Zwanger van een 3e wonder!! :D

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Bioluun, 19 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    @bioluun, dat is mijn gedachte ook wel, weten is denk ik beter dan afwachten in spanning. Ik ben gewoon alleen heel erg bang voor een miskraam. Dat houdt mij toch een beetje tegen.

2. Beebiedrie

Beebiedrie Actief lid

14 jan 2016
    115
    1
    18
    Femkes, afwachten dus! Hopelijk kunnen jullie rust vinden. Heel veel succes met alles, ik blijf bidden en duimen!

3. Kiera

Kiera Fanatiek lid

19 dec 2011
    1.125
    0
    36
    NULL
    Zuid Holland
    Lindy leuk gefeliciteerd jij bent de 1e die zwanger is van een meid! 😆

Femkes ik wil ook even mijn mening geven. Als ik in jou schoenen stond had ik het niet gedaan. Maar dat is om een persoonlijke overweging. Ik heb daarom ook niet een combienatietest laten doen. Zelf kan Ik het namelijk niet verkroppen om een kindje weg te laten halen.
    Ik werk met kinderen met een beperking. En deze kinderen waren lang niet altijd tijdens de zwangerschap al gehandicapt, maar juist tijdens of na de bevalling door zuurstof te kort of de vroeg geboren. Dat heeft mij altijd flink aan het denken gezet.
    Voor jou kan ik alleen als advies meegeven. Wil je het kindje graag bij je houden doe de vwp niet, het geeft een onnodig risico. Wat als het lichaam een miskraam in gang dat en jullie kindje blijkt helemaal niet zo ziek te zijn geweest dan loop je daar voor altijd mee rond.
    Doe het alleen als je de zwangerschap afbreekt mocht het erg ziek zijn.
    Dit is mijn mening he doe ermee dat je wilt!!
    Ik wil je heel veel kracht en wijsheid wensen!!! Dikke knuf

4. Kiera

Kiera Fanatiek lid

19 dec 2011
    1.125
    0
    36
    NULL
    Zuid Holland
    Zo ff buikje en onze baby spammen! 😉

Bijgevoegde bestanden:

5. Bioluun

Bioluun Fanatiek lid

20 sep 2015
    3.983
    1.639
    113
    En toen was het forum weg! Terwijl het juist zo spannend was! Femkes wat hebben jullie besloten en hoe gaat het nu?

Kiera mooie foto!! Van zowel de buik als de baby :) ik heb ook maar weer een buikfotootje gemaakt.

Hier gaat alles prima. Heb ondertussen door wel door wat ik moet laten en meestal lukt dat. Het is nog even spannend qua huis. Morgen of vrijdag horen we meer.

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      20,3 KB
      Weergaven:
      2
  6. Kiera

Kiera Fanatiek lid

19 dec 2011
    1.125
    0
    36
    NULL
    Zuid Holland
    Idd!!

Bioluun jij hebt echt een mooi buikje!! Echt een baby bolletje! ❤ Nog ff spannend voor jullie dan. Ik duim nog hard mee! 😉

Femkes hoe is het inmiddels?

7. Beebiedrie

Beebiedrie Actief lid

14 jan 2016
    115
    1
    18
    Waar was ons forum?! Nou, het is er gelukkig weer even!
    Bioluun en Kiera wat een prachtige buiken. Die van mij is vergelijkbaar met die van Bioluun, al echt behoorlijk groot.

Femkes... ben heel benieuwd!

Hier morgen de 20-weken echo...

8. Lindy

Lindy VIP lid

16 jan 2007
    5.390
    1
    36
    ben fulltime mama
    Prachtige echos voorbij zien komen

Beebiedrie succes morgen

Ohh wat grappig de 1e meid..
    Wat een jongens boeltje hihi.
    Ik breng wat roze in de brouwerij hahaha
    Vandaag heerlijk geshopt voor onze frummel 😊

9. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Na lang getwijfel en veel tranen hebben we besloten geen vwp te doen. De angst voor een miskraam is groter dan de angst voor een kindje met down. Ik ben dus maandag gewoon gaan werken. Ik probeer het googlen enigszins normaal te houden, bewijs voor de ene of andere kant te zoeken, maar uiteindelijk wordt het afwachten. We gaan de oudste er wel een beetje op voorbereiden, maar verder proberen het gewone leven op te pakken.

Het wordt waarschijnlijk een meisje, maar we hebben de gynaecoloog beloofd ook een jongensnaam te verzinnen. Het zich was zowel bij de 20-weken echo, als bij de GUO slecht. Het kindje is nogal preuts, lijkt op papa ;)

10. Whoppie

Whoppie Fanatiek lid

26 apr 2011
    2.780
    0
    0
    Jurist
    Gelderland
    Moeilijke beslissing. Maar snap het goed.
    Komen nu ook nog moeilijke tijden aan.. sterkte..

11. Bioluun

Bioluun Fanatiek lid

20 sep 2015
    3.983
    1.639
    113
    Fijn dat jullie samen een beslissing hebben kunnen nemen femkes. Krijg je nou nog een andere behandeling of zo? Meer echo's? Gelukkig is er een grote kans dat alles gewoon goed is natuurlijk. Maar ik voel dat elk kindje bij jullie een warm en liefdevol thuis zal krijgen. Dus nu weer genieten van die kleine en elke keer als ze je weer eens wakker schopt of maagzuur bezorgd :)

12. Beebiedrie

Beebiedrie Actief lid

14 jan 2016
    115
    1
    18
    Femkes, een krachtige, dappere beslissing! Idd: een warm en liefdevol thuis, daar kan ik me bij aansluiten.

13. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    We hebben vanmiddag reguliere controle bij de vk, ik zal dan nog even verder vragen. Verder volgende week extra groeiecho. Als ze gelijkmatig achter bljft lopen, dan is de placenta wel waarschijnlijk in orde en wordt de controle waarschijnlijk wat minder. Als ze het steeds slechter gaat doen ga ik over naar de gyn voor intensievere controles. Het is dus even afwachten.

14. Beebiedrie

Beebiedrie Actief lid

14 jan 2016
    115
    1
    18
    Dag meiden,

Verdrietig schrijf ik jullie dit bericht. Wij hebben zeer slecht nieuws nav 20-weken gehad. Het hartje bleek niet in orde en we zijn doorgestuurd naar Zwolle. Daar zijn meerdere afwijkingen geconstateerd, welke samen kunnen wijzen op een ernstige chromosoomafwijking. Genoemd is dat mn baby waarschijnlijk niet levensvatbaar is.

Net als femkes wordt een vruchtwaterpunctie aangeraden, nipt niet toereikend omdat ze daarmee niet alle trisomie-vormen kunnen aantonen. Wij gaan daar waarsch. wel voor omdat de kans groot is dat het heel ernstig is.

15. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Oh, beebiedrie, wat verschrikkelijk. Ik had echt gehoopt dat ik gewoon die ene uitzondering zou zijn. Meid wat moet het voor jou gruwelijk moeilijk zijn nu. In jullie geval zou ik ook zeker kiezen voor een vwp, zoveel sterkte gewenst. Knuffel.

16. Bioluun

Bioluun Fanatiek lid

20 sep 2015
    3.983
    1.639
    113
    O beebiedrie vreselijk nieuws zeg! Weet even niet zo goed wat ik moet zeggen... Dikke knuffel. Wanneer is de vwp en wanneer krijg je dan de uitslag? Sterkte lieverd.

17. Whoppie

Whoppie Fanatiek lid

26 apr 2011
    2.780
    0
    0
    Jurist
    Gelderland
    Nee beebiedrie, wat klote zeg! heel veel sterkte..Een dikke knuffel vanuit hier!

18. Paulinemama

Paulinemama Actief lid

15 sep 2015
    424
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een verschrikkelijk nieuws!
    Ik wil jullie beide heel veel sterkte wensen!

19. Whoppie

Whoppie Fanatiek lid

26 apr 2011
    2.780
    0
    0
    Jurist
    Gelderland
    Mijn nieuws is dan zo tegenstrijdig, maar wil het toch even komen vertellen. Vandaag een goede echo (7,1 wkn). zagen meteen een hartje. tis nog vroeg, dus er kan nog van alles gebeuren. Maar voor nu even blij..

20. Beebiedrie

Beebiedrie Actief lid

14 jan 2016
    115
    1
    18
    De vruchtwaterpunctie is dinsdagochtend. Ik geloof dat de uitslag drie dagen op zich laat wachten. Vreemd genoeg ben ik daarvoor niet in spanning, na wat ik gezien heb denk ik dat het sowieso mis is.

De echoscopiste vond vanochtend bij de twintig weken dat het hartje moeilijk te zien was. Toen ze het vond zag het er heel 'rommelig' uit, ik kon me het nog herinneren van m'n eerste twee waarbij heel duidelijk een soort klavertje vier te zien was. Dus zelf kneep ik m ook al en m'n man ook. Toen stuurde ze ons direct door naar Zwolle waar we ook direct geholpen werden. Die gynaecoloog deed de echo als t ware over. Hij zag nog meer afwijkingen waaronder een afwijking in de hersenen. Het hartje zit eigenlijk gespiegeld in het lichaam en heeft twee gaatjes. De vaten zitten dan wel weer normaal wat het extra complex maakt. De maag was niet goed te vinden, hij verwarde het met de galblaas, wist niet wat t goed was. Er zitten ook twee cysten bij de hersenen met vocht. Darmen niet goed. Al met al dus veel.

Dinsdag wordt gekeken naar trisomie 13, trisomie 18 of triplodiet of zoiets...

Hoe moeilijk ook, ik ben ook erg rustig. Ik vind erg veel rust bij mijn man en bij God. Fijn ook om met jullie te delen.

Deel Deze Pagina