Zwanger van een tweeling deel II

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Chybou, 20 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ze zijn er!!

Vrijdagavond braken spontaan m'n vliezen. Na een vlotte bevalling zijn in die nacht na 9 minuten persen voor kindje 1 en slechts 2 minuten persen voor kindje 2 onze 2 prachtige zoontjes geboren. De grootste woog 2705 en de kleinste 2525.
    Omdat het na 00.00 uur was is het met een zwangerschapsduur van 37.5 geworden.
    Ze krijgen beiden BV op verzoek. Kindje 1 is sinds vandaag (en direct ruimschoots) boven zijn geboortegewicht :)

Kindje 2 gaat zo gewogen worden, ben benieuwd!!

Helaas heeft kindje 2 in het ZH opstartproblemen gehad. Op dag 2 werd hij ineens onverwachts met een sonde op de couveuseafdeling opgenomen. Weer een dag later mocht die er uit en mochten wij ook naar huis. Ik heb vertrouwen in zijn gewicht want hij drinkt genoeg haha

2. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

22 feb 2013
    2.654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Maartje!!!! Gefeliciteerd met je jongens. Wat fijn dat de bevalling goed is gegaan! Heerlijk genieten met z'n vijfen!! 😘

3. Barbara800

Barbara800 Actief lid

13 okt 2014
    150
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maartje wat geweldig!!!! Gefeliciteerd!! Wat heerlijk dat je ze nu allebei thuis hebt zeg, en wat een mooi geboortegewicht! Vervelend van de opstartproblemen, maar wel fijn dat het zo verholpen was.
    Hihi ik ben super jaloers!
    Gelijk antwoord op jouw vraag Chybou, nee mijn meiden zitten nog lekker in m'n buik. Vanochtend bij de gyn geweest en ze hebben een groeispurt gemaakt allebei. Ze worden allebei 2700 gram geschat. Ze heeft ook gevoeld of ik al ontsluiting had maar helaas nog niet. Alles was nog "potdicht" zoals ze het beschreef en ze ziet geen reden om deze week of volgende week in te gaan leiden. Mits ze het goed blijven doen natuurlijk. Pfff ik ben er nu wel klaar mee hoor met de zwangerschap, van mij mogen de meiden komen!

4. Knokke

Knokke Actief lid

4 aug 2013
    228
    0
    0
    gefeliciteerd maartje!
    wat een snelle bevalling en mooi geboortegewicht!
    dat wil ik ook! hahaha

chybou, bedankt voor je heldere uitleg!
    het hangt idd ook erg af van wat voor drinkers de mini's worden en dat weet ik pas als ze er zijn.
    wijst dan vast zichzelf ook meer.

de wagen en gehele kamertje zijn inmiddels gekocht, evenals de box.
    de wagen is de topmark duo 2 ofzo geworden; achter elkaar dus.
    kan met 2 reiswiegen, 2 maxi cosi's en 2 zitjes die alle kanten op kunnen.
    aangezien ik niet groot ben was een wagen met zitjes naast elkaar echt geen gezicht bij mij en idd de prijs! pfff
    de topmark stond het beste bij mij en kon ik zelf ook het beste mee overweg wat betreft zitjes verwisselen en inklappen en de prijs was zeer gunstig dus wat wil een mens nog meer hahaha.

nu dat allemaal geregeld is moet ik nu weer beter op mezelf gaan letten.
    gistermiddag flauw gevallen en daar erg van geschrokken.
    bloeddruk schommelt nogal is gebleken maar verder niks aan de hand met de mini's en met mij.
    wel flinke preek van dokters, vriend en familie gehad dat ik beter moet eten en drinken en absoluut mijn multi vitamines niet meer mag vergeten te nemen.
    ben dus ook wel boos op mezelf want heb dat gewoon zelf laten versloffen en ben nu dus weer goed aan het opletten

5. mausyi

mausyi Fanatiek lid

4 jul 2011
    1.452
    0
    36
    Gefeliciteerd Maartje :D Met je 2 jongens! Fijn dat je ook alweer lekker thuis bent.

6. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    Maartje: Van harte gefeliciteerd! Fijn dat je al thuis bent en dat alles, op een nachtje couveuse afdeling na dan, zo goed is gegaan! Hoe gaat het met jouw herstel?
    Knokke: Ik vind het, nu ook weer, zo mooi om te zien dat je je voor de komst van je kinderen als moeder van alles afvraagt, maar dat blijkt dat alles zich, als ze er eenmaal zijn, vanzelf wijst.
    Het zwanger zijn van een tweeling is een flinke aanslag op je lijf, ook al ben je 'pas' 15 weken zwanger. Je hebt nog een paar weken te gaan en als het eenmaal achter de rug is dan is het ook nog niet klaar... Je hebt dan niet één maar twee baby's om voor te zorgen. Het beste wat je nu kan doen is zo goed mogelijk voor jezelf zorgen. Dus pak je voedingsstoffen en je rust! ;)
    Barbera: Potdicht?! Dat doe je goed. Ik snap helemaal dat ze van jou nu wel mogen komen. Ik was met 37+5 maar al te blij om te weten dat ik het er over twee dagen op had zitten.
    Natuurlijk is het wel heel erg gaaf dat je lijf zo goed voor die kindjes zorgt en, dat als het allemaal goed blijft gaan, de natuur gewoon zijn ding mag doen. Ik vind het ergens wel jammer dat ik beide zwangerschappen niet mijn lijf en de kindjes de kans kon geven om het 'helemaal af' te maken. Nu moet ik wel eerlijk zeggen dat ik de avond/nacht/ochtend voor de KS van de jongens weeën had. Ik denk dat het niet veel gescheeld had of het was spontaan begonnen.
    Hopelijk zetten jouw meiden ook snel zelf het circus in gang!

Ik kan me inmiddels niet meer voorstellen hoe groot mijn buik was met 38 weken. Ik zag laatst weer een foto... WOUW! Dat het er allemaal in heeft gepast! Wat was ik rond. Als ik er naar kijk ben ik geschokt en trots tegelijk. Het grappige is dat ik mezelf op dat moment helemaal niet zo groot vond.
    Inmiddels begint mijn oude modelletje weer een beetje terug te komen. Alleen mijn buikspieren en de huid op mijn buik, dat lijkt nog nergens naar. Ik denk dat het even tijd nodig heeft... Hoewel... Dat tijgerprintje zal wel wat lichter worden, maar weg zal het nooit meer gaan.

7. Pinac

Pinac Fanatiek lid

13 jul 2014
    1.145
    432
    83
    Gefeliciteerd Maartje!! Super hoor! Geniet er maar lekker van!

Ik had al een topic bij uitzet geopend, maar wat voor maat box hebben jullie? Ben voorzichtig eens begonnen te sneupen op internet maar zie nu door de bomen het bos al niet meer :D.

8. Barbara800

Barbara800 Actief lid

13 okt 2014
    150
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je hebt wel gelijk hoor Chybou, het zou fantastisch zijn als mijn lichaam het zelf af zou kunnen maken. Als ze uit zichzelf komen. Ik ben gewoon zoooo nieuwsgierig naar ze! En ik heb werkelijk geen idee wat ik kan verwachten, herken ik de weeën zo wel op tijd? Zal alles voorspoedig gaan? Heb ik wel het juiste ziekenhuis uitgekozen? Toch een behoorlijke portie onzekerheid. Plus dat de gyn zei dat ik goed in de gaten moest houden als ze minder bewegen, dat ze eigenlijk alleen daar aan kunnen zien dat het goed met ze gaat nog. Dus elke keer als ik ze even niet voel word ik weer zenuwachtig haha.
    Ik vind m'n buik nu ook nog wel meevallen! Zal zo even een foto plaatsen. Misschien denk ik er over een aantal weken ook anders over haha. Heb jij nog een foto van jouw buik met dat termijn?
    Pinac, ik heb een gewone box tweedehands overgenomen. Is er een van Bopita en volgens mij van een formaat die het meest voor komt. Nu het zo staat in de woonkamer lijkt het mij ruim zat eigenlijk.

9. Mamavaneen2e

Mamavaneen2e Bekend lid

2 dec 2013
    526
    0
    0
    Gefeliciteerd maatje

Qua box hebben wij een verhoogde box zo een uit de kindr opvang. Waar onderin nog gewoon gespeelt kan worden Door mijn oudste zoon en de oppaskinderen .

Vraagje ik ben morgen 28 weken maar al 2 dagen voel ik ze minder bewegen. Wel als ik mijn hand op de buik leg dat ik een slang voel bewegen zeg maar maar zonder mn handen bijna niet. Nu heb ik wel de placenta voor zitten

10. Barbara800

Barbara800 Actief lid

13 okt 2014
    150
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn buik nu, 37 weken en 6 dagen (banner klopt niet)

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      38,1 KB
      Weergaven:
      3
  11. Barbara800

Barbara800 Actief lid

13 okt 2014
    150
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mamavaneen2e, ik had dat op dat termijn ook... Sterker nog ik heb dat nog heel lang gehad. De gyn gaf mij als tip om na een bezigheid bewust een uur achterover stil te zitten op de bank. Met mijn handen op m'n buik. Voelde ik ze dan nog steeds niet goed mocht ik gelijk bellen. Ze vergeleek de baarmoeder met een ballon die opgeblazen werd. Als ie nog niet helemaal opgeblazen is kan je m indrukken en vormen. Als ie wel helemaal opgeblazen is staat ie zo strak dat er bijna geen beweging in de wand te krijgen is. Bij je baarmoeder betekent dat logischerwijs dat je je baby's minder goed kan voelen. Voor mij klonk dat heel logisch. Maar bij twijfel altijd bellen!

12. Mamavaneen2e

Mamavaneen2e Bekend lid

2 dec 2013
    526
    0
    0
    Dank je barbara. Ik l8g nu 2 uur op de bank en voel ze nu wel weer goed ook met mn handen op mn buik. Mn buik is nog erg soepel dus dat is het n8et.

Vrijdag weer controle zal het dan eens navragen

13. Doornroosje1987

Doornroosje1987 Bekend lid

25 okt 2014
    593
    1
    0
    Gefeliciteerd met jullie twin boys!! :)

14. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    Hoe gaat het hier met alle dames?

Mijn jongens hebben zich vandaag voor het eerst van rug naar buik gedraaid. Eerst deed N. het. Ik vroeg aan mijn vrouw of zij hem op zijn buik gedraaid had en op het moment dat zij gaat kijken draait hij zich weer terug. Dus we staan grappen te maken dat ik het verzonnen heb omdat zij het niet gezien heeft horen we een hoop gemopper liggen beide heren op hun buik! Hoe grappig is dat?!

15. Annikaatje

Annikaatje Actief lid

15 feb 2014
    160
    0
    0
    Wanneer gingen jullie met verlof of minder werken?

16. Barbara800

Barbara800 Actief lid

13 okt 2014
    150
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Chybou! Ik ben 16 april bevallen van twee prachtige meiden. Om 15:51 is M. geboren met 2750 gram en om 16:32 is T. geboren met 2920 gram. Ik was toen 38,4 wkn zwanger en ik ben ingeleid. Enorm snelle bevalling gehad, tussen de eerste wee en de geboorte van mijn tweede dochter zat 6,5 uur. Had nog sneller gekund als ze niet met haar handje boven haar hoofd had gelegen waardoor ik met de tweede bijna een KS had gehad. Nu al een weekje aan het wennen, heb een fantastische kraamverzorgster en de meiden doen het nu eindelijk goed! Ze hadden wat probleempjes met opstarten, maar nu is het goed en vandaag voor het eerst met ze naar buiten geweest.
    Wat geweldig zeg, dat je mannen tegelijk besloten hebben om zich om te kunnen draaien! Wat zal je trots zijn! Hoe oud zijn ze nu?
    En Maartje, hoe gaat het met jou en je boys?

17. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Niet echt teruggelezen, maar ik ging met 14 weken met ziekteverlof ivm agressierisico met mijn werk. Ik zou kantoorwerkzaamheden doen ter vervanging van mijn eigen werk, maar de crisis met 16 weken (mijn lijf probeerde de zwangerschap af te stoten) ben ik toen wekenlang na mijn ZH opname thuis gebleven. Uiteindelijk ben ik als ik mij goed voelde weer 1 dag per week naar mijn werk geweest, thee drinken en notulen maken. En dat voor enkele uurtjes per keer.

Barbara, van harte gefeliciteerd!! Fijn dat alles goed is gegaan. Hier gaat het goed. Ben wel enorm moe. Mijn jongens doen het nu goed, maar 's nachts vinden manlief en ik het alle twee wel erg pittig. Onze zoons willen alleen 's nachts boven op ons liggen. Ze beginnen zachtjes als lieve geitjes te huilen en als we ze dan niet direct oppakken gaat het standaard over in hysterisch brullen ;)
    Dat maakt het wel wat pittig. Overdag zijn ze super snoezig en lief ;)
    De borstvoeding loopt trouwens heel goed.

18. Knokke

Knokke Actief lid

4 aug 2013
    228
    0
    0
    maartje, leg je ze tegelijk aan of om de beurt en hebben ze dus een eigen ritme?
    wil ook heel graag borstvoeding gaan geven en wil er zoveel mogelijk info over lezen en me er in verdiepen van tevoren :D

19. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    Barbara, van harte gefeliciteerd! Wat een prachtige termijn heb je gehaald.
    Gaat het goed met je en met de kids?

20. Joiedevivre

Joiedevivre Bekend lid

1 aug 2014
    717
    0
    0
    Hallo iedereen! Leuk om te lezen hoe het gaat! Annikaatje, ik ging bij 20 weken minder werken en zou bij 26 helemaal met verlof (ziektewet) gaan.
    Vrouwen die al bevallen zijn, hoe kregen jullie weer een beetje energie? Ik heb het gevoel dat ik de hele dag van hot naar her ren. In de avond en weekend is mijn man er, en doordeweeks ook hulp van schoonmoeder en moeder (want huishouden kom ik bijv helemaal niet aan toe). Dus we hebben al extra hulp, maar dat gevoel van 'steeds wat moeten' is echt vervelend.
    Verder gaat het wel goed hoor, de meiden hebben vannacht zelfs voor het eerst doorgeslapen! Ze zijn nu gecorrigeerd 5 weken dus dat doen ze al vrij vlot. Hopelijk hoort het bij hun nieuwe ritme *fingers crossed*.

Deel Deze Pagina