nub theorie. Meer kun je ook niet zien. Dat geeft geloof ik max 80% zekerheid. Daar zou ik zelf niet op durven shoppen :) Ik heb de echoscopiste van de combitest gevraagd of ze een foto van de nub wilde maken en die heb ik hier op het nub topic gezet. Daar zei de helft jongen en de helft meisje. De echoscopiste wilde niks zeggen omdat ze het niet zeker genoeg vindt.
    Bij de 15 weken heb ik de geslachtsbepaling gedaan. Toen zag je echt al balletjes en een piemeltje. Dat geeft meer zekerheid :)

11. Ilse2016

Ilse2016 Lid

13 mrt 2016
    55
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oke dat wist ik niet, dan zou ik idd ook eerst even met de vk de volgende keer overleggen, hopelijk krijg je snel wat meer duidelijkheid.

Ergens zou ik wel een combinatietest willen doen maar wat we ook horen, we willen "het" toch en het is niet 100% maar misschien beter om het zowieso te doen want dan, als er iets zou zijn, kunnen we ons meer verdiepen en voorbereiden.

Ik had even gekeken op een site in België en die zeiden dat ze het met 99% zekerheid konden zeggen, maar ja, ze kunnen natuurlijk veel zeggen dus misschien maar beter om een geslachtsbepaling te doen hier in NL met 15 weken. Thanks voor de info iig!

12. Kiera

Kiera Fanatiek lid

19 dec 2011
    1.125
    0
    36
    NULL
    Zuid Holland
    Ilse ik sta hetzelfde in deze zwangerschap als jou. We houden het toch.
    Hihi zo nieuwschierig jij. Hier wordt het een verrassing. Heb het bij de andere 2 ook nooit geweten. 😆 Heb van hun nog de 1e pakjes koop nog wel een neutraal nieuw setje.
    Vanaf week 6 tot week 14 heb in heel heel kwaaltjes gehad hoor. Was doodmoe, de hele dag misselijk en hing geregeld boven de wc. Gelukkig is die periode voorbij. 😉

13. Ilse2016

Ilse2016 Lid

13 mrt 2016
    55
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kiera wat fijn dat de kwaaltjes weg zijn, ben ergens gelezen dat bij 20% van de vrouwen het de rest van de zwangerschap blijft! :( Wel leuk dat jij dat het echt als een verrassing wilt houden! Ik ben daar idd echt veel te nieuwsgierig voor, heb dat bij de jongens ook gehad en ook hun eerste pakje (allebei in n het blauw) bewaard en echt het maakt ons niet uit wat het wordt maar wil of een roze buggy of een blauwe blauwe want ja, ben al wezen neuzen, ik heb destijds alles weggedaan dus mag beginnen met alles opnieuw te shoppen (en dat is natuurlijk he-le-maal niet erg!!):D

Moeders voor moeders is net weg, ben kapot en lig al in bed, haha...

Slaap lekker alvast!

14. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Fijn de goede echo's!!! Helemaal super dat alles er mooi op en aan zit. Volgende week zijn wij aan de beurt, ben wel benieuwd.

Gaat hier verder prima. Misselijkheid grotendeels weg, beetje opletten, maar meestal goed. Wel echt mijn bekken in de gaten houden. Morgen lekker vrij, donderdag training en daarna de hele week vrij, heerlijk!

15. Beebiedrie

Beebiedrie Actief lid

14 jan 2016
    115
    1
    18
    Goedemorgen allemaal! Goed om te lezen dat de echo's goed waren/zijn!
    Zelf mag ik ergens begin april, en morgen weer naar de VK. Voel me verder ook prima, ergste vermoeidheid gelukkig toch weer verdwenen. Wel een ander vervelend kwaaltje, zal er niet over uitweiden; maar wormpjes?! BAH! Vast van de kinderen gekregen!! Meteen pilletjes gegeven, maar lees dat ik ze zelf beter niet kan nemen. Gelukkig valt het bij mij wel mee, maar VIES. Nu maar hopen dat het snel over gaat...

Hier aan de schoonmaak. Iedereen fijne dag!

16. Appel28

Appel28 Bekend lid

28 mrt 2014
    685
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mooie echo's zie ik voorbij komen! Weer een hele geruststelling!

Oei beebdror das minder wormpjes. Hopelijk zijn ze snel weg!

Wij mogen 31 maart voor een echo, heel spannend! Waarschijnlijk ben ik dan pas 7 weken, das wel vroeg voor een echo toch?

17. Bioluun

Bioluun Fanatiek lid

20 sep 2015
    3.983
    1.639
    113
    Leuk en spannend appel. 7 weken is niet te vroeg, maar het kan wel zijn dat je nog geen hartactiviteit ziet. Goed om daar rekening mee te houden. Onze eerste echo was met 8 weken en toen deed ie het wel al.

O vervelend beebiedrie! Hebben ze geen alternatief voor zwangeren? Had je het bij de apotheek gehaald? Raar dat ze het er niet bij gezegd hadden dat het niet mag bij zwangerschap.

18. Beebiedrie

Beebiedrie Actief lid

14 jan 2016
    115
    1
    18
    Dag allen, mijn kwaaltje valt gelukkig mee... Hoop dat het op een natuurlijke manier zo over is. Op internet geven ze duidelijk aan dat ik er geen medicijnen voor mag slikken....

Leuk om te zien dat bij de meeste zwangeren na zon 15 weken de ergste kwalen klachten verminderd zijn. Hoop dus voor alle net zwangeren.

Gisteren weer naar vk geweest. Die kon mijn kindje, of eigenlijk de baarmoeder, heel goed voelen. Dat kon toen met 13 weken ook. Heb toen gevraagd waarom dat zo is, en of daar verschil in zit... Zelf snap ik dat soort dingen niet. Maar het schijnt dat je baarmoeder kantelt tijdens de zwangerschap en die van mij ligt al helemaal naar voren. Waarsch omdat m'n buik daar al ruimte had. Maar goed, net als als de vorige keer sloeg de doptone meteen aan. Baby'tje ligt voor m'n gevoel ook erg dicht tegen m'n buikwand aan, echt zon bobbeltje. Wel weer anders dan Bin m'n vorige twee. Of slaat dit nergens op. Hahaha.

Gaan jullie nog wat leuks doen met Pasen? Groetjes en fijne dag

19. lellebel2

lellebel2 Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.325
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haloee

Wat betreft het voelen van de baarmoeder en waar die moet zitten..ik heb geen flauw idee. Sommige vrouwen kunnen dit ook zelf voelen. ik zou niet weten wat je moet voelen eerlijk gezegd haha.

Wormpjes: hé vervelend en inderdaad getsie maar goed te verhelpen. ik denk dat er ook wel van die homeopathische middeltjes zijn voor zwangeren.

Pasen: eerste Paasdag eerst lekker thuis ontbijten en later gourmetten bij mijn zus. Tweede paasdag gaan ze naar hun vader.

Bij mij is er nu weer een andere vervelende periode aangebroken. De periode van flauwvallen. Heb het nu al een paar keer gehad in een week tijd. Nog niet echt tegen d'r grond gegaan want ik voel het heel goed opkomen maar jeetjes wat is het eng en vervelend. Ben ook bang om echt flauw te vallen. Vanmiddag ook weer gebeurd toen ik in de rij stond om te pinnen. Kon nog net op het nippertje op de stoep gaan zitten. Maja wat wil je ook met een lage bloeddruk en laag ijzergehalte. Heb nu wel de floradix en eet regelmatig met frisse tegenzin een zout dropje dus hopelijk is dit gebeuren gauw voorbij.

20. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Je baarmoeder begint achter je schaambeen en kantelt dan wat naar voren en groeit dan naar boven. Dat kan een vk voelen. Mijn vk heeft het me vorige keer laten voelen (en mijn man ook). Als je vanaf je navel (even uitgaande van minder dan 20 weken) naar beneden gaat, voel je op een gegeven moment een wat harder stukje. Dat is de rand van je baarmoeder. Je darmen zijn zacht, je baarmoeder harder.

@Lellebel, vervelend dat flauw voelen. Een oud-collega had dat ook heel erg. Ze moest echt voorzichtig doen, grote druktes waren echt geen optie meer. Dan ging ze echt onderuit. Dan merk je pas hoe vaak het druk om je heen is.

Deel Deze Pagina