Hoi damens, We hebben het maximum van 5000 berichten bereikt. Hier een nieuw toppic om vol te kletsen!
Jaaaaa! Jippie! Gevonden! Ik was al bang dat ik iedereen kwijt was. Hopelijk vindt de rest ons ook snel weer!
Ik voel vooral het rechter kindje de laatste dagen druk bewegen. Je kan dr bewegingen nu ook aan de buitenkant voelen. Natuurlijk stopt hij meteen met schoppen als Lieve haar hand op mijn buik legt. Lekker eigenwijs! Ik had gisteren een schoolfeest. Was erg gezellig met mijn leerlingen. Ik weet 1 ding zeker, beide kindjes kunnen al goed horen! Haha.
Het duurde even, maar heb dan eindelijk het nieuwe topic gevonden pfffffff. Hier de 20 weken gepasseerd en de klachten van pijn in de bekken zijn aardig aanwezig. Snachts kan ik niet normaal omdraaien in bed, want dan kan ik wel janken van de pijn, terwijl ik echt GEEN dikke buik heb. Ik kan namelijk nog steeds gewoon op mijn buik liggen. Maar DAMN, wat doet het omdraaien in bed pijn 26 juni de 20 weken echo, en vind het best wel spannend, en ben dus behoorlijk zenuwachtig. Verder, op de bekken pijn, en de zeer snelle hartslag na, gaat het eigenlijk wel oké. Vocht begint ook te komen in de voeten en enkels, dus we beginnen de eerste tekenen van olifanten poten te ontwikkelen haha. Verder alles goed met jullie ??? Nieuwe zwangere.............VAN HARTE GEFELICITEERD.
onder tussen bevallen, maar vind het nog erg leuk om mee te lezen en soms ook te reageren dus ook ik ben er weer
nou ja hier gaat alles zijn gangetje het leven is weer op gepakt en soms staan we voor lastige situaties van hoe breng ik onze dochter naar school omdat ik de maxi cosis nog niet mag tillen. maar ja gelukkig hebben wij een fiets kar dus dat was ook op gelost. Sky en Dex doen het prima volgens mij hebben ze afgelopen nacht een regel nacht gehad ik kon om de 3 uur gaan voeden dat was lastig, maar verder zijn het enorm fijne, lieve, zoete kinderen. ze poepen huilen slapen en eten hahaahha. met mij gaat het goed soms het ik het idee dast ik nu al te veel doe, maar ja het leven gaat door dus soms kan ik niet anders. ik probeer nog wel rustig aan te doen maar slapen en zo doen we echt niet meer daar hebben we geen tijd voor sjanniee het is lastig he maar soms mag dat ook en mag je er lekker door heen zitten. maar denk wel straks is die buik weg en dan ga je hem soms missen het is en blijft bijzonder. maar veel sterkte er mee nog even vol houden Chybou leuk hoor dat je ze nu ook aan de buiten kant voelt ik vond dat echt genieten
Hoi Dames, Een nieuw hoekje, gevonden! Pff is een van jullie bekend met zwangerschap scoletase? ( als ik het zo goed schrijf) Ik heb niet geslapen van de jeuk. Vanmorgen naar het ziekenhuis, bloedprikken op galzuur zouten. Bingo, probleem gevonden. Nu heb ik gelukkig medicijnen gekregen. Maar ja, die moet nog wel even gaan werken. Ik wist niet dat een mens zoveel jeuk kon hebben. Ik heb nog liever pijn. Niks helpt gewoon. Hopelijk slaan de medicijnen snel aan.
Nee, Iris, gelukkig geen last van. Maar fijn dat ze het probleem gevonden hebben en dat het te behalen is met medicijnen. Lijkt me heel vervelend! Ik had vanavond ineens een klein beetje bloedverlies Heb echt zitten twijfelen wst te doen. Het was zo minimaal, ik heb geen buikpijn en de kindjes zijn druk aan het bewegen. Nu heb ik ervaring met bloedverlies tijdens de zwangerschap. Bij de zwangerschap van mijn dochter heb ik het in totaal wel een week of 25 gehad. Steeds naar het ziekenhuis en controles. Ben zelfs 2X opgenomen. Nooit een oorzaak kunnen vinden. Ik heb het vanavond even afgewacht. Het bleef bij dat hele kleine beetje. Inmiddels is alles rustig. Ik hoop dat het zo blijft.
Jeetje, dat is ook schrikken !! Gelukkig was het maar een klein beetje, maar hou het goed in de gaten, en anders echt even bellen hoor. Ik heb ook ervaring met bloedverlies in de zwangerschap van mijn dochtertje, en bij deze zwangerschap heb ik het in het begin ook gehad, maar bij tweeling zwangerschappen ben ik altijd erg voorzichtig, en beter 1 controle voor niks, dan 1 te laat toch. Succes meid, hopelijk blijft het zo rustig.
Oei, bloedverlies blijft spannend hoor. Hoop dat het rustig blijft! Anders inderdaad gewoon bellen voor de zekerheid.
Sinds vanmorgen alles rustig. Geen bloed meer gezien. Ik heb volgende week controle. Zal het er dan over hebben. Hopelijk blijft het nu weg.
Volgens mij is meer dan de helft niet meer mee gegaan naar dit topic hahahaha. Hier morgen de 20 weken echo, dus hopelijk beide geslachten te zien, en zijn ze gezond.
Oeh spannend Sjanniee! Veel succes morgen. Hopelijk heb je ook een leuke echoscopiste. Hier lijkt het weer beter te gaan. Vandaag groei echo gehad. Meisjes zijn mooi gegroeid. Voor de jeuk heb ik nu antihistamine naast de medicijnen voor de galblaas. Dus nu een weekje proberen en dan opnieuw bloedprikken. De jeuk is zo beter te doen, overdag bijna weg en in de avond soms. We hebben de sleutel van ons nieuwe huis en gaan nu dus lekker aan de slag. Vanavond al veel af kunnen plakken ter voorbereiding op het verven. Dat is de grootste klus denk ik. Nog 3 weekjes en dan gaan we over Gr Iris
Sjanniee, heel veel plezier morgen! Spannend om te horen wat het zijn. Heb je zelf al een idee of voorgevoel? Iris, fijn lekker klussen. Lijkt me heerlijk om ook met de babykamer bezig te gaan. Wij hebben het huis helaas nog te koop staan. Het is rustig hier. Helaas kan ik geen linkje meer plaatsen in het oude toppic. WE ZITTEN HIEEEEEEER! (Wie weet helpt dat) Ben na het bloedverlies gestopt met werken. Ik moet nog wat dingetjes afronden, maar verder mag ik het rustig aan gaan doen. Ik ben eigenlijk heel blij met deze beslissing.
Laat ik dan ook maar weer eens posten wel even gekopieerd vanuit ander topic. Scheelt me een hoop typewerk zo in de nacht haha. Was ik weer drukke tijd achter de rug. Of eigenlijk heel rustig maar genoeg aan mezelf eventjes. Zoals ik al eerder schreef had ik veel pijn in de buurt van mn ribben. Dit bleek mn lever te zijn die bekneld zit omdat ik klein ben (1,65) en de ene baby al helemaal ingedaald is en de andere echt net onder mn borsten zit. Bloed laten prikken en de leverwaardes zijn gelukkig goed. Veel last van harde buiken (of eigenlijk de hele dag en lange harde buik) dus de gyn had besloten dat ik lichte weeenremmers moest nemen. Indometacine heet het. Zijn eigenlijk pijnstillers voor mensen met reuma enzo met als bijwerking dat het een weeenremmer is. Wel met een gele sticker dus ben zo suf als een konijn ervan. Maar wel een verademing. De scherpe randen zijn van de pijn af en mn buik is redelijk soepel. Maar vanwege die sufheid dus genoeg aan mezlef om de dagen door te komen met onze dochter erbij. Lig er vroeg in maar op een of andere manier wordt ik iedere nacht zo rond een uur of een wakker van schoppende baby's en dat gaat dan gerust door tot een uur of zes. Hopelijk geen voorbode van hun ritme dadelijk want dan hebben we een probleem!! De rhesus is gelukkig nog steeds niet bij de kindjes en daarom staat de keizersnede inmiddels op losse schroeven. Bij mij is het wel aan het stijgen maar dat maakt voor nu nog niet uit. Als die rhesus namelijk wegblijft bijnde baby's dan wordt ik ergens tussen de 36-38 weken ingeleid. Ik vroeg gelijk of dat wel mag na een ks (altijd gehoord dat ze dat nooit doen) Hij gaf aan dat ze het heel voorzichtig aanpakken met ballon katheter een paar keer en dan een tablet en dan pas infuus en die houden ze ook laag om het litteken in de baarmoeder te ontzien. Dus als zover komt gaat het wel lang duren. Ene kant hoop ik er wel op. Vorige bevalling was spoedkeizersnede en dus geen ene wee gehad. Dit is ivm de rhesus onze laatste zwangerschap dus dan zou ik dat ook een keer mee gemaakt hebben zegmaar. Aan de andere kant vind ik de controle van een keizersnede wel prettig tegenover een lange bevalling. Maar het grootste voordeel voor mij: wij hebben weinig hulp om ons heen dus zou veel sneller op de been zijn met een natuurlijke bevalling wat weer prettig is met onze dochter en de drukte van een tweeling. En het zou een normale kraamtijd betekenen die ik bij onze eerste helemaL niet heb gehad. Maar we wachten het nog rustig af. Afgelopen maandag groeiecho gehad en ze zijn iets kleiner dan gemiddeld maar voor een tweeling helemaal normaal. Ze zijn allebei ook precies even groot dus dat is wel leuk. Inmiddels ook gestopt met werken op advies van de gyn (vanwege de pijn en de medicijnen) vervelende bijwerking van die pillen trouwens is wel jeuk aan mn anus. Zijn zetpillen Sorry voor de typefouten hier en daar. Zit op mn telefoon en heb mn bril niet op
Pff, Nijn het klinkt niet als of het allemaal heel gemakkelijk gaat bij jou. Dat zijn wel onprettige ongemakken die je beschrijft. Ik hoop heel erg dat het allemaal snel wat beter gaat worden. Ik kan me voorstellen dat je niet hoopt op een langdurige bevalling. Aan de andere kant is het herstel vaak wel een stuk sneller. Mijn buurmeisje is begin deze maand van een tweeling bevallen. Die liep twee weekjes later al met een maxicosi rond. Dat was bij mij, na de KS, wel anders. Ga enorm voor je duimen dat het wat betreft de pijn en sufheid (en jeuk) minder wordt en dat het wat betreft de rhesus allemaal rustig blijft. Wij overwegen om over twee weekjes een weekje naar de zon te vliegen. Eerst overleggen met de gyn, of zijn dat ook een goed idee vind. Zouden jullie, nu je zwanger bent van een tweeling, naar Spanje, Griekenland of Portugal vliegen?