Meiden, dank voor jullie geruststellende woorden. Ergens 'weet' ik ook wel dat ik me er niet te druk om moet maken, maar toch fijn om even bevestigd te krijgen Heb mezelf ook een Google verbod opgelegd voorlopig, want dat helpt me ook niet echt. Seepje... wat een verhaal meis, ik kan me voorstellen dat je het vertrouwen in het ziekenhuis even helemaal kwijt bent. Trots op je kleine man dat hij zoveel dronk van de week, wat goed! Hoe gaat het nu? Yaamka, van harte met je koningskoppel! Wist je van te voren al dat het een jongen en meisje zouden worden? Geniet ervan!
Gefeliciteerd Yaamke! Wat fijn dat de bevalling zo goed is gegaan. Nu lekker genieten! Hier gaat het goed. De meiden zijn nu 6 weken oud (dus eigenlijk nu 32 weken zwanger) en groeien als kool! Heerlijk om te zien, ze krijgen al echt van die baby-wangetjes. Ze zijn al lekker alert als ze wakker zijn en reageren heel goed op alle handelingen. Ze liggen nog wel aan de bipap/cpap (ondersteuning voor ademhaling), dat zal nog wel eventjes zo blijven denk ik. Ik begin het nu alleen aardig zat te worden om elke keer op en neer naar het ziekenhuis te moeten. Kan niet wachten om ze lekker thuis te hebben .
Waaaaauww Yaamke gefeliciteerd! Wat een snelle bevalling dan ook, toch? Ben benieuwd naar de namen (en foto? ). Mogen ze gelijk mee naar huis? En Joie, wat fijn dat je meiden het zo goed doen. Kan me zo voorstellen dat je het zat bent om altijd maar het ziekenhuis te moeten. Wat is de factor die straks bepaalt of ze mee naar huis mogen? Behalve dat ze zo zelfstandig moeten kunnen ademen natuurlijk.
Hoi dames! Hier een superblije mama op een nog steeds hoge roze wolk. Oh wat een fantastisch gevoel dat mama worden! En dan nog eens van 2 schatjes. Echt onbeschrijfelijk. Mijn liefjes doen 't super. Liggen nog in hun couveusje, lekker sterk te worden. Mijn mannetje was 't kleinst. 2190gr en men meisje 2460gr. Ze zijn allebei beetje afgevallen natuurlijk, iets wat normaal is. Mannetje heeft nog een sonde, meidje kan 't allemaal alleen(heeft zelfs al paar pogingen tot BV geprobeerd! #fierrr). Ik mag morgen (na 6 dagen naar huis) maar ik krijg ze jammer genoeg niet mee. Ze zouden volgens de kinderarts nog een 2-tal weekjes hier moeten blijven... Kan me heel goed voorstellen dat, zoals in jouw geval Joie dat op en af pendelen niet te doen is. Wel goed dat je poppetjes 't zo goed doen! Kan eigenlijk niet klagen van men zwangerschap. Had op het einde wel hoge bloeddruk (nog steeds 17/10) en gezwollen voeten en enkels. Maar heb ze toch mogen dragen tot 36w+4. Heel dankbaar voor!! Cetje; wij wisten dit idd op voorhand. Veel succes nog dames!!
Yaamke, van harte! Wat een geweldig nieuws! Jammer dat de kindjes niet met je mee naar huis kunnen. Maar wat doen ze het verder goed! Blijf lekker op die roze wolk zitten, want dat is een geweldige plek! Joi, wat fijn dat het goed gaat met de dames. Natuurlijk mag je het zat worden. Ik ben blij te lezen dat het zo goed gaat! Cetje, nooit Googlen! Mijn jongens zijn al weer 14 weken! Wow het gaat zo snel! Ik heb ze 38 weken bij me mogen dragen! De keerzijde is dat ik lichamelijk echt een wrak ben. Dat heb ik er voor over maar toch zou ik me graag inmiddels wat beter willen voelen. In overleg met de bedrijfsarts en mijn werkgever besloten dat ik thuis nog wat aan moet sterken. Het kan ook echt niet anders. Ik kan gewoon nog niet aan het werk.
Geweldig zeg! Wat een goed nieuws, wat moet dat heerlijk voor jullie zijn. hoe is het nu met Q.? Chybou, wat vervelend dat je nog steeds niet hersteld bent. Doe lekker rustig aan en neem de tijd om beter te worden, daar worden jullie straks allemaal gelukkiger van. Hoe is het leven nu met de tweeling? Yaamke, fijn dat het goed met ze gaat, maar wat vervelend dat ze nog even moeten blijven! Hopelijk woon je niet ver van het ziekenhuis. hoe gaat het nou met jou? Hier alles oké, begin voor het eerst last te krijgen van zwangerschapskwaaltjes. Helaas nu ook ochtend/middag/avondmisselijkheid (en ik maar denken dat ik de dans ontsprongen was ). Veel het ziekenhuis in en uit vanwege bloedingen en de tweeling wordt extra in de gaten gehouden omdat ze niet zo goed groeien. Het is nog niet heel erg zorgelijk, maar uit de echo van gisteren is gebleken dat de doorbloeding van de navelstrengetjes niet erg goed is en nu moet ik elke week terug komen voor controle. De zonnige kant van dit alles is dat ik ze nu wel elke week mag zien bijna week 29 alweer.. Het gaat nu wel erg hard! Nog maar een paar weekjes en dan zijn ze er al!
*breekt even in* Ik weet nog niet of ik bij dit topic ga horen. Afgelopen vrijdag een (knal) test en HCG laten prikken. Dit was 175. Arts zei dat de minimum 50 is. De kans op een meerling is aanwezig, maar geen zekerheid. Wie van jullie heeft ook HCG laten prikken in het begin van de zwangerschap? Wat was jullie waarde? Of zegt dit niet zoveel? Thanks!
Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap. Ik weet niet op hoeveel dagen na de punctie jij je bloed hebt laten prikken. Bij mijn dochter had ik op 17 dagen na de punctie een waarde van 196 en nu bij de twin op 14 dagen na de punctie een waarde van 289. Voor mijn doen was dit dus een hoge waarde (vergeleken met mijn waarde op 17 DPO bij mijn dochter. En zelfs toen waren er dames die een hogere waarde hadden bij een eenling.
Dit is geprikt 14 dgn na de punctie. De arts vertelde dat dit ook waardes zijn voor een tweelingzwangerschap, maar ook voor een eenling. Dank voor je felicitatie (😃 en je reactie
Gefeliciteerd anja! Geen idee hoe hoog mijn waarde was (word daar niet op geprikt). Hier weten we sinds vorige week dat we er 2 meiden bij krijgen
Ik breek even in (even zitten lezen, soms nog wat nieuwsgierig hoe andere een tweeling zwangerschap ervaren, voor mij nu alweer bijna 1jr geleden). Wat leuk twee meiden erbij, hier ook een gezinnetje met 3 meiden. En het is zo gezellig nu al. Ze kunnen al zo lol maken met z'n drietjes. Dat wordt wat later Gefeliciteerd en alle andere ook. Een tweeling krijgen/hebben is zwaar maar gelukkig ook zo leuk en bijzonder.
Gefeliciteerd Anja! Geniet van je zwangerschap. Mijn HCG waarde was 1500, 14 dagen na de TP. En nu moeder van 2 lieve meisjes.
Dan valt de 600 die ik heb, twee weken na de tp wel mee. Dames, bedankt voor jullie reacties! *breekt weer uit*
Mausyi wat leuk twee meiden! klopte het voor jou met je voorgevoel? Of had je die niet? Cc93 wat leuk dat je nog even komt kijken. Ik ben daarentegen weer zo benieuwd hoe het is om een tweeling te hebben! Kan me er nog zo niks bij voorstellen, ook al duurt het nog maar zo kort voordat het zover is. Anja gefeliciteerd met je zwangerschap, ben benieuwd of we je hier binnenkort terug zien.
Ja voorgevoel wel, maar durfde het niet zo duidelijk uit te spreken. Hield toch een beetje een slag om de arm (j/m). Mijn 3 jarige heeft de gehele tijd gezegd dat ze 2 zusjes zou krijgen. Man is ook helemaal in de wolken met zijn 3 dochters gelukkig heeft hij nog onze hond (volle reu) om 'mannendingen' mee te doen😂
Whahahaha!! Hier een vrouwtjeshond en een oudste dochter! Wij weten de geslachten straks pas bij de bevalling. Manlief hoopt enorm dat er 1 jongentje bij zit haha