Zwanger van een tweede!

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door MamaBibi, 19 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaBibi

MamaBibi Actief lid

18 apr 2011
    300
    0
    16
    Werk als begeleider met jongeren met LVG en ernsti
    Overijssel
    Hoi hoi,
    Tijd niet hier geweest, heeele hoop gebeurd en nu zwanger van een tweede. En dan zou je denken... dan ken je de klappen van de zweep. En toch ben ik een beetje denkende.

Bij mijn eerste wist ik niet of ik nog maar 4 weken of misschien al wel langer zwanger was. Ik was de laatste keer maar wat vaagjes ongesteld geweest. Toen bleek het indd nog maar 4 weken te zijn. Dus bij een echo geen hartje en 2 weken lang in onzekerheid en spanning gezeten of het goed zou komen. Uiteindelijk prachtig kind gekregen!

Nu was ik even een rekensommetje aan het maken...
    Je moet rekenen vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie. Dit was bij mij 2 juni. Als je dan gaat rekenen zou ik kunnen testen op 30 juni (en zou ik nu op 6 weken+5 zitten). Dit ook gedaan. Negatief. Paar dagen later... weer negatief. Nu, 17 juli, was mijn test positief (15 juli was hij nog negatief). Wat zou betekenen dat ik als je terug rekent, ik nog maar op 4 weken+2 dagen zou zitten.

Wie oh wie verteld mij waar ik van uit moet gaan?

2. MamaBibi

MamaBibi Actief lid

18 apr 2011
    300
    0
    16
    Overijssel
    Niemand?:(

3. LSQ

LSQ Niet meer actief

een standaard cyclus is 28 dagen met de eisprong op dag 14. 14 dagen later is dan de nod. Maar niet iedere cyclus is als de standaard.
    Hoe zien je normale cycli er uit? En beter nog, weet je wanneer je eisprong is geweest? Als je dat weet en je luteale fase is normaal gesproken 14 dagen dan weet je dat je 14 dagen na je eisprong 4 weken zwanger bent.
    Om teleurstelling te voorkomen, zou ik als je niet weet wanneer je eisprong was van het laatste en dus kortste uit gaan.
    Succes!

4. MamaBibi

MamaBibi Actief lid

18 apr 2011
    300
    0
    16
    Overijssel
    Thnx!
    Geen idee wat mijn cyclus is. half mei moest (na 2,5 jaar) mijn spiraaltje er uit omdat hij was ingezakt. Daarna besloten niet aan de pil te gaan en maar te zien wanneer het geluk zich aandiende. Behoorlijk rap dus :$:D

5. Madeliefje1987

Madeliefje1987 VIP lid

13 okt 2010
    6.203
    7
    38
    Zuid Holland
    Gefeliciteerd!Fijne zwangerschap!

Deel Deze Pagina