Zoyefa: Heel veel succes bij de 20 weken echo. Wij vonden dat ook heel spannend. Nu nog kan mijn vrouw van geen enkele echo genieten omdat ze bang is dat er misschien toch iets niet goed is met de jongens. Meelezers zijn vervelend! Hopelijk zijn de geslachten morgen nog hetzelfde Dat vond ik ook spannend of het idd klopte en jongentjes waren. Nijn: Het lijkt me erg heftig, herstellen van een ks, een kleine thuis en twee mannetjes in het ziekenhuis. Normaal gesproken zou je nu lekker thuis zijn met je kindje(s) en wordt er voor je gezorgd. Je moet je niet schuldig voelen. Dit is heftig en ook zwaar, voor zowel je lijf als je hoofd. Bah, ik heb weer bloedverlies. Nu sukkelt dat al 12 weken door, maar het was weer even meer dan anders. Ik mag het even afwachten en anders toch weer even langs het ziekenhuis. Ik heb ook veel harde buiken. Het is ook altijd 's avonds laat of 's nachts. Heel vervelend! De laatste 2 keer ben ik alleen gegaan omdat onze kleine meid thuis in bed lag en de buren niet thuis waren. Nu zijn ze op vakantie. Dus laten we maar hopen dat het snel minder wordt.
@ Nijn: Goh meid, wat leef ik met je mee! Vind het echt knap hoe je het doet! Snap dat je gisteren geen puf had, maar snap nog veel beter dat je je daar niet prettig bij voelde. Dat is dan echt slikken lijkt me Ik hoop dat je mannen snel wat stabieler worden, en dan natuurlijk gezond mee naar huis mogen. Wel schattig dat je dochter zo blij is ze via facetime te zien Voel je je vandaag weer wat beter? Wat je ontlasting betreft, misschien wat roosvicee laxo drinken om de boel wat soepeler te maken? Geen idee of dat helpt hoor, kwam zomaar in me op @ Chybou: Ach gerum die vrouw van je Lijkt me niet echt goed voor haar bloeddruk haha, maar goed dat ze die niet meten. Had ze dat bij jullie dochter ook zo sterk, of viel het toen wel mee? Wat het bloedverlies betreft, snap helemaal dat het lastig is bij nacht en ontij naar het ziekenhuis te moeten, maar misschien wel even bellen op een moment dat het je wel uitkomt en er toch maar weer even naar laten kijken? Lijkt me namelijk ook wel erg spannend zo! Hier: Hoera! Allebei onze kinderen weer goedgekeurd. Ben helemaal opgelucht en heb vanmiddag geslapen, dat was vannacht namelijk niet echt gelukt, elk uur op de klok gezien van de spanning Ja ik weet het, dan spoor je echt niet. De geslachten klopten ook nog en de kinderen zijn lekker gegroeid, nog aan de kleine kant, maar niet meer zo ver achter dan een paar weken geleden. Zou het rusten dan toch geholpen hebben?
Zoyefa: fijn dat alles goed was. En ik geloof in rustig aan doen, hoe moeilijk het ook is. Je moet twee kindjes voorzien van alles wat ze nodig hebben en dat vraagt veel van je lijf. Een beetje rust nemen kan geen kwaad. Mijn vrouw was bij C ook zo bezorgd en ongerust. Wat dat betreft heb ik het makkelijker omdat ik de kindjes voel en weet hoe ik me voel. Gelukkig is haar bloeddruk niet van invloed op het verloop van mijn zwangerschappen Nog maximaal 9 weken en het zit er op... dan kan ze tenminste met eigen ogen zien dat ze het goed maken. Ik heb morgen weer een controle. Gelukkig is het bloedverlies weer minder. Hopelijk kijken ze morgen weer alles goed na. Seepje: wat gaaf! Ook twee mannen! En zo duidelijk ook... haha!
Hier weer terug uit zkh. Lampen nog steeds uit. Morgen gesprek met de arts maar naar huis zit er voorlopig niet echt in. Koen doet het op het moment stukken beter als Niels. Niels drinkt bijna niet meer en slaapt eigenlijk alleen maar. Zijn hb was vanmorgen 7,6. (Bij de geboorte boven de 10) En vanavond was ie gezakt naar 7. Als die onder de 6,5 gaat komen gaan ze toch denken aan een transfusie. Sorry dat ik niet op iedereen reageer. Drukke rommelige dagen zijn het. Lees wel mee maar reageren niet altijd tijd voor.
Begrijp ik helemaal Nijn, zo nu en dan een update over hoe het met jou en je twee mannetjes gaat is fijn. X
Nou Niels laat ons steeds schrikken voor niks. Net gesprek met de arts gehad. Hb was vanmorgen 7,2 dus weer stabiel. Als ze 24 uur alles zelf drinken mogen ze naar huis. Kan even duren maar lan ook dat ze morgen ineens het licht zien en alles drinken. Nu van de 65cc drinken ze maar 20-25 zelf de rest via de sonde.
Zoyefa: fijn dat ze goedgekeurd zijn! Hier waarschijnlijk twee-eiig, helemaal zeker weten doen ze het nooit met twee van hetzelfde geslacht, maar gezien de familie geschiedenis wel zo goed als zeker. Uit de kweek is niets spannends gekomen, klachten zijn nu helemaal weg. Over een paar daagjes nog urine testen of het zeker schoon is. Ben wel blij dat mijn huisarts zo proactief is hierin, hoor namelijk wel eens anders. Chybou: Vervelend dat het bloedverlies aanhoudt. Lijkt me je zo onzeker maken. Nijn: Jammer dat ze nog niet direct meekunnen. Lijkt me erg zwaar zo! Dat je er dan een dagje doorheen zit kan niemand je kwalijk nemen. Seepje: Gefeliciteerd, heel duidelijk Rusten, tja het blijft lastig. Ik moet van mezelf verplicht een uur gaan liggen na het werk (nu dus) en probeer vaak ook wel wat eerder weg te gaan. Gelukkig heb ik nog best wat vrije dagen staan die ik nu te pas en onpas opneem Vriend is nu ook nog op vakantie (destijds leek het een goed plan), maar gelukkig heb ik een voorraad bakjes in de vriezer dus hoef niet te koken!
@ Seepje: Wat leuk, twee jongens! Had je dat verwacht? Hoe is het verder met je? @ Chhybou: Hoe was je controle, ben je goedgekeurd? Hebben ze alles onder de loep genomen, want dat bloedverlies lijkt me wel een volledig onderzoek waard. @ Nijn: Snap echt dat je niet altijd tijd hebt te reageren. Maar vind het zelf wel fijn dat je updates stuurt, dan weten we hoe het met jullie is! Wat gek dat dingen die de ene dag minder lijken te gaan, de volgende dag toch positief uitpakken. Nu hopen dat ze snel voldoende kracht en energie hebben om alles zelf te drinken, zodat jullie naar huis kunnen en hopelijk tot rust kunnen komen. @ Nala: Fijn dat je klachten nu weg zijn. Wel goed dat je huisarts het zo goed in de gaten houdt, geeft toch een gerust gevoel denk ik. Blijft je vriend nog lang weg? Knap, na werktijd even rusten.. Ik zou het echt niet trekken tot 17.00 uur denk ik Hier: Heb ik vreselijk veel last van slapeloosheid Ik slaap amper, lig s nachts uren wakker en blijf overdag ook wakker (dus daar ligt het niet aan). Geen idee wat ik hier mee moet, iemand een idee? Met de babys is alles volgens mij in orde, die zijn dol op de nacht, weten volgens mij van gekkigheid niet wat te doen dan.
Nijn: we duimen! Ik heb had vanavond en weer een flinke bloeding. Gelukkig werd het daarna weer minder. Maar het blijft schrikken. Gisteren is alles goed onderzocht en nagekeken. We durfden het daarom vanavond even af te wachten. Twee keer een echo, inwendig onderzoek, CTG. Alles prima in orde met de jongens en geen tekenen van vroeggeboorte... Ik mocht gelukkig toch weer naar huis. Maar ik ben er bang voor, ik denk dat we de komende weken wel zo door blijven gaan met bloedverlies en de ziekenhuisbezoekjes.
@nijn, kan snel gaan. Bay zag ook ineens in hoe het moest en waren ook de dag erna thuis. Blijven oefenen en geduld hebben. @chybou, spannend zeg, ook geen zorgeloze zwangerschap. Ik weet hoe je voelt. Gelukkig niets aan de hand en ik duim mee dat het zo blijft. @seepje, leuk ook 2 jongens, leuk die echo te zien. Wij wisten het geslacht niet dus is leuk om te zien hoe het op een echo eruit ziet en can al die echo's die wel hebben laten maken hebben ze het steeds netjes weggelaten. Voor de nw zwangere gefeliciteerd. Het is echt bijzonder. Hier zo zn gangetje. Bay moest de laatste rijd veel spugen dus een echo van zn maag laten maken en niets aan de hand. Wel veel lucht dus ws daardoor. Boert niet altijd dus lastig. Voor de rest doen de mannen het geweldig en de regeldgn zijn ook voorbij dus ook wat meer rust zodat ik ook eens ff lekker een tijdschrift lan lezen. Die regelweek was wel pittig hoor vooral de nachten die ook onrustig waren maar gelukkig doorgezet en word nu beloond.
Ik merk dat alles nu al wel wat zwaarder wordt. Gelukkig ga ik vanaf oktober parttime werken. Ik mag nog niet klagen. A.s. maandag weer controle in het ziekenhuis! Ik had zelf al gedacht dat het 2 jongens zouden worden alleen was de rest van de wereld er van overtuigd gezien elke vrouw in onze familie alleen maar meisjes op de wereld heeft gezet dat het 2 grietjes waren @Nijntje : Hoe is het inmiddels met je boys, mogen ze naar huis of moeten ze toch nog even blijven?
Stomme vraag heh. Nu in zkh doen we telkens maar een voeding. Die van 20:30 van de een en 21:00 van de ander. We zijn dan met zn tweetjes dus gaat dat prima. Maar ik ben met een dus veel langer bezig dan een half uur en de ander wordt dan dus wakker en gaat huilen. Ik weet van mezelf als ik alleen ben dst ik gestresst raak daarvan. Ik kan slecht tegen huilende baby's. Bij dochter en merk het nu weer. Hoe voeden jullie? Apart of allebei tegelijk. En als je tegelijk voedt hoe doe je dat dan met boeren? Vooral niels is een slechte drinker en hapt veel lucht. Moet soms wel vijf boeren op één flesje. En hebben jullie nog andere tips om de praktische kant van het verzorgen etc zo snel/soepel mogelijk te doen? Ik heb ook mn dochter rondlopen die aandacht wil en nodig heeft. Als ik dan vervolgens elke drie uur twee uur bezig ben eer ze weer in bed liggen.... Weet van mezelf dat ik snel gestresst raak, en daar zit ik wel mee in mn maag. Zoals nu met alleen dochter tijdens haar middagslaapje heb ik die tijd echt ff nodig om wat voor mezelf te doen en te ontspannen voor de middag als het ware.
Ik wil gaan duovoeden, liefst direct aan de borst, maar als dat niet gaat dan kolven en gewoon lekker tegelijkertijd een flesje geven. De ene keer de een op de arm, en de ander lekker in een voedingskussen. En dan daarna niels rustig zijn boertjes laten doen. Stress maak jezelf. Als jij je kinderen volgt dan zul je merken dat er veel meer tijd over blijft voor jezelf. Dit schreef een dame die ik volg gisteren op facebook, haar dochtertje is nu net een maand oud en ook 3 weken te vroeg geboren. Ik wil straks ook de kinderen gaan volgen omdat ik makkelijker in een ritme ben te drukken dan pasgeboren baby's die maar 2 behoeftes hebben. Slapen en eten. Daarin volg ik hun dan met alle liefde
Ze hebben nu al een ritme vanuit het ziekenhuis natuurlijk. Dat is daar voor koen 7x flesje km 5:30, 8:30, 11:30 etc en dan 23:30 de laatste en doorslapen tot 5:30. Voor Niels is dat hetzelfde maar dan een half uurtje later. Met Koen (de makkelijkste qua eten) ben ik al zeker een uur mee bezig. Als dan vanmorgen wakker wordt denk ik afh het lukt wel, volgende moment wordt ik er weer onzeker van en denk ik het lukt me niet. Wil het te graag goed doen denk ik.
Als jij blije kinderen hebt die soms best mogen huilen doe je het onwijs goed! En ik zij wilden samen komen dus zullen ze soms ook op elkaar moeten wachten
Bij C. veranderde het ritme steeds. Maar dat kwam ook omdat ik haar volgde. Ik denk dat als je naar de jongens kijkt en afwacht of ze zelf op die tijden komen je vanzelf verschuiving in de tijden krijgt. Ik denk dat vrouwen die borstvoeding geven meer het ritme van hun kindjes kunnen volgen dan vrouwen die flesvoeding geven. Als je FV geeft zit he aan een max aantal voedingen en cc's, bij BV maakt dit niet uit. Ik heb C 7 maanden BV gegeven. De jongens wil ik ook weer graag BV geven. Hoe, samen of alleen en tegelijk of één voor één... we gaan het ervaren. Nijn ik denk dat je het niet snel fout kan doen. Heb je nog recht op kraamzorg of couveusenazorg? Zo niet zorg voor hulp in huis. Een extra setje handen lijjt me de eerste tijd geen overbodige luxe.
Nijn ik heb ook dat gevoel gehad. Toen ik nog flesjes gaf deed ik het ook eerst de een en dan de ander. Totdat ze allebei tegelijk huilde. Had ik er 1 op mijn arm en 1 in de voedingskussen. Boeren moeste ze niet tussendoor. Daarna moest ik ook nog kolven. Je word er gewoon handig in, gewoon proberen en ja soms moest er 1 wachten maar ik kon ook niet goed tegen het huilen maar je leert het snel genoeg al voel ik me nogal eens schuldig als de ander lang moet huilen maar ik wil ze allebei evenveel aandacht geven. Sinds we de borst geven ist veel makkelijker, misschien kan je dat al met je eigen kussn in zh proberen, verpl heeft ons daarbij geholpen en geleerd. Ik kan nu 1 oppakken en een boer laten en die ander blijft gewoon drinken. En ik heb mijn handen vrij om wat te drinken of dagboek bij tehouden. In het zh was er ook een nachtvoeding af maar wij kregen het niet voorelkaar soms denk ik wel eens zouden ze hun hebben laten huilen. De heren komen nu ook wanneer ze willen en ga hhierin maar inmee. X
Geen recht op kraamzorg of couveusenazorg helaas. We hebben wel overleg gehad met de verzekering. Vorige keer mochten we van de kraamuren er 15 bewaren voor couveusenazorg. Omdat dit ons tweede en derde kind is mag het deze keer niet Iemand in huis vind ik juist vreselijk. Dan zit je ook nog eens met 'visite' in huis die je van een natje en droogje moet voorzien etc. Als er niemand is kan het gerust een rotzooi in huis zijn en ik in pyama en ongekamde haren bij wijze van zonder dat het me stoort. Als er iemand is wel. Dochter wegbrengen ben ik bang dat ze zich aan de kant gezet gaat voelen. We zien het allemaal wel.
@Nijntje : Ik denk dat de 'rust' van een dagje weg voor je dochter ook wel erg fijn is. Niet perse de eerste dag, maar de dag erna lekker met opa en oma naar de kinderboerderij of met andere familie wat leuks doen. Ik denk dat ik die periode mijn moeder wel graag in huis zou hebben, en dan zou ik er gewoon zo bijlopen met het huis in een rotzooi. Wel jammer dat je geen recht meer hebt op nazorg, juist met 2 zou dit toch wel erg prettig zijn. Hoe dan ook het gaat goed komen, hoe drukker je je nu maakt hoe meer het alleen maar mee kan vallen, ze leren echt op elkaar wachten!