Hallo meiden, Vanavond toen ik in de woonkamer liep gleed ik ineens uit en viel daarbij op mijn linkerbil. Er lag een plas water van een omgevallen glas bleek later... Ik heb eigenlijk geen pijn ergens, maar merk dat ik er nu toch wat over in ga zitten. Ik ben overmorgen 18 weekjes zwanger en ivm placenta aan de buikwand voel ik onze mini ook nog niet.. Persoonlijk denk ik dat het wel meevalt, ik verlies geen bloed o.i.d., maar weet niet hoe dat zit met zwanger zijn en vallen...
Als je op je bil bent gevallen, dan lijkt me dat dat geen kwaad kan voor de baby... als je daarbij ook geen pijn of bloedverlies (of ineens veel harde buiken oid) hebt, dan zou ik me geen zorgen maken. Edit: het is gezien je termijn en ligging van de placenta ook net gek dat je je baby nog niet voelt, dat kan nog even duren.
Ik ben bij mijn vorige zwangerschap buiten uitgegleden rond 38 weken zwangerschap.. ook op mijn billen terecht gekomen.. er was toen bij mij niks aan de hand
Ik ben deze zwangerschap 2 keer kort achter elkaar (op één en dezelfde dag) gevallen. Eerst omdat ik op een slapende voet ging staan waarbij deze dubbel sloeg. Ik viel toen op mijn zij. De tweede keer gleed één van mijn elleboogkrukken weg en viel ik achterover op mijn billen/rug. Omdat ik niet op mijn buik gevallen was en ik verder niks anders dan anders opmerkte, heb ik er niks van gemaakt. Een paar dagen later moest ik naar de verloskundige en zij vroeg me toen of ik buikpijn of bloedverlies had gehad na de val. Omdat dat niet het geval was, zei ze dat er dan ook niks aan de hand is.
Ik ben bij mijn vorige zwangerschap met 24 weken op mijn bil gevallen en mocht toen wel even langskomen voor een extra controle. Alles was prima gelukkig. Kan meestal niet zo veel kwaad, maar als je het niet vertrouwt kun je natuurlijk gewoon even bellen met de vk.