Zwanger van een tweeling deel II

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Chybou, 20 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vivian

Vivian Fanatiek lid

14 okt 2011
    1.316
    0
    0
    Secretaresse
    Den Haag
    Hallo meiden, ik breek heel even in hoor!

Ben erg benieuwd naar jullie keuze voor een kinderwagen. En dan vooral van de mama's die al een kleintje hebben en waarbij er een tweeling op komst is/ of natuurlijk al geboren is! Mijn dochter zal nog geen 16 maanden zijn als onze tweeling geboren wordt en wij zijn dus hard op zoek naar een kinderwagen waar plek is voor drie.... hoop dat jullie me op weg kunnen helpen. Heb op internet rond gekeken, maar weinig te vinden helaas.

2. minon

minon Niet meer actief

Ik heb een abc design zoom met een meerijdplankje. Meerijdplankje zat er al bij (tweedehands gekocht)

3. Huismuis

Huismuis Actief lid

3 feb 2014
    237
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo'n plankje past toch helemaal niet met die bakken erop?

4. minon

minon Niet meer actief

Ik heb sowieso geen bakken erbij. Maar de vrouw waar ik het van kocht gebruikte het wel. Neem aan dat het dan past. Ik gebruik het zelf niet want dochter wil er absoluut niet op. Die loopt zelf mee.

5. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    Wij hebben een Easywalker duo met meerijdplankje (kid-sit dus ze kan ook zitten).
    Op de easywalker kan je een fietsstoeltje monteren (handige vrienden hebben dat gedaan toen zij hun tweeling kort na hun eerste kregen).
    Wij kijken nog of wij dit ook gaan doen.

6. Joiedevivre

Joiedevivre Bekend lid

1 aug 2014
    717
    0
    0
    Even iets anders tussendoor: vanaf 30 weken met zwangerschapsverlof bij meerlingen! Is mij nog onduidelijk per wanneer het van kracht gaat, maar heel positief bericht natuurlijk voor degenen die daar (hopelijk) nog gebruik van kunnen maken :)

NVOM » Langer verlof voor meerlingmoeders is een feit!

7. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    Super bericht, nu nog langer verlof na de zwangerschap.
    Eerlijk gezegd denk ik dat veel moeders al voor de 34 weken in de ziektewet zitten.
    Ik ken ook weinig moeders die de 30 weken vol weten te maken.

8. minon

minon Niet meer actief

Ik zou liever de weken erna hebben gehad dan ervoor. Man de tijd vliegt en je bent doodop van de nachten.

9. tw79

tw79 Actief lid

13 dec 2013
    273
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik werd ook al blij van het bericht maar blijkt dat het bij 30 wkn al ingaat. Dus je hebt er niet veel aan meestal mag je na 30 wkn al niet meer werken als je het überhaupt zolang al volhoud en dan ging je toch de ziektewt in. Had ook langer verlof erna willen hebben omdat het toch lang er r duurt voordat je hersteld bent en in ritme zit

10. Barbara800

Barbara800 Actief lid

13 okt 2014
    150
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heeeyyy wat leuk een tweelingclub! Ik was er al naar op zoek haha.
    Ik ben Barbara en ik ben nu 12 weken zwanger van een tweeling, heel pril dus nog. Hoe bevalt het jullie om zwanger te zijn van een tweeling? Ik ga even een tijdje meelezen met dit topic :)

11. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Leuk dat je je hier meld :) we zijn bijna even ver zwanger!! :)

12. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Hoe het mij bevalt: het is nog best onwerkelijk voor mij en soms ben ik even bang dat ik het mezelf inbeeld dat ik zwanger ben, helemaal van twee kindjes ;)
    Helaas heb ik voor de tweede keer weer bloedverlies gehad. Door mijn geschiedenis maakt mij dat vreselijk onzeker en ook brengt het mij dan volledig in paniek. Met bloedverlies kan ik dus echt niet omgaan.

Misselijk ben ik gelukkig niet meer. Wel extreem moe. Dat kan door mijn zwangerschap komen maar ook en/of door de vreselijk zware werkbelasting die ik ervaar. Zit erg in dubio om mij ziek te melden of deels ziek te melden.

Verder beginnen we nu langzaam ons rommelkamertje leeg te trekken om daar straks in te gaan klussen voor een nieuwe kamer voor onze dochter. We willen onze tweeling dan op mijn dochter haar huidige kamer leggen. Vriendlief wil dat allemaal zo snel mogelijk klaar hebben aangezien ik nu nog mobiel ben en hij niet straks alles alleen moet gaan doen ;) ik ben nl wat handiger in behangen enzo.

Mobiel ben ik nu dus nog wel, weet niet hoe lang nog: de bekkenklachten komen al opzetten. Slapen met een voedingskussen verzacht het wel wat. Donderdag heb ik m'n eerste afspraak bij fysio voor m'n bekken.

Namen zijn we over aan het nadenken. Maar wat is dat lastig. Vriendlief wil eigenlijk de geslachten weten en die dan ook al met anderen delen. Ik wil de geslachten ook wel weten maar het niet aan anderen vertellen. Als compromis hebben we besloten het niet te willen weten zodat we het niet hoeven te delen/niet geheim hoeven te houden. Dat worden dus 8 namen bedenken!! (Ieder kind twee namen). Wat een werk haha.

Ik ben benieuwd hoe het jou vergaat en waar jullie mee bezig zijn! :)

13. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    Bijna 36 weken... Yes!
    Daar gingen we voor toen we hoorden dat er twee kindjes aan kwamen.

Ik vind het heerlijk dat de datum nu staat. Elke ochtend wordt ik wakker en denk nog ... dagen!
    Vandaag weer controle. Geen groeiecho. Ik hoop dat ze die binnenkort nog maken.

Gelukkig zijn de voorweeën de afgelopen dagen wat minder geworden. We hebben hier wel een aantal keren gehad dat we dachten dat het wel eens begonnen kon zijn. Na een half uurtje douchen werd het minder, dus vals alarm.
    Ik heb zulke voorweeën bij C niet gehad.

Mobiliteit... Gelukkig zit ik al in een rolstoel... haha. Mijn huis is helemaal gelijkvloers en ik kan in huis ook goed met mijn stoel uit de voeten.

Tja, dat verlof. Het is in elk geval een erkenning dat een tweelingzwangerschap iets anders is dan een eenling zwangerschap. Daar wordt nog wel eens aan voorbij gegaan vind ik.
    Stel dat je je met 30 weken goed voelt mag je in elk geval met verlof. Verder zie ik de meerwaarde niet helemaal.
    Als je bedenkt dat je bij een tweelingzwangerschap fysiek ongeveer 8 tot 10 weken voorloopt dan zou je met 26 weken al met verlof mogen ;)

14. seepje

seepje Fanatiek lid

23 mrt 2014
    1.559
    1
    38
    visagist
    utrecht
    Gisteren hadden wij de 20 weken echo. Vandaag de Guo. Ik had graag verteld dat we 2 gezonde kereltjes zonder mankementen hadden maar helaas. Wij hebben 2 gezonde kerels waarvan 1 maar 1 niertje heeft. Volgende week hebben wij een afspraak bij het WKZ en horen we meer over hoe nu verder.

Het kindje heeft er geen pijn van en kan prima leven met maar 1 nier, maar toch, wij zijn behoorlijk geschrokken van alles. Tevens heb ik dus nu al een verkorte baarmoederhals en heb ik een ring gekregen om nog verdere verkorting te voorkomen.

Verder doen onze draakjes het uitstekend, hebben ze het de echoscopiste en gynaecoloog knap moeilijk gemaakt door lekker druk te bewegen elkaar af en toe opzij te trappen en af en toe even heel fotogeniek te gaan liggen waardoor we van 1 van de boefjes ook een prachtige 3d foto mee hebben gekregen.

Op de rest reageer ik morgen even :)

15. snoop

snoop Lid

26 jun 2014
    46
    7
    8
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Mag ik ook met jullie meekletsen? Lijkt me fijn om een beetje ervaringen en tips uit te kunnen wisselen.

Ik ben momenteel bijna 19 weken zwanger van een tweeling, en vind het allemaal heel speciaal en spannend. Het is mijn eerste zwangerschap.

Over hoe ik het tot nu toe ervaar: eerste 3 maanden erg pittig (moe en misselijk), maar dat is gelukkig voorbij. Nu steeds meer last van mijn bekken, en af en toe een beetje 'moedeloos/depri ( gedachten als: 'kan ik dit allemaal wel?' etc.) maar dat gaat ook vrij snel weer over (rust en slaap doen dan wonderen). Daarnaast geniet ik elke echo weer volop van die 2 friemeltjes (fijn dat er zoveel echo's zijn) en kan ik niet wachten tot ze er zijn!

@Seepje, lijkt me idd erg schrikken, sterkte!

16. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    Seepje, dat is niet wat je hoopt te horen. Hopelijk gaat het kindje het prima doen met 1 niertje. Gaan ze je nu extra in de gaten houden?

Snoop, welkom!

Ik ben blij! Vandaag de 36 weken gehaald! Dat was mijn doel vanaf het allereerste moment dat we hoorden dat het er twee waren. Laat me de 36 weken halen!
    Vanaf nu is elke dag meegenomen en is het aftellen tot de KS datum.

17. Zoyefa

Zoyefa Actief lid

3 sep 2014
    175
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hi lady’s!

Wat een topdrukte is het hier zeg, ik kom er werkelijk niet aan toe hier regelmatig te schrijven… Komende week gaan we een paar dagen weg en moet veel inpakken, daarnaast zijn we bezig aan de babykamer (bijna klaar, thank god) en dan alle bijkomende sociale dingetjes nog… Oh ja, en ik ben natuurlijk niet zo snel en snel moe, dus dat helpt ook niet echt haha! Blaasontsteking is nu over, bleek bij mijn controle, verder alles goed met mijn kids. Over twee weken terug voor de groeiecho en een ogtt. Tegen de laatste zie ik heel erg op, was bij de eerste vreselijk misselijk en kan niet goed zitten (laat staan op die harde stoelen in de wachtkamer), dus hoop maar dat ze daar een oplossing voor hebben. Mijn gyn kon zich niet voorstellen van niet, maar hij werkt niet op de prikpost haha… We zullen zien!
    Mijn kids hebben in de buik echt vreselijk vaak de hik trouwens, vooral ’s nachts… Als de 1 klaar is, lijkt de ander te beginnen haha. Is dat herkenbaar voor jullie?

@ Chybou: Ik ben echt trots op je! Hoop dat ik het net zo lang volhoudt…. Wel fijn dat je nu een datum hebt, kun je echt aftellen… Weet je ook al hoe laat je binnen moet zijn, of moet je daar nog voor bellen o.i.d.? (Dat zou de spanning er nog wel in houden haha…) Wij hebben bijna dezelfde wagen, heb jij de bakken of de nestjes? En voorweeen, je houdt de spanning er zo in ieder geval goed in! Denk je een beetje aan de bloeddruk van je vrouw ook? Haha! Heb je gevraagd of je nog een echo krijgt, en weet je een beetje hoe groot/zwaar je boys nu zijn? Ben ik namelijk wel benieuwd naar!

@ Nijn:
    Leuk van je te horen!! Snap dat het flink aanpoten is op het moment, dat vond ik rond die leeftijd met 1 baby eerlijk gezegd ook al. Hopelijk komen hun darmpjes snel een beetje tot rust. Heb je het idee dat ze veel lucht binnen krijgen? Ik ben hier met de oudste na een tijdje overgegaan op dr. Browns flessen. Moet eerlijk zeggen dat het niet alles weggenomen heeft, maar het was wel een wereld van verschil!

@ TW: Wat fijn dat je avonden nu rustiger verlopen, hopelijk kom je nu ook een beetje aan je rust toe, kan je er overdag weer goed tegen!

@ Joi: Wat fijn dat je controle en metingen weer goed waren! Voel je de kinderen normaal ook zo druk, of hadden ze een dwarse bui? ;) Wat betreft het extra verlof… Tsja, leuk dat men iets doet om te laten merken dat het een andere zwangerschap is, maar ik ken er weinig die de 30 weken halen hoor… In veel ziekenhuizen is het advies ook om voor de 30 weken te stoppen, op sommige plekken met 26 weken. Dus of het nu een echt doordachte actie is? Wat mij betreft waren 4 weken extra achteraf een betere oplossing geweest, twee kinderen is echt iets anders dan 1, vraagt denk ik ook meer herstel van je lichaam achteraf. Denk dat dat pas echt ziekmeldingen zou schelen!

@ Vivian: Gefeliciteerd met je zwangerschap! Gaat alles goed met jou en de kids? Wat de wagen betreft, ik heb een urban jungle duo, met inderdaad een kidsit. Of het ook werkt? Geen idee, ik hoop het maar! De oplossing van Chybou met het fietszitje heb ik ook gezien, dat kan echter niet als de bakken erop zitten, daarnaast moet je dan praktisch je hele wagen demonteren als je m mee wilt nemen in de auto, ben ik bang?

@ Barbara: Gefeliciteerd met je zwangerschap! En welkom hier! Ik vind het erg gezellig om zwanger te zijn van een tweeling, maar lichamelijk is het geen grapje en dat heb ik eerlijk gezegd wel een beetje onderschat, haha! Verder is het wel een hele medische zwangerschap, wat natuurlijk begrijpelijk is, maar mis soms wel de kneuterigheid van een verloskundigenpraktijk…

@ Maartje: Ook jij gefeliciteerd en welkom hier! Wat werken betreft, ik denk dat je beter op tijd in gesprek kan met je leidinggevende en de arbo-arts, dan dat je dadelijk ineens helemaal niets meer kan. Misschien dat je gebruik kan maken van de extra pauzes? Daar heb je in ieder geval recht op! En desnoods nu gedeeltelijk ziekmelden zodat je het uiteindelijk langer vol kunt houden? Dat laatste was in mijn geval geen optie, was voor de 20 weken al thuis, helaas…

@ Seepje: Goh meis, dat is inderdaad schrikken. Hoop dat ze in het WKZ al jullie vragen kunnen beantwoorden en wat zorgen kunnen wegnemen… Ik wil je zeker ook feliciteren, want verder doen je mannen het dus supergoed! Het scheelt wel dat ze nu al weten dat je bmh verkort is, nu kunnen ze met zo’n ring nog iets voor je betekenen. Kun je al bij de POP terecht of is er een wachtlijst?

@ Snoop: Gefeliciteerd nog en welkom hier!

18. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    Ik heb woensdag gevraagd of we nog een groeiecho kregen. Dat was kennelijk wel de bedoeling want we werden meteen voor vandaag ingepland.
    De jongens groeien keurig als eenlingen verder. Het meten is lastig geworden want kindje 1 ligt heel diep met zijn hoofdje en van kindje 2 kunnen ze niet meer de beentjes zien.
    Ze liggen helemaal over elkaar heen.
    Kindje 1 ligt van beneden naar boven, helemaal uitgestrekt aan de rechterkant. Kindje 2 ligt van links naar rechts met zijn hoofd onder mijn ribben links en zijn voeten rechts. Hij ligt als het ware achter kindje 1.
    Geen wonder dat ik hem van de week niet voelde. De gynaecoloog had gezegd dat kindje 2 links in stuit lag, maar meneer ligt nog steeds (net als weken geleden) overdwars. Hij kan nooit zo gelegen hebben want ruimte om te draaien heeft hij niet. Dus voor ' niets' een uur aan het ctg gelegen omdat ik minder leven voelde. Ik steeds maar denken dat kindje 1 zo druk is rechts. Liggen ze daar allebei te trappelen.
    Ach ja, dit was, als alles goed is, de laatste groeiecho. Op naar de KS datum!

19. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    #279 Chybou, 17 okt 2014
    Laatst bewerkt: 17 okt 2014
    Zoyefa, wij hebben trouwens twee bakken op de Easywalker. En jullie?
    Van de week heb ik op Marktplaats een Kid-Sit op de kop getikt.
    We zijn nu helemaal compleet, wagen, buggyinzet, bakken, regenschermen, Maxi-cosi steunen, Kid-sit, ik kan het verder niet meer bedenken hoor ;)

Trouwens, je zou zomaar eens gelijk kunnen hebben over dat fietsstoeltje. Ik zou ook niet weten hoe je die er op zet met de bakken op de wagen. Hetzelfde geld voor het in en uit klappen.
    Dan lijkt me een Kid-Sit handiger, maar dat gaan we ervaren.

20. fantastic2

18 jun 2012
    26
    0
    0
    NULL
    NULL
    weer een tijdje geleden dat ik hier heb getypt. even een update:
    vandaag 27 weken! joehoee!
    vorige week dinsdag heeft de gyn een arabin pessarium geplaatst.
    wat was dat pijnlijk zeg!
    nu is t zoveel mogelijk tijd rekken voordat ze komen. veel bedrust.
    mijn doel is de 34 weken dus ben benieuwd!

in de tussentijd zijn er nog een aantal dingen bijgekomen.
    belangrijkste is dat ik helaas moest beginnen met insuline spuiten :(
    ik hou niet van naalden sinds dat het vaak mis gaat met bloedprikken bij mij. dus iedere avond zie ik er ook tegenop. en overdag moet ik ook een paar keer prikken om mijn bloedsuiker te meten. maar goed.. het moet helaas.

de rennies werden er steeds meer per dag dus iets sterkers gekregen van de gyn tegen maagzuur en dat helpt goed.
    schildklier was iets te traag dus moet opnieuw bloed prikken volgende week :(
    diëtiste zie ik morgen weer. ben benieuwd wat de schade dit keer is. volgens mij ben ik ongeveer 3 kilo in totaal aangekomen dus ik ben blij.
    en wat zijn die ijzer tabletten vies.. bleeeh :D

groei echo gehad afgelopen maandag. baby's groeien goed.
    eentje weegt meer dan een kilo en de ander meer dan 900 gram dus dat was allemaal perfect :cool:

vraagje aan iedereen: hoeveel ben je aangekomen rond de 6 maanden? en diegene die al verder zijn.. komt er echt opeens veel meer bij daarna?
    en ik heb sinds 2 weken last van mijn rechter onderbuik. vooral als ik wil draaien op bed. dan steekt het heel erg. komt het bekend voor?

Chybou: spannend! nog maar max 2 weken! ik wens je alvast veel succes. kun/wil je misschien iets meer vertellen over anesthesie? een van mijn nachtmerries is dat ik wakker word tijdens een operatie en dat ik alles voel maar niks kan zeggen ( en laat dat nu net een paar keer in het nieuws gekomen zijn de afgelopen tijd :D )
    al ben je met een ks wel in staat om wat te zeggen volgens mij. maar wat stelt jou dit keer gerust?

Zoyefa: helaas kon ik tijdens gtt ook niet liggen. en dat terwijl mijn huis maar 1 min rijden is met de auto. maar dat mocht niet. ik heb die dag thuis er wel veel last van gehad. miss kun je even in je auto gaan liggen als die dichtbij geparkeerd is? stiekem :p

Snoop, Maartje84 en Barbara800 welkom! ik ben pas 27 weken maar ik vind het vrij zwaar. vooral vergeleken met een eenling zwangerschap. maar dan zie ik weer een buggy met een klein babytje erin en word ik helemaal blij van de gedachte dat ik er straks 2 heb ;) als alles goed gaat natuurlijk..

Seepje: hopelijk gaat alles goed? heb je meer info van het WKZ?

Deel Deze Pagina