Zwanger van een 3e wonder!! :D

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Bioluun, 19 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beebiedrie

Beebiedrie Actief lid

14 jan 2016
    115
    1
    18
    He bah, flauwvallen! Heb dat bij m'n oudste dochter ook gehad! Rustig aan doen is het enige advies...

Hier gisteren wezen wokken... En toen heb ik, het gebeurde voor ik er erg in had, een stukje sushi met zalm gegeten.... Ook nog andere sushi maar dan zonder zalm, alleen met komkommer, Voel me nu uiterst rot want ik heb buikpijn en ben misselijk... Stom zeg, ga nu meteen denken dat ik een of andere infectie heb, door eigen toedoen... Dat kan toch niet zo snel? M'n lesje wel geleerd, echt geen 'foute' dingen meer!

Iedereen fijne dagen (gehad)? Hier lekker op bed nu

2. Beebiedrie

Beebiedrie Actief lid

14 jan 2016
    115
    1
    18
    Trouwens, bedankt voor uitleg over de baarmoeder. Ik voel en voel, maar desondanks niet goed. Misschien even op m'n rug liggen.

3. Mama van Sepp

Mama van Sepp Fanatiek lid

5 feb 2010
    3.399
    0
    0
    Komt vast goed, zo snel gebeurd er niet iets ! Ik hoop dat je het een beetje van je af hebt kunnen zetten

4. Mama van Sepp

Mama van Sepp Fanatiek lid

5 feb 2010
    3.399
    0
    0
    Hi ladies,
    Hier nog steeds honds en honds beroerd. Ben gestopt met de zetpillen aangezien maar darmen hier ook erg ongelukkig van werden en het toch ook niet zo erg hielp dat ik dat er ook nog voor over heb. :) ik zal moeten accepteren dat het waarschijnlijk weer tot 16 weken duurt net als bij de andere twee :( word er wel behoorlijk sip van :(

Baarmoeder voelen begin ik nog maar even niet aan, maar zodra ik me beter voel zal ik dat eens proberen.

Volgende Week eerste echo en afspraak bij de VK. Ben benieuwd.

Ik hoop dat iedereen leuke dagen heeft!

5. Beebiedrie

Beebiedrie Actief lid

14 jan 2016
    115
    1
    18
    Ja, zet het van me af! Ik houd het wel even in de gaten. Als ik wat misselijk word e.d. dan meld ik dat gewoon bij VK. Misschien kunnen ze voor de geruststelling even bloed prikken. Beetje stom hoor, ben niet iemand die zich daar snel zorgen over maakt maar voelde me wat schuldig! Sushi is gewoon zo lekker!!!

Mama van Sepp, rot dat niets lijkt te werken! Je hebt er niets aan, maar zelf heb ik die eerste weken ook echt als heel lastig ervaren en meer op dit forum! Nu ik bijna op 18 zit wordt het pas echt beter... Misschien kun je hulp in de huishouding regelen? Heeft mij echt geholpen.

6. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Ja, je moet echt op je rug liggen. En minimaal 12 weken zijn @mamavanSepp. Daarvoor zit je baarmoeder volgens mij nog achter je schaambeen. Het is wel leuk om even te vragen aan je vk. Die wil je er vast even doorheen leiden. Die van ons heeft het zowel aan mij, mijn man en oudste zoon laten voelen. Was heel gezellig.

Je rot voelen na wat verkeerd eten is vaak ook psychisch. Ik heb dat ook heel erg. Dan ga ik ontzettend malen en word dan ook meteen misselijk enzo. Over het algemeen loopt het wel los, het risico is niet zo heel groot.

7. Whoppie

Whoppie Fanatiek lid

26 apr 2011
    2.780
    0
    0
    Jurist
    Gelderland
    Hoi dames,

Ik ben morgen 6 weken zwanger van de derde. mijn zoontjes zijn 3 en 1.
    Ga zo de vk bellen voor een afspraak. Mag ik mee kletsen?
    Ik vind het weer erg spannend. Weinig kwaaltjes en dus erg onzeker. Zo nog even een test halen en vanavond hopen op een knaller :)
    Ik ga niet 17 pagina's teruglezen, maar klets graag mee vanaf nu..

8. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    @Whoppie, welkom.

9. Whoppie

Whoppie Fanatiek lid

26 apr 2011
    2.780
    0
    0
    Jurist
    Gelderland
    Thnx.
    Net de vk gebeld. Mag 7 april al komen (7 w 1). Is best vroeg, dus hoop dat ze dan iets kunnen zien. Heb nogal wat vet op mijn buik, dus ben er best wel bang voor dat ze niks kunnen vinden (zal dan wel inwendig worden).

10. Beebiedrie

Beebiedrie Actief lid

14 jan 2016
    115
    1
    18
    Pff... is het 'normaal' om ZO moe en rot te zijn na een dag werken? Ik hoopte toch echt dat het beter zou worden. Maar was gister weer misselijk en vandaag ook, hangt samen met vermoeidheid... Pfff... effe weer klagen.

Whoppie, welkom! Mooi dat je er zo snel terecht kunt!

11. Kiera

Kiera Fanatiek lid

19 dec 2011
    1.125
    0
    36
    NULL
    Zuid Holland
    Hallo dames, allemaal een leuk Pasen gehad?
    Hier wel!! Lekker met de kinderen in de weer geweest.

In de tussentijd ook nog een kaartje met spoed ontworpen voor familie. Dus dat kwam er ook nog even bij. Is vandaag gedrukt door de drukker.

Gisterenavond gelijk ook begonnen met een eigen ontwerp voor onze eigen nieuwe spruit. Vind het heerlijk om te doen en bij de andere ook gedaan. Zo leuk dat niemand anders ook dat kaartje kan hebben.

Heb al veel zin in morgen dan heerlijk naar de baby kijken en natuurlijk hopen dat alles goed is!
    Ik krijg een GUG is het ziekenhuis, maar vind het niet spannend ofzo. Bij de andere 2 was ook alles goed!

Ilse ach ja ieder zijn ding he hihihi
    Hoop niet voor je dat jij bij die 20% zit dan!

Beebiedrie das minder! Hopelijk heb je snel geen last meer van je kwaaltje. Met de sushi als je het niet vertrouwd gewoon vk bellen hoor! Je mag wel gewoon rauwe vis en sushi eten uit een restaurant als je zeker weet dat het echt vers is. Bij de visboer kan je ook gewoon rauwe vis eten. ;) En kwa misselijkheid gewoon je rust blijven pakken he. ;)

Lellebel bah flauwvallen. Gelukkig dat je het voelt aankomen en dat je nog niet tegen de vlakte bent gegaan!! Heb je zo'n lage bloeddruk?

Mama van Sepp weet heel goed hoe jij je nu voelt. De eerste weken waren ook een 'hel' voor mij. En dan had ik ook nog eens het gevoel dat de tijd bleef stil staan. Dagen kropen voorbij. Hopelijk komt er snel wat verbetering in je situatie! Goed je rust pakken en zoals beebiedrie zegt hulp regelen zodat jij het even rustiger aan kan doen.

Femkes wanneer heb jij je 20 weken echo? Volgens mij hadden wij hem of op dezelfde dag?? In ieder geval wel dezelfde week.

Whoppie gefeliciteerd en welkom!!

12. Bioluun

Bioluun Fanatiek lid

20 sep 2015
    3.983
    1.639
    113
    Zo dat was een druk weekend. Maar helaas weinig aan Pasen gedaan. Moest vooral veeeel toetsen nakijken. Pfff. Ach ik ruil voor dit soort weekenden heb ik natuurlijk wel 11 weken vakantie in het jaar.
    Ik heb vandaag weer zo'n ongelooflijke spierpijn in mijn bovenbenen! Is niet voor het eerst deze zwangerschap, maar vind het wel raar. Heb echt niks aparte gedaan!

Femkes hoe was het gegaan? Alles goedgekeurd?

Beebiedrie ja moe ben ik ook nog van tijd tot tijd heel erg. Lig sowieso elke dag voor half tien op bed. Maar middagdutjes zouden zooooo welkom zijn!

Welkom hier whoppie! Fijn als zo snel een echo. Dat zal inderdaad wel inwendig zijn ja. Volgens mij zou dat bij iedereen zijn zo vroeg.

Lellebel hoe is het nou? Lage bloeddruk is echt naar. Had bij de laatste controle 90/50. 'Mooi hoor' zegt ze... :( Vast heel gezond maar absoluut niet handig. Het is niet voor niks dat ik weer een soepfetish heb :) Zo zout mogelijk! En chips graag! Haha.

Spannend, we gaan dadelijk een huis bezichtigen! We kijken al een tijdje een beetje rond maar de combi onze wensen en ons budget leverde nooit iets op. Tot nu dus! Ik geef het eigenlijk best een goede kans! Maar ja, we hebben nog een huis (staat nog niet te koop), volgende week begint iemand aan onze zolder voor een extra slaapkamer, en ik ben natuurlijk alweer halverwege de zwangerschap... Timing? Ach we gaan eerst maar eens kijken.

13. lellebel2

lellebel2 Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.325
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames!

Hier nog steeds best veel last van de lage bloeddruk en nu komt er ook nog eens een laag ijzergehalte bij kijken dus wauw wat een fantastische combinatie. Vanochtend toevallig op school, had de kinderen naar de klas gebracht en stond nog even met de juf op de gang te praten..het staan duurde niet lang want ik voelde het alweer opkomen. Ze zag aan me dat ik ook helemaal bleek trok. Echt zo vervelend allemaal.

Bioluun: jouw bloeddruk is ook aardig laag! Wel goed voor de baby maar voor de mama's is het geen pretje. Idd wat zoutiger eten, dat doe ik ook en heb zelfs dubbelzoute dropjes in m'n tas. (Niet te vreten en ze helpen ook niet echt dus weet niet waarom ik ermee doorga hahaha)
    Ooo wat spannend zeg een nieuw huis! Hopelijk is het wat. De timing is niet perfect maar ach als dit huis aan jullie wensen voldoet zou ik het er zeker niet om laten staan.

Kiera: hoe ging de guo?

14. Whoppie

Whoppie Fanatiek lid

26 apr 2011
    2.780
    0
    0
    Jurist
    Gelderland
    Spannend Bioluun. Huis kijken is leuk. Mocht het iets zijn dan heel goed nadenken idd over de timing.. Want lijkt me wel zwaar evt verbouwen en zwanger en kids rondlopen. En dan nog je huis verkopen natuurlijk. Of kopen o.v.v. dat kan ook nog..
    Genoeg om over na te denken :)
    Maar eerst lekker kijken. Vind ik altijd zo leuk..

Hè vervelend lellebel. Lijkt me heel lastig. gelukkig voel je t aankomen.

15. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Onze 20-weken echo was niet helemaal goed helaas. Het hoofdje loopt ongeveer 1,5 week achter, er zit een kalkvlekje in het hartje en de nekplooi is iets te klein. Afzonderlijk niets erg, gezamenlijk reden voor een GUO. Ik zit dus nu heel zenuwachtig op de bank te wachten tot de vk belt om te vertellen wanneer we naar het ziekenhuis kunnen. Ik probeer mezelf voor te houden dat een en ander ook wel heel slecht zichtbaar was, kleintje wilde niet erg meewerken en mijn buikwand zat nogal in de weg, maar echt lekker zit het me niet. Wordt wel erg op de feiten gedrukt dat het een medische echo is en zeker geen pretecho. Ik hoopte gewoon heel erg op een keer een ontspannen zwangerschap, maar blijkbaar is dat bij mij echt niet zo mogelijk.

16. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Even nog een update, we kunnen morgenmiddag al terecht voor de GUO. De vk gaf aan dat het echt het zekere voor het onzekere is, dus raadde ons aan ons niet teveel zorgen te maken, maar ben wel blij dat het zo snel kan. Ik moet zeggen, ik blijf erg tevreden over de obstetrische zorg hier, tot nu toe erg goede ervaringen.

17. Beebiedrie

Beebiedrie Actief lid

14 jan 2016
    115
    1
    18
    Hé Femkes wat een rotnieuws! Ondanks dat het niets hoeft te betekenen zorgt het toch voor onzekerheid...
    Verloskundige deed er verder geen uitspraken over? Ze gaan er echt van uit dat het goed komt? Heb je dit eerder dan ook gehad bij je kinderen?
    Nee, pretecho is het inderdaad niet. Maar ik ga er automatisch wel zo'n beetje van uit dat het allemaal goed is... Ik wens je heel veel succes voor morgen en bid dat er een goede uitslag uitkomt!

Overigens hoor ik nog wel eens vaker dat een 20-weken echo niet 100 procent goed is. Maar goed, dat weet je zelf vast ook. Het hoeft dus niet iets te betekenen.

18. lellebel2

lellebel2 Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.325
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wow Femkes dat is even schrikken!! Heel fijn dat je al snel terecht kan voor de guo en hopelijk kun je daarna weer verder genieten van je zwangerschap. Ik duim voor jullie dat bij de guo alles goed blijkt te zijn en dat de baby vandaag gewoon echt geen zin had in het meewerken.
    We moeten inderdaad erg blij zijn dat we in een land wonen waar het aardig goed geregeld is allemaal.

Echt heel erg veel succes morgen meid.

19. Appel28

Appel28 Bekend lid

28 mrt 2014
    685
    0
    16
    NULL
    NULL
    Toi toi toi voor morgen Femkes. Ik denk aan jullie.
    Hopelijk is alles goed!

20. Whoppie

Whoppie Fanatiek lid

26 apr 2011
    2.780
    0
    0
    Jurist
    Gelderland
    Ooh wat een spanning femkes. Ik duim voor een goede guo morgen.

Deel Deze Pagina