Zwanger van een 3e wonder!! :D

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Bioluun, 19 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beebiedrie

Beebiedrie Actief lid

14 jan 2016
    115
    1
    18
    Dank jullie wel! Spanning...

2. Paulinemama

Paulinemama Actief lid

15 sep 2015
    424
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel veel sterkte Beebiedrie!

3. Beebiedrie

Beebiedrie Actief lid

14 jan 2016
    115
    1
    18
    Dag allemaal! Vruchtwaterpunctie achter de rug. Ik vond het niet zo meevallen eigenlijk, maar dat kwam vooral omdat we eerst een gesprek hadden met een genetica deskundige en daarna met de gynaecoloog en daarna pas de vwp....
    voorafgaand aan de vwp probeerden ze mijn bloed te prikken, maar dit lukte niet. Daarom eerste de vwp, welke op zich snel ging maar ongemakkelijk aanvoelde, en daarna alsnog bloed geprikt waarvan heel vaak mis... Nu een raar gevoel in m'n onderbuik maar verder niks. Even lekker rustig aan doen.

Zoals t er bij ons voorstaat hebben ze een sterk vermoeden van trisomie 18. Het zou overeenkomen met de afwijkingen. Heel bijzonder om toegelicht te krijgen hoe zoiets werkt, een trisomie 18. Vrijdag krijgen we smiddags uitslag. Mocht het dat zijn, dan is er alsnog een grote kans dat ik voor uitgerekende datum een miskraam of vroeggeboorte krijg. En ook kan het erfelijk zijn. Mocht vrijdag blijken dat dit het niet is, dan wordt ons hele DNA nageplozen in combi met die van de baby.

ondanks alle info en onderzoeken voel ik me heel erg kalm. Mijn man en ik gaan hier samen doorheen.

Hoe gaat het verder met jullie? Aan t genieten van het heerlijke weer?

4. Bioluun

Bioluun Fanatiek lid

20 sep 2015
    3.983
    1.639
    113
    Fijn dat het achter de rug is beebiedrie. Nu weer wachten... Gelukkig zijn ze redelijk snel. Hebben ze ook al bloed bij je man afgenomen? Of controleren ze eerst jou op een translocatie. Elk jaar leg ik aan mijn leerlingen uit hoe zo'n trisomie tot stand komt, maar nog nooit in de praktijk gezien.
    Sterkte met wachten.

5. cares86

cares86 Actief lid

9 dec 2015
    308
    0
    16
    Fijn dat het achter de rug is Beebiedrie... Gelukkig krijg je vrij snel de uitslag.... toch wel spannend. Ik blijf aan jullie denken

6. Beebiedrie

Beebiedrie Actief lid

14 jan 2016
    115
    1
    18
    Ze hebben ook bloed bij mijn man afgenomen. Vrijdag krijgen we een soort snelle uitslag en mocht dat nodig zijn pas twee weken daarna een volledige uitslag. Dit keer werd trouwens wel een maagje gevonden! En ook het geslacht. Baby'tje was wel iets aan de kleine kant. Hoe dit ook verder gaat, we nemen geen overhaaste beslissingen.

Jij geeft hier les over, Bioluun? Het is super interessante materie, de genetica deskundige legde alles heel helder uit. Ongelofelijk hoe alles zo is geschapen.

Bedankt cares86. Nu op t wachtbankje en weer twee 'gewone' dagen.

7. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Knap hoe kalm jullie zijn. Ik ben erg onder de indruk. Wachten is altijd zwaar, gelukkig kunnen ze al redelijk snel een uitslag geven. Je hebt verder geen last van de vwp zelf, begrijp ik?
    Hoe zijn je kinderen eronder? Hebben zij al besef van alles wat er gebeurt?

8. Appel28

Appel28 Bekend lid

28 mrt 2014
    685
    0
    16
    NULL
    NULL
    Sterkte beebdrie, fijn dat julle al snel duidelijkheid krijgen.

Ik denk aan jullie.

9. Beebiedrie

Beebiedrie Actief lid

14 jan 2016
    115
    1
    18
    Ja, de hulp is echt super, de informatievoorziening ook! Nee geen last van de vwp, hooguit wat trekkerig gevoel. Wel voel ik mn kindje al een paar dagen heel erg slecht en ik vond de baby op de echo ook erg rustig. Dit schijnt evt. bij trisomie te kunnen horen...
    Mijn dochters uiten zich erg verschillend. We hebben het wel allemaal gewoon verteld, maar proberen aan de andere kant ook te relativeren. De boodschap dat het kindje waarschijnlijk zal sterven hebben we ook verteld. Jongste is wat dwars nu in gedrag (maar is ook 4!) en de oudste heeft veel vragen.

Veel liefs

10. Whoppie

Whoppie Fanatiek lid

26 apr 2011
    2.780
    0
    0
    Jurist
    Gelderland
    Sterkte en idd fijn dat ze snel een uitslag hebben. Wat goed ook dat jullie er zo rustig onder zijn.

11. Kiera

Kiera Fanatiek lid

19 dec 2011
    1.125
    0
    36
    NULL
    Zuid Holland
    Fijn dat jullie het achter de rug hebben beebiedrie. Succes met het wachten. Gelukkig krijgen jullie snel de uitslag! Ik blijf aan jullie denken!

Hier 2 ziekte kindjes. Mm oudste heeft maandag waterpokken gekregen. Met flinke hoge koorts en gisteren begon het ook bij mn jongste. De jongste heeft er weinig last van. Mijn oudste is vandaag een beetje zichzelf weer. Heeft 2 dagen echt op de bank gehangen en dreef s'nachts zn bedje uit van het zweet. Gelukkig dat zij het dan alvast gehad hebben.

12. Mama van Sepp

Mama van Sepp Fanatiek lid

5 feb 2010
    3.399
    0
    0
    beebiedrie fijn dat het achter de rug is.. knap ook hoe jullie er mee omgaan. ik denk aan jullie

femkes ik hoop dat je toch weer een beetje gaat genieten deze zwangerschap. krijg je nog extra onderzoeken?

@all zijn jullie lekker van het mooie weer aan het genieten? ik probeer dat wel te doen ondanks de misselijkheid en het spugen.

13. Bioluun

Bioluun Fanatiek lid

20 sep 2015
    3.983
    1.639
    113
    Zo net weer even bij de vk geweest. Bloeddruk was weer laag ('mooie bloeddruk hoor' :() buik flink gegroeid en weer 3 kilo erbij. Zit nu netto op +1. Ik had de jongend en m'n moeder meegenomen. De jongens waren helemaal verwonderd over het geluid van het hartje. De oudste glimlachte voortdurend. Echt schattig ;) De jongste zei: 'baby klopklop' :D
    Pas over 4 weken weer. Duurt toch steeds weer lang...

Verder is de zolder bijna af. Ten minste, de professionals zijn bijna klaar. Daarna moeten we nog verven, vloer leggen en inrichten. Dat kan vast ook snel in theorie ;) Maar vl vroeg al waarom het per se voor de meivakantie af moet zijn... Ik zie de bui al hangen :D

14. Beebiedrie

Beebiedrie Actief lid

14 jan 2016
    115
    1
    18
    Fijn, Bioluun. Kan me ook voorstellen dat je het niet op het laatste moment wilt laten aankomen! Hier is de zolder tot op de laatste splinter afgebroken... Het verbouwen ervan is ons als een doorn in het oog, zoals het nu lijkt hadden we er nooit aan hoeven beginnen. Toch maken we er iets prachtigs van voor onze meiden!

Bijzonder voor je jongens om het hartje te horen! Zijn er meer die hun kinderen meenemen?

Hier erg erg moe de afgelopen twee dagen. Heel herkenbaar dit van m'n hele zwangerschap. Dit gaat nog een dag duren en daarna kan ik weer dingen doen... Er lijkt wel een patroon in te zitten. Ik slaap zo vier keer op een dag.

15. Bioluun

Bioluun Fanatiek lid

20 sep 2015
    3.983
    1.639
    113
    Toch bijzonderhe beebiedrie: je roept al vanaf her begin hoeveel zwaarder deze zwangerschap is voor je lichaam. Dat kan natuurlijk ook die trisomie zijn. Je hoort het toch wel vaak dat vrouwen aanvoelen als er iets niet klopt.
    Je vroeg trouwens pas nog naar mijn lesgeven: ik geef biologie op het gymnasium. Daar wordt de trisomie tegenwoordig ook besproken. Genetica is überhaupt één van mijn meest interessante onderwerpen.
    Was pas geleden trouwens aan mijn vierde klas les aan het geven over het voorkomen van zwangerschappen. Toch een beetje raar met m'n dikke buik :D

16. Paulinemama

Paulinemama Actief lid

15 sep 2015
    424
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beebiedrie; al een uitslag?

17. Beebiedrie

Beebiedrie Actief lid

14 jan 2016
    115
    1
    18
    Ja, Bioluun. Achteraf ga ik zoveel dingen zien die voor mijn gevoel niet kloppen en klopten... maar dat is achteraf en nog zonder uitslag...
    Vanaf het begin zo verschrikkelijk intens moe geweest. Wel met vlagen, een paar dagen heel erg en daarna weer wat beter. Ook geestelijk erg moe. Niet goed uit te leggen. Ik kon soms amper een stuk fietsen. Aan het begin van de zwangerschap koorts gehad en tussendoor steeds kleine griepjes. En dan gewoon mijn gevoel. Ik heb bv bij de verloskundige gevraagd of m'n bloedwaarden écht wel oke waren. Ik kon het me gewoon niet voorstellen. Twee weken geleden heb ik vk gebeld met de melding dat ik mn baby niet voelde bewegen. Ze probeerde me gerust te stellen, maar toch voelde ik denk ik aan dat er iets niet goed was. Laatst had ik haar aan de telefoon en ze benoemde dat nog, dat ik had gebeld en dat ik steeds had aangegeven dat ik me niet goed voelde. En dan nog dat ik voortdurend heb lopen 'zeuren' bij mijn man dat hij de zolder af moest maken. Het moest, het moest, het moest, en snel... Niets voor mij normaal gesproken. Maar nogmaals: allemaal achteraf...

Bijzonder dat jij er uitleg over geeft en ik het nu onderga. Hoewel ik van het bestaan van 21 (chromosoom) afwist, wist ik er verder niets zinnigs over te zeggen. En nu zit ik er midden in. Ik heb ook altijd geroepen: 'ieder kind is welkom, met welke afwijking ook'... en ook daar moet ik over nadenken. Met trisomie 18 zal dit kindje niet levensvatbaar zijn, of hooguit even.

Heel confronterend: twee dagen geleden was ik op zoek naar meer info over trisomie 18. Natuurlijk krijg ik die wel, maar toch ben ik zo op zoek. Ik heb toen een filmpje gezien van een geboorte van een kindje met trisomie 18. Verschrikkelijk, verschrikkelijk... Zo'n kindje heeft buiten de baarmoeder NUL kansen...

Hopelijk vinden jullie het niet erg dat ik zo van mij afpraat. Ik merk dat praten het enige is wat ik kan doen. Als ik te open of confronterend ben, zeg het gerust. Jullie zitten midden in eigen zwangerschappen waar ik ook gewoon nog graag over hoor.

Paulinemama, het wordt pas einde van de middag vermoed ik. Hoewel ik het spannend vind wacht ik het 'gewoon' af, ze doen hun best. Heb ook gewoon geslapen. Ben ook zo hondsmoe...

18. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    @beebiedrie, natuurlijk praat je erover. Alleen maar goed! Het moet ontzettend moeilijk en zwaar zijn voor jullie en ik hoop juist dat het werkt om je verhaal te doen!

19. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Wij hebben net de groeiecho achter de rug. Ze had net een rustiger hartritme toen het apparaat er op kwam, dus ik kreeg een hartverzakking. Gelukkig trok het snel bij. Volgens de gyn was het heel normaal, maar ja, dat hebben we al vaker gehoord.
    Verder trouwens wel redelijk positief. Hoofdje en beentje liggen ruim een week achter. Dat is vergelijkbaar aan de vorige keer. De kleine hersenen liggen mooi op schema, daardoor is de verwachting dat de termijnecho wel klopte. Dat is positief, want dan geldt de combinatietest nog. Indien de termijnecho verkeerd was, dan is de combinatietest niet veel meer waard.
    Het buikje ligt buiten de normale waarden. Dat wijst meer op een slechter werkende placenta. Dus daar worden we nu extra op gecontroleerd. Over 2 weken weer groeiecho. Ze was wel ongeveer 100 gram aangekomen, dus op dit moment is er nog niets zorgwekkends. Wel moeten we ervan uitgaan dat we straks volledig bij de gynaecoloog lopen en moeten bevallen. Dat vind ikzelf helemaal geen probleem.

20. Beebiedrie

Beebiedrie Actief lid

14 jan 2016
    115
    1
    18
    Dag allemaal.

Wij hebben de uitslag binnen. Het gaat idd om trisomie 18.
    Later vertel ik meer.

Deel Deze Pagina