Wat leuk mamalol. Welkom. Ik ging zelf erg uit van een mannengezin, moet heel erg wennen aan het idee van een meisje. Maar inmiddels begin ik er ookwel de lol van in te zien en begin me te verheugen op leuke meisjeskleren enzo. Wel heb ik een bloedhekel aan licht roze, dus de eerste fase wordt even doorbijten ☺
Welkom mamalol! Hier hoopte ik stiekem ook op een meisje, zwangerschap is ook nog eens compleet anders dan bij de jongens dus had ook sterk het gevoel dat het dit keer een meisje zou zijn en toen de vk met 15.6 een echo maakte en twijfelde maar gokte op een meisje was ik stiekem best blij. Maar met de geslachtsbepaling bleek het toch echt een jongen en ook daar ben ik natuurlijk super blij mee😍
Ik dacht echt dat we nu een meisje Zouden krijgen. Moest dus echt even wennen dat het weer een jongen is. Maar hij is inderdaad net zo welkom! Over de helft al inderdaad!! Gaat eigenlijk erg snel. Heb al het idee bijna hoogzwanger te zijn. Zo zie ik er ook uit Maar moet nog 15 weken! Wrslk 17 trouwens, mijn lichaam kennende. De oudste is er wel echt bewust mee bezig (nee mama niet mij tillen: jij hebt een baby in de buik) Maar geloof niet dat hij doorheeft dat dat dan een baby gaat worden buiten de buik. De jongste merk ik niet zoveel aan.
Rustig hier.. Iedereen heeft vast genoten van het mooie weer! 😃 Wij zijn in ieder geval hele dag buiten geweest. Vroeg me af.. Wanneer voelde jullie de kleine voor het eerst bewegen? Aangezien het de derde zwangerschap is; zou t kunnen dat het al iets vroeger is... Daar heb ik wel zin in namelijk.. Al die beweging in m'n buik 😉
Bij mij was t steeds vrij laat. Placenta aan de voorkant en nu weer, dus ik verwacht er niet teveel van.
Ik had een vermoeden dat ik iets voelde vanaf week 14. Dat duurde tot ongeveer 16/17 weken en toen wist ik het zeker. Vanaf dat moment elke week iets duidelijker. Heb nu ook een achterliggende placenta itt de vorige keren.
Hoi allemaal, Hier is gelukkig de vermoeidheid wat aan het wegebben. Wat leuk dat jullie het geslacht al weten. Hier weten we het 27 mei en ben ook echt super nieuwsgierig. Blijft het een jongensgezin of komt er een meisje bij? We hebben het onze oudste al verteld en die is super gelukkig met de baby in mijn buik. Hier wel een placenta aan de voorkant dus voelen zal weer een beetje later zijn. Mijn jongste voelde ik met 14 weken , mijn oudste voelde ik bijna nooit. Die lag in stuit met een voorliggende placenta. Hoop toch wel op wat beweging, vond dat heerlijk!
ik voel iets vanaf ongeveer 15 weken maar twijfelde of het echt de beeb was, nu ben ik ruim 17 weken en weet ik het zeker gisteren een gesprek met mn manager gehad over mijn werkzaamheden. met mijn bekkeninstabiliteit merk ik dat het werk steeds zwaarder wordt en er geen goede balans is tussen werk en thuis. als ik 3 dagen gewerkt heb kan ik thuis niks, maar als je telkens maar 2 a 3 dagen vrij ben tussendoor stapelt het huishouden hier ook op. ik stelde voor om 50% in de ziektewet te gaan dan werk ik 8 uur per week, dat komt neer op ongeveer 3 diensten per 2 weken. dit vond ze prima! 23 mei moet ik naar de bedrijfsarts, hopen dat hij het ook goedkeurt beebiedrie hoe is het nu met jullie? gisteren weer een echo gehad toch?
Als ik jullie verhalen lees ben ik ook heel nieuwsgierig of we een zoon of een dochter krijgen. Deze zwangerschap is op zij niet anders alleen heb ik het extreem koud de hele tijd en heb ik veel last van hoofdpijn. Bij de dames niet gehad. We zullen het zien over een week of 8
Ik ben vanochtend bij de bedrijfsarts geweest. Ik had met mijn leidinggevenden afgesproken 10% minder te werken om wat meer rust te kunnen nemen. En ik wilde dat even aftikken voor uwv enzo. Zegt de bedrijfsarts, ik vind dat je binnen nu en 2 weken moet toewerken naar 6 uur per dag. Meer is eigenlijk niet verantwoordelijk in jouw situatie. Dat zet ik zo in mijn verslag en hebben we dus nu afgesproken. Je mag nog tijd nemen om af te bouwen, maar daarna moet je gewoon echt naar 6 uur max per dag. Ik ben dus nu een beetje van de wap. Ik ben licht workaholic en vind dit best moeilijk. Mijn moeder, man en kinderen zijn wel heel enthousiast. Mijn moeder zei meteen: Goed zo, eindelijk iemand die ingrijpt. Dat zijn de goeie!
Ik ben het helemaal met je moeder eens Femke! 10% zet echt geen zoden aan de dijk! Vind 6 uur al aardig hoor! Nou moet ik eerlijk bijzeggen dat ik zelf ook nog 0,8 fte werk hoor en dat hoop vol te houden tot 4 weken voor de uitgetelde datum. Maar nu even twee weken vakantie en daarna geen 5e en 6e klas meer qua lessen. 6e heeft examens (die ik natuurlijk wel moet surveilleren en nakijken) en de 5e is met een praktische opdracht bezig. Is ook veel werk maar anders.
Wat fijn Femkes. Dat is echt een goeie idd. Door omstandigheden kan je minder werken, dan moet je je daar niet schuldig over voelen hoor. Het is misschien juist wel fijn meer tijd met je kindjes thuis te zijn.
@bioluun: als ik jouw banner zie denk ik wauw al 25 weken. Maar zie ik dan daaronder staan: nog 99 dagen, dan denk ik weer jeetje wat lang dan nog.. en ja ik weet hoe lang een zwangerschap duurt, maar in weken tellen is veel fijner dan in dagen
Femkes; je moet ook echt aan jezelf en aan je kindje denken! Het is soms ook maar goed dat iemand anders zegt dat je niet teveel moet werken. Vandaag naar de verloskundige geweest en ook overleg gehad over het werken. Daarna meteen overleg gehad met mijn werkgever en ik ga nog maar 50% werken. Ik hou het anders echt niet meer vol. Als ze perse wilde dat ik gewoon alle dagen zo door bleef werken dan kan ik over twee weken niet meer werken. Mijn werkgever was heel begrip vol. Ik verwacht dat ik dan wel geen loon krijg over die dagen omdat ik een 0 uren contract heb. Maar dat is even afwachten. Geld is gelukkig niet alles! Mijn gezondheid en van onze kleine meid is veel belangrijker!
@all Resultaat van de NIPT test was goed Het geslacht is nog even geheim. Heb de uitslag naar mijn vriendin gestuurd zonder te openen zodat zij alleen het geslacht weet. Zij gaat voor ons een taart bakken met aan de binnenkant de kleur en die mogen we vanavond met de kinderen aansnijden Ik vind het resultaat het belangrijkst maar nu dat goed is vind ik het ook wel erg leuk om het geslacht te weten Nog even afwachten dus Vandaag nog even een echo gehad en nu toch weer terug gezet naar de 7e November zoals ik zelf al dacht Klopt mijn berekening toch was ook wel erg lastig de 11e aangezien ik dan ten tijde van de bevruchting in het buitenland zat zonder man
Wat betreft werken, ik ben zelf ook een workaholic dus ik snap je wel Femkes maar inderdaad jouw gezondheid en die van je kleintje gaan voor dus fijn dat je zo een begripvolle arts hebt. Zo te lezen hebben jullie allemaal begripvolle werkgevers. Vraag me af of de mijne ook zo zal zijn mocht het erop aankomen. Ik manage een aantal teams en reis veel naar het buitenland voor mijn werk dus er staat altijd best veel druk op. Maar goed wat niet gaat gaat niet. Gelukkig gaat het voor alsnog goed en begint de misselijkheid ook iets af te nemen.
Whoppie ja gisteren nog 100 dagen! Wordt alleen nu al moe van de mensen die vragen hoe de laatste loodjes gaan... Ik moet nog 15 weken! Pfff.... O wat goed mamma van Sepp! Ben benieuwd wat jullie krijgen! Leuk idee om dat zo te ontdekken samen met de kids. Vast een hele opluchting dat de Nipt helemaal goed was. De zolderkamer is hier bijna af! En dan inrichten... Wat vind ik dat moeilijk zeg. We hebben een lifetime bed kunnen kopen voor weinig die nu nog laag gehouden wordt maar later een halfhoogslaper kan worden. Met een piratenplank. We hebben bruingrijs laminaat en willen daar een lekker kleed op leggen in ieder geval. Verder kom ik niet... Ik zoek nu een kledingkast maar die mag niet te hoog zijn. Max 165 hoog (dan mag ie 160 breed zijn); of max 205 hoog (dan mag ie maar 80 cm breed zijn). En ik kan niets vinden... Hebben jullie nog tips? Ook misschien iets voor aan de muur?
Nou hier met mn jongste geveld door de buikgriep. Vandaar wat stil van mijn kant. Femkes fijn dat je arts zo begripvol is. Ik zou ook niet zoo snel minder van werken hoor. Maar je moet luisteren naast je lichaam. Mama van Sepp fijn dat de nipt goed was! Spannend hoor een geslachtstaart. Is het door de nipt dat jullie het zeker weten? Omdat je nog wat vroeg bent in je zwangerschap? Bioluun fijn dat de zolderkamer bijna af is.
@bioluun, vind je die lockerkasten niet leuk? Ik vind die wel stoer. Aan de muur wil ik net spijkers en touw een figuur maken. Moet je maar eens op pinterest kijken. @mamasepp, wat weten jullie al snel het geslacht! Spannend hoor! En natuurlijk fijn dat de nipt goed was! Wij mogen maandag voor de combinatietest, blijft heel spannend weer.
Gefeliciteerd met de goede Nipt, mama van sepp, moet lekker voelen! @Bioluun, vaak loop je ook gewoon ergens tegenaan. Even wat afstand nemen en dan opnieuw rondkijken werkt bij dit soort dingen vaak. Mijn leidinggevenden weten nog niet van het advies van de bedrijfsarts. Ik ben dus wel benieuwd hoe of wat. Vandaag naar wat directe collega's gehint en die waren niet blij. Hopelijk komt mijn vervanging snel. Dat zal wel wat schelen.