Door maagklachten afvallen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Laura01, 21 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Laura01

Laura01 Lid

13 mrt 2007
    56
    0
    0
    Nieuw-Vennep
    Even een vraagje: hebben jullie ook zo'n last van je maag en val je hierdoor af en toe af?

Ik zit nu eigenlijk in de fase "dat er wel wat aan mag komen" zeg maar, want ik was pas 7 kilo aangekomen (31 weken) en nu zag ik vanmorgen dat er een kilo af is ipv bij :(

Vooral 's avonds kan ik heel slecht eten omdat ik enorm veel last van mijn maag heb en dus ontzettend weinig naar binnen krijg. Ik eet wel, maar halverwege de maaltijd heb ik het gevoel dat het voedsel halverwege mijn slokdarm blijft steken en kan ik dus echt niet meer eten, want dan krijg ik echt ****-neigingen. :(

Ik probeer al meerdere keren te eten per dag, maar ik moet toch ook avondeten naar binnen zien te krijgen...
    Iemand nog tips?

2. Krullebol

Krullebol Actief lid

31 dec 2006
    386
    1
    0
    Ik heb de eerste maanden weinig gegeten en ook daarna bleef het moeizaam. Ik had al maagklachten voor de zwangerschap trouwens, maar kon mijn medicijnen niet meer innemen. Uiteindelijk ben ik in de hele zwangerschap 5 kilo aangekomen. Inmiddels is het zes weken na de bevalling en ben ik 5 kilo lichter dan voor ik zwanger werd. Mijn zoon woog 3900 gram en was 54 cm, dus hij heeft er niet onder geleden! Maak je er niet te veel zorgen over, de baby pakt echt wel wat hij nodig heeft. Zorg dat je voldoende drinkt, dat is wel belangrijk. En eet gewoon dat wat je wel lekker vindt, eventueel aangevuld met extra vitamines...

3. Niet meer actief

Ik heb er nu ook last van, krijg ook weinig naar binnen, maar komt omdat de kleine helemaal bovenin ligt de hele week.
    Ben ook nog maar 10 kilo aangekomen, in een heel erg langzaam tempo, want heb eigenlijk al ondergewicht, alleen kan er niks aan doen.

Deel Deze Pagina