Zwanger van een tweeling deel II

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Chybou, 20 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mausyi

mausyi Fanatiek lid

4 jul 2011
    1.452
    0
    36
    Nee ze hebben niks verteld. De verloskundige zei nog wel dat er af en toe wel eens vruchtwater binnen kan komen. Hij zei ook wel dat ik mij niet te druk moest maken. Dus we zien het wel deze week.

Nog gefeliciteerd Pinac

2. Annikaatje

Annikaatje Actief lid

15 feb 2014
    160
    0
    0
    Ook raar... Hopelijk vandaag echo en uitslag voor je!

3. mausyi

mausyi Fanatiek lid

4 jul 2011
    1.452
    0
    36
    Morgen echo. Mocht het nodig zijn, regelen ze dan een directe afspraak met de gynaecoloog. Anders gewoon de 9e.

4. Barbara800

Barbara800 Actief lid

13 okt 2014
    150
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje Mausyi, dat is even schrikken! Fijn dat je het zo snel al kan laten checken. Succes morgen :)

5. Doornroosje1987

Doornroosje1987 Bekend lid

25 okt 2014
    593
    1
    0
    Ohh ik vind de roze juist zo mooi zachtroze :)
    En zo schattig samen met de zachtblauwe!
    Daar gaan wij dus voor :)
    Maar ieder zijn voorkeur natuurlijk ;)
    Leuk dat jullie ook een jongen en meisje verwachten!

Ik denk btw dat alle Donkey's op marktplaats goed verkoopbaar zullen zijn en daarnaast je wil er zelf toch ook helemaal blij mee zijn bij zo'n dure uitgave! :)

6. mausyi

mausyi Fanatiek lid

4 jul 2011
    1.452
    0
    36
    Dank je 👍

7. SoInLove

SoInLove Lid

17 dec 2014
    94
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik mag mij hier ook melden. Ik heb al wat uit het topic gelezen, maar nog niet eerder gereageerd. Hier ook geen "hulp"gehad :D. Onze eerste zwangerschap en een hele grote verrassing dat het er twee zijn!

8. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    Even wat reacties op jullie posts. Als ik namen door elkaar haal of dingen vergeet... Sorry... druk druk!
    Barbara: Ik was eigenlijk blij met de KS. Ik vond dit zelf de beste en veiligste manier voor mijn kindjes. Dat gevoel was echt heel erg sterk.
    Ik vond het wel heel erg spannend. Bij mijn dochter is er iets niet helemaal goed gegaan met de verdoving. Gelukkig komt dat weinig voor, dus zwangere tweelingmama's raak niet in paniek. Dit lag aan mijn rugafwijking. Deze keer zat de verdoving ook niet goed maar het team in de ok was voorbereid. Daar stond trouwens 12 man! :$ Ik heb dat tijdens de operatie niet doorgehad. Ik zag dat op de foto's en hoorde dat achteraf van mijn partner.
    Als ik de foto's terug zie van de geboorte van mijn twee mannetjes en ik zie ze samen op mijn borst liggen. Wouw! Daar wil ik nog wel 20 keer een KS voor doen.
    Maartje: Ik was na de komst van mijn dochter en ik gaf toen ook volledige bv ook al weer na 8 weken ongesteld.
    Ik vond het ook leuk om verhalen van al bevallen mama's te lezen. Hopelijk blijven er mama's meeschrijven.
    Mausyi: Bah wat schrikken! Hopelijk is er niets aan de hand.
    Nieuwe dames: Welkom en gefeliciteerd! Jullie gaan een spannende, pittige en ook bijzondere tijd tegemoet.
    Even een snelle reactie op hoe wij aan onze tweeling komen... ;)
    Mijn vrouwelijke partner en ik hadden samen een grote kinderwens. Zij had echter geen zwangerschapswens en ik wel maar mijn rug probleem is erfelijk. Daarom hebben we voor eiceldonatie (ook via Geertgen) gekozen. Mijn partner heeft via een IVF/ICSI traject eicellen aan mij gedoneerd. De eerste twee rondes leverden (behalve een vroege miskraam) niets op. Na de laatste en derde ronde (ook bevruchting via ICSI via Dusseldorf) mochten we in september onze dochter verwelkomen. 12 cryo's gingen de vriezer in. Vorig jaar rond deze tijd hebben we twee van deze cryo's laten terugplaatsen. De kans dat ze allebei aan zouden slaan was er, maar de kans was heel klein... :)
    Wij hebben heel veel geluk gehad, 3 kindjes uit dezelfde ICSI ronde, dat is best bijzonder.

9. Annikaatje

Annikaatje Actief lid

15 feb 2014
    160
    0
    0
    Leuk zeg chybou!
    Gister de donkey gehaald... En de rest van de spullen gelijk maar aangeschaft! Pffff wat een geld!
    Nu is bij de donkey 1 kap die ik tegen de zon naar voren kan klappen en de ander niet... Vandaag maar weer bellen...*zucht*

10. Barbara800

Barbara800 Actief lid

13 okt 2014
    150
    0
    0
    NULL
    NULL
    En heb je je echo al gehad Mausyi? Wat zeiden ze?

SoInLove, gefeliciteerd met je zwangerschap! Gezellig dat je mee komt kletsen. Wil je weten wat het gaat worden? Haha schrikken hè als het totaal onverwacht is. Ik heb nog heel hard zitten huilen daar, heel gênant :p

Chybou, wat goed om te horen dat je er niet negatief op terug kijkt. Ik ben dus niet de enige met het idee dat een KS veiliger is voor de kindjes.. Wat leuk om te lezen hoe het bij jou tot stand is gekomen! Maar kan je bij jou dan eigenlijk spreken over een drie eiige drieling waarvan 1 een andere geboortedatum heeft? :p of zie ik dat nou verkeerd? Heb er verder ook weinig verstand van hoor.

11. marszie

marszie Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.018
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi, Ik wil mij ook komen aanmelden weet niet of ik het red om actief mee te kletsen maar ga mijn best doen...

vandaag alweer 22 weken zwanger van onze boy en girl! ik heb hier al een klein draakje rond lopen van ruim 1,5 jaar nu.

Momenteel heel erg last van mijn astma dus ben een telefoontje van het ziekenhuis aan afwachten ivm medicijnen en een te lage zuurstofgehalte in mijn bloed :(

we zijn hier rustig aan alles in huis aan verbouwen om de kamer voor de twins leeg te krijgen zodat we daar aan kunnen beginnen..

@kinderwagens wij hebben voor een easywalker duo gekozen omdat wij die bij mijn eerste zoontje ook gekregen hebben en die beviel super al gebruik ik hem niet vaak alleen manlief.. ben een draag mamma dus als zoonlief niet wil lopen dan draag ik eigenlijk...

Hier staan we onder strenge controle aangezien mijn eerste zoontje zonder reden met 35 weken geboren is... die vond het wel mooi geweest toen de tijd ... daardoor was de angst er bij mij sowieso wel en toen we hoorde dat we de eer hadden om in verwachting te zijn van een 2ling raakte ik in "shock" en daarna in paniek haha... maar ben nu aardig gerustgesteld heb mijn paniek momenten maar dat lijkt mij logisch... ben blij dat zo goed in de gaten gehouden word

20 weken echo was goed alleen wouden beide hun voeten niet laten zien dus daarvoor moeten we aankomende vrijdag voor terug komen...

12. mausyi

mausyi Fanatiek lid

4 jul 2011
    1.452
    0
    36
    Niet goed. Zijn nu op weg naar het umcg. Verder geen afwijkingen gevonden behalve dat vocht bij 1 van de meisjes.

13. Zoyefa

Zoyefa Actief lid

3 sep 2014
    175
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mauysi; sterkte meid!

14. Barbara800

Barbara800 Actief lid

13 okt 2014
    150
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje Mausyi sterkte, ik denk aan jullie!

15. Barbara800

Barbara800 Actief lid

13 okt 2014
    150
    0
    0
    NULL
    NULL
    Welkom Marszie! Leuk een tweeling, jongen en meisje, ook erg leuk! Hier 32 weken zwanger en de babykamer nog lang niet af hoor...net als het hele huis haha ;) volgens mij is dit topic nu actiever dan ooit, dat idee heb ik in ieder geval! Fijn dat het allemaal zo goed in de gaten gehouden wordt bij je, volgens mij doen ze dat met een tweelingzwangerschap altijd, een hele geruststelling!
    Hier last van astmatische bronchitis, al valt het bij mij nu wel mee. Ik mag gewoon ventolin gebruiken, volgens de gyn niet schadelijk voor de baby's :)

16. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Mauyi, wat eng. Heel veel sterkte en succes! Ik hoop dat het uiteindelijk toch allemaal zal meevallen en dat het kindje gewoon gezond zal zijn.
    Denk aan je!!

Marszie, welkom!!

Barbara, nog niet klaar?? En al 32 weken? Whoeps, haha. Maakt dat je nog niet onrustig? Nog geen nesteldrang?? Hihi ;)
    Ik ben nu 33 weken en wij zijn zeer op tijd begonnen met alles. Zo moest dochterlief een andere kamer en moesten wij dus zowel haar nieuwe als haar oude kamer opknappen. En daarnaast dus alles aanschaffen en klaarzetten ;)
    Manlief was in het begin degene die mij achter de broek zat om alles klaar te gaan hebben. Hij was nogal bang dat ik op een gegeven moment zo niet mobiel meer zou zijn dat ik niet meer kon meehelpen ;)

Inmiddels zijn we echt bezig met de puntjes op de i aan het zetten: laatste babystrijkgoed zal ik vandaag gaan doen. De belastingaangifte heb ik alvast gedaan zodat ik straks als de kleintjes er zijn daar niet meer naar om hoef te kijken. Ik wil alleen de zolder nog wat verder opruimen... En dan is echt alles alles alles klaar!! Zo'n ontzettend fijn gevoel.

Heb jij trouwens de vluchttas al klaar liggen? ik heb een sporttas en nog een shopper klaar gezet. Naw heb ik veel te veel ingepakt... Haha

17. Annikaatje

Annikaatje Actief lid

15 feb 2014
    160
    0
    0
    Mausyi, sterkte!

18. SoInLove

SoInLove Lid

17 dec 2014
    94
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kon het eerst niet geloven. Ik heb wel 3 x gezegd 'nee je maakt een grapje' toen de verloskundige heel rustig 3x herhaalde dat ze hier geen grapjes over maakt begon ik te huilen. Het was een vroege echo en omdat ze bij de uitwendige echo al twijfelde maar niks zei, deed ze een inwendige echo. Daar lag ik dan te janken met zo staaf in me ... het hele beeld ging heen en weer. Het was gênant maar achteraf konden we er wel om lachen.

We willen graag weten wat het wordt, ik ben te nieuwsgierig ;)

19. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    Mausyi, weer je al wat meer?

Barbara, dat zie je helemaal goed. Het is eigenlijk een drieling. Allemaal op hetzelfde moment verwerkt, maar een kindje is op een ander moment geboren.

20. mausyi

mausyi Fanatiek lid

4 jul 2011
    1.452
    0
    36
    Maar het is niet goed. Heb gisteren een vruchtwaterpunctie gehad, en daar zoeken ze eerst uit of het toch geen chromosoom afwijking is. Ze kunnen niks vinden dat het daar op wijst. Maar ze moeten het uitsluiten. Komt daar niks uit, gaan ze verder in het dna kijken. Is er niks te vinden, dan is de enige optie leiden, waar ze haar kunnen opereren. Als we niks doen raken we ze ws beiden kwijt

Deel Deze Pagina