Zwanger van een 3e wonder!! :D

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Bioluun, 19 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bioluun

Bioluun Fanatiek lid

20 sep 2015
    3.983
    1.639
    113
    Hallo melian! Gefeliciteerd met je zwangerschap! Merk je er al wat van? Zijn er aanwijzingen dat je 8weken echo spannender dan normaal zou zijn (dat lees ik uit je bericht, maar weet niet of ik dat goed lees). Wat is het toch weer bijzonder. Ik merkte ook dat ik het deze keer nog spannender vind allemaal. Misschien weten we gewoon te veel...

Mijn oudste is ook vier (nou ja, over zes dagen dan) en de jongste twee-en-half. Maar dan twee jongens. We hebben ergens een lijst, maar waar.... Misschien ben je hem bij het doorspitten wel tegengekomen ;)

2. Melian

Melian Fanatiek lid

16 mrt 2011
    1.129
    653
    113
    Vrouw
    Hai Bioluun,

Dankjewel! Jij ook gefeliciteerd natuurlijk! Wat een prachtige buik heb je!

Ik ben gaan testen omdat ik overdag mijn ogen niet open kon houden en ik plots een toeschietreflex kreeg en erg pijnlijke borsten. Verder heb ik sinds gisteren vage steekjes heel laag onderin mijn buik. Ik ben benieuwd wat er nog gaat komen. Bij de eerste had ik vooral veel prikjes, steekjes en bandenpijn en bij de tweede heb ik de hele zwangerschap een weeïg gevoel gehad. Al met al mag ik niet klagen :)

Tussen de eerste en de tweede zaten twee miskramen: een MA waar we met tien weken achter kwamen en daarna heel vroeg al, met ruim vijf weken. Dat maakt dat ik het wat spannend vind nu. En inderdaad... misschien weten we wel te veel. De zwangerschap van de eerste was vanaf 28 erg spannend (flinke groeiachterstand en voortijdig gebroken vliezen) en ik merk dat ik met mijn 36 jaar ook minder luchtig leef dan tien jaar geleden :D:p

Jouw oudste gaat dus bijna naar school! Is hij al aan het wennen? En twee-en-een-half... een rustige peuterpuber, of krijg je het hele pakket? ;)

3. Appel28

Appel28 Bekend lid

28 mrt 2014
    685
    0
    16
    NULL
    NULL
    Meilan, van harte welkom!

Femkes, fijn dat ze goed groeit. Goed nieuws!

4. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Welkom Melian! Ik heb je berichtje niet vervelend opgevat hoor, iedereen heeft haar eigen verhaal.
    Bij jullie dus ook spannend genoeg! Ik hoop dat het deze keer een wat meer ontspannen zwangerschap mag zijn. En wel leuk een leeftijdsgenoot!

5. Kiera

Kiera Fanatiek lid

19 dec 2011
    1.125
    0
    36
    NULL
    Zuid Holland
    Welkom Melian en gefeliciteerd!!!
    Hier is mijn oudste bijna 4 en jongste wordt juni 2.
    Mijn oudste heeft eind juni een wen middag. Is juli jarig maar gaat naar de peuterschool.

Femkes wat een fijn nieuws!!! Succes morgen met de suikertest! Bij mij was het dit x mee gevallen.

Hier vandaag maar de vk geweest. Buik was mooi gegroeid. Waardes suikertest waren keurig. Had ik al verwacht anders hangen ze gelijk aan de bel.
    Helaas ligt de kleine lkkr met t koppie omhoog. De andere 2 lagen al andersom. Ze heeft t even laten voelen. Vandaar dat ik ze en toe flinke pijnscheuten beneden heb. Hopelijk draait dit eigenwijsje snel de andere kant op.

6. Bioluun

Bioluun Fanatiek lid

20 sep 2015
    3.983
    1.639
    113
    Goh melian dat maakt het inderdaad wel spannend. Hopelijk een mooie echo over een paar weken. Maar die weken zullen wel heeeel lang duren... Laat je maar lekker afleiden door je meiden. Mijn oudste heeft al een paar weken op woensdag mogen wennen inderdaad. Vanaf volgende week mag ie vier dagen in de week! Zullen we weer even moeten wennen aan een nieuw schema s ochtends :)
    De jongste (middelste :)) heeft er al een hele puberteit opzitten. Hij heeft veel moeite gehad met het feit dat hij nog niet kon praten en ook nog eens niet alles kon doen wat z'n broer kon. Dat heeft ons erg veel energie gekost. Zoveel dat voordat dat wat luwde wij ervan overtuigd waren dat twee kindjes voor ons genoeg was. Nu is hij wat beter te begrijpen en is hij vooral nog ongeduldig, maar dat is goed te hebben na al die maanden strijd.
    Zijn jouw meiden een beetje lief voor je?

Kiera fijn dat alles goed was! Je hoort het wel vaker dat ze bij elke volgende zwangerschap langer verkeerd om liggen. Meer ruimte... Mijn tweede bleef tot een week of 34 met z'n hoofd omhoog liggen. Daarna draaide hij zelf. Dat was een overduidelijk moment :).

7. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Ons kleintje lag vandaag ook in stuit, maar vorige week bij vk lag ze met hoofd naar beneden. Momenteel is er gewoon nog heel veel ruimte, dus ze kan nog alle kanten op. De gyn gaf aan dat er alle reden is om ervan uit te gaan dat ze straks goed ligt, dat zal bij jou vast ook zijn Kiera! Die kleintjes kunnen voorlopig nog lekker buitelen.

8. Kiera

Kiera Fanatiek lid

19 dec 2011
    1.125
    0
    36
    NULL
    Zuid Holland
    Bioluun was dat toen ook pijnlijk? Hier lag oudste met 30 weken al ingedaald en 34 weken vast. Jongste met 34 weken ingedaald en 36 weken vast. Ben het dus niet gewend dat ze verkeerd om liggen.

Femkes voor mijn gevoel ligt die kleine al een tijdje zo. Voelde al de hele tijd getrappel beneden.

Ik krijg met deze spruit trouwens ook nog een groei echo. Morgenochtend moet ik bellen voor een afspraak. Leuk om weer ff te mogen spieken. 😆

9. Bioluun

Bioluun Fanatiek lid

20 sep 2015
    3.983
    1.639
    113
    Nee hoor kiera. Zoals normale bewegingen maar dan 20x erger. Vind ik iig niet pijnlijk. Niet fijn, maar niet pijnlijk. Mijn beeb ligt denk ik ook nog met het hoofd omhoog nu maar dat kon de vk vorige week niet helemaal goed voelen. Ze vertelde dat de verzekeringen tegenwoordig bij 30 weken een Groeiecho en bij 35 weken een liggingsecho vergoeden. Paar jaar terug hadden we ook bij de 32 weken nog een Groeiecho.

10. cares86

cares86 Actief lid

9 dec 2015
    308
    0
    16
    Welkom Melian, gefeliciteerd met je zwangerschap. Spannende weken nu dus voor je. Ik hoop dat je een fijne zwangerschap tegemoet gaat.

Ik heb zelf 2 zoontjes van 7 en bijna 5

kiera fijn dat alles weer goed was,hopelijk draait de kleine nog,het heeft nog even de tijd :D

femkes jeeh meid wat een goed nieuws!! Onwijs fijn zeg

Hier vandaag ook naar de vk geweest, we zijn weer goed gekeurd. Bloeddruk blijft wel laag maar heb er gelukkig weinig last van.

11. Kiera

Kiera Fanatiek lid

19 dec 2011
    1.125
    0
    36
    NULL
    Zuid Holland
    Bioluun fijn om te weten! Hihi kan ik me erop voorbereiden. 😆
    De groeiecho van mij is een medische dus nam automatisch aan dat die vergoed werd. Bij de 1e ook gehad. Bij de 2e niet. Fijn om dat nog even extra te horen. 😊

Cares fijn dat jullie ook weer goed gekeurd zijn! 😉

12. Mamalol

Mamalol Actief lid

19 nov 2015
    354
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bioluun
    Ik herken je verhaal zo van je zoontje over peuter pubertijd. Ik heb het idee dat die van ons ook tegen het praten aan hangt. Zo gefrustreerd, wil idd alles wat z'n broer ook doet - maar kan dat dan nog niet. Veel huilen/jengelen... S avonds nu moeilijk in slaap vallen - anders nooit gehad.. Geen tips? 😜

13. Bioluun

Bioluun Fanatiek lid

20 sep 2015
    3.983
    1.639
    113
    Mamalol vooral veel geduld hebben en hopen op betere tijden. Wat achteraf denk ik wel werkte (maar destijds nooit echt zo bedacht) is veel oefenen met taal. Dingen aanwijzen en benoemen en zo. En ook dingen met de jongste doen zonder de oudste erbij. Iets dat hij goed kan.

'AllesiseenfaseAllesiseenfaseAllesiseenfase'

14. Melian

Melian Fanatiek lid

16 mrt 2011
    1.129
    653
    113
    Vrouw
    Dankjewel voor alle welkoms :)

Leuk om te lezen dat er meer kindjes in dezelfde leeftijdsfasen zijn. Ook ik herken wel wat in het nog net niet kunnen praten en daar gefrustreerd over zijn. Onze jongste zit nu in die fase en is af en toe ontzettend boos als ze niet wordt begrepen. Gelukkig is het een enorm knuffelkind, dus de relatie wordt altijd snel weer hersteld. De oudste is een kleine binnenvetter... super braaf op school en thuis moeten we het ontgelden. Ze is nogal klein van stuk, dus ze is echt duidelijk op zoek naar een manier waarop ze zichzelf kan profileren. Soms moeilijk om haar strijd te zien en soms ben ik er ook echt even klaar mee :D Maar ze is ontzettend grappig en bijdehand en pienter, dus ook met haar is er gelukkig voldoende om van te genieten.

Kiera Hier de vorige zwangerschap nog tot vrij laat een dwarsligger, maar uiteindelijk besloot ze ergens rond 32 weken toch nog te draaien. Ik was die dag een beetje misselijk en er was wat geweld daarbinnen, maar het was ook bij mij zeker niet pijnlijk. Het heeft daarna echt nog lang geduurd voordat ze vast lag... ik weet eigenlijk niet eens meer zeker of dat wel gebeurd is voor de bevalling :(

Bioluun Dat ritme inderdaad! Ik heb er aan het begin tegenop gezien (ik ben huisvrouw, dus we hadden 's ochtends alle tijd van de wereld), maar nu vind ik het ritme heerlijk. De weekenden en vakanties zijn nu een heerlijke lapzwanzerige :p afwisseling op het schema van door de week.

Femkes Succes met de suikertest vandaag.

15. Mamalol

Mamalol Actief lid

19 nov 2015
    354
    0
    0
    NULL
    NULL
    AllesiseenfaseAllesiseenfaseAllesiseenfase

Haha die zin is heel herkenbaar.. Maar vaak als je midden in die fase zit is het moeilijker te relativeren 😇

Merk ook wel dat de jongste meer zichzelf is als de oudste twee ochtenden naar de peuter is.. Kan hij meer z'n eigen ding doen; al t speelgoed is voor hem 😜
    Ach.. Hier komen we ook wel weer doorheen 😃

16. Whoppie

Whoppie Fanatiek lid

26 apr 2011
    2.780
    0
    0
    Jurist
    Gelderland
    Welkom Melian.

Femkes wat een fijn nieuws!

Hier ook twee jongens. de oudste was een schatje. Maar is nu wel echt aan het puberen en uitproberen (nog steeds wel een schatje hoor, maar erg vermoeiend en veel 'nee' van mij uit. Ben erg benieuwd hoe hij het straks op school gaat doen (januari pas).

Jongste is nu al een draakje. Merk dat idd wat frustratie zit, vanwege niet duidelijk kunnen maken wat ie wil. Graag met broer spelen, maar dat mag niet altijd (vindt oudste niet altijd leuk) of wil graag alleen spelen, maar dan wordt speelgoed afgepakt. En ondeugend. dat zie je nu al.

17. Paulinemama

Paulinemama Actief lid

15 sep 2015
    424
    0
    0
    NULL
    NULL
    Super herkenbaar die peuterpubertijd!
    Maar alles gaat over! (Hopelijk:p;))

Mijn baby'tje ligt ook nog in een stuit!

Ik had verwacht dat ik wel wat minder moe zijn deze periode maar helaas!
    Ik mag van de jongens tot 8 uur uitslapen en ga bijna elke middag 2 uur naar bed!
    En om 9 uur ben ik super moe van de dag:(

Welkom Melian!

femkes: wat fijn!

18. Melian

Melian Fanatiek lid

16 mrt 2011
    1.129
    653
    113
    Vrouw
    Dankjewel Paulinemama en Whoppie.

Heb je de hele zwangerschap al last van vermoeidheid Paulinemama? Vervelend dat je er zoveel last van hebt. Hebben ze je Hb al eens geprikt?

19. Kiera

Kiera Fanatiek lid

19 dec 2011
    1.125
    0
    36
    NULL
    Zuid Holland
    Melian fijn dat die kleine bij jou uiteindelijk toch ook is gedraaid. Heb hier uit de omgeving slechte verhalen waarbij dus alles met keizersnee geboren moest worden. Ik probeer me niet te druk te maken. 😉

Mijn jongste zit momenteel ook in een fase. Kleeft de hele dag aan mama en bij het naar bed gaan huilen als het papa's beurt is. 😕

20. Melian

Melian Fanatiek lid

16 mrt 2011
    1.129
    653
    113
    Vrouw
    Over vermoeidheid gesproken... Pffff, hoe hebben jullie dat overleefd de eerste periode? Ben nog maar een paar uur op, maar ik wil echt zo graag slapen. Hopen dat de oudste vandaag geen vriendinnetje meeneemt uit school (of dat ze ergens anders gaat spelen), zodat ik nog even kan dutten als de jongste in bed ligt... of juist even naar buiten in de verfrissende regen? Wat vergeet je dit soort dingen toch snel als het kindje er eenmaal is.

@Kiera: Kindje heeft nog tijd. Zal voor je duimen dat het bij jou ook gewoon vanzelf goed komt.

Deel Deze Pagina