Zwanger van een 3e wonder!! :D

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Bioluun, 19 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kiera

Kiera Fanatiek lid

19 dec 2011
    1.125
    0
    36
    NULL
    Zuid Holland
    FF buikje spammen. 😉

Bijgevoegde bestanden:

2. Bioluun

Bioluun Fanatiek lid

20 sep 2015
    3.983
    1.639
    113
    #882 Bioluun, 13 mei 2016
    Laatst bewerkt: 13 mei 2016
    Ik heb metho10 geadviseerd gekregen. Dat werkt eventjes. Niet krabben is toch de beste remedie. Maar ja, gemakkelijk gezegd...

Femkes obstipatie is echt vervelend ja! Mijn zus had dat ook heel erg en die kreeg movicolon voorgeschreven. Dat hielp. Hopelijk werkt er ook iets voor jou. Lauw water is inderdaad een goede truc. Last van je schaamlippen ken ik niet eigenlijk. Bij mij zijn ze wel extra gevoelig maar dat is alleen maar een voordeel tot nu toe ;)

Mama van sepp fijn dat de misselijkheid nu zoveel minder is.

Kiera ik heb geen therapie meer. Heb tips gekregen en oefeningen voor toen ik die nog kon. Maar die lukken niet meer. Gelukkig heb ik m'n grenzen ongeveer ontdekt en die zoek ik graag op. Zit niet zo graag stil :)

Ik ben tot nu toe 4 kilo afgevallen en er daarna 8 aangekomen. Zal ook even een foto plaatsen van mijn buik. Heb gisteren een afspraak gehad bij de vk. Ze schrok ook van m'n buik maar toen ze ging voelen zei ze dat het niet gek was dat hij zo hoog en diep is, aangezien hij maar heel smal is. Ongeveer 20/25 cm ipv je hele middel. Is geen probleem zegt ze. Hij ligt wel nog in stuit maar tis nog vroeg hè. Verder is m'n hb-gehalte 6,3. Laag maar niet laag genoeg om er iets aan te doen. Verklaart wel m'n kortademigheid. Over drie weken Groeiecho en twee weken later gaan ze m'n placenta checken met een echo. Spannend!

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      14,2 KB
      Weergaven:
      2
  3. Kiera

Kiera Fanatiek lid

19 dec 2011
    1.125
    0
    36
    NULL
    Zuid Holland
    Bioluun jeeh wat een buik heb jij al zeg!
    Ik vind hem van mezelf nogal groot maar jij hebt al een hele toetert. Wel een mooie! 😆
    Heel herkenbaar, ik kan ook niet stil zitten. Dinsdag voor het 1ste x therapie. Nog nooit eerder gehad. Met de andere zwangerschappen net voor het einde last.
    Fijn dat je over 2 weken weer even mag spieken in je buik. 😉

4. Appel28

Appel28 Bekend lid

28 mrt 2014
    685
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mooie buik hoor Bioluun en Kiera. Hier begint t buikje ook te komen. Echt zwanger lijkt t nog niet maar dat zal wel komen.

Hopelijk gaat het goed met iedereen. Beebdrie ik denk aan jullie.

5. Bioluun

Bioluun Fanatiek lid

20 sep 2015
    3.983
    1.639
    113
    #885 Bioluun, 16 mei 2016
    Laatst bewerkt: 16 mei 2016
    Oké gisteren toch echt te ver over mijn grenzen heen gegaan. We hadden een feest. Normaal is dit het leukste feest van het jaar. Mooi naar wat optredens kijken aan houten tafels En banken en daarna lekker dansen en zo. Dat zitten heeft me de das omgedaan denk ik. Man ik kon vannacht niet fatsoenlijk richting wc waggelen. Vandaag dus maar even helemaal niks gedaan. Best suf eigenlijk.

We hebben trouwens een naam! Denk ik. Ik zag hem in een tijdschrift voorbij komen. Super normale naam maar nooit aan gedacht! Ik hou hem nog even geheim hoor :) Nu nog een tweede naam,

6. Bioluun

Bioluun Fanatiek lid

20 sep 2015
    3.983
    1.639
    113
    Ik zit nu trouwens m'n buik te voelen en dit is de eerste keer dat ik geen placenta heb aan de voorkant. Ik voel iets direct onder m'n huid zitten. Kan het niet echt benoemen. Niet rond, misschien een voetje. Maar er zit echt maar een halve cm of zo tussen mijn hand hem die kleine. Best bijzonder eigenlijk! En ietwat schrikbarend weinig bescherming :D

7. Mama van Sepp

Mama van Sepp Fanatiek lid

5 feb 2010
    3.399
    0
    0
    Wauw!! Wat een mooie buiken! Maar inderdaad Bioluun die van jouw is echt behoorlijk al. Zal vast dan ook meer last geven :(

Ik ben nog niet zo ver als jullie maar ik merk inderdaad dat ik wel veel minder al kan hebben. Zaterdag een bruiloft gehad, super gezellig natuurlijk maar daar moet ik dus wel een dag van bijkomen :(
    Man wat was ik moe zeg

@naam hier nog geen idee, we zoeken gestaag door :p

8. Mama van Sepp

5 feb 2010
    3.399
    0
    0
    Heb ik inderdaad ook gehad bij mijn eerste twee, zo grappig :) en inderdaad dan zie je hoe dicht ze eigenlijk onder het oppervlak liggen :)

9. Mama van Sepp

5 feb 2010
    3.399
    0
    0
    Hoe ver ben jij appel? Hier al een klein buikje ( alhoewel het 's avonds echt enorm is :D )

10. Mama van Sepp

5 feb 2010
    3.399
    0
    0
    Hoe is de therapie gegaan? Goeie tips gehad?

11. cares86

cares86 Actief lid

9 dec 2015
    308
    0
    16
    Mooie buikjes meiden, en bioluun jeetje wat een grote buik al :D

Mooi hé dat je de kleine van buiten zo goed kan voelen en echt het voetje kan voelen.

Hier nog geen idee voor een naam, we hebben wel al de vernoem namen maar nog geen idee voor een roepnaam. Ach nog tijd zat.

Vrijdag hebben we de 20 weken echo, vindt het weer enorm spannend.

Ik zal ook even mijn buikje spammen :D
    2016-05-13_19.33.58.jpg

12. Appel28

Appel28 Bekend lid

28 mrt 2014
    685
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wauw cares ook al zo mooi!

Mamavan sepp ik ben nu 14 weken

Wij hebben in ieder geval de jongensnaam al alleen de meisjesnaam nog. Heb er wel een maar twijfel nog een beetje. De jongens naam zijn we zeker uit.
    Hopelijk weten we over een week of 3 het geslacht.

13. Bioluun

Bioluun Fanatiek lid

20 sep 2015
    3.983
    1.639
    113
    Spannend Cares vrijdag 20-weken echo. Wat gaat het toch altijd snel bij een ander :) mooi buikje ook al!

Appel wij hadden ook steeds een meisjesnaam snel paraat. En dan bleek het een jongen. Dus misschien is het wel een teken dat je een jongensnaam hebt. Weer een meisje? :D

We moeten nog een vernoemnaam. We hebben beide opa's al vernoemd. Nu nog de oma's? Dit wordt zeker de laatste dus of allebei in 1 naam, of iets anders verzinnen... Maar beide jongens hebben maar 1 extra naam. Dus wie maakt er van 'Marijke' en 'Anneke' 1 jongensnaam? :D

14. Appel28

Appel28 Bekend lid

28 mrt 2014
    685
    0
    16
    NULL
    NULL
    Marijke en anneke uhh Maan? Of Kean? Haha sorry heel slecht in...

Ik dacht juist we hebben snel een jongens naam dus zal wel een jongen zijn. Maar jou theorie kan natuurlijk ook. We zullen zien. Ik heb wel een iets andere zwangerschap met iets andere kwaaltjes maar dat wil natuurlijk niks zeggen....

15. Kiera

Kiera Fanatiek lid

19 dec 2011
    1.125
    0
    36
    NULL
    Zuid Holland
    Mama van Sepp ik heb vanmiddag therapie gehad.
    Ze heeft me oefeningen en tips gegeven.
    Wss ben ik dit x te ver doorgegaan tijdens de pijn. Waardoor het nu zeurt. Ik sta nu ook fout en loop ook zeker fout. Ik hen altijd gedacht dat ik 3 mm beenlengte verschil had, maar zij denkt dat dit komt doordat mn heup scheef staat. Ach we hebben een begin en de tips die alleen al wel.

Cares mooi buikje!!! Alvast veel succes vrijdag!

Bioluun oei lastig om die namen te combineren.
    Marijn, Mark maar vind het niet echt combi,s.

16. cares86

cares86 Actief lid

9 dec 2015
    308
    0
    16
    Ik heb dit keer ook een totaal andere zwangerschap dan bij de jongens en toch is dit ook weer een jongen dus het zegt niks :D

17. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Onze kleine meid is mooi aan het aankomen! Bij de 20-weken echo, guo en eerste groeiecho zat ze rond de p5-p10 (dus bij kleinste 5-10%). Vorige keer leek ze al aan het opklimmen en nu zagen we het echt duidelijk, ze zat nu op (afgerond) p35. Dus hartstikke mooi, als we niet uitkijken wordt het gewoon weer een flinkerd 😁. Alle metingen qua bloeddruk en dergelijke waren ook goed, dus lijkt helemaal de goede kant op te gaan. Deze arts leek ook veel meer uit te gaan van de combinatietest dan van het plekje op het hart. Hij kan niks uitsluiten, maar gaf aan dat het wel echt heel veel pech zou zijn als ze down heeft en dat de kans best mee valt. Groeiachterstand komt intra-uterien juist helemaal niet zo veel voor bij down-kindjes, pas na geboorte gaan ze afwijken. Bij de andere tri-somien zie je dat wel meer (trisomie 13 en 18), maar dan zou je meer afwijkingen verwachten. Het lijkt dus gewoon op een kindje wat nu pas lekker aankomt en dat gebeurt vaker. Beetje voorzichtig blijven doen met mezelf en verder over 3 weken weer echo. Mogelijk dat we zelfs weer volledig teruggaan naar de vk, als ze het zo goed blijft doen.

Morgen heb ik suikertest, beetje spannend. Vorige keren was het helemaal goed, dus zeer waarschijnlijk deze keer ook, maar blijft toch even spannend.

18. Bioluun

Bioluun Fanatiek lid

20 sep 2015
    3.983
    1.639
    113
    Wauw femkes wat een goed nieuws! Gaan ze nog iets doen met dat vlekje? Voor of na de geboorte?
    Succes morgen met de suikertest. Dat is toch heel smerig?

19. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Het vlekje is een symptoom van een mogelijke oorzaak. De oorzaak kan down-syndroom zijn, als dat zo is zal ons kindje onder controle blijven van de kinderarts, maar dan voor de down, niet voor het vlekje. Het kan ook (en die kans is veel groter) gewoon een speling van de natuur zijn. Dan wordt er verder niets mee gedaan, omdat het op zichzelf niet schadelijk of gevaarlijk is.

Suikertest op deze wijze is voor mij nieuw. Vorige keren mocht ik tussendoor thuis eten, nu inderdaad een drankje en 2 uur in het ziekenhuis wachten. Vermoedelijk moet ik tussendoor vragenlijsten en zo invullen (ivm het wetenschappelijk onderzoek ), maar voor de zekerheid zal ik een tijdschrift /boek meenemen. De smaak hoor ik slechte verhalen over, ik zal het zien.

20. Melian

Melian Fanatiek lid

16 mrt 2011
    1.129
    653
    113
    Vrouw
    #900 Melian, 18 mei 2016
    Laatst bewerkt: 18 mei 2016
    Hai mama's,

Wat leuk dat er een topic is voor moeders die een derde verwachten. Zelf heb ik pas afgelopen weekend positief getest, dus ik zal ergens rond de 4,5 week zitten nu. Met acht weken krijg ik een vitaliteitsecho om te zien of er een kloppend hartje is. Tot die tijd blijft het nog een beetje vaag allemaal... om het wat levender te maken heb ik jullie hele topic doorgespit *kuch* ;) Mag ik ondanks het grote verschil in termijn met jullie meepraten?

Ik heb twee dochters, de oudste is vier (2011) en de jongste is bijna twee (2014). En ik vind weer zwanger zijn retespannend en eng.

Lees nu net mijn berichtje terug en vind het een beetje lomp om voorbij te gaan aan het feit dat een aantal van jullie enorm veelbewogen zwangerschappen heeft. Heel veel sterkte voor de mama's bij wie het allemaal niet soepel verloopt. Het is allemaal niet zo vanzelfsprekend blijkt steeds maar weer.

Deel Deze Pagina