Nee ze weten het nog niet maar ik heb wel het gevoel dat ze iets merken. Ik gedraag me normaal.. niks raars. Ben nog echt aan het nadenken hoe en wanneer we het aan ze gaan vertellen. Het zijn gelukkig hele makkelijke kindjes en zullen ook blij zijn met hun aanstaande broertje of zusje
Frenzy fijn dat je goede echo hebt gehad! Nieuwe dames welkom!! Gezellig clubje wordt het zo! Ik wil jullie allemaal hele fijne dagen wensen! Ben de komende 2 dagen erg druk dus zal ws niet online komen.
Natuurlijk mag je mee doen, ook al schrijf je in 2 clubs. Als straks de september club drukker wordt, schrijf ik daar ook mee. Best schrikken dan als het deze keer een ongelukje was, of viel dat wel mee? En ik herken het hoor van de ruziënde kinderen. Mijn zoon heeft PDD-nos en als hij iets in zijn hoofd heeft, moet het zo gebeuren. Soms kunnen wij hem wel sturen, maar soms niet. En soms vind mijn dochter het prima om zijn spel te volgen, maar soms niet. En dat kan nog wel eens botsen. En in de auto, niet benutte tijd is kliertijd. Autoritten zijn hier een drama, wat een gegil. Heb daar nog niks op gevonden, zoon pakt het speelgoed dan gewoon af van mijn dochter en dan begint het gezeik weer van vooraf aan...
Nieuwe dames: welkom in de groep en gefeliciteerd met jullie zwangerschap Vandaag druk dagje, morgen zal het beter gaan met reageren.
Schrikken niet helemaal, vooral ongeloof. Ik heb eerst negatief getest en dacht wel, volgende keer nemen we geen risico's meer tot we echt een besluit meer hebben genomen. Maar toen ik die positieve test had was het vooral gewoon ongeloof. Maar we hadden de keuze om het bij 2 te laten op rationele gronden genomen. En een belangrijke reden was, omdat ik het echt niet zag zitten om elke maand weer met die teleurstelling om te gaan. Dat die fase is overgeslagen is alleen maar heel fijn. Daarnaast hebben mijn man en ik al vanaf het begin van onze relatie alletwee het gevoel, mochten we ooit een "ongelukje" hebben, het kindje is welkom. Dat voelen we beiden heel sterk. En nu ben ik echt vooral blij, kotsmisselijk, maar blij! Zoals mijn moeder zei, diep in je hart wilde je het zo graag en dat is wel zo. We moeten echt wat oplossingen gaan verzinnen, maar we gaan het allen (de kinderen en grootouders en wij) vol liefde ontvangen.
Ik heb me ook aangemeld bij de augustus mama's. Maar merk dat ik hier wel wat meer aansluiting heb. Toch allemaal derde kindje onderweg, beetje zelfde beleving, vind dat wel leuk! Lellebel: fijne kerst!
❤Zwanger van een 3e wonder Lijst❤ Bioluun, 3,5 en 2 jaar, 11 augustus Queen1986, 2,5 en 1 jaar, ? Kiera, 3,5 en 1,5 jaar, 16 augustus Frenzy, 4 en 1,5 jaar, 9 augustus Mommylove85, 3 en 1,5 jaar, ? Amaryllis, 5 en 3,5 jaar, 28 augustus Koningsgezin, bijna 5 en 3 jaar, voorlopig 3 september Boommm, 2 en 1 jaar, ? Linssiejj, 3 en 3 jaar, ? augustus Lellebel2, 6 en 5 jaar, ? augustus Femkes, 6 en 2 jaar, 18 augustus ❤Afspraken❤ Bioluun: 29 dec eerste echo en intake vk Frenzy: 7 jan intake vk Femkes: 7 jan vroege echo Kiera: 18 jan eerste echo Kiera: 19 jan intake vk Femkes: 19 jan intake vk Frenzy: 21 jan termijn echo Queen: 22 jan eerste echo Queen: 29 jan intake vk Lellebel: 31 dec eerste echo ❤Bijna zwanger❤ Beccy
Mooi gesproken Femkes. Zo is het ook maar zo, het is gewoon zoals het is. En ja, dan maar met aanpassingen. Maar heb je dat niet met alle aankomende kinderen gehad? Voor ons was onze oudste een 'ongelukje', waar wij heel laat pas achter zijn gekomen. Hadden het financieel niet breed, daardoor nog meer levensaanpassingen moeten doen. Voor ons was onze zoon wel een "schok", vooral omdat wij er pas laat achter zijn gekomen. Hij was er niet minder welkom om! Hoe was de eerste kerstdag? Wij hebben het vanmiddag vertelt. Of liever gezegd, onze zoon heeft het vertelt dat hij een broertje of zusje krijgt. Eerst namen mijn schoonouders en zwager het niet serieus. Schoonouders en zwager zaten de kinderen zelf ook regelmatig op te stoken met het krijgen voor een broertje of zusje. Dus ze dachten dat dit een grapje was. Toen mijn schoonvader door ging vragen of het echt was en wij volmondig ja antwoordden, waren ze heel erg enthousiast! Leuke reacties, gelukkig.
Wij hebben het niet verteld. Even getwijfeld, maar eigenlijk wil ik het de kinderen eerst vertellen. Mijn oudste werd vandaag opeens ziek. Moest heel erg overgeven. En ik wilde het nieuws niet in zo'n chaotische setting vertellen. Ik drink sowieso bijna niet, dus het valt ook niet echt op. Dat ik erg moe ben is ook niet erg afwijkend. Onze jongste is een slechte slaper, ik heb veel overgewerkt en ben woensdag op donderdag ook hartstikke ziek geweest. Ik denk dat we het nog even privé houden. Daarnaast weet ik niet zeker of mijn schoonvader helemaal enthousiast zal zijn. Hij is nogal negatief momenteel en ik denk dat hij het niet slim van ons vindt. Ik heb even helemaal geen zin in discussie. Hij is verzot op zijn kleinkinderen, dat is absoluut geen issue, maar ben een beetje bezorgd over hoe hij naar mijn man zal reageren. Met een echo is het wat echter, zeker als zijn kleinzoons het hem vertellen. Ik denk dat de landing dan positiever is.
Welkom Femkes, Frenzy en Lellebel! Wordt gezellig hier! Wij gaan het vandaag aan mijn ouders +zussen&zwagers vertellen. Alleen al omdat er geen ontkomen aan is, mijn buik is echt enorm opgeblazen. Sowieso gaat het bij mij heel snel, de vorige keer had een vage kennis het al geraden met 6 weken... Dus ik maak me nu geen illusies Heb wat verhullende kleding aangetrokken, en dan maar wachten tot het juiste moment zich aandient! We hebben al wel een leuk plannetje bedacht, ik ben héél benieuwd naar alle reacties. Want ik heb altijd heel hard geroepen dat er bij ons echt geen derde kind komt, en dat ook tot voor kort heel duidelijk volgehouden. Dus ze verwachten het zeker te weten niet. Nogmaals, ik ben héél benieuwd Fijne 2e kerstdag allemaal!
Femkes, groot gelijk hoor, dat jullie het eerst aan de kinderen vertellen. Vooral je oudste zal het zich nu echt bewust mee gaan maken, dan is het raar vind ik als je het eerst aan je familie vertelt. Ach gossie, beterschap voor de oudste! Het zou echt heel vervelend zijn als je schoonvader negatief zou reageren. Ik herken het van mijn oma bij de jongste. Gelukkig heb ik geen contact meer met mijn familie. Bij de jongste werd door mijn oma gezegd of ik het wel wou, of het geen ongeluk was en of ik het niet weg ging halen. De oudste is een 'ongeluk' (wel welkom), maar de jongste was gepland. Ze heeft ons niet eens gefeliciteerd. En nu met de derde ben ik blij dat ik geen contact heb met mijn familie. Mijn familie was niet blij met de komst van de tweede, heb niet alleen negatieve reacties van mijn oma ontvangen, alleen mijn oma spande de kroon. Amaryllis, hoe ga je het vertellen? Ben benieuwd naar de reacties van de familie! Haha, herkenbaar van het definitief geen derde. Hadden wij ook altijd gezegd. Mijn schoonouders en zwager zaten dus vol ongeloof te kijken toen bekend werd dat zoonlief geen grapje maakte. En jeetje, met amper 5 weken al slecht te verbergen! Ben dan heel benieuwd naar hoe je buik er rond de uitgerekende datum eruit gaat zien! Fijne tweede kerstdag dames! Jullie nog plannen voor vandaag?
@ Koningsgezin: Jeetje wat een onbeschofte reacties heb je gekregen zeg! Dat geloof je toch niet? Het is in sommige gevallen misschien terecht om bezorgd te zijn, en behoedzaam reageren is een ding, maar vragen of je het weg gaat halen? Dat vind ik écht niet kunnen. Reageerde de familie van je man wel normaal? (of hopelijk, blij?) En ik ben dan wel benieuwd hoe je dan nu naar het vertellen toe leeft? Wij gaan het vertellen d.m.v. veiligheidsspelden. Pas geleden zag ik een plaatje voorbij komen van twee grote veiligheidsspelden en twee kleintjes er naast. En dan in een van de grote veiligheidsspelden, een héél kleintje. Samen dus een gezinnetje van 5. Ik ben van plan om een leuk momentje af te wachten, en dan te zeggen dat ik een leuk 'trucje' ken. (het is niet echt een trucje, maar zo stel ik het verrassingsmoment hopelijk nog even uit). Dan leg ik een voor een de veiligheidsspelden naast elkaar neer. En dan vlak voor het kleinste veiligheidsspeldje aan de beurt is, zeg ik: 'Of eigenlijk is het een raadseltje...' En dan leg ik het kleinste speldje in de buik van de mama-speld. En dan kijken wat er gebeurt! De vorige keer had ik een gigantisch grote buik. Ik ben van mezelf heel tenger, vooral bij mijn taille. Elk beetje buik valt dan gewoon op. En als je dan een heel groot kind krijgt (10 pond een 55 cm), dan is dat ietwat uit verhouding Ik heb toen zelfs de vraag gekregen of ik niet in verwachting was van een drieling... Inmiddels is de rek er daardoor wel een beetje uit, en geeft mijn buik dus makkelijk mee
Schattig Amaryllis. Ik ben veel te zwaar, wel afgelopen half jaar veel afgevallen, maar een kilo meer of minder, of wat opgeblazen buik merkt niemand. Sowieso nog geen nieuwe kleren gekocht, alles zit dus aardig los. De misselijkheid is wat moeilijker, ik moet ook veel boeren (heel charmant). Maar gezien het feit dat ik ziek ben geweest en onze arme knul gisteren alles onder spuugde, valt ook dat minder op. Hij is trouwens helemaal opgeknapt. Hij was vanochtend heel verdrietig dat hij alles heeft gemist. Zijn favoriete nichtje was er gisteren ook en juist toen werd hij ziek. Hij heeft dus echt alles gemist. Heel zielig. Wel fijn dat hij nu weer goed is. Vanochtend wel weer zo'n momentje. We gaan al een aantal jaar met zijn allen een lang weekend weg met mijn schoonfamilie. Mijn schoonvader vroeg vanochtend of onze kinderen aanstaand jaar weer willen, waarop mijn oudste erg enthousiast werd. Maar het is meestal de tweede/derde weekend van augustus. En dan ben ik uitgerekend. Maar goed, hij zal het nog niet volgende week boeken denk ik. Meestal doet hij dat pas in april.
Ik ben trouwens 28 jaar. Eerste keer had ik ook een echo met 7 weken-8 weken en nu dan eerder maar dat komt omdat ik niet wist hoever ik was, had wel het idee dat ik nog maar kort zwanger was maar wist het niet zeker. 6 januari heb ik echo nr 2. En dan ook meteen een afspraak plannen voor de echo van de combitest. Gaan jullie deze laten doen? Ik denk zelf ook dat het heel anders is voor mij straks. Ik ben altijd twee huilende baby's gewend waarover je aandacht moest verdelen en dat is er dadelijk maar eentje. Kijk er wel echt naar uit! Welkom alle nieuwe zwangeren! Door de kerstdrukte een beetje moeite met alles bijhouden. Koningsgezin wat vervelend de reacties van je familie destijds, dan is het nu inderdaad wel fijn dat je het contact hebt laten vallen. Scheelt een hoop stress etc.. Amaryllis wat een superidee met die veiligheidsspelden! Die is echt leuk. Hier was een 3de ook ongepland, maar hebben nog een kamertje over dus dat komt goed. De tweeling slaapt voorlopig nog wel even samen op een kamer en tegen de tijd dat ze dat niet meer willen gaan wij wel naar zolder of een van de kids, want daar hebben we ook nog een grote kamer die nu als kantoor, gameruimte, opslag gebruikt wordt. Ik zit meer in over de auto. Ben benieuwd of dat allemaal gaat passen en anders gaan we maar met 2 auto's. We will see.. Fijne 2e kerstdag vandaag!
Femkes, wat vervelend dat je zoon zo ziek was gisteren! Gelukkig is hij weer opgeknapt. Dat hadden wij vorig jaar. Schoonfamilie zou komen, maar wij zaten op de 1e hulp met onze dochter ivm een kroepaanval. Erg gezellig dus. Dit jaar gelukkig niet. Ik ben wisselend misselijk. Gisteren de hele dag honger, honger, honger en misselijk. Rare combi. Pas in de avond na het eten van een tosti ging het weg. Tijdens kerstdiner wel kunnen eten, maar eigenlijk alleen vlees, de rest smaakte echt voor geen meter! Gelukkig weten mijn ouders het wel, dus hoefde niks te verbergen. Vandaag lekker dagje relaxen thuis. Straks lekker frietjes halen. Heerlijk!
Hallo allemaal..even een korte rare vraag..ondanks we nog best pril zwanger zijn, merken jullie al enigszins wat herkenbare dingen mbt de vorige zwangerschappen? De zwagerschap van mn zoon en dochter scheelden hemelsbreed en nu met deze lijkt het weer erg veel op de zwangerschap van mn zoon als ik Let op de vermoeidheid misselijkheid..dingen die ik nu wel lust bv jus d Orange. .pinda's enz
Mmm bij mij geen overeenkomst. Bij de tweelingzwangerschap vrijwel niet misselijk. Wel veel duizelig en moe en snel een dikke buik. Nu wel regelmatig wat misselijk en sommige dingen kan ik gewoon niet ruiken.. heel gek want heb nu veel minder hormonen. Ben benieuwd naar de rest van de zwangerschap
Ik vind het tot nu toe wel aardig op de eerste zwangerschap lijken. Wel misselijk, maar ik kan aardig functioneren. Bij de tweede had ik vermoedelijk nog meer hcg, ivm tweeling, maar ook toen het er nog maar 1 was, was het veel heftiger dan bij de eerste. Verder wel voorkeur voor ijskoud. Thee vind ik niet zo lekker, ijsthee of hele koude dranken en ijs valt heel goed. En dit weekend veel Franse kaas op, heel gek want hartstikke vet, maar dat viel ook gewoon heel goed.