Zoyefa: Het bloedverlies blijft aanhouden. Soms iets meer, soms iets minder. Maar kennelijk hebben de jongens er geen last van. Ze groeien super goed en er is niets bijzonders te zien op de echo's. De harde buiken herken ik. Ik hoef weinig te doen voor een harde buik. Rustig asn doen lijkt hier nog het beste te werken. Ik kan me voorstellen dat je blij bent dat je gyn weer terug is van vakantie. Tw: Wat:een leuke en lieve foto en wat lijken ze veel op elkaar zeg! Super dat het zo goed gaat met de BV. Ik wil ook weer BV gaan geven. Zelf voedde ik C het liefst liggend. Zittend heb ik nooit fijn gevonden. Ik hoop mijn draai met de jongens te vinden. Maar ik maak me daar weinig zorgen over, het komt allemaal wel goed. Sherly: Hoe gaat het met jouw twee kleintjes? Fantastic: Welkom! Met het inrichten van een tweelingkamertje voor een jongetje en een meisje heb ik geen ervaring. Zelf hebben wij gekozen voor neutrale kleuren. Er zijn veel kleuren die je als accentkleur kan gebruiken die voor zowel een jongen als een meisje geschikt zijn. Groen, geel, rood... Ik moet ook denken aan die reclame van ik geloof Flexa. Daar liggen twee kindjes in een stapelbed, het jongetje had een blauwe helft en het meisje een roze... Dat zou je met je dekentjes en beddengoed ook kunnen doen. Pittig hè een tweelingzwangerschap. Ik vind het echt topsport! Ik begin inmiddels aardig wat tekenen van slijtage te vertonen. Haha! Ik kan nog ongeveer een uur zitten. Zelf langere afstanden rollen (ben rolstoelafhankelijk) wordt moeilijk, binnenshuis kan ik steeds minder lopen. Voor mijn dochter zorgen vormt een uitdaging. Benauwd, last van mijn maag, rugpijn, flinke BI... Maar inmiddels 33 weken onderweg en zo trots en blij dat de jongens zo goed groeien! Vandaag werd mijn kleine grote meid al weer 2!
Chybou hier gaat het best goed moet ik zeggen. Sky en Dex zijn woensdag naar het cb geweest en goed gegroeid. Sky weegt nu 5610 gram en is 62 cm lang en Dex weegt nu 7170 gram en is ook 62cm lang. Sky rolt nu regelmatig van haar buik naar rug dus die kunnen we niet meer alleen laten. Dex is wat minder actief hahaha. Wel moeten we met Dex naar een dermatoloog hij blijft last houden van een soort van eczeem die we niet weg krijgen met andere voeding ander wasmiddel wel in smeren niet in smeren enz. enz. hopelijk krijgen we een zalfje want het mannetje heeft er veel last van. en nu mogen we ook beginnen met hapjes dus als we lekker de tijd hebben dan krijgen ze lekkere eigen gemaakte hapjes, toto nu toe was het nog geen succes maar ja ze moeten het nog leren he en gefeliciteerd he met je kleine grote meid
Nijn, gefeliciteerd met je jongens! Het zal druk zijn nu met beiden thuis en je dochter die ook nog aandacht wil. Kiezen op elkaar en doorbikkelen. Mijn mantra was de eerste weken: het wordt alleen maar makkelijker... En lang leve de draagdoek. Ik had niet zonder gekund. Ze zitten nu zelf sinds een paar weken en daardoor hebben we wat lucht gekregen. En ook omdat ze nu nog maar drie flessen op een dag hoeven en verder met ons mee-eten. Qua voeding, toen ze klein waren lagen ze samen op schoot op een voedingskussen. Nu zitten we op een kussen tegen de bank en dan aan elke kant een baby in een (babybjorn) wipper. Hidde pakt nu zelf zijn fles. Heerlijk, hopelijk Teun ook snel... Nieuwe zwangeren, gefeliciteerd en succes met je zwangerschap!
Dankjullie wel allemaal voor alle tips! Gisteren zat ik nog vrolijk na te denken over het inrichten van de kamer. Nu lig ik op bed. Een beetje in de war. Weet niet zo goed wat ik moet denken.. ik ben vandaag op controle geweest bij de gyn. baarmoederhals is gemeten. 2 cm. Alles minder dan 3 cm is te kort. A.s.vrijdag moet ik weer langs zodat ze gaan kijken of het nog stabiel is of nog korter is geworden. Ben een beetje bang dat ik moet worden opgenomen. Het is saai.. maar dat overleef ik wel. Gaat meer om de zorg van mijn dochter. Schoonouders en mijn eigen ouders komen pas over een paar weken terug van vakantie. En in de tussentijd heb ik geen oppas.. ja wel voor een dag of 3 maar niet voor 3 hele weken.. zucht.. En mijn schatjes zijn nog veel te klein. Wil ze er nog niet uit Iemand ervaring of kennis hierover? Wordt je echt gelijk opgenomen of mag je t nog een tijdje met medicatie thuis aankijken. Had ik natuurlijk aan mijn gyn moeten vragen maar toen drong het niet helemaal door. Ik hoop zo dat ik me voor niks druk maak..
@fantastic2, ik heb geen ervaring mijn bm mond bleef gelukkig steeds boven de 5cm. Wel had de gyn het over een ring die ingebracht kon worden als de bm mond kleiner zou worden. En ik heb verhalen gelezen dat het zou helpen tegen vroeggeboorten.
Fantastic bij mij hadden ze verkeerd gemeten. Dus veel paniek maar allemaal voor niets. Mijn gynaecoloog had het ook over een soort ring die ze in gingen brengen. Ik heb vanaf de zijlijn makkelijk praten maar ik zou proberen me niet te druk te maken. Wacht af wat er gaat gebeuren. Je weet niet wat de plannen zijn. Misschien hoef je het ziekenhuis niet in, is bedrust niet nodig en komen de kleintjes pas keurig rond de 37 weken... En als het allemaal wel gebeurt, dan komt het allemaal echt wel goed! Dikke knuf van mij en heel veel sterkte!
Dankje wel voor jullie steun! Ik heb ook over de ring gelezen. Cerlage of iets dergelijks. Alleen ik las dat er wel risico's aan verbonden waren na bepaald termijn vooral als je al een verkorte baarmoederhals had. Ze konden dan makkelijker je vlies scheuren omdat ze het zouden hechten. Ik probeer er niet meer over te googlen aangezien ik er niet echt rustiger van word. Vrijdagmiddag hoor ik wat me te wachten staat. In de tussentijd probeer ik zoveel mogelijk te liggen. Vandaag wel teveel gedaan. Maar dat komt doordat ik het huis schoon wil achterlaten voor het geval dat ik wordt opgenomen. Stomme gedachte ook.. who caresssss Hoe gaat het met jullie allemaal?
Goedemiddag allemaal, Daar ben ik weer. Volg wel alles op mijn telefoon, maar heb de laatste tijd weinig puf en tijd om even echt te reageren Ga nu weer proberen mijn leven te beteren natuurlijk. @ Fantastic: Wat leuk, een jongen en een meisje! De klachten die je noemt zijn voor de meesten van ons denk ik wel herkenbaar, voor mij in ieder geval wel. Denk dat het ook lastiger is als je een jonge peuter rond hebt lopen (die van mij is ook 22 maanden, vandaar), dat vergt niet alleen energie en aandacht, maar ook nog veel lichamelijke inspanning, ook al sta ik daar niet altijd echt bij stil. Wat de kamer betreft; ik houdt het geheel zoals het was bij de eerste, dus grijze muren, met witte meubels. Heb alleen wel andere bedjes en een grotere commode aangeschaft, leek me dan weer handiger. De rest van de aankleding doe ik in geslachtskleur (denk aan verschoonkussenhoes, lakentjes, denkentjes, namen op de muur), misschien dat jij daar ook iets mee kan? Wat betreft de cervixmeting, die hebben ze hier nog nooit gedaan Wat was de reden om te meten? Probeer in ieder geval een beetje rust te vinden, misschien helpt dat voor de meting morgen? En komt tijd, komt raad meis, je moet je babytjes nog even binnen zien te houden Alvast heel veel succes morgen! @ TW79: Wat grappig, qua kamer hebben we ongeveer hetzelfde! @ Chybou: Misschien een domme vraag he, maar als je rolstoelafhankelijk bent, en je kunt nog maar een uur aaneengesloten zitten, hoe doe je dat dan in hemelsnaam? Lig je dan de hele dag of kun je je binnenshuis ook op een andere manier verplaatsen? (Denkt aan haar eigen situatie, en vraagt zich af hoe het kan dat je nog zo positief bent ) Gelukkig hebben je mannetjes geen last van het bloedverlies. Al lijkt het me vreemd dat je gewoon niet weet waar het vandaan komt. Als je dat zou weten, zou het misschien veel schelen? Gefeliciteerd met je dochter! @ Sherly: Zo je kinders doen het goed lees ik! Ben er maar trots op Ik hoop dat de dermatoloog iets voor Dex kan betekenen, zo sneu als ze jeuk hebben en je eigenlijk niets voor ze kan doen Wat hier bij oudste hielp was hem in bad te doen met wat neutral babyolie en een washandje (dichtgeknoopt) met daarin havervlokken. Het heeft niet alles weggenomen, maar het leek in ieder geval voor de nacht te helpen Die eerste hapjes, haha, tsja in het begin gaat er meer naast dan in he? Maar de aanhouder wint, zoals je zelf al zegt. @ Nijn: Fijn dat allebei je mannetjes thuis zijn, gefeliciteerd! Borstvoeding: Dat is hier op het moment even een heikel punt, ben aan het bedenken wat ik er mee wil. Bij nr. 1 kwam de bv totaal niet op gang, was 1 groot drama met aanleggen, cupfeeden, kolven, enz. Bij nr. 1 ben ik met 37 weken ingeleid omdat hij met 34 wkn gestopt is met groeien en er geen vruchtwater meer was, ook speelde er toen privé een heleboel. Daarnaast had ik echt last van aambeien en de hechtingen, kon eigenlijk niet fatsoenlijk zitten, maar heb dit nooit aangegeven bij de kraam (foei!!). Misschien dat ik me liggend meer had kunnen ontspannen denk ik achteraf. Uiteindelijk ben ik gestopt omdat ik gewoonweg niet genoeg voeding had, mijn man weer moest gaan werken en ik het alleen allemaal niet voor elkaar kreeg. Nu zou ik het toch graag nogmaals proberen, weet alleen niet wat wijsheid is? Misschien vooraf al een consult aangaan bij de lactatiekundige? Of kiezen voor fv? Wat zouden jullie doen? Of willen jullie iig eens vanuit jullie perspectief hiernaar kijken? Daar kan ik vast iets mee! Hier: Maak ik me zoals hierboven te lezen druk om allerlei randzaken haha Kan het allemaal moeilijk loslaten en heb echt last van nesteldrang, alles moet klaar en spik en span. Daar is het natuurlijk nog veel te vroeg voor, want dan moet straks alles weer opnieuw, maar ja niks aan te doen, toch?
Sherly: Wat fantastisch om te lezen dat Sky en Dex het zo goed doen. Ze is mooi vlot met het rollen zeg! Ik hoop dat ze iets voor Dex kunnen betekenen. Lijkt me erg vervelend dat eczeem. Fantastic: Hoe is het met je en hoe was de controle? Ik hoop dat het allemaal met een sisser is afgelopen. Gelukkig hoeft een verkorte baarmoederhals niet te betekenen dat de kindjes veel te vroeg gaan komen. Het kán een teken zijn van vroeggeboorte (vertelden ze mij) maar het hóeft niet. Hopelijk is alles goed met je. Zoyefa: Ik heb mijn dochter 7 maanden borstvoeding gegeven. Dat ging niet zonder slag of stoot. Ik heb er 5 weken over gedaan om haar goed aan de borst te krijgen. Ik was te onzeker, zij was te fel... De voeding kwam laat op gang, fingerfeeding, bijvoeding... Anyway... Makkelijk was het niet. Bij de jongens ga ik het weer proberen en eigenlijk ga ik het vol vertrouwen tegemoet. Ik kijk er zelfs enorm naar uit. Wat ik je mee wil geven is dat het hoe dan ook goed is. FV is goed, BV is goed. Doe wat voor jou het beste voelt. Want als het voor jou goed is, is het ook goed voor je kindjes. Je gaat bevallen in het ziekenhuis en ik heb daar heel veel goede en fijne hulp gehad. Ook eenmaal thuis had ik veel aan mijn kraamhulp. Toen de voeding niet heel goed op gang kwam en het aanleggen moeilijk ging ben ik gaan kolven. Ik heb een goede borstkolf gehuurd. Dat kan ik je écht aanraden. Ik vond liggend voeden veel makkelijker dan zittend. Heerlijk ontspannen. Ik ben later pas wat handiger geworden in zittend voeden, maar het had niet mijn voorkeur. Als je het opnieuw wil proberen met de borstvoeding doe dat gewoon. Dit is je tweede en derde kindje. Je bent als mama enorm gegroeid na de eerste. Ik zou zeggen, Ga er voor maar maak er voor jezelf geen moeten van. Hoop dat je hier iets aan hebt Tja, die bloedingen. Het blijft vervelend. Inmiddels gaan we er niet meer voor naar het ziekenhuis. Dat klinkt misschien heel raar... Maar ik bloed op dit moment zo'n beetje permanent. De gynaecoloog weet het ook niet. Onderzoek wijst niets uit. Ik zou dan elke dag moeten bellen. Soms heb ik alleen een beetje roze afscheiding, soms echt rood rood met stolsels en al... Gek genoeg raak je er aan gewend. Ik heb het bij mijn dochter ook gehad. Ik denk dat het bij mijn zwangerschappen hoort en dat het met de groei van mijn baarmoeder te maken heeft. Het zou fijn zijn als ze met meer zekerheid konden zeggen wat het is, maar ze kunnen er alleen een gooi naar doen en uitsluiten dat de placenta's van de jongens bloeden. Dus zolang het niet veel heftiger wordt, ik de jongens goed voel bewegen en geen buikpijn heb of andere rare klachten zitten we het maar uit. Maar een beetje moe wordt ik er wel van, want je blijft hoe dan ook alert en een beetje bezorgd. Want wat vandaag niets bijzonders is kan morgen weer anders zijn. Het is heel vervelend dat ik niet meer lang in mijn rolstoel kan zitten. Gelukkig kan ik de kleine afstanden in huis (meestal) lopen. Kleine periode's in mijn stoel zitten gaat beter. Dus stoel in, ergens naar toe rollen, stoel uit. Maar eerlijk is eerlijk ik lig/hang heel veel in bed en op onze bank. Per dag ben ik zo'n 3 a 4 uurtjes (in totaal) op. Lager kan fysiek niet meer. Dus mijn dochter kijkt wat meer Dora dan mij lief is, mijn partner runt nu het hele huishouden, mijn (schoon)mama komt maandag helpen met de strijk van de babywas... Het is aanpassen en doorbijten. Ik ben iemand die enorm actief is en ik kan, ondanks mijn handicap, mezelf (ook met onze dochter) heel goed redden... Maar het is nu even ander allemaal... Haha! Gelukkig ben ik vaak te moe om van alles te willen. Ik probeer de dagen een beetje door te komen en eigenlijk gaat dat redelijk. Vandaag 34 weken... en zo tellen we af! Het is een (leer)proces en gelukkig is zwanger zijn geen permanente status van zijn. Ik weet waar ik het voor doe en ik weet dat het einde in zicht is.
Zoyefa & Chybou: Meting is bij mij gedaan omdat ik aangaf heel erg last te hebben van pijn in mijn vagina en onderbuik. Zelfs binnenhuis zonder al te veel te doen of te lopen.. Vanmiddag afspraak gehad. 2.7 cm is het nu. Kan per meting verschillen zei ze. Dit was weer een andere gyn die overal een beetje vage antwoorden op had. Zoals ja dat kan, dat hoeft niet perse, waarschijnlijk wel... grrrrrrr :x en dat is dan mijn vaste gyn. Ga ik voorlopig lekker niet naartoe de bedoeling is dat iedere week de baarmoederhals wordt gemeten. En ze had het over een ring die ze wilde plaatsen. Ik stelde een vraag waar ik niet echt goed antwoord op kreeg. Dus heb ik gezegd dat ik er nog even mee wil wachten. Ik ga wel flink googlen en desnoods aan een andere gyn vragen. dus ik ben wel opgelucht dat ik in ieder geval nog een weekje thuis zit. Ik moet veel liggen en rusten. Uitslag van glucosetest was niet goed dus moet naar diabetesverpleegkundige en dieetiste. Ijzer waarde was te laag. Dus weer aan de pillen. en foliumzuur moest ik toch innemen van haar. Binnenkort wordt er weer een groei echo gemaakt omdat alles moeilijk te meten is bij mij. Ik heb dus een hoop te doen Zoyefa, wat betreft borstvoeding. mijn mening is dat je het altijd kan proberen en mocht het niet lukken of mocht je het niet willen om de en of andere reden dan kan je altijd nog flesvoeding geven. Maar maak het jezelf niet te moeilijk. Je kunt nooit van te voren weten hoe het zal lopen. Chybou, jeetje. Ik zou me echt iedere keer rot schrikken. Vooral omdat je niet echt weet wanneer het dan wel mis is en wanneer het "normaal" is.. veel succes ermee. Gelukkig heb je niet zo lang meer te gaan!
Sorry ik ben een beetje rustig geweest dames! Ik zat even erg slecht in mijn vel en ben afgelopen woensdag met mijn nieuwe baan begonnen. Dit kost behoorlijk wat energie maar vind het wel ontzettend leuk! Tijdens mijn volgende controle bij de gyn wil ik aangeven dat ik graag ook naar de POP-poli wil gaan. Ik heb het op dit moment door mijn anorexia verleden heel erg moeilijk met mijn stijgende gewicht. Mijn buik vind ik prachtig maar dat getal op die weegschaal Daar kan ik wel van huilen. Ja het hoort erbij maar het gaat gewoon iets sneller dan ik geestelijk bol kan werken.. Verder hebben wij hier afgelopen week de muur van de babykamer nog gewit, de bedjes in elkaar gezet en de matrasjes gekocht. Eigenlijk is alles op wat prul spulletjes nu klaar voor de jongens. Volgende week op mijn gemakje eens uit gaan zoeken wat we al hebben en nog nodig hebben Ook start ik volgende week als het goed is met mijn opleiding tot assistent drogist, hier heb ik onwijs veel zin in dus naast wat mindere ook positieve berichten. Ze zijn qua werk ook wel erg meegaand. Zo mag ik absoluut niet meer tillen, veel bukken of met zware trolleys lopen. 14 oktober de 20 weken echo (bij 21 weken) en een meting van de BMM. Daarna bij 24 weken de suikertest, controle en vanaf dan elke 2 weken een groeiecho. Begin er nu wel wat zenuwachtig voor te worden gek genoeg Nouja nog 11 dagen wachten .
Hoi Dames, Ik lees zeker nog mee, maar ben wat minder actief met reageren. Hier afgelopen week een controle gehad ivm heel licht bloedverlies. Gelukkig alles goed. A.s. maandag weer op een normale controle bij de gyn. Verder zijn wij druk bezig met de aankomende verhuizing begin december maar heb straks wel een maandje verlof van werk. Daar heb ik veel zin in want ik merk dat alles nu al meer energie gaat kosten. En dan lekker de tijd om voor te bereiden op de verhuizing en alles op een rijtje te zetten wat we nodig hebben voor onze jongens of meiden . Iedereen veel succes met de controles/laatste loodjes/kwalen etc! Lees en leef met jullie mee!
Fantastic, goed te horen dat de metingen niet dusdanig waren dat er meteen ingegrepen moest worden. Ik kan me wel voorstellen dat je met deze vage antwoorden niet zo heel veel kan. Hoe ver ben je nu? Mijn ziekenhuis houd 2 cm aan voordat ze iets gaan doen. Ze plaatsen geen ring maar een pessarium. Zo ver ik weet is het bij het plaatsen van de ring en het pessarium zo 'baad het niet dan schaad het niet'. Slik jij zwangerschapsvitamines? Daar zit volgens mijn gynaecoloog alles in wat je nodig hebt. Ik hoef nu geen extra foliumzuur meer te slikken. Seepje, ik kan me voorstellen dat je gewicht een even heel confronterend is voor je. Ik heb zelf nooit een eetstoornis gehad maar ik ben wel heel gevoelig als het over mijn gewicht gaat. Mijn oplossing is zorgen dat ik het niet weet. Onze weegschaal is al een jaar stuk en de gynaecoloog zet me niet op de weegschaal... Tot vandaag had ik heen idee hoe veel ik aangekomen was. Je kan je voorstellen dat 20 kilo, ten opzichte van de laatste keer dat ik op de weegschaal stond, even schrikken is! Maar... En dat is het goede nieuws wat ik je mee wil geven... Ik kwam na de zwangerschap van C. weer keurig op mijn oude gewicht. Ik verwacht dat het nu niet anders zal gaan. Ik hoop dat ze je kunnen helpen op de POP-poli. Ik vind het in elk geval super stoer dat je het meteen weer aanpakt. Joiedevivre, schrikken zeg, bloedverlies. Daarna niet meer teruggekomen? Was de controle vandaag goed? Ik had vandaag een gesprek met de anesthesist. Dat was voor mijn vrouw en mij heel erg spannend omdat de anesthesie bij de vorige KS niet goed is gegaan. Ik zal jullie de details besparen... Het was in elk geval een super goed gesprek en we hebben een anesthesieplan gemaakt. Ik weet nu van A tot Z wat de stappen zijn mocht de verdoving weer niet goed werken. Ik merk dat we er een stuk rustiger onder zijn en de KS met meer vertrouwen tegemoet zien. Ik heb woensdag weer een normale controle bij de gynaecoloog. Ik hoop eigenlijk dat we een datum gaan krijgen. Ik begin een beetje op te raken... Een datum om naar toe te leven zou fijn zijn.
Hi dames, Ook wij hadden de grote verrassing dat we een tweeling verwachten. Nou ja verrassing zit aan mijn kant bij zowel mijn moeder als mijn vader in de familie. Ik ben nu 17+2 dagen en begon jullie buik ook ineens te groeien. 2 weken terug zat er voor mijn gevoel ineens een buik. Deze vrijdag weer controle en dan 27e de twintigwekenecho. Seepje ik kan mij er wel wat bij voorstellen ik vraag mij vooral af wat normaal is qua zwaarder worden aan kg voor deze termijn. Goed iig dat je hulp zoekt. Iedereen komende periode succes met controles ed. Groetjes
Chybou wat fijn dat jullie het zo goed hebben kunnen doornemen! Ik hoop dat dat alles wat relaxter maakt, en dat het deze keer natuurlijk gewoon mag gaan zoals het hoort!! Laat maar even weten als je een datum krijgt, spannend hoor! Seepje, succes meid! Ik vind je zwangerschapsfoto's echt prachtig, hoop dat je dat positieve gevoel kan vasthouden. En veel succes met je nieuwe werk! Christine 79, gefeliciteerd! Mijn buik begon afgelopen week ook ineens te groeien haha. Maar was er wel blij mee want dan was er eindelijk wat te zien van mijn zwangerschap Succes a.s. vrijdag! Hier verder gelukkig geen bloedverlies meer gehad. Wel gisteren op controle geweest. 1 uk groeit goed en zit op schema. De ander heeft een kleinere romp (?) waardoor de gyn volgende week op een beter apparaat wil kijken hoe of wat. Het wijkt blijkbaar meer af dan wat het eigenlijk mag zijn. Hoofd was ook ietsje kleiner maar dat was nog binnen de marge. Het was in ieder geval geen TTS zei hij omdat vruchtwater wel gelijk was en de maag ook even groot. Verder kon hij nog niet zoveel zeggen dus ik probeer me ook niet zoveel zorgen te maken en maar gewoon af te wachten tot maandag. Ze waren in ieder geval allebei even beweeglijk. Sinds deze week kan ik ze ook al voelen, hele zachte plopjes, alhoewel ik natuurlijk geen idee heb wie ik voel
Hoi dames, Daar ben ik weer Borstvoeding: Alvast bedankt voor al jullie lieve steunende woorden en tips, ik ga ze allemaal meenemen en me er (zoals jullie zeggen) nu niet meer druk om maken. Ik kijk tegen die tijd wel wat er van terecht komt en inderdaad, lukt het dat zijn we blij, mocht het niet lukken dan worden ook deze twee prima groot op kv natuurlijk. @ Chybou: Ik snap je wel met die bloedingen, anders kan je verdorie aan de gang blijven natuurlijk met het regelen van oppas en het heen en weer racen! Want als je er mee belt laten ze je natuurlijk altijd komen. Maar compleet zorgeloos? Nee, dat lijkt het me dan ook weer niet eerlijk gezegd. Gelukkig kan je soms nog een beetje staan of lopen, dat lijkt me voor je bekken en dergelijke wel prettig, maar snap dat het nu ook heel snel zwaarder wordt. Je mag er echt trots op zijn dat je al zo lang uitgedragen hebt hoor, je zorgt goed voor je mannen! Snap dat je je normaal gesproken prima kunt redden, maar dit is wel een heel uitzonderlijke situatie en echt een aanslag op je lichaam natuurlijk Je dochter komt er vast wel overheen, over het dora-overschot Hebben jullie een fijn feestje gevierd? Fijn dat je nu in ieder geval qua anesthesie alles op de rit hebt, fijn dat ze zo meedenken en met jou alles doen om het deze keer wel een prettige ervaring te laten zijn! Succes met je controle morgen, hoop dat je met een soort van planning thuiskomt! Dat scheelt toch weer, heb je inderdaad een eindstreep om naar toe te leven. @ Fantastic: Goh ja, die bmh, dat meten schijnt inderdaad niet mee te vallen en iedereen meet het anders volgens mij. Echt niet handig dat je vaste gyn zo vaag is, kun je niet om een andere vragen? Een waar je je prettiger bij voelt en die duidelijke antwoorden kan geven? Balen dat je glucosetest niet goed was, die moet ik nog. Stiekem zijn het bij jou allemaal kleine dingetjes bij elkaar die niet helemaal goed zijn lees ik, ijzer, glucose, enz.. Doe het vooral heel rustig aan, dat lijkt me voor nu misschien het beste? Wie weet kan je het dan tot het einde (misschien zelfs wel thuis) rekken! Hoe gaat het thuis, is het allemaal te doen nu je zo veel moet rusten? @ Seepje: Gefeliciteerd met je nieuwe baan! Ben blij dat je het leuk vindt, maar nieuwe banen kosten altijd veel energie he? Maar het biedt natuurlijk ook veel afleiding, dat is ook lekker! Knap dat je meteen hulp gaat zoeken nu je niet zo lekker in je vel zit, is met je verleden natuurlijk begrijpelijk en bij een tweeling gaat de gewichtstoename ineens zo snel, daar word ik ook niet echt gelukkig van. Laat staan jij! Ik hoop dat je snel terecht kan op de POP-poli en dat ze daar iets voor je kunnen betekenen. Spannend blijft het, alle controles ik vond de 20-weken echo het spannendst van allemaal. Heb er daadwerkelijk slapeloze nachten van gehad.. Wens je veel succes in de resterende week, maar denk dat de tijd vliegt met je nieuwe opleiding en baan! Fijn dat je al zoveel gedaan hebt aan de babykamer, wij moeten hier nog beginnen, staat op de planning voor de komende weken. Weet in ieder geval wat ik wil, de verf is al gekocht, dus dat moet goed komen! @ Joi: Schrikken zeg, dat bloedverlies! Gelukkig was alles in orde Pfff spannend, ook nog eens verhuizen in deze periode. Hoop dat het allemaal voorspoedig verloopt. Wel heel fijn dat je dan in ieder geval niet hoeft te werken, wat die combinatie is echt niet te doen, denk ik Spannend toch weer als er 1 van de twee achter ligt op groei he? Goed dat ze er volgende keer wat beter naar gaan kijken, dat stelt dan weer gerust, hoop ik. Laat je weten hoe het gegaan is? @ Christine: Gefeliciteerd met je tweeling-op-komst! En welkom hier natuurlijk Gaat het allemaal goed met jou en je zwangerschap? Hier: Heb ik mijn eerste ritje naar het ziekenhuis in het weekend er weer op zitten. Was een beetje teleurgesteld dat dat nu al begon. Had veel last van harde buiken. Gelukkig viel de schade mee, bmh 3.5 cm, maar wel een dikke blaasontsteking. Mocht weer naar huis met een antibioticakuur, als ik maar terugkwam als het niet ging. Nu lijkt het wel wat beter, dus we houden vol.
Gisteren controle gehad. Alles weer helemaal goed. En... we hebben een datum! We houden hem voor onszelf, maar ergens in week 38 zit het er sowieso op. Ik vind het ergens heel raar om te weten en aan de andere kant vind ik het ook wel heel erg fijn.
Zwaai!! Afgelopen weken topdrukte! Inmiddels flesjes opgehoogd dus we hebben gelukkig een voeding minder en dus iets meer tijd over. Tegelijk de gles geven gaat nog steeds niet. Koen drinkt het normaalste dus die gaat eerst. Ondertussen dikt de fles van Niels in (en dan is ie nog binnen een paar minuten leeg) en fopt hij ern halfuurtje zodat hij minder gulzig is. Totasl dus 1,5 uur bezig met voeden ongeveer. Sinds een weekje heeben ze erg krampjes. Lig je net 10 minuren in bed begint de een te krijsen. Speentje erin en terug bed in. 15-20 minuten begint de ander. En zo gaat dat de nacht door. Mijn man doet dus de laatste fles van 00:00 en ik die van 6:00 uur. We slapen om wn om een nacht op zolder in het logeerbed zodat een van ons door kan slapen. Behalve als mijn man vroeg moet beginnen.
Pittig nijn, zeer herkenbaar je verhaal zo vervlnd die krampen. Is de ene eindelijk stil begint de ander maar het word minder hoor. Hier hebben ze heel lang krampen gehad. Goed dat je aan je eigen ruat denkt en dat je man hierbij helpt. @chybou spannend hoor einde inzicht, ik vond einddata wel een gek idee en was blij dat ze toch spontaan kwamen. Bij ons lieten ze mij niet langer dan 37 wkn lopen. Elk zh weer andere regels @zoyefa hopelijk knap je snel op. Hier gaat het prima met de mannen. Af en toe best druk maar word nu beloond met dubbel zoveel lachjes en gebrabbel. Zijn makkelijke kindjes om overal naar toe te nemen. S vonds is die onrust ook minder lang. Huilen nog wel en plakken dan aan je. Tussen 8 en half 9 moeten ze naar bed en is het ook atil na half 9, structuur is voor hun belangrijk en gaat veel betrr zo.
@Zoyefa, beterschap! Hoe gaat het nu met je? @Chybou, een datum! Dan kan je je er wel alvast wat op instellen nog heel eventjes dus want je bent al ver zie ik! @Nijn, best heftige nachten dus! Succes beiden! @TW79, wauw wat lekker zeg, heerlijk genieten! Vanochtend naar de gyn geweest. Nog nooit zo'n hilarische echo gehad. Kindjes waren zó beweeglijk dat het serieus ruim een half uur duurde voordat ze e.e.a. kon op gaan meten. Maar gelukkig zag alles er goed uit!