Gefeliciteerd Nijntje! Wat fijn dat je jongens het zo goed doen, hopelijk voel jij je ook snel wat beter. Mooie namen ook
Goedemorgen allemaal, Ook ik wil me graag bij jullie aansluiten. Ik ben nu 18 weken en 3 dagen zwanger van een twee-eïge tweeling. En het lijkt me leuk om met andere (aanstaande) tweelingmoeders te kletsen... Zelf ben ik getrouwd en moeder van een dreumes van 22 maanden. Ik werk niet meer vanwege bekkeninstabiliteit en harde buiken. Gelukkig gaat dit alles beter nu ik vrij ben mijn dagen zelf in te delen. Zal vele van jullie bekend in de oren klinken denk ik. Volgende week heb ik mijn 20 weken echo, een spannend moment... Ben blij als ik weer wat bevestiging heb... Ik zal later reageren op jullie berichtjes!
Welkom! Ja dat klinkt wel bekend, de harde buiken en de BI... Ik denk dat dat ook de reden is dat we als mensen meestal zwanger zijn van maar één kindje. Twee kan wel... Maar we zijn er niet echt op gebouwd Ik heb ook een kindje van bijna twee Spannend de 20 weken echo. Weten jullie de geslachten al van de kindjes (willen jullie dat wel weten?)
Welkom Zoyefa! Hier gelukkig (nog) geen BI en harde buiken. Het werken kost me wel steeds meer moeite. Vandaag naar de huisarts geweest, blijk toch een blaasontsteking te hebben. Nu AB en urine is op kweek gezet. Vanmiddag ook nog 20 weken echo gehad. Kindjes werkten redelijk mee alleen was er van een het ruggetje niet goed te zien, rondlopen en springen hielp niet. Gelukkig kreeg de echoscopische het geniale idee om de echo te doen terwijl ik stond Kindjes zijn helemaal goedgekeurd en het zijn inderdaad meisjes!
wat een mooie fotos Nijntje! zijn ze een-eiig? ik las ergens dat er een van de tweeling naar huis mag, wauw zeg. enne succes alvast
Ze doen het nog steeds goed inderdaad. Een of twee eiig weten we niet goed. Niels heeft duidelijk meer spek dan Koen dus heeft nu een heel ander gezichtje. Niels zou inderdaad rond het weekend (zondag dachten ze) naar huis mogen maar staat weer op losse schroeven. Niels begint nu na 36 uur zonder lampen toch best heel geel te zien. Dat gaan ze vandaag weer prikken. Als dat te hoog wordt dan moet er toch weer fototherapie gestart worden dus dan wordt het weer een paar dagen later. Maar ze zijn in goede handen en doen het super goed. En klinkt misschien heel stom maar als je kijkt wat ze hebben en wat we verwacht hadden, en meegemaakt hebben met onze dochter is er voor ons gevoel nu niet zoveel aan de hand. Een ander zal dit heel heftig vinden enzo. Maar ons gevoel is meer het is 'maar' de lamp en het geel zien, en wat laag in gewicht zijn.
Hallo dames! Ik ga ook een beetje meelezen deze week te horen gekregen dat we een tweeling verwachten, nog steeds een beetje in shock maar ook heel blij, a.s. maandag naar de gynaecoloog voor verder onderzoek. Ik merk dat ik het best spannend vind allemaal, of alles goed gaat enzo. De eerste echo zag er goed uit, maar toch Hadden jullie dat ook?
Nijn, wat een super goed nieuws allemaal. Al met al lijkt het erg mee te vallen. Hoe gaat jouw herstel? Joi, welkom en ja, wij waren ook wel bbezorgd of het allemaal wel goed zou gaan. Dat wordt minder, maar helemaal weg is het niet.
Kan ik me voorstellen Nijntje, trouwens bij onze tweeling konden we het eerst ook niet goed zien of ze een of twee eiig waren. Maar als ik zo naar jouw foto`s kijk dan zijn ze volgens mij wel eeneiig. Onze tweeling had maar 1 placenta dus kon het bijna niet anders. Mooie namen trouwens. Voor de zwangere dames, het is wel pittig een tweeling, (vooral als er nog een beetje jong kind boven zit) maar het heeft absoluut veel mooie gezellige en leuke kanten. ik heb tijdens mijn zwangerschap Het Grote Tweelingen boek besteld en daar heb ik nog altijd veel aan. Het gaat over de zwangerschap, de bevalling, de periode na de bevalling, de peuterleeftijd en de kleuterleeftijd en nog verder. veel tips en ervaringen van andere tweeling of drielingmoeders staan erin.
Nijntje, fijn dat het allemaal mee lijkt te vallen. Hopelijk mogen ze snel mee naar huis. Welkom Joiedevivre, hier ook de bekende zorgen. Ik denk dat deze gewoon beginnen wanneer je positief test en de rest van je leven blijven
Ik ga eens kijken naar dat boek. Vanmorgen hadden ze beide het bedje ondergepoept en als ik kijk hoe lang de zuster daarmee bezig was en ze moesten de flesjes enzo. Dan denk je eh okay als ik alleen ben is dat toch wel fors. Vandaag heeft Niels een dip. Hij slaapt al de hele dag dus heeft een sonde. Ook is de fototherapie weer gestart omdat hij tegen de lijn van een transfusie zat. Dat wordt vanavond weer geprikt en hopen we dst hij weer afbuigt. Het naar huis gaan zit er dus even niet in. Positief is wel dat hij al de hele dag de warmtelamp niet nodig heeft en ook de glucose niet meer nodig heeft. Het infuus is hij dus kwijt nu.
@ Chybou: Wat leuk dat jij een kindje hebt dat ongeveer even oud is Ik zie nu al wel in dat het vast een drukke, maar ook heel gezellige boel zal worden bij ons! We weten al min of meer zeker wat het wordt, ben benieuwd of dat morgen ook bevestigd wordt. Ik zet het echter hier liever niet neer, ken hier teveel mensen ook privé en stel dat ze gaan snuffelen is dat toch zonde van mijn zorgvuldig bewaarde geheim haha! @ Nala: Wat fijn dat alles goed is met je kindjes En wat leuk, twee meisjes! Weet je eigenlijk of ze 1 of 2 eiig zijn? Als het werken zwaarder wordt, op tijd aan de bel trekken meis, beter op tijd minderen dan ineens uitvallen denk ik Sterkte met je blaasontsteking, is er nog iets uit de kweek gekomen? En gaat het al beter? @ Nijn: Ergens snap ik jullie redenatie wel, heb even teruggelezen om je verhaal te kunnen volgen Toch lijkt ook dit me best heftig, je bent ook zo overgeleverd aan de doktoren en dergelijke Gelukkig doen de mannen het eigenlijk goed en is het niet zo erg als bij jullie dochter. Hoe is het nu met jullie? Niels weer helemaal hersteld van zijn dip? Herstel je goed van de bevalling? @ Joi: Gefeliciteerd! Ik was (of wij waren) in het begin helemaal blij, ik zag geen 1 beer op de weg haha. Nu ik wat verder ben, begin ik me wel drukker te maken en dan vooral over praktische dingen Hier: Begin ik hem toch behoorlijk te knijpen voor de 20 wekenecho morgen Sowieso maak ik me de laatste tijd zo vreselijk druk, en dat slaat werkelijk nergens op. Ik maak me heel veel zorgen over praktische dingen, hoe we straks bijvoorbeeld naar verjaardagen moeten en zo. Allemaal dingen die gemakkelijk op te lossen zijn en waar we straks wel weer ingroeien haha. Merk dat ik me er ook heel druk maak om het druk maken zelf, past namelijk echt niet bij mij, ben eigenlijk heel nuchter
Ze liggen nu allebei nog steeds onder een lamp. Vandaag zijn ze gewogen en gewassen en Koen weegt nu 2030 (was 2100) en Niels 2425 (was 2635) De waardes stijgen weer iets maar voorlopig kunnen ze het nog steeds met een lamp af. Blijft wat op en neer gaan dus. Onze dochter is ook weer thuis dus is nu even rot met ziekenhuisbezoekjes. Vandaag ben ik niet geweest. Voel me daar weer rot over maar voelde me helemaal niet goed. Erg moe, duizelig en last van de wond. Ben ook nog steeds niet fatsoenlijk naar toilet geweest. Mag niet persen natuurlijk dus komt na veel geduld ontspannen en zuchten een heel klein beetje wat keihard is en dan houdt het weer op. Dochter is ook weer thuis en er waren geen buren om op te passen met de babyfoon. Dus moest wel thuisblijven. Morgen weer een dag. Heb wel even via facetime gebeld met man en zo gekeken naar ze. Dochter mag de afdeling niet op omdat ze de waterpokken nog niet heeft gehad dus die heeft even meegekeken. Vond ze helemaal leuk. Qua voeding krijgen ze nu al 65 en 55 ml. Echt zo sneu zoveel maar dat moet vanwege die lampen. Dan gebruiken ze veel vocht en die kleurstoffen plassen en poepen ze uit dus het is niet anders. Een 'normale' baby drinkt veel minder nog. De eerste dag propten ze dat met de fles erin en wat ze niet opdronken spoten ze met een spuit via de sonde. Erg misselijk en hikken en spugen deden ze. Ook slecht slapen. Dus gevraagd aan de verpleging of ze wilden laten drinken tot ze niet meer hoefden goed boeren, en dan de spuit los ophangen in een klem maar dan met de spuit open dus niet dat ding erop wat je indrukt. Deden ze bij dochter ook en dan loopt het langzaam door de zwaartekracht de sonde door. Dit hebben ze nu gedaan en nu zijn ze rustig, houden alles binnen en slapen weer goed. Ze geven nu 7 voedingen om de 3 uur en snachts niet dus slapen ze snachts 6 uur door. Moeten het voordeel er maar van zien dat we straks gewoon twee doorslapende baby's thuis krijgen Spannend zeg de 20 weken echo!! Ja die praktische kant maak ik me zelfs nu nog druk om haha. Maar zit niks anders op dan af te wachten