Zwanger van een tweeling deel II

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Chybou, 20 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mausyi

mausyi Fanatiek lid

4 jul 2011
    1.452
    0
    36
    Ja wij zijn ook aan het rondkijken😐 ik moet er niet 1 hebben met van die dunne wieltjes. Dat gaat niet werken in het bos 😂

Oh was ik nog vergeten te zeggen, afgelopen donderdag een mooie echo gehad met 2 kloppende hartjes😍💖

2. Annikaatje

Annikaatje Actief lid

15 feb 2014
    160
    0
    0
    Willen jullie een wagen met 2 naast elkaar of achter elkaar?

Verder qua kaartjes zijn we nog niet mee bezig...

En ik voel me hondsberoerd en erg moe, maar heb gelukkig pilletjes tegen de misselijkheid gekregen! Heel fijn!

Manlief wil dat ik vanwege mijn vermoeidheid (elke avond on 21 in bed ipv 00:30...) ook m'n tenniswedstrijd afzeg... Wat denken jullie?

3. mausyi

mausyi Fanatiek lid

4 jul 2011
    1.452
    0
    36
    Ik denk naast elkaar, die achter elkaar vind ik zo lang 😃

Wbt je tennis wedstrijd, ik zou het niet doen. Ik was al kapot na een volleybal training (wat ik nu eerst van de gynaecoloog niet meer mag doen) 😕

4. snoop

snoop Lid

26 jun 2014
    46
    7
    8
    NULL
    NULL
    Hey allemaal,

Nieuwe dames: proficiat met jullie zwangerschap!

Voor de rest, wel alles bijgelezen maar meeste vergeten, sorry. Zoyefa hoe gaat het nu? Nog bedrust?

Hopelijk met de rest alles goed.

Hier helaas wat minder. Had al langer last van hartkloppingen en hoge hartslag, maar nu ook een paar keer even ritmestoornis...alsof mn hart zn ritme niet kon vinden. Zo naar! En nu dus vooral angst dat t terugkomt of dat het iets ergs is. Krijg wel onderzoeken maar uitslag pas over n maand. En ik ben al zo'n angsthaas haha, hopelijk kan ik t de komende tijd een beetje loslaten.

Met de meisjes gaat het verder goed! Ze bewegen veel en lopen qua groei mooi op schema. Kindje 1 ligt met hoofdje naar beneden, kindje 2 in stuit. Bedte scenario volgens gyn...al dacht ik zelf dat t beter was als ze allebei met koppie naar beneden liggen.

Bijna 27 weken, dan ga ik aftellen hoor haha.

O ja, over wagen: wij hebben via marktplaats een urban jungle Mountain buggy voor 180 euro op de kop getikt. Heel degelijk ding!

5. seepje

seepje Fanatiek lid

23 mrt 2014
    1.559
    1
    38
    visagist
    utrecht
    Wij hebben een easywalker duo. Erg blij mee.

Mindere nieuws. Er is duidelijk een afwijkend beeld in de aortaboog gevonden bij boefje met de ook al multicysteuze nier. De 15e krijgen we meer info van de kinder cardioloog want we hebben nog geen info wat het inhoud en evt. De medische gevolgen zijn...

Maar het is hier wel even domper na domper. Gelukkig zijn de draken lekker druk alsof ze willen zeggen "mama we zijn er wel hoor en niet zo druk maken het komt wel goed met ons"

Ze liggen hier in stuit en dwars. Gekruisd heerlijke houding. Bij de groeiecho kwam uit dat ze 1432 en 1480 wogen.

Zaterdag bij de zwangere zaterdag van het wkz kijken nu de kans groot is dat ik daar moet bevallen. Hoewel ik nog steeds hoop op het diakonessenhuis.

6. Barbara800

Barbara800 Actief lid

13 okt 2014
    150
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal!
    Ten eerste, nieuwe dames welkom :) gezellig dat jullie mee komen kletsen!
    @ Snoop, wat vervelend dat je daar zo'n last van hebt, heeft de gyn gezegd wat het kan zijn? Verder bloeddruk wel helemaal in orde? Wat heerlijk lijkt het me om op de 27 weken te zitten, voor mij voelt dat nog zo ver weg!
    @ seepje, wat vreselijk om zulk nieuws te krijgen zeg! Dat is wel het laatste wat je wil horen. Ik weet niet wat het inhoudt, maar misschien valt het allemaal wel mee. Ze groeien zo te horen goed! En altijd fijn om ze te voelen hè, dat is altijd een goed teken ;)

Ik voel ze nu sinds 2 weken elke dag, al kan ik nog niet echt bepalen welke van de twee ik nou telkens voel. Vanaf wanneer konden jullie dat voelen? Vorige week even het ziekenhuis in geweest vanwege flauwvallen, schijn ik ontzettend lage bloeddruk en bloedarmoede te hebben. Nu allemaal supplementen meegekregen, voel me echt zo'n patiënt haha. Op de 20 weken echo alles gelukkig in orde, ook al lagen ze allebei iets achter in groei, maar dat is volgens de gyn niks om me zorgen over te maken.
    Ik wilde op nog een aantal dingen reageren, maar ik ben vergeten wat dus dat komt de volgende keer wel weer haha

7. Barbara800

Barbara800 Actief lid

13 okt 2014
    150
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ohja! @Joiedevivre, ik ben helemaal weg van de kaartjes op letterpers.nl, je kan in principe alle kaartjes laten maken zoals je zelf wil. Het is wat aan de dure kant, dat dan weer wel..

En mamavaneen2e, ik weet hoe moeilijk het is om je geen zorgen te maken, maar probeer er zoveel mogelijk van te genieten! Ik kon pas echt ontspannen na de 20 weken echo en nu beginnen de vervelende kwaaltjes pas echt haha. Ik ga nu ook echt m'n best doen om er alleen maar van te genieten, want het is toch werkelijk fantastisch en bijzonder zwanger te zijn van een tweeling!

8. Annikaatje

Annikaatje Actief lid

15 feb 2014
    160
    0
    0
    Pfff had een van jullie ook zoveel last van misselijkheid en moeheid? Hoe lang heeft dat geduurd?

9. Leeneen

Leeneen Lid

26 mrt 2014
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ha,

Daar ven ik ook weer eens. Al bijna vijf maanden niet meet zwanger van een tweeling maar mama van een tweeling, hihi.
    Wat vliegt de tijd met twee van die schatjes erbij zeg!

Hier gaat het heel erg goed eigenlijk. Ze zijn tevreden en vrolijk, beginnen echt steeds meer een beetje te spelen en geconcentreerd naar dingen te kijken, geluidjes maken, gillen. We genieten vaak enorm van ze!
    Ook plukken ze graag aan elkaar, zo schattig!

Ik lees hier een aantal heftige verhalen. Houd vol dames!

10. Annikaatje

Annikaatje Actief lid

15 feb 2014
    160
    0
    0
    Dat klinkt goed leeneen!

11. snoop

snoop Lid

26 jun 2014
    46
    7
    8
    NULL
    NULL
    @annikaatje; ik had ook veel last van vermoeidheid en misselijkheid, heeft tot ongeveer 13/14 weken geduurd, nog even volhouden!

@Leeneen: Wauw al 5 maanden, ik ben jaloers haha. Kan niet wachten tot ze er zijn!

@Seepje, het zit jullie ook niet mee he? Hopelijk valt het allemaal mee, lastig dat je nu moet wachten tot de 15e voordat je weet wat het eigenlijk betekent. Hoe voel jij je lichamelijk? Je bent een paar weekjes verder dan ik, en ik vind het nu al behoorlijk pittig worden. Doe ook eigenlijk niet veel meer.

@barbara, fijn dat de 20 weken echo goed was! En hoe voel jij je nu, nu je supplementen hebt. Verbetering?

Hier alles zn (heel erg rustige) gangetje. Morgen suikertest en bloedprikken voor Rhesus of zoiets, volgende week wat onderzoeken voor hoge/onregelmatige hartslag, zo blijven we bezig haha. Hormonsters gaan nu ook opspelen, veel huilen om (bijna) niks, arme vriend haha...die snapt er allemaal niks meer van.

Gelukkig geniet ik wel als ik die twee meiden lekker voel trappelen en draaien, dan weten we weer waar we t allemaal voor doen ;)

12. seepje

seepje Fanatiek lid

23 mrt 2014
    1.559
    1
    38
    visagist
    utrecht
    @snoop ; dat wachten is echt waardeloos maar gelukkig gaat de tijd nog wel snel...

Alles is zwaar en moet in etappes. Ik waggel wel rond en zolang ik maar af en toe lekker kan zitten gaat het met de anitabelt om wel goed. Geen last van mijn rug maar merk wel dat ik soms moeite heb om mijn extra gewicht te dragen dan zak ik soms ineens door mn benen heen bij het opstaan.

Mijn buik groeit nog steeds goed en inmiddels al 3 kilo baby in mijn buik. Wel veel groeipijnen en jeuk maar nog geen striae terwijl mijn omvang bijna 50 cm is toegenomen :O

Morgen een ochtend werken en zaterdag naar de zwangere zaterdag in het wkz, zondag naar de kerstmarkt in utrecht en dan is het alweer maandag. Eerst een bevallingsgesprek en daarna de echo in het wkz.

Ze liggen nog steeds dwars en in stuit waarbij de dwarsligger over de stuitligger heen gaat en das net niet handig ivm de echo dus hopelijk draaien ze nog iets gunstiger maar ik wil sowieso vragen of het gezien de medische achtergrond van boefje b nu niet een optie is om direct voor een keizersnee te kiezen. Liever niet maar als de stress die hem dan bespaard blijft zorgt voor een betere start is mij dat heel wat waard!

13. Joiedevivre

Joiedevivre Bekend lid

1 aug 2014
    717
    0
    0
    @Annikaatje, hier is de vermoeidheid helaas nooit weggegaan, ondanks alle extra voedingssupplementen, veel slaap was de enige oplossing. Moet zeggen dat ik me sinds week 20 wel iets fitter voel, doe overdag niet meer altijd een dutje.

@Leeneen, leuk om te lezen! Heerlijk genieten lijkt me :)!

@Snoop, succes met het testen vandaag!

@Seepje, sterkte! Hopelijk kan je in je rustmomentjes wel echt lekker uitrusten.

Wij gaan morgen ook naar de Zwangere Zaterdag in het WKZ. Vind het sowieso fijn om naar wat lezingen te gaan, is toch anders dan alles uit boeken te lezen ;). Verder gaat het hier wel okay. Moet het rustig aan doen en dat vind ik lastig omdat ik graag een bezige bij ben :) manlief doet nu zoveel in huis, weet niet wat ik zonder hem zou moeten!

We hebben gisteren een easy walker gekocht via mp. Wilden eerst voor een bugaboo gaan maar vond het toch erg prijzig worden met alle accessoires. De easywalker is erg mooi! Nog wel even oefenen met alles in en uitklappen ;). Gelukkig past ie in de auto.

14. seepje

seepje Fanatiek lid

23 mrt 2014
    1.559
    1
    38
    visagist
    utrecht
    @joie misschien kom ik je dan morgen wel tegen wij gaan ook...

15. Joiedevivre

Joiedevivre Bekend lid

1 aug 2014
    717
    0
    0
    Anders moeten we even nummers uitwisselen, het zal vast druk zijn!

16. mausyi

mausyi Fanatiek lid

4 jul 2011
    1.452
    0
    36
    Wij zijn vrijdag even wezen kijken voor wandelwagens. Tjonge bij de prenetal werden we helemaal niet geholpen. Houdoe en bedankt hè! Bij de volgende winkel werden we wel netjes geholpen met een duidelijke uitleg👍 wij gaan voor de bugaboo donkey 😊

17. Mamavaneen2e

Mamavaneen2e Bekend lid

2 dec 2013
    526
    0
    0
    Wat ik me afvraag past de bugaboo wel door de deur?

18. mausyi

mausyi Fanatiek lid

4 jul 2011
    1.452
    0
    36
    Jep die past door alle deuren👍 hij is 74 cm breed. En als je hem verkleint voor 1 was ies in de 60 meen ik

19. Leeneen

Leeneen Lid

26 mrt 2014
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    Yep, ik pas met de bugaboo donkey bijna overal naar binnen (paar winkelpanden in de oude binnenstad waar de oude deur te smal is... Maar dat zijn echt uitzonderingen).
    Bij ons (bovenwoning met kleine gang beneden) moet ie steeds uit en in elkaar maar ook dat gaat echt simpel.
    Geen aandelen ;) maar een hele blije gebruiker!

20. Annikaatje

Annikaatje Actief lid

15 feb 2014
    160
    0
    0
    Maar die is 2e hands ook nog best prijzig!

Deel Deze Pagina