zwanger van een drieling!

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door laura84, 11 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hannah1989

Hannah1989 Fanatiek lid

11 jan 2014
    1.269
    16
    38
    Heel veel succes vandaag!

2. ilona0903

ilona0903 Actief lid

18 apr 2013
    114
    0
    0
    Limburg
    Heel veel succes!

3. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Wat ontzettend bijzonder zeg een 3 ling, gefeliciteerd!

4. Hannah1989

Hannah1989 Fanatiek lid

11 jan 2014
    1.269
    16
    38
    Hey!

Hoe is het gegaan vandaag?
    Was alles goed?

5. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Jeetje wat een bijzonder verhaal zeg, gefeliciteerd!

Ik hoop dat alles goed was vandaag?

6. marisje83

marisje83 Actief lid

1 feb 2010
    141
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd!!

7. RoosW87

RoosW87 Actief lid

17 jan 2015
    282
    58
    28
    Wauw, een drieling! Wat een wonder!

Van harte gefeliciteerd!

Ik hoop dat al je onderzoeken van vandaag goed zijn gegaan. Ik blijf je graag volgen in dit topic, wat ontzettend gaaf zeg! Ik kan begrijpen dat je je zorgen maakt over een aantal dingen, maar aan de andere kant; een drieling. Het is zo geweldig, helemaal straks voor je kindjes die samen opgroeien. Ik wens je een heel gezonde zwangerschap toe!

8. laura84

laura84 Lid

10 mei 2015
    25
    0
    0
    Even alvast een kleine update. Alles wat perfect met de drieling ze liggen precies op schema. Morgen zal ik een uitgebreider verslag schrijven ben nu Door alle spanningen vooral erg moe en misselijk! Bedankt voor al jullie lieve berichtjes!

9. mlovey

mlovey Lid

16 mrt 2015
    47
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat fijn! Rust lekker uit!

10. Hannah1989

Hannah1989 Fanatiek lid

11 jan 2014
    1.269
    16
    38
    Fijn om te horen dat alles goed was!
    Nu weer een stapje verder!

11. laura84

laura84 Lid

10 mei 2015
    25
    0
    0
    Zoals beloofd nog een verslagje over ons onderzoek gisteren in Leiden. Ik was echt super nerveus en had haast niet geslapen. Mede daardoor was ik erg misselijk en kon ik echt niks binnen houden. Na het inschrijven naar de afdeling. Ik moest nodig plassen maar op de wc stond dat je tot 14 weken een volle blaas moet hebben dus maar even wachten. Bij de afdeling was het nog even spannend want in het systeem stond niet eens dat ik zwanger was maar alleen kwam voor een gesprek. Oké raar mocht ik dadelijk niet eens kijken. Vol spanning werden wel eindelijk geroepen en gelukkig stond het apparaat al klaar. Ik mocht ook gelijk klaar gaan liggen en al snel zagen we de baby's. Bij alle drie klopte de hartjes mooi en ze werden geschat op 10w2d, 10w2d en 10w4d. Mooi dicht bij elkaar. Verder hadden ze allemaal hun eigen vruchtzak en zagen we drie beginnende placenta's. Echt heel bijzonder om te zien! Toen kwam het gesprek. Er werd een lijst van voordelen en nadelen van een drieling zwangerschap verteld en daarna de voor en nadelen van eventuele reductie. Nou na de laatste echo hoefde ik daar helemaal niet aan te denken maar mijn man is helaas nog steeds van mening dat 3 teveel is en dat we dat niet gaan redden. De arts vertelde vervolgens dat meer dan de helft van de stellen binnen zes maanden na een drieling al uit elkaar is omdat het te druk is. Gelukkig zag mijn zwangerschap er wel gunstig uit een heb ik geen extra risico's op medische problemen hoewel natuurlijk niks zeker is. Nu een dag na de echo voel ik me gelukkig weer een stuk beter dan gisteren. Mijn man en ik hebben al flinke discussies gehad over wat nu te doen wat wel erg jammer is natuurlijk maar ik ben ervan overtuigd dat we hier wel uit gaan komen!

12. babywonder

babywonder Actief lid

6 dec 2014
    418
    0
    16
    NULL
    NULL
    gefeliciteerd met je drieling meid!!! Prachtiggg

En jullie gaan er echt wel uitkomen samen. Wat je ook beslist, kies voor alle 3 de kindjes. Het zijn nu al echte wezentjes en je weet verder niet hoe alles gaat verlopen. ze hebben een hartje en binnenkort is het geslachtje al te zien. mochten jullie straks nog voor reductie kiezen, heb je geen zekerheid dat het met de andere twee kindjes wel goed blijft gaan.

Dus geniet van dit geschenk!! het prachtigste wat er is!! ;)

13. Loetje88

Loetje88 Fanatiek lid

26 jan 2015
    2.765
    1.028
    113
    Vrouw
    Jeetje wat een verhaal zeg, ik weet ook niet wat ik zou doen en hoe ik me zou voelen. Drie....jeetje...het is nogal een getal. Een tweeling is al heel wat, maar drie...poeh

Even buiten dat...natuurlijk van harte gefeliciteerd, misschien heeft het zo moeten zijn?! NIet gelijk uit gaan van het ergste maar de risicos wel in overweging nemen. Ik zou ook geen reductie kunnen hoor dus snap het helemaal! Mannen zijn daar misschien iets nuchterder in.

Heel veel sterkte en probeer toch te genieten van je zwangerschap!

14. Hannah1989

Hannah1989 Fanatiek lid

11 jan 2014
    1.269
    16
    38
    Het is ook allemaal wat zeg!
    Hoop dat jullie er samen een beetje uit gaan komen!
    Het lijkt me echt allemaal heel moeilijk..

Heel veel succes!

15. Maria1984

Maria1984 Lid

25 dec 2014
    90
    0
    0
    NULL
    NULL
    Allereerst gefeliciteerd! Heftig zeg... gaan voor een derde kindje en vervolgens zwanger zijn van nummer drie, vier en vijf!!!
    Waar een wil is, is een weg... dus jullie gaan er samen wel uitkomen! Het zal niet altijd makkelijk zijn, maar geef eerlijk toe... het kan soms ook niet makkelijk zijn met één kindje...

Dit vind ik dus echt een smakeloze opmerking.. alsof die arts gelijk jullie relatie de prullenbak in gooit. Kom op zeg, ik geloof echt niet dat een drieling een goede relatie kan ruïneren. Dan heeft de relatie al niet goed gezeten....

16. Knuffel

Knuffel Fanatiek lid

1 dec 2009
    4.585
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Allereerst gefeliciteerd!
    Maar wat zullen jullie geschrokken zijn zeg:$.

Denk goed over de keuze na en doe uiteindelijk waar jullie je het beste bij voelen. Dan hoef je achteraf nooit te twijfelen!
    Neem vooral zelf de beslissing (met je man uiteraard) en laat je door niemand een keuze "opdringen".
    Ik heb geen idee wat ik zou doen in die situatie maar kan me beide keuzes heel goed voorstellen!

Sterkte met het nemen van de beslissing, ik weet zeker dat jullie de juiste nemen (omdat een verkeerde keuze in deze nu eenmaal niet bestaat;)).

Dikke knuffel van Knuffel

17. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    FIjn dat alles goed was! En absoluut niet waar dat 50% binnen een half jaar uit elkaar is! Kijk maar op de drie/vierlingengroep op FB... in de bijna 4 jaar dat die bestaat, zijn er welgeteld 2 stellen met een kleine drieling uit elkaar gegaan. Van de 150 ofzo. Blijf met elkaar praten en bespreek ook regelmatig met elkaar of het nog oke zit - ook (juist) als je een tijdje weinig aan elkaar toekomt door de drukte.
    En vraag af en toe om hulp om zo samen er even een avondje of nachtje tussenuit te gaan.... (al blijkt dat in praktijk erg moeilijk; veel van de drielingouders gaan pas als de kleintjes rond 1jr zijn voor het eerst een nachtje weg ;))

Is het een idee je man eens mee te laten lezen op de groep op fb of daar zelfs evt gewoon vragen te stellen hoe iedereen het oplost? Waar ziet hij tegenop, de financien, ruimte of gewoon de 'drukte'?

18. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.610
    2.403
    113
    Jemig wat ontzettend spannend allemaal zeg! Moeilijk waar jullie de komende tijd over gaan nadenken en beslissen. veel succes!
    Overigens heb ik zelf ook clomid gehad bij beide zwangerschappen en vind ik dat de gynaecoloog wel wat onzorgvuldig is geweest bij jullie. Maar hoe dan ook proficiat met jullie zwangerschap! Hou ons op de hoogte!

19. migske

migske Niet meer actief

Wauw allereerst van harte gefeliciteerd! 3 zieltjes die hun weg hebben gevonden naar jullie,

Maar ook idd heel moeilijk, maar idd probeer veel 2de hands te scoren en houd gratis pagina's op fb in de gaten daar komt ook heel veel op voor meerlingen :)

Ik heb er geen ervaring mee maar wil je onwijs veel kracht wijsheid en voor een mooie tijd toewensen.

20. anss

anss Lid

3 mei 2011
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    Van harte gefeliciteerd Laura met de komst van de drieling.
    Kies voor de drieling ook als het weleens zwaar zal vallen.
    Geen reductie laten doen, daar krijg je onherroepelijk spijt van.
    Geniet van je zwangerschap ook voor je man en andere kinderen.

Deel Deze Pagina