Zwanger van een tweeling deel II

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Chybou, 20 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zoyefa

Zoyefa Actief lid

3 sep 2014
    175
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,
    Ik ben er weer... De baby's zijn ook nog binnenboord, dus dat is goed nieuws! Verder lijkt alles ook rustiger te worden nu... Wil best op de details ingaan, maar niet out in the open... Dus als je nieuwsgierig bent, stuur me ff een pb!
    Maandag groeiecho, dinsdag gyn, dus ben benieuwd... Laatste tijd ligt de onderste dwars, maar t voelt of die nu indaalt?! Geen idee of dat kan? Gevoel is wel t zelfde als bij nr. 1...

Ik ga morgen even een stuk teruglezen en proberen op jullie te reageren!
    Veel liefs voor nu!

2. snoop

snoop Lid

26 jun 2014
    46
    7
    8
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

hoe gaat het hier met iedereen? Allemaal nog vol te houden? Wij hebben vandaag de dames weer mogen bewonderen op de echo (al zie ik niet echt iets nu ze zo groot zijn haha), beide goed gegroeid en rond de 650 gram. Ze bewegen steeds meer, mijn vriend voelt ze nu ook af en toe, en aan mijn buik is het ook goed te zien als ik een trapje krijg, zo grappig!

Verder doe ik rustig aan, 3/4 dagen p/w halve dag werken dan vind ik t allemaal goed te doen. Ben benieuwd hoe het met jullie gaat.

3. Mama Mars

Mama Mars VIP lid

22 feb 2007
    9.268
    1
    36
    Wow! deel 2 en ik geloof wel een half jaar verder!

Hier gaat alles goed :) J.ill en J.oy zijn inmiddels de 1 gepasseerd en het is een gezellige drukte aan de eet tafel :).

Slapen spelen eten drinken en maken ruzie, dus super in orde haha.

heb nog wat moeite met een ritme vinden sinds de oudste naar school gaat (ja nu een half jaar later nog steeds haha)

4. Zoyefa

Zoyefa Actief lid

3 sep 2014
    175
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,
    Hoe is het met jullie allemaal? Is het nog een beetje vol te houden?

@ Snoop: Leuk is dat he, als je ze echt aan de buitenkant kan zien bewegen. Weet jij welke van je dochters het is? Of blijft dat giswerk? Hier weet ik welke van de twee wild is, omdat er 1 helemaal onderin ligt en de ander bovenin. Vind ik wel geruststellend, weet ik dat het goed met ze gaat. ;)

Even een update van alle controles; groeiecho was goed, het ene kind loopt maar een week achter op groei, de andere anderhalve week. Voelde me echter vannacht al helemaal niet lekker, maar heb niet gebeld (niet mopperen, geloof me heb het genoeg gehoord vandaag)... Moest er vanmorgen toch zijn. Bloeddruk was wat gestegen, maar gezien mijn altijd lage bloeddruk is dit niet erg. Gyn vond me er echter wat pafferig uitzien en mijn handen en voeten dik. Toen ik vertelde van dat indalingsgevoel gingen alle alarmbellen af geloof ik. Dus een cervixmeting, was aan de korte kant (2 cm), daarnaast leek er wat vochtverlies te zijn, wat niet helemaal geplaatst kan worden.
    Reden genoeg om me in ieder geval voor een paar dagen hier plat te leggen, mag mijn bed alleen uit voor toiletbezoek en om te douchen. Heb vandaag een longrijpingsprik gehad, morgen de tweede en dan is dat in ieder geval geregeld. Heb me er maar bij neergelegd (letterlijk en figuurlijk) dat het nu eenmaal zo is, en ze zorgen hier goed voor me, dus voorlopig maak ik me niet te druk...

@ MamaMars: Kan me voorstellen dat het lastig is een ritme te vinden met een kleuter die op tijd op school moet zijn en twee dreumesen. Maar komt met de tijd vast goed, alle kinderen worden steeds zelfstandiger, dat lijkt me wel schelen! (Denkt nu aan de zelluf-doen-fase van de oudste en denkt, mmm of niet... ;))

5. Mamavaneen2e

Mamavaneen2e Bekend lid

2 dec 2013
    526
    0
    0
    Hallo dames,

Mag ik gezellig mee kletsen met jullie?we weten sinds maandag dat we een tweeling krijgen. Gisteren bij de gyn geweest en die heeft ook weer een echo gemaakt en alles zag er mooi uit. 80%zeker dat het eeneiig is. Als we elf weken zijn krijgen we de termijn echo en dan kijken ze nog eens daarna.

6. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    Mamavaneen2e (en eigenlijk ook een derde?) Welkom!
    MamaMars: Wat klinkt dat allemaal gezellig. Ik kijk ook zo uit naar deze fase. Lijkt me heerlijk om de jongens en C. aan tafel te hebben en ze samen te zien spelen. Het baby zijn is ook leuk hoor en ook bijzonder, maar ik kan niet wachten om de onderlinge interactie te zien.
    Zoyefa, Het begint nu wel zwaarder te worden, lees ik. Pittig hoor. Ik hoop dat je niet te lang plat hoeft. Heel veel sterkte in elk geval. Goed van je dat je je niet te druk maakt. Dat moet je natuurlijk wel kunnen... Maar dat is natuurlijk voor jezelf en voor de kindjes het beste.

Ik ben lekker druk. Het is echt genieten deze twee mannetjes en onze kleine meid. Ze zijn over het algemeen heel tevreden en rustig. Alleen rondom de eetmomenten is het flinke spits. Nu zijn er momenten dat ze permanent aan het eten zijn... Vooral de ochtenden zijn hectisch.
    Ik geef volledige borstvoeding, maar ik kan ze maar met moeite bijhouden. F. lijkt permanent honger te hebben.
    Mijn herstel gaat tergend traag. Ik wil veel meer dan dat ik kan. Lieve gaat vanaf maandag weer werken. Ik heb de enorme luxe gehad dat ze 4 weken thuis is geweest. Ik zie er wel een beetje tegenop. Niet dat ik denk dat ik het niet aan kan, maar ik kan fysiek nog zo weinig. Dan is een peuter van twee en twee mannetjes van vier weekjes beste en hand vol. Maar het gaat vast goed komen. We verzinnen wel een manier en wil het niet links om, dan lukt het vast wel rechtsom ;)

7. Mamavaneen2e

Mamavaneen2e Bekend lid

2 dec 2013
    526
    0
    0
    Chybou ja naam moét veranderd worden. Ik lees dat jij bv geeft. Is dat te doen? Doe je ze samen of om en om?

8. Joiedevivre

Joiedevivre Bekend lid

1 aug 2014
    717
    0
    0
    @Zoyefa, klinkt best pittig. Fijn dat er wel goed voor je gezorgd wordt. Je zit al op de 30 weken zie ik :), ik hoop dat je het nog even goed kan vol houden!

@Mamavaneen2e, gefeliciteerd! Hoe was dat voor jullie om te horen?

@Chybou, wat goed dat je borstvoeding geeft! Respect hoor :) zal vast veel tijd kosten inderdaad. Heb je nog gouden tips? Ik wil het straks ook wel gaan proberen als de tweeling geboren is.

Hier gaat het... tja.. ik weet het niet zo goed ;). We zijn nu vanaf week 16 (m.u.v. 1 week) iedere week op controle geweest en nu doorverwezen naar het WKZ. Kindje A ligt nog steeds een klein beetje achter, wat op zich niet heel erg is maar goed in de gaten moet houden. Alleen vermoed de gyn all een paar weken dat er misschien iets met de placenta is waardoor dit komt. Geen TTS gelukkig, maar daarom voor meer onderzoek nu naar het WKZ en voorlopig daar iedere week nu! Ik ben benieuwd. Dinsdag hebben we onze eerste afspraak daar. Ik maak me niet erg zorgen, vooral omdat ik de kindjes nog lekker veel voel bewegen en ze verder wel goed hun eigen groeicurve volgen, maar ben natuurlijk wel benieuwd wat het WKZ er allemaal over gaat zeggen ;). Gelukkig hebben ze daar veel ervaring met tweelingen.

9. Mamavaneen2e

Mamavaneen2e Bekend lid

2 dec 2013
    526
    0
    0
    Pdff wat een gedoe joiedevivre. Ik zou erg onzeker worden denk ik.

Het was behoorlijk schrikken. Ik ging maandag met bloedverlies naar de vk (1e afspraak)gelijk de echo gedaan voor alle papier werk. Zegt ze nou ik zie een mooi kloppend hartje hoor. Dus ik huilen omdat alles goed was vervolgens zegt ze en kijk eens? Hier nog een mooi kloppend hartje.. Nou dat was schrikken. Woensdag zijn we bij de gyn geweest en pas daarna ben ik het echt gaan beseffen zag er zo mooi uit.nu hopen dat alles goed blijft gaan maar volgens de gyn hoefde ik me er niet al te druk om te maken want zag er allemaal goed uit. De kans was netzogroot als met eentje in deze periode

10. seepje

seepje Fanatiek lid

23 mrt 2014
    1.559
    1
    38
    visagist
    utrecht
    @joiedevivre ; Pfoe wat een gedoe zeg, wel fijn dat je goed in de gaten gehouden wordt… Ik loop gelukkig nog steeds in het diak, maar heb wel een aantal afspraken nog staan in het WKZ voor ons boefje met maar 1 nier.

Nu ga ik eerlijkheidsgetrouw wel zeggen dat ik de zorg in het WKZ echt totaal niet prettig vind als ik die vergelijk met het diakonessenhuis. Heel kil en onpersoonlijk. Echt academisch. Je bent echt een nummertje. Althans, zo voelde het voor mij en mijn partner, ik hoop echt dat jij andere ervaringen gaat hebben daar!

Hier gaat het zijn gangetje, inmiddels licht gekneusde ribben want ik heb nog steeds reuzenbaby's die 2 weken in groei voorlopen, en plotseling ook in een stuit zijn gaan liggen. Ze zijn ook echt ontzettende wiebelkonten wat het er voor mijn blaas en ribben echt niet makkelijker op maakt. Ik probeer zo min mogelijk te klagen, want ik heb hopelijk nog wel een paar weken voor de boeg, maar 's avonds is staan eigenlijk de enige houding die nog prettig voelt :O

@mamavaneen2e : Bijzonder he die eerste momenten. Geniet ervan want 2 van die wondertjes is zo bijzonder!

Hier zijn inmiddels de kamertjes al volledig ingericht, is het proefkaartje besteld en zit ik thuis op m'n gat geduldig op de jongens te broeden :p

11. mausyi

mausyi Fanatiek lid

4 jul 2011
    1.452
    0
    36
    Hallo, ik kan mij hier ook melden :D wij kregen het schokkende nieuws dat her er 2 waren :$ we kwamen erachter doordat ik een spoedecho kreeg vanwege bloedverlies. En toen waren er ineens 2 zakjes te zien, nog geen hartactie (nog een erg prille zwangerschap) a.s. donderdag hebben we weer een echo. Ben benieuwd

12. Joiedevivre

Joiedevivre Bekend lid

1 aug 2014
    717
    0
    0
    @Mausyi: Gefeliciteerd en welkom hier! Leuk dat je een tweeling krijgt. Succes a.s. donderdag met de echo! Hoeveel weken ben je ongeveer?

@Seepje: Fijn dat het goed gaat met je zoontjes! Ze kunnen nog draaien toch? En ben je gestopt met werken dat je nu lekker thuis kan zitten?

Die ervaring bij het WKZ kan ik nu gedeeltelijk beamen haha. Het is allemaal érg academisch maar vond het er ook gewoon niet heel gezellig uit zien en zo groot allemaal. Dus mijn eerste doel ligt nu op de 32 weken en dat de kindjes allebei sowieso over de 1000 gr zijn want dan mag ik weer terug naar het Antonius ;). De gynaecologen waren verder wel heel aardig en ach, het is gewoon even niet anders :). Met die instelling kwam ik daar ook binnen vanochtend maar in de 2,5 uur dat ik daar was is er door iedereen wel een paar keer gezegd: "zo, wat een dik dossier, dat is niet vaak een goed teken" "wat vervelend dat u hierheen moet nu" "U zult het vast niet leuk vinden". Terwijl ik zoiets heb van, wat moet dat moet en we gaan gewoon lekker verder:p. Maar ja.

Het gaat verder gelukkig 'goed', er zijn geen andere dingen aangetroffen en 'gewoon' weer iedere week langs voor de zekerheid. Goed nieuws dus :)!

13. Zoyefa

Zoyefa Actief lid

3 sep 2014
    175
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hi meiden,
    Inmiddels ben ik weer thuis en heb ik dus stabiel internet, maakt het gemakkelijker om te reageren! Mijn kinderen zitten nog lekker warm binnen (goede keuze met dit weer :)). Ik lig in een bed in de woonkamer, kom er alleen uit om naar de wc te gaan en even zittend te douchen, that's it. Maar dat is heel goed te doen. Ben van plan nog een week of 6 te broeden, hoop dat die twee het daar ook mee eens zijn!

Kamertje e.d. is bijna klaar, kleertjes moeten nog gewassen worden, maar dat gaat vriendlief van het weekend toch maar zelf even doen. Nu in thuis ben kan ik me er in ieder geval een beetje mee bemoeien he. ;)
    Kaartjes zijn naar 2 drukkers voor een proefdruk, dus dat is ook min of meer geregeld. Nu nog een paar Sinterklaasgedichten en ik ben goed bezig geweest vandaag, al zeg ik het zelf.

@ Nieuwe mama's: Welkom hier! Spannende tijd gaan jullie nu tegemoet, maar het is vooral heel bijzonder!

@ Joi: Knap hoor, dat je er zo nuchter in staat, proberen vol te houden meis, maakt het echt gemakkelijker. Maar we blijven ook mensen met emoties, en die moeten er ook mogen zijn... Werk jij trouwens nog? Probeer in ieder geval genoeg te rusten, misschien helpt dat iets?

@ Seepje: Braaf blijven broeden, doe ik dat ook!

14. Annikaatje

Annikaatje Actief lid

15 feb 2014
    160
    0
    0
    Sinds woensdag ben ik erachter dat er 2 kloppende hartjes in mijn buik zitten! Ik klets hier ook graag mee :)

15. Mamavaneen2e

Mamavaneen2e Bekend lid

2 dec 2013
    526
    0
    0
    welkom nieuwe meiden.

dames die al wat verder zijn konden jullie ook zo slecht genieten in het begin? had me voorgenomen van deze zwangerschap echt te gaan genieten omdat het mijn laatste is. maar sinds ik weet dat het een tweeling is ben ik me alleen maar zorgen aan het maken.
    heb pas 19 dec weer een echo wat duurt dat lang als je er op zit te wachtten.

16. seepje

seepje Fanatiek lid

23 mrt 2014
    1.559
    1
    38
    visagist
    utrecht
    @mamavaneen2e : Ik geniet eigenlijk elke dag ondanks alle pijntjes, ik moet afkloppen dat ik tot 20 weken echt nergens last van heb gehad. Ben nooit misselijk geweest etc. Sinds week 20 begin ik lichamelijk af te takelen. Heb een verkorte baarmoederhals, een knul die een multicysteuze nier heeft en mogelijk een vernauwing in de aortaboog. Daarvoor lopen wij nu nog in het WKZ.

Maar toch probeer ik nog optimaal genieten, morgen alweer 29 weken, een hele mijlpaal vooral omdat het lichamelijk voor mij bijna niet meer vol te houden is. Ik draag alleen naar voren, heel mooi maar ook erg zwaar. Last van mijn bekken heb ik niet maar wel gekneusde ribben, ik kan amper nog slapen en maagzuur waar je u tegen zegt. De heren liggen gekruisd in stuit dus ik wordt overal een 'uitdaging' genoemd want echoën is amper nog mogelijk omdat ze continu in elkaars schaduw liggen. Vanavond maar eens enkele houdingen proberen die ze aanraden bij een stuit.

Vooral als ze druk zijn moet je dan even zo gaan zitten dan heb je kans dat ze genoeg ruimte hebben om terug te draaien.

Morgen weer een groeiecho in mijn eigen ziekenhuis en dan de maandag daarop weer naar het WKZ en dan vrijdags net voor kerst mijn eerste bevallingsgesprek en nogmaals een echo, en dan in januari nog een groeiecho en dan heb ik een vermoeden dat ze al komen.

Ze wegen nu 1430 en 1280 gram en lopen 2 weken voor in de groei, dus hotel mama is wel errug goed voor ze.

17. Annikaatje

Annikaatje Actief lid

15 feb 2014
    160
    0
    0
    Dat klinkt wel ok seepje, dat voorlopen!

18. Mamavaneen2e

Mamavaneen2e Bekend lid

2 dec 2013
    526
    0
    0
    Klinkt wel zwaar allemaal sepje maar wat goed dat je geniet. Hopelijk kan ik na de volgende echo ook echt genieten

19. Joiedevivre

Joiedevivre Bekend lid

1 aug 2014
    717
    0
    0
    @Zoyefa, thanks voor de aanmoediging :) het scheelt ook een stuk als ik dingen hier van me af kan schrijven/met andere zwangeren erover praat. Ben in onze kring de eerste dus merk dat dit forum dan ideaal is ;). Ik probeer iedere middag zeker even een paar uur gewoon te liggen/slapen! Werk al sinds week 22 halve dagen en vanaf deze week nog maar 3 halve dagen. Bij 26 weken helemaal stoppen, kijk ik naar uit! Fijn dat bij jullie bijna alles klaar is en dat je je nu lekker kan voorbereiden/delegeren ;) haha.

@Annikaatje, gefeliciteerd! Hoe voel je je?

@Mamavaneen2e, ja ik herken het wel, alleen is er vrij weinig aan te doen. ik merkte bij mijzelf dat ik na de 2e echo bij 11 weken al iets geruster was. Maar dan nog is het altijd spannend hoe het gaat lopen :) probeer gewoon te doen wat je kunt doen, neem je rust en leef gezond. Hopelijk kan je er dan snel wat meer van genieten!

@Seepje, dat naar voren dragen ziet er prachtig uit maar heeft echt wel nadelen ja! Bij mij begint dat nu langzaam te komen, draaien 's nachts gaat amper, iets oprapen van de grond is een hele opgave en sokken kan ik nog net aankrijgen maar ben benieuwd hoe lang dat nog goed gaat ;). Hou vol meid, zorg goed voor je hotel mama :)!

Even nog een vraagje, wij zijn ons aan het orienteren op geboortjekaartjes, hebben jullie toevallig leuke sites oid voor tweelingkaartjes?

20. Mamavaneen2e

Mamavaneen2e Bekend lid

2 dec 2013
    526
    0
    0
    Welke wagen hebben jullie? Wij krijgen er een maar de vorige hebben we ook van s.o gekregen dus wil eigenlijk niet weer zon heeeele dure maar tot nu toe vind ik de bugaboo het mooiste en reed ook fijn bij prenatal.

Deel Deze Pagina