Zwanger van een regenboogbaby

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Robijn89, 30 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kolibrie2

    Kolibrie2 Fanatiek lid

    9 nov 2018
    1.332
    1.135
    113
    Vrouw
    Ik heb 13 maart mijn eerste echo.

    Ik zou het zeker bespreken met de gynaecoloog. Samen de voors en tegens bespreken helpt soms echt wel. En ook met je man het er over hebben wat voor jullie samen de beste beslissing is. En als je echt geeh angstig bent een keer met een psycholoog praten erover?
     
  2. Daphne91

    Daphne91 Fanatiek lid

    5 dec 2013
    2.073
    465
    83
    Vrouw
    Drenthe
    Hallo dames,

    Hier ook een engeltjesmama die zwanger is van een tweede regenboog baby. Na een aantal pagina’s gelezen te hebben begrijp ik dat jullie er net zo instaan als ik. Naarmate de dagen/weken vorderen begin ik het steeds spannender te vinden. 100 wat als vragen. Blijft het goed gaan? Ik durf het nog niet te geloven maar anderzijds merk ik dat ik de gedachte dat het nu misgaat steeds erger begin te vinden. Konden we soms maar even vooruit spoelen :) succes in ieder geval allemaal!

    @Kolibrie2 gelukkig is het bijna woensdag! Veel succes gewenst alvast :)
     
    Angelmom1 vindt dit leuk.
  3. Robijn89

    Robijn89 VIP lid

    1 feb 2015
    7.767
    4.733
    113
    Vrouw
    Welkom @Daphne91 en gefeliciteerd.
    Ja het is ontzettend spannend he. Ik ben het termijn dat het mis ging al lang voorbij, maar toch blijven de angsten en de 'wat als...' gedachten.
     
  4. Daphne91

    Daphne91 Fanatiek lid

    5 dec 2013
    2.073
    465
    83
    Vrouw
    Drenthe
    Dank je wel! Jij uiteraard ook gefeliciteerd. Ja, dat snap ik wel. Dat bleef ik vorige zwangerschap ook houden en ondanks dat ik een blakende peuter rond heb lopen blijf ik het spannend vinden. Je bent al aardig op weg ondertussen :) verloopt je zwangerschap goed?
     
  5. Robijn89

    Robijn89 VIP lid

    1 feb 2015
    7.767
    4.733
    113
    Vrouw
    Ja gaat super goed. Bij mijn dochter lag ik op dit termijn al plat met een trombosebeen en waren er veel zorgen rondom haar hartafwijking. Daarnaast was ik ook kotsmisselijk.
    Deze keer 'nergens' last van. Ja wat normale kwaaltjes als moe en rugpijn, maar daar hoor je me echt niet over klagen verder.
     
  6. Daphne91

    Daphne91 Fanatiek lid

    5 dec 2013
    2.073
    465
    83
    Vrouw
    Drenthe
    Oei, dat klinkt inderdaad alsof deze zwangerschap je veel beter af gaat. Goed om te horen. Je spuit nu preventief anti-stolling denk ik? Ik heb ooit longemboliën gehad en spuit iedere zwangerschap anti-stolling.
     
  7. Kolibrie2

    Kolibrie2 Fanatiek lid

    9 nov 2018
    1.332
    1.135
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik leef erg naar woensdag toe.

    Op een of andere manier heeft een baas van mij afgelopen week ( tot twee keer toe) bedacht dat het een goed idee is om in het bijzijn van collega's die ik niet tot nauwelijks ken te vragen naar mijn ervaring met het krijgen van een eerste kind en het bevallen. Hij weet dat mijn dochter is overleden en de eerste keer kon ik me er nog onderuit praten door in algemeenheden te praten, maar de tweede keer moest ik wel in het bijzijn van iedereen zeggen dat mijn dochter overleden is en dat ik de bevalling inderdaad als door een soort tunnelvisie heb beleefd. Geen flauw idee wat hij daar mee wilde bereiken. Het voelde prettig om erkend te worden als moeder, maar zeer onprettig om dit op een tijd en plaats te moeten delen die ik zelf niet gekozen heb. Dus zit nu te dubben of ik hem hierop moet aanspreken. Het ging daarvoor best goed met me psychisch.

    @Robijn89 Fijn dat je zo weinig kwaaltjes hebt. Ik vroeg me af... Helpt het voor jou dat je op een termijn bent waarop de baby eventueel geboren zou kunnen worden? Ik heb twee vriendinnen die met 29 en 30 weken bevallen zijn van gezonde baby's en ik vroeg me af of die gedachte helpt op die termijn...
     
  8. Daphne91

    Daphne91 Fanatiek lid

    5 dec 2013
    2.073
    465
    83
    Vrouw
    Drenthe
    Wat naar zeg, dat dit zo geforceerd werd. Inderdaad, ik zou het ook zeggen want je dochter hoort er nu eenmaal bij, maar dat deel je toch liever op een ander moment lijkt me..

    Ik ben dan nog niet op zo’n termijn maar weet dat ik vorige zwangerschap kon genieten vanaf 30w ongeveer want inderdaad, dan hadden ze hem kunnen halen mits hij zwaar genoeg was. 26w zegt mij (persoonlijk) niks meer. In theorie kunnen ze ‘m halen, in de praktijk doen ze dat in elk geval 5 jaar terug sowieso niet onder de 600 gram. Ik kan niet wachten om weer zover te zijn. Als de groei dan stagneert kunnen ze tenminste iets. Wel een heftige tijd voor je vriendinnen zeg :eek:
     
  9. Robijn89

    Robijn89 VIP lid

    1 feb 2015
    7.767
    4.733
    113
    Vrouw
    Ja, ik spuit nu fraxiparine inderdaad :)

    Ik zou er zeker even op terug komen, hij denkt er vast niet bij na verder. Maar dat maakt het niet minder vervelend. Ik heb ook wel eens de vraag gehad op een vol schoolplein of ik me nu meer zorgen maakte of iets in die trant.. voelt erg opgelaten.

    Dat is natuurlijk sowieso een fijne gedachte, maar ik kan niet zeggen dat het me helpt. Mijn dochtertje is overleden in mijn buik, dus als ze 10 weken later was overleden, hadden ze ook niks meer voor haar kunnen doen. We hebben geen onraad geroken, ze leefde 'ineens' niet meer. De angst dat deze baby in mijn buik overlijd is er dan ook nog steeds. Dat ik hem zo goed voel, helpt wel. Bevestiging: gelukkig, je bent er nog! En van die bewegingen kan ik ook echt wel genieten.
     
    conejita vindt dit leuk.
  10. Robijn89

    Robijn89 VIP lid

    1 feb 2015
    7.767
    4.733
    113
    Vrouw
  11. Kolibrie2

    Kolibrie2 Fanatiek lid

    9 nov 2018
    1.332
    1.135
    113
    Vrouw
    Dank je. We rijden er nu naartoe.o_O
     
  12. Kolibrie2

    Kolibrie2 Fanatiek lid

    9 nov 2018
    1.332
    1.135
    113
    Vrouw
    Er was een hartje. Nog wel vijf dagen kleiner dan ik had berekend. Dus blijft spannend.
     
    conejita vindt dit leuk.
  13. Robijn89

    Robijn89 VIP lid

    1 feb 2015
    7.767
    4.733
    113
    Vrouw
    Fijn dat er een hartje was.
    Weet je precies wanneer je eisprong was? Anders misschien gewoon een late?
    Ik duim voor je!
     
  14. Robijn89

    Robijn89 VIP lid

    1 feb 2015
    7.767
    4.733
    113
    Vrouw
    Hier is de knoop doorgehakt wb de bevalling. Als hij zich voor de 39 weken niet aandient, wordt hij gehaald met een ks.
     
    conejita vindt dit leuk.
  15. Inu

    Inu Actief lid

    20 feb 2019
    180
    197
    43
    Vrouw
    Goh Robijn, wat moet dat fijn zijn! Heel veel succes met de laatste 2 maanden.

    Ik ben 9 weken zwanger van onze regenboogbaby. Bij mij is er vanuit het zkh al gezegd dat ze me waarschijnlijk bij 35 weken in gaan leiden.
     
    Angelmom1 en conejita vinden dit leuk.
  16. Robijn89

    Robijn89 VIP lid

    1 feb 2015
    7.767
    4.733
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd met je zwangerschap!

    Ja, het is zeker een fijn gevoel. Een opluchting. Super fijn dat ze me zo serieus nemen. Fijn dat het ziekenhuis dat ook bij jou doen.
    Mag ik vragen wat de reden is dat ze je dan al in willen leiden?
     
  17. Kolibrie2

    Kolibrie2 Fanatiek lid

    9 nov 2018
    1.332
    1.135
    113
    Vrouw
    Fijn dat je kan gaan aftellen. Kan me voorstellen dat het een opluchting is.
     
    Robijn89 vindt dit leuk.
  18. Inu

    Inu Actief lid

    20 feb 2019
    180
    197
    43
    Vrouw
    Mijn eerste is met 36 weken geboren na 6 weken op en af weeën en een voorgevoel van omstrengeling. Hij bleek 5x strak omstrengeld te zitten en ademde niet bij de geboorte. Gelukkig hebben ze hem aan de gang kunnen krijgen. Hij was bijna 2400 gram.

    Bij de tweede heb ik vanaf week 32 in het zkh gelegen met weeën die steeds niet doorzetten. Net voor de 35 weken heb ik aangevoeld dat het niet goed ging en dat er iets met de navelstreng ging gebeuren. Helaas hebben ze daar niet op gehandeld en is mijn dochter met 35 weken overleden. Ze was zwaarder en groter (2700 gram) dan mijn zoontje op 36 weken en had waarschijnlijk niet eens in de couveuse hoeven liggen. Bij de geboorte bleek mijn voorgevoel weer goed te zitten.... de navelstreng was gestold vanaf haar buikje. Dikke vette pech... maar ze willen dus niet het risico lopen. Mijn zwangerschappen zijn blijkbaar geen 40 weken...

    Ik moet nu ook vanaf 12 weken ascal gaan slikken. Dat is meer onder het mom baat het niet dan schaadt het niet, want ze kunnen niet zeggen waardoor de navelstreng gestold is.
     
  19. Robijn89

    Robijn89 VIP lid

    1 feb 2015
    7.767
    4.733
    113
    Vrouw
    O wat heftig zeg. Moedergevoel zit eigenlijk altijd goed he..
    Fijn dat ze nu geen risico willen nemen, want lijkt me een gigantisch spannende zwangerschap nu!
     
    Inu vindt dit leuk.
  20. Angelmom1

    Angelmom1 Fanatiek lid

    18 dec 2018
    4.081
    3.718
    113
    Vrouw
    Hier nu 17 weken nog 10 dagen tot de 20 weken echo vind dit super spannend ivm vorige keer.
     

Deel Deze Pagina