Zwanger van een regenboogbaby

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Robijn89, 30 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. conejita

    conejita Fanatiek lid

    14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Hoi allemaal, ik wil ook graag meeschrijven als dat mag. Ik ben zwanger van onze derde, een meisje. Onze eerste was ook een meisje Noa*, en ze overleed plotseling met 38.5weken in mijn buik. Ze bleek dysmatuur, 2140 gram, maar dat hadden ze niet opgemerkt ("klein, maar niets om je zorgen over te maken"). Er is nooit een reden gevonden.
    Omdat ik ook meerdere miskramen heb gehad, kreeg ik (na veel gedoe) ook bloedverdunners en utro. Toen ging 't goed en kreeg ik onze zoon :). Nu weer met medicatie zwanger en alles gaat goed.

    @suuz09 gefeliciteerd met je dochter! Wat goed dat ze hebben ingeleid. Gek he, voor jou was het idd "veilig in de buik", dat gevoel, en ik denk juist, oh wat goed dat ze eruit is. Vooral ook omdat ze klein is. Het is net wat je hebt meegemaakt he.
    Fijn dat 't goed gaat.

    Iedereen hier nog gefeliciteerd met jullie zwangerschappen!
    Erg spannend ook.
    Het is niet meer onbezorgd he. Ik merk dat ik nu minder kan hebben, sneller huil, ik denk omdat 't einde dichterbij komt... En omdat 't ook een meisje is. Gelukkig beweegt ze heel veel, dat deed Noa * niet. Aftellen nu...
     
  2. xDaantje

    xDaantje Bekend lid

    12 sep 2017
    692
    677
    93
    Vrouw
    @suuz09 Van harte gefeliciteerd met je dochter! Hopelijk gaat het helemaal goed met jullie. Veel geluk!

    @conejita Gefeliciteerd met je zwangerschap, je bent al een heel eind! Inderdaad, voor ons zullen zwangerschappen nooit meer onbezorgd zijn... Hopelijk mag alles goed gaan met jullie meisje, en kun je over een aantal weken écht gaan genieten!

    Hier inmiddels 2 echo's gehad, ons garnaaltje doet het goed :D
     
    conejita vindt dit leuk.
  3. conejita

    conejita Fanatiek lid

    14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    @xDaantje wat fijn dat je weer zwanger bent en alles goed gaat! Las ff je verhaal terug en das ook niet niks, twee kindjes verliezen :(.
    Fijn dat je zo vlot zwanger wordt.
    Heb jij meer kans op een tweeling of was dit toeval?
     
  4. Robijn89

    Robijn89 VIP lid

    1 feb 2015
    7.757
    4.719
    113
    Vrouw
    Hoi @conejita . Gezellig dat je ook komt mee kletsen hier!

    @xDaantje Fijn dat jullie garnaaltje het goed doet ♡
     
    conejita vindt dit leuk.
  5. suuz09

    suuz09 Bekend lid

    14 jan 2009
    712
    272
    63
    Welkom hier helaas. Uiteindelijk ben ik blij dat ik eerder ben ingeleid. Nu buiten de buik groeit ze zo goed, dat ze in de buik echt te kort heeft gehad. Voel ik mij dan soms wel schuldig om.

    Het onbezorgde is er helaas af. Praat je spanning eruit en huil als je huilen moet. Weer een meisje, wat leuk! Gelukkig laat ze regelmatig aan je weten dat het goed gaat! Gaan ze haar eerder halen vanwege je verleden of extra groeiechos?
     
  6. Angelmom1

    Angelmom1 Fanatiek lid

    18 dec 2018
    4.081
    3.718
    113
    Vrouw
    Bij mij is nog pril maar begin ook al aardig spannend te vinden 11 feb eerste echo en dan bespreken wat vervolg gaat zijn ivm afwijking zoontje vlokkentest vruchtwaterpunctie of wachten op 20 weken echo maar dat laatste ga ik zowiezo niet doen zolang in spanning wordt ik gek van
     
  7. conejita

    conejita Fanatiek lid

    14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Dat schuldgevoel... Wat naar dat je dat hebt. Ik snap je gevoel maar je hebt alles gedaan wat je kon, toch!! Wij moeders willen onze kinderen beschermen maar we doen ook maar wat we kunnen .. Was je placenta wel in orde? Ook klein?
    Ja, ik krijg veel meer controles dan normaal en 't inleiden is gewoon omdat ik dat wil en niet door durf te lopen tot 't einde. Gelukkig zijn de gyns begripvol. Andere gyn deed moeilijk en daar ga ik nu niet meer naartoe.

    @Angelmom1 het is ook enorm spannend voor jou... Dus het wordt kiezen tussen vlokkentest en vwp?
     
  8. suuz09

    suuz09 Bekend lid

    14 jan 2009
    712
    272
    63
    Ja mijn placenta was op het oog klein, maar gaaf. Hij is opgestuurd naar de patholoog en bij de nacontrole hoor ik de uitslag.
     
    conejita vindt dit leuk.
  9. Rl84

    Rl84 Actief lid

    2 apr 2015
    153
    63
    28
    Poeh hier begint de spanning nu toch wel toe te nemen.Ben inmiddels bijna 37weken.Het is net alsof ik denk ik ben nu al zover gekonge, niet dat dit me nu ook afgenomen word... Heb met gynaecoloog besproken dat ik niet voorbij de 40 WK wil ( op de een of andere manier bezorgt me dat ook een ngst) En ze begrijpt t volkomen.Dus mag week 39 terug komen is het dan nog rustig, word het een inleiding
     
    conejita vindt dit leuk.
  10. conejita

    conejita Fanatiek lid

    14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Net als bij mij, klein maar in orde. Volgens mij is die v mij niet opgestuurd... Waarom doen ze dat eigenlijk? Sorry dat ik steeds over mezelf begin maar mijn overleden dochtertje was ook (veel) kleiner dan ze dachten en helaas niet eerder gehaald en (in mijn ogen) "dus" overleden. Buiten de buik had ze 't wrsch gewoon gered. Vandaar dat jouw verhaal (dat gelukkig wel goed ging!) bij mij iets oproept.
    Hoe gaat 't met je meisje?

    @Rl84 oh ik kan me zo goed voorstellen dat de spanning oploopt! Hier eigenlijk nu al 't zelfde. Gisteren weer een huilbui.
    Fijn dat je ook eerder ingeleid mag worden.
     
  11. Angelmom1

    Angelmom1 Fanatiek lid

    18 dec 2018
    4.081
    3.718
    113
    Vrouw
    Ja spannend zo'n zwangerschap heb ook al last van ben blij als we uitslag hebben van onderzoek chromosoon afwijkingen maar ja heb nog heel wat weken te gaan 13e of 18e week hangt er vanaf welk onderzoek ik ga doen en maandag pas 6 week eerste echo 11 feb
     
    conejita vindt dit leuk.
  12. suuz09

    suuz09 Bekend lid

    14 jan 2009
    712
    272
    63
    Logisch toch, dat het bij jou wat oproept! Vind het zo erg dat ze het niet tijdig hebben gezien en je dochtertje overleden is!
    Ze sturen de placenta op, om te kijken of er daarin een verklaring voor de groei is. Omdat ze onder de p1 was en geschat werd rond de p10. Kans is groot dat er niks gevonden wordt en ze niet weten waarom ze klein is/was. Ik ben heel blij dat ze gehaald is en ze het zo goed doet.
     
    conejita vindt dit leuk.
  13. Robijn89

    Robijn89 VIP lid

    1 feb 2015
    7.757
    4.719
    113
    Vrouw
    Fijn dat kleine E het zo goed doet @suuz09. Snap dat het bij jou ook het e.a oproept @conejita .

    Hier gaat het goed, kan bijna niet geloven dat we al zover gekomen zijn. Dit weekend gaan we de babykamer verven, geboortekaartjes zijn al uitgezocht en op 11 februari hebben we de intake van kraamzorg.

    Dinsdag weer een hartecho van de baby (mijn dochter heeft een hartafwijking en we hebben 20 procent kans op herhaling), dat vind ik wel erg spannend weer.
     
  14. Angelmom1

    Angelmom1 Fanatiek lid

    18 dec 2018
    4.081
    3.718
    113
    Vrouw
    Succes met klussen en met de echo
     
  15. Line85

    Line85 Bekend lid

    27 feb 2017
    856
    871
    93
    Vrouw
    Regio Utrecht
    Ik zit net je verhaal te lezen. Ik heb zelf bij 18,5 week een vroeggeboorte gehad en inmiddels ook 2 miskramen. Nu weer zwanger en ik vind het allemaal super. Bij mij is er niks uitgekomen qua onderzoeken. De vroeggeboorte was gewoon pech. Placenta moest operatief verwijderd worden en die zat zo goed vast dat ze die in stukken eruit moesten halen.

    Ja ik heb een trage schildklier maar daarvan zeggen ze dat dit niet de oorzaak kan zijn omdat deze goed is ingesteld. Heb ooit wel een stollingsonderzoek gedaan maar dit was 2 maanden na mn zwangerschap en daar kwam niks uit. Heb nu het idee dat die misschien niet betrouwbaar was want er moet minimaal 3 maanden tussenzitten.

    Ik ben nu pril weer zwanger eh hoop nu dat deze blijft plakken maar ik was erg geïntrigeerd door je verhaal. Ik heb ook steeds het idee dat mijn lichaam het kind aanvalt...

    Gaat het nu met alle medicatie goed?
     
  16. Angelmom1

    Angelmom1 Fanatiek lid

    18 dec 2018
    4.081
    3.718
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd spannende tijd komt er nu aan wanneer mag je voor een echo
     
  17. Robijn89

    Robijn89 VIP lid

    1 feb 2015
    7.757
    4.719
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd met je zwangerschap!

    Hier kwam bij de vroeggeboorte de placenta ook niet mee en deze is ook operatief verwijderd. Hoor je vaak op vroegere termijnen, je lijf is er dan nog niet klaar voor.

    Als er uit het stollingsonderzoek zo snel al niks uit kwam, is het denk ik allemaal goed. Ik ben geen dokter natuurlijk, maar mij is verteld dat het de eerste 3 maanden na de bevalling altijd verhoogd is.

    Ik hoop ook heel erg voor je dat deze blijft plakken. Je kunt voor de zekerheid prednison slikken maar er is helaas geen arts in Nld die dat voor wil schrijven.

    Met alle medicatie gaat het goed ja :). Prednison alleen de eerste 12 weken hoeven slikken. Vond het afbouwen heel eng maar de kleine man doet het nog steeds heel goed en schopt er stevig op los. De eerste maanden was ik vooral bang, nu moet ik soms ook gewoon uit dankbaarheid een potje huilen. We zijn er nog niet, maar wat zijn we al ver gekomen!
     
    conejita vindt dit leuk.
  18. Robijn89

    Robijn89 VIP lid

    1 feb 2015
    7.757
    4.719
    113
    Vrouw
    We hebben afgelopen dinsdag een hartecho gehad van de baby, het zag er perfect uit allemaal. Een hartblok (wat mijn dochter heeft) ontwikkeld zich meestal tussen de 16 en we weken, dus ze verwachten eigenlijk niet dat het nog gaat gebeuren. Goed nieuws!
    Zouden we dan echt een gezond kindje op de wereld mogen zetten? Ik denk dat ik alleen nog maar kan huilen als hij geboren is.
     
    conejita, Angelmom1, Meiske2015 en 2 anderen vinden dit leuk.
  19. Angelmom1

    Angelmom1 Fanatiek lid

    18 dec 2018
    4.081
    3.718
    113
    Vrouw
    Wij hebben gister eerste echo gehad 1 zorg minder het hartje klopt mooi de meeting komt 3 dagen verder uit maar laten eerst staan op 23 met 11 weken weer echo dan kunnen ze beter meten
    Vond het erg spannend klopt het hartje wel ook omdat ne schoonzusje bij eerste echo te horen kreeg dat het niet klopte 1 zorg minder dus nu
    maar we zijn er nog niet volgende week afspraak in zh voor prenetaal onderzoek gesprek hoe wel verder gaan welke onderzoeken we laten doen enz.

    [​IMG]
     
  20. Kolibrie2

    Kolibrie2 Fanatiek lid

    9 nov 2018
    1.332
    1.135
    113
    Vrouw
    Ik vind het heel spannend, maar ik heb in de eerste ronde een vaag streepje. :oops:Gelukkig ziet mijn vriend het ook. Vanmorgen medicatie opgehaald en vanavond beginnen met spuiten. Ik vind het zo spannend.:eek:
     

    Bijgevoegde bestanden:

    conejita en Angelmom1 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina