Zwanger van een 3e wonder!! :D

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Bioluun, 19 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bioluun

Bioluun Fanatiek lid

20 sep 2015
    3.983
    1.639
    113
    Pff net naar de vk geweest en dat was eigenlijk best spannend. Ik had een echo omdat m'n placenta bij de 20 weken te laag lag. Dat ging ze nu even controleren. 'Hmm', zei ze 'ik kan het niet goed zien maar hij lijkt nog laag te liggen. Ik ga je even doorsturen naar de gyn' maar toen ze toch nog even ging kijken zag ze opeens de placebtarand en die lag prima! Geen probleem! Pfieuw! Dat was een grote opluchting. Was al zo blij dat hij nog met z'n hoofd naar beneden ligt en dan zou het een keizersnede worden? Nee!

En daarna meldde ik dat ik toch wel veel harde buiken had. Zo' 10-15 op een dag. Dat vond ze toch echt te veel en ze adviseert me om rustiger aan te gaan doen. Maar ja, de grootste drukte komt van m'n jongens... En m'n werk geeft me ontspanning. Ik weet nog niet zo goed wat ik moet doen... M'n ouders zijn 5 weken op vakantie dus daar kan ik niet op terugvallen helaas. Vrijdag maar eens met m'n baas gaan praten.

2. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.155
    33
    48
    Hoihoi
    Lastig he die rust met nog andere kinderen..

Ik.zit mezelf gek te maken
    Voel beeb amper terwijl ie laatste 1.5 wk juist supergoed liet voelen.. ben in staat de vk te bellen mr vriend vind dan vast dat k overdrijf.. zucht

3. Bioluun

Bioluun Fanatiek lid

20 sep 2015
    3.983
    1.639
    113
    Hoeveel weken ben je nu dreamer? Altijd bellen hoor! Al is het alleen maar ter geruststelling. Beter het zekere voor het onzekere.

4. cares86

cares86 Actief lid

9 dec 2015
    308
    0
    16
    Lastig hé bioluun... met 2 jongens kan je het moeilijk rustig aan doen weet er alles van. Fijn dat de placenta nu wel goed ligt.

Dreams, bij twijfel altijd bellen. Beter een keer teveel dan te weinig bellen.

Hier vandaag 24 weken,toch weer een mijlpaal.
    Dinsdag controle gehad met een echo en gelukkig weer goed gekeurd.

Bijgevoegde bestanden:

5. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.155
    33
    48
    Ben vndaag precies 18 wk. Ga zo inderdaad ff bellen. Hopelijk kan ik vandaag of morgen nog ergens tussen

6. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.155
    33
    48
    Vk gebeld en die was toch bezig met ronde controles. Dus hier ff lamgs gekomen en hartje klonk prima. Beeb ligt nu vermoedelijk anders dan normaal

7. cares86

cares86 Actief lid

9 dec 2015
    308
    0
    16
    Fijn om te horen dat alles goed is dreamer

8. Kiera

Kiera Fanatiek lid

19 dec 2011
    1.125
    0
    36
    NULL
    Zuid Holland
    Bioluun fijn dat je placenta omhoog is getrokken! Dat was mijn angst ook. 2 goede bevallingen zou nu toch geen keizersnee worden.
    Rustig aan doen is voor mijn ook moeilijk. Ik krijg ook nog weleens geregeld harde buiken van die kleine zelf omdat het zo flink te laat gaat.

Cares prachtige echo!!!

Dreamer foon dat alles goed was. Beter dan x teveel controle dan ga weinig!

Hier ook bij de vk geweest. Ik hoef geen 2e groeiecho meer. We weten dat dit kindje ook groter zal zijn. En aangezien het hoofdje niet gemeten kon worden is het op dat gebied al niet duidelijk. Ze zullen me in ieder geval niet te lang door laten lopen. Kindje ligt al helemaal ingedaald en vast.

9. Bioluun

Bioluun Fanatiek lid

20 sep 2015
    3.983
    1.639
    113
    Fijn dat alles goed was dreamer! Die geruststelling is heel wat waard. Weet je trouwens dat ik steeds een liedje in m'n hoofd krijg als ik jouw naam zie :D Dreamer! You know you are à dreamer! Haha

Cares wat een mooi echo! 24 weken is inderdaad een mooie mijlpaal.

Kiera dat is wel vroeg zeg, dat ie al helemaal vast ligt. Heb je daar geen last van dan? Die van mij duwt af en toe al behoorlijk naar beneden maar ligt nog niet vast.

Vandaag met m'n collega en de rector gesproken. Toch nog best wat kunnen bedenken om mij te ontlasten. Fijn. Mijn buik voelt vandaag ook niet helemaal fijn. Iets wat in de verte op menstruatiepijn lijkt. Dus dat geeft wel aan dat rust echt nodig is. Straks lekker in bad.
    Net borrel op het werk gehad met alle geslaagde leerlingen. 93% geslaagd in deze eerste ronde! Met 8 (summa) cum laudes! Van de 97. Ben echt super trots :D

10. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Mooi die cijfers van geslaagden! Gefeliciteerd!

Doe inderdaad maar rustig aan. Ik merk ook dat mijn buik gevoeliger is als ik moe ben, het gaat echt beter als ik rustiger ben. Ik merk trouwens ook wel hoe moeilijk dat is. Vanmiddag eerst de jongens gezamenlijk op de foto bij de schoolfotograaf, we moesten ruim 40 minuten wachten. Daarna naar huis, in de auto naar de bieb en supermarkt en toen weer koken. Nu doet dus alles pijn. Ik dacht slim te zijn door mijn oudste geen extra boek mee naar bed te geven (hij leest rustig tot 22.00 uur door), maar dat was uiteindelijk een erg slecht plan. Ging hij lekker de jongste wakker houden!. Uiteindelijk dus maar een boek gegeven, liever 1 slapend kind, dan 2 wakkere.

Fijn dat verder alle controles goed zijn. Al helemaal ingedaald, ben wel blij dat dat bij mij nog niet is. Ze schiet soms echt in mijn bekken en dan doet lopen erg veel pijn, terwijl het meestal wel goed gaat. In mijn longen heb ik toch minder last van. Vandaag lag ze trouwens redelijk overdwars, volgens mij heeft ze nog zeeën van ruimte.

11. Appel28

Appel28 Bekend lid

28 mrt 2014
    685
    0
    16
    NULL
    NULL
    Fijn Bioluun dat alles goed was. Hier ook een trotse docent. 2 gezakte in mijn klassen dus dat valt mee. Zo sneu voor die leerlingen.
    Ook fijn dat ze je kunnen ontlasten. Heb je nog veel andere taken?

Dreamer, ik ben ook ruim 18 weken maar ik voel nog noet zo vaak iets. Moet dat nu al. Soms denk ik wat te voelen maar is niet vaak. Heb t idee dat jk bij mijn tweede dochter veel eerder iets voelde.

Fijn cares die 24 weken mijlpaal. Toch wel bijzonder. En weer een echo, ik krijg er geen meer (behalve 20 weken echo).

Kiera, betekent dit dat ze je gaan inleiden? Heb je dat al eens meegemaakt?

12. cares86

cares86 Actief lid

9 dec 2015
    308
    0
    16
    Ik krijg regelmatig een extra echo bij de vk voor de jongens. Zo kunnen hun er steeds bewuster van worden dat er straks een broertje bijkomt. Door de echo en het kunnen zien wordt het voor hun wat realistischer. Service van de vk dus :)

13. cares86

cares86 Actief lid

9 dec 2015
    308
    0
    16
    Fijn Bioluun dat ze je wat meer kunnen ontlasten, rust is echt nodig voor jou en jullie knul

14. Appel28

Appel28 Bekend lid

28 mrt 2014
    685
    0
    16
    NULL
    NULL
    Das inderdaad fijn Cares!

Ik hoor dat ze steeds vaker bij de verloskundigepraktijken bij iedere controle echo's maken. Bij mijn praktijk doen ze dat niet. Vooral in de eerste weken als je je baby'tje nog niet zo goed voelt vindt ik deze periode altijd spannend.

15. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.155
    33
    48
    Wat fijn dat ze dat doen cares!

Appel dat hoeft zeker niet hoor. Maar hier gewoon een flink actieve beeb blijkbaar. Vind t wel fijn want na 14 wk is e eerste echo mn 20w echo :)
    En vind t gwoon enorm genieten die bewegingen :)

16. Whoppie

Whoppie Fanatiek lid

26 apr 2011
    2.780
    0
    0
    Jurist
    Gelderland
    Hoi dames. Weekje gardameer gehad. Gelukkig niet veel hoeven terug lezen.
    Ik zag een aantal jongens/meisjes voorbij komen. Leuk!
    Bij onze pretecho was ie heeeeel zeker dat t een meisje wordt. :). Hopelijk zegt de 20 weken echo t zelfde.
    Zou t erg leuk vinden. Eerste meisje in de familie. Na vier jongens. Mag t wel toch?
    Voelen hoeft idd nog niet zoveel. Ik voel de beeb af en toe. Blijft toch spannend altijd weer de controle. Donderdag mag ik weer. En hier geen extra echo's hoor.

Bioluun fijn dat je t wat rustiger aan kan doen op je werk iig. Met de kids wat lastiger natuurlijk.

17. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.155
    33
    48
    Heerlijk whoppie.
    Hier nu paar dgn vrij gehad en nog twee te gaan. Merk gelijk dat alle vermoeidheid er weer uitkomt. Icm slecht slapen werkt dat weer fijn door in alles...

18. aggy

aggy Bekend lid

15 jan 2010
    884
    1
    0
    Verpleegkundige/Docent
    Hallo, Kom me hier ook melden als jullie dat goed vinden :D
    Ben 4 oktober uitgerekend van de derde. Na 2 meiden een jongen op komst, even wennen maar zooo leuk! Ben sinds vorige week gestopt met werken ivm harde buiken en pijnklachten, dus nu in de rust maar valt nog niet mee!

19. Bioluun

Bioluun Fanatiek lid

20 sep 2015
    3.983
    1.639
    113
    Welkom aggy! Gefeliciteerd met je zwangerschap (beetje laat he :)) en wat leuk dat je een jongen krijgt!! Die zal het flink te verduren krijgen van z'n zussen :D
    Vervelend dat je nu al moet stoppen met werken zeg. Heb je zo'n zwaar werk? Hoeveel harde buiken heb je? Ik ben vorige week ook teruggefloten door de vk. Valt me nog tegen rust te vinden met die twee jongens thuis.

20. aggy

aggy Bekend lid

15 jan 2010
    884
    1
    0
    Verpleegkundige/Docent
    Dank je Bioluun!
    Ja werk in de zorg, een heel veelzijdige job waarbij je slecht kan doseren haha...
    Harde buiken heel verschillend, maar veel te veel in ieder geval. Ben al een nachtje opgenomen geweest in zkh en heb aan het infuus gelegen om de pijncirkel wat te doorbreken. Helaas niet verdwenen. Vind ook lastig te doseren met nog twee kids maar goed we gaan met goede moed verder, weinig keus ;)

Deel Deze Pagina