Zwanger van een regenboogbaby

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Robijn89, 30 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rl84

    Rl84 Actief lid

    2 apr 2015
    153
    63
    28

    Ja dat herken ik! Ik werd der altijd beetje boos van. Had ook t idee dat deze mensen echt niet weten hoe jij je voelt.En t lastig vinden en dan ma zeggen vergeet niet te genieten, het komt allemaal goed vind ik ook zo irritant te horen
     
  2. suuz09

    suuz09 Bekend lid

    14 jan 2009
    712
    272
    63
    Ja zeker, alsof het andere er niet mag zijn. Terwijl ik zelf ervaar dat als ik op momenten van verdriet/onzekerheid etc. daar de tijd voor neem en er doorheen ga, het sneller weggaat dan als ik mij er tegen verzet. En dat dan de momenten van genieten ook weer komen.

    Mijn nu nog jongste heeft een lichamelijke beperking die pas met de loop der jaren duidelijk is geworden en waar er nu nog onderzoeken voor lopen. Mensen zeggen vaak tegen mij (best zware zwangerschap), ach als het maar gezond geboren wordt. Zo vervelend, ook al wordt het niet gezond geboren, dan is het nog harstikke welkom. Als het het zelfde heeft als mijn jongste, dan weten we dat pas met een paar jaar, dus "gezond" geboren zegt mij niks.

    Mijn oudste zoon is na 8 maanden aan wiegendood overleden. Ik merk dat voor mij het echt zware stuk, de 8 maanden na de geboorte zijn. Ik weet dat ik zo opgelucht was toen mijn jongste 8 maanden en 5 dagen was, dat hij ouder was dan zijn broer en er gewoon nog was. Het vertrouwen kwam steeds meer terug. Ik zie er best een beetje tegenop deze keer, maar heb nu wel goede begeleiding.
     
  3. Robijn89

    Robijn89 VIP lid

    1 feb 2015
    7.723
    4.689
    113
    Vrouw
    Nou he! Wie zegt dat het allemaal goed komt? Niemand kan dat zeggen. Dat maakt het ook zo lastig allemaal.
    Al zei de gyn gisteren (vervangende, mijn eigen stond op de ok):"Nou maar hopen dat het een keertje goed gaat he." Vond ik ook geen leuke opmerking.
     
  4. Robijn89

    Robijn89 VIP lid

    1 feb 2015
    7.723
    4.689
    113
    Vrouw
    Mijn oudste dochter is niet gezond geboren maar met een hartafwijking. Ze kreeg 3 dagen na haar geboorte al een pacemaker. We hebben 20% kans op herhaling, maar ik zal iig nooit tegen mijn dochter hoeven te zeggen:"We zijn niet voor een volgend kindje gegaan, want dan had hij/zij misschien wel hetzelfde als jou gehad." Ik zou mijn dochter voor geen goud meer willen missen, dus gezond of niet.. het kindje is sowieso hartstikke welkom! Al hoop ik natuurlijk voor mijn zoon dat de operatie ellende hem bespaard blijft.

    Wat jij zegt herken ik wel alleen dan in zwangerschapstermen. Ik ben nu de 16 weken voorbij dus langzaamaan ga ik er een beetje in geloven.. maar je kindje nog met 8 maanden verliezen lijkt me vreselijk en niet te beschrijven moeilijk. Wel heel fijn dat je goede hulp hebt.
     
  5. Rl84

    Rl84 Actief lid

    2 apr 2015
    153
    63
    28

    Sow heej heel heftig je zoontje verliezen na 8 maanden.En dan ook nog door zoiets onvoorspelbaars als wiegefood.Kan me heel goed voorstellen.Dat bij jou pas t stukje berusting komt na 8 maanden


    Precies zo denk ik er dus ook over.En de een krijgt meer op z.n bordje in het
    Leven dan de ander.Dus zeggen dat t goed komt,terwijl niemand weet van tevoren hoe t loopt, vind ik heel frustrerend.

    Van de gynaecoloog indd ook niet zo n handige& tactvolle opmerking van:(
     
  6. xDaantje

    xDaantje Bekend lid

    12 sep 2017
    692
    677
    93
    Vrouw
    Wat een heftige verhalen zeg!

    Vol blijdschap én onzekerheid mag ik me officieel bij jullie voegen. Had niet verwacht dat het weer de eerste ronde raak zou zijn, maar toch echt een positieve test in handen gehad vanochtend! Begin september mogen wij *hopelijk* ons regenboogkindje in onze armen houden :D.
     
    conejita, Kolibrie2 en Rl84 vinden dit leuk.
  7. Robijn89

    Robijn89 VIP lid

    1 feb 2015
    7.723
    4.689
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd!!
     
    xDaantje vindt dit leuk.
  8. Rl84

    Rl84 Actief lid

    2 apr 2015
    153
    63
    28

    Gefeliciteerd meid ik hoop dat je een fijne zwangerschap mag hebben.
     
    xDaantje vindt dit leuk.
  9. Robijn89

    Robijn89 VIP lid

    1 feb 2015
    7.723
    4.689
    113
    Vrouw
    Happy new year allemaal!

    Hoe is het met iedereen? Hier vrijdag weer even in paniek omdat ik de baby niet meer voelde. Nu weet ik dat dat met dit termijn ook echt nog niet dagelijks hoeft, maar mijn gevoel won het van mijn verstand. Gelukkig mocht ik langs komen bij de vk en bleek alles goed. Hij zat verstopt achter mijn schaambot. Inmiddels voel ik hem ook weer volop ♡.
     
  10. suuz09

    suuz09 Bekend lid

    14 jan 2009
    712
    272
    63
    Fijn dat je langs kon komen en gerustgesteld bent!
    Hier niet een fijn begin van het jaar. Vanacht werd mijn zoon wakker met spugen en diarree. Ik heb een spuugfobie dus dat is geen fijne combinatie. Hij ligt er nu in en hoop dat hij morgen gezond weer opstaat en niemand heeft aangestoken.
    Morgen de laatste groei-echo en inleiden bespreken.
     
  11. Lisalisalisa

    Lisalisalisa Bekend lid

    21 feb 2016
    703
    426
    63
    Vrouw
    Opvoeder
    Aalst, België
    hier in dec 17 ons tweede zoontje verloren met 26wk. Nu 5weken zwanger van nummer 3..
    idd erg spannend
     
  12. Robijn89

    Robijn89 VIP lid

    1 feb 2015
    7.723
    4.689
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd met je zwangerschap @Lisalisalisa!

    Hier deze week de 20 weken echo gehad. Alles zag er goed uit.
     
  13. suuz09

    suuz09 Bekend lid

    14 jan 2009
    712
    272
    63
    Das altijd weer een geruststelling toch.
    Ik word komende week ingeleid omdat de baby wat klein is. Spannend!
     
  14. Robijn89

    Robijn89 VIP lid

    1 feb 2015
    7.723
    4.689
    113
    Vrouw
    Zeker een geruststelling, maar het blijft spannend. Mijn dochter heeft een hartafwijking en we hebben 20 procent kans op herhaling. Deze hartafwijking kan zich nog openbaren tot week 32, dus tot dan elke 4 weken een hartecho.

    O wat spannend, het komt nu echt dichtbij!
     
  15. suuz09

    suuz09 Bekend lid

    14 jan 2009
    712
    272
    63
    Jazeker en daarna beginnen voor mij de spannendste maanden. Vind het eigenlijk wel een fijn idee dat het nu nog veilig in mijn buik zit..
     
  16. Robijn89

    Robijn89 VIP lid

    1 feb 2015
    7.723
    4.689
    113
    Vrouw
    Ja dat kan ik me voorstellen.. Waar het voor mij pas goed voelt wanneer hij geboren is, begint bij jou dan juist de grootste angst..
     
  17. suuz09

    suuz09 Bekend lid

    14 jan 2009
    712
    272
    63
    Even een kort berichtje.
    Na een inleiding en een vlotte, zware bevalling ben ik op 14 januari bevallen van een lief meisje. Ondanks alle echo's bleek ze een stuk kleiner dan verwacht, zelfs onder de p 2/3. Ze is dysmatuur. Ze weegt 2305 gram en is 49 cm. Gelukkig 5 gram boven de 2300 en mag ze op de kamer bij ons blijven. We vallen wel onder allerlei protocollen dus moeten nog even blijven.
     
  18. Angelmom1

    Angelmom1 Fanatiek lid

    18 dec 2018
    4.081
    3.718
    113
    Vrouw
    Hallo dames

    Ik ben inmiddels weer zwanger wij hebben in maart 2018 de zwangerschgap moeten beëindigen omdat onze zoon een zeer zeldzame afwijking had die niet te genezen is en waarvan de levensverwachting 2 a 3 maanden is en als hij de bevalling zou overleven zou hij 80 % van zijn korte leventje in het ziekenhuis zou verblijven dus hebben we de keus gemaakt hem dit leiden te besparen
    Ben nu pas 4 week zwanger ben blij maar ook wel bang al is de kans 2% toch hou je het in je achter hoofd.
    Ga morgen eerst vk bellen en daarna het zh wij mogen namelijk een vlokkentest of vruchtwaterpunctie doen om te kijken of dit kindje het ook heeft.
     
  19. Angelmom1

    Angelmom1 Fanatiek lid

    18 dec 2018
    4.081
    3.718
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd geniet er van
     
  20. Robijn89

    Robijn89 VIP lid

    1 feb 2015
    7.723
    4.689
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd @suuz09! Doet ze het wel goed ondanks dat ze dysmatuur is? En hoe gaat het met jou?

    Gefeliciteerd met je zwangerschap @Angelmom1 . Wat een heftige tijd heb je achter de rug :(
     
    Angelmom1 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina