Vandaag nergens last meer van. Heel mijn zwangerschap heb ik met de gedachten gelopen dat ze eerder zouden komen, hield er echt rekening mee. Nu zullen ze wel dwars tot de dag van de inleiding blijven zitten.
Mooi zo, dat je nergens meer last van hebt. Het zou zomaar kunnen dat ze nu dwars gaan liggen en expres blijven zitten tot de dag van inleiding haha. Deed dochterlief hier ook. Liep vanaf week 28 al met extreem pijnlijke, harde buiken, in week 32 naar de verloskamers toe savonds, want ik had weeen. Kreeg geen weeen remmers, want ze wilde haar gewoon laten komen. Maar dame kwam niet haha. Uiteindelijk is ze blijven zitten tot 41.3
41,3 weken. Pffft dat je het volhield haha. Ik begin het nu toch wel zat te worden. Herkennen jullie dat? Heb dat in dag uit pijn ondanks medicatie. En daar moet ik over 2 weken mee stoppen omdat je ze dan niet meer mag dus ben bang dat het dan nog erger wordt. Heb er ook de vreemdste kwaaltjes bij. Zo bleek ik van de week last te hebben van migraine maar dan zondr hoofdpijn. Ik was duizelig, misselijk, sloeg wartaal uit, geen kracht meer in armen en benen en hartkloppingen. Google vertelt je dan dat je een hartaanval of zwangerschapsvergiftiging hebt. Weet ook wel dat google niet goed is maar je doet het toch. Gelukkig was bloeddruk ed allemaal normaal maar je schrikt je het apezuur. Verder komt de maagzuur weer boven (ondanks de omeprazol) Samenvattend ben ik er eigenlijk gewoon klaar mee haha. Heb trouwens maar eens een buikfoto gemaakt (mn eerste pas erg heh) krijg hem er alleen niet op met mn telefoon.
Hoe ik die 41.3 weken volhield ??? Tja, eigenlijk NIET haha. Ik heb vaak lopen huilen van de pijn. Ik gaf met 36 weken bij de gyn aan dat ik het niet meer uit hield van de pijn ( ben zelf lichamelijk niet in orde ) Maar ja, ze lieten me gewoon lopen. Dat je er door heen zit op het moment, dat kan ik begrijpen. Ik ben nu zelf bijna 23 weken, maar snachts slaap ik amper van de pijn in de heupen en bekken, heb ontzettende maagpijn, maagzuur, iedere avond na het warm eten braken, kortom : ik voel me af en toe extreem belabberd. Maar ach, het is voor een goed doel he. Ik denk maar steeds : nog even volhouden het is nog maar 14 weken
Hoi Dames, tijdje weinig van me laten horen, maar ja wat wil je als je aan het klussen/ verhuizen bent. Het word nog een zware week vrees ik, met minder rust tussendoor dan gepland. Maar goed, het einde komt in zicht. De vloer ligt er in. Nu nog plinten plakken en de zooi er van opruimen. Even schoonmaken en laat de meubels maar komen. Nou ja, als alles ingepakt is haha. Tw, fijn dat je toch geen weeën kreeg. Ik snap wel dat je het zat word. Ik merk ook elke dag dat het zwaarder word, meer pijntjes en moeite. Ik sta inmiddels hier onder zeer strenge controle ivm de zw cholestase. Elke week bloedprikken en echo's. Bij het minste geringste moet ik bellen. Ze weten er eigenlijk geen raad mee merk ik wel. Medicijnen zijn iets opgehoogd omdat de vorige dosering niks leek te doen. Nu dus zo een week proberen. Maar ik moet er rekening mee houden dat ik longrijping ga krijgen voor de kindjes en dat ze misschien wel met 34 weken gehaald worden.... Ik moet zeggen dat de jeuk nu weer minder lijkt nu ik twee dagen een hogere dosis medicijnen gebruik. Ik hoop zo dat ik het nog minstens 10 weken vol houd zelf. En dan mijn lijf nu dan eindelijk op de medicijnen reageert. Blijft spannend. Heb ook mega pijn aan m'n ribben. Zit er een dametje met haar kont te draaien merk ik. Niet echt handig als je moet bukken/ buigen ed. Nou ja, moest het even kwijt geloof ik. Weinig tijd voor om bij stil te staan zo. Misschien maar goed ook, zorgen maken helpt ook niet mee. Fijne week!
Hi Dames, Mag ik hier ook meekletsen? Vandaag niet 1 maar liefst 2 prachtig kloppende hartjes gezien bij 7+1 Vind het nog erg spannend en onwerkelijk! heel bijzonder ook!
Hi Seepje, welkom. Spannend hoor. Al een beetje bekomen van het nieuws? Weet je of ze één of twee eïg zijn? gr Iris
Hi iris, nee nog niet haha! En nee dat kon de verloskundige niet zeggen. Ze hebben beide hun eigen dooierzak en een kloppend hartje! Ben ook wel nieuwsgierig! Heel mn hoofd zit nog vol met hoe we het gaan redden etc maar kan nu al niet meer zonder beide beebs. Hoe lastig het soms ook zal worden!
@iris, jeetje waar haal je de puf vandaan al dat klussen niet inndeze hitte. Spannend zeg bij hoop dat die medicijnen aanslaan. @nijn, nie fijn dat je je niet lekker voelt. Zelf geen ervaring met maagpijn maar ik heb pas op andere forums gelezen dat een rennie voor slapen gaan ook helpt. @sjanniee, nog steeds die heup en bekken klachten. Heb je al iets vam bekkentherapie geprobeerd. @seepje, welkom en gefeliciteerd. Het is en blijft bijzonder. Ik ben het echt nog niet beu, op die olifanten benen en voeten na mag ik nie klagen. Ze staan gewoon strak maar doen gelukkig geen pijn. Heb wel steeds wat krampen maar denk dat het vanuit mijn darmen komt. Morgen weer ctg en co door gyn, ben benieuwd. Het is nu echt aftellen nog max een week wachten. Net de isofixen geplaatst ze kunnen komen. Toch wel een gek idd om naar een datum toe te leven.
@TW79 Nee heb geen bekkentherapie geprobeerd, omdat ik dan niet mag, en omdat het toch geen nut heeft. Ik heb al jaren slechte zwakke bekken, en een slechte heup. ( heupdysplasie en bekkenscheefstand ) dus aan deze pijn valt vrij weinig te doen. Ik had er ook last van tijdens de zwangerschap van mijn dochtertje, en mooier dan het nu is kunnen ze het niet maken, helaas. @Seepje Wat leuk, welkom !! Al van de schrik bekomen dat het er 2 zijn haha ?? Gefeliciteerd.
Dankjewel voor de reacties! Inmiddels al van de schrik bekomen en stiekem hoop ik van harte dat beide wurmpies goed en gezond gaan groeien. op de echo was namelijk te zien dat 1 van de beebjes een kleinere dooierzak had en 0,04mm kleiner was dan de andere... Geen idee of dat bij dit termijn al erg is gezien er wel 2 mooie hartjes zichtbaar waren!
@sjanniee, nee dan is bekkentherapie niets voor je. Sterkte ermee. @seepje, geen idee als de hartjes mkloppen ben je al een heel eind. Eij hebben een eind data 16 juli... ze liggen nu beide met hun hoofdjes naar beneden, zo bijzonder. Kindje 2 heeft alsmaar in een stuit gelegen dat die nog heeft kunnen draaien in die kleine ruimte. Heb nog stille hoop dat ze spontaan komen. Zou ik wel fijner vinden.
@ tw79: Je bent er al bijna, Top hoor! Kan me voorstellen dat het aftellen ook wel een beetje vreemd is. @Seepje: bij mij konden ze eerste niet zien dat het er twee waren hihi. Pas bij 12 weken kwam de verloskundige er achter. Shock! Een is hier al die tijd ook al kleiner dan de ander, maar niet veel. En het is net hoe goed er gemeten word hoor. @Hier: net toch maar weer naar wkz geweest. De jeuk is niet normaal meer. koude washandjes is nog het enige wat verlicht. Weer bloedprikken. En dosis medicijnen voor de laatste keer omhoog. Meer mag ik dan niet. En dan hoor je na 1,5 uur wachten: wat er ook uit bloed komt we kunnen nu niks voor je doen behalve een slaappil, evt een nachtje ziekenhuis als ik dat fijner vind met een slaappil.... Pas bij 34 weken gaan ze kijken voor longrijping en of de kindjes gehaald kunnen worden. Nou serieus, dan kunnen de laatste 2 a 3 weken ook nog wel denk ik zo. Pfff. beetje jammer. Morgen ga ik naar acupunctuur. Misschien krijgen die de boel een beetje in balans en verlicht dat ook wat. We proberen maar eens wat. Klussen bied goede afleiding Lekker raam open en op gemak plintjes leggen
@seepje Gefeliciteerd! Bij mij was er op 8+4 ook een minimale afwijking 0.03 cm dus 0.3 mm. Op die termijn zijn ze echt nog heel klein en lijkt zo'n verschil veel, maar de kans is groot dat ze er net ietsje langsmeten (probeer zelf maar eens 0.4 mm af te meten). Kloppende hartjes zegt veel meer. Wanneer heb je de volgende echo? @tw79 Succes met de laatste loodjes! Hier vandaag weer echo gehad, ze liepen mooi op schema. Op naar het volgende trimester!
@iris, balen die jeuk. Jij heb het echt heftig. Sterke. Gelukkig overdag wel afleiding maar ja s avonds ist nie prettig denk ik.
Hier de GTT gehad van 2 uur. Vanmorgen uitslag gekregen, 8.9 Was te hoog zei de gyn, dus moet nu naar een diabetes verpleegkundige, en naar een internist. Baal er enorm van. Ene kant hoop ik dat het maar heel eventjes te hoog was, want het blijft natuurlijk een moment opname. #ben in baal modus#
@sjanniee, ik heb dat ook gehad. Moest bloedsuikerspiegel prikken voor en na de maaltijd en dat 7x per dg. Later werd dit 4x per dg en dan om de dg. Het is tot een paar weken geleden telkens op het randje geweest maar heb nooit insuline moeten gebruiken. Nu de laatste weken is hij weer stabiel en mag eens in de 3 dgn prikken. Wat ik wil zeggen is misschien valt het allemaal mee. Oke je leert wel bewust op je eten te letten je ziet gelijk wat je wel of niet kan eten. Want als ik bijv. stokbrood at dan was hij erg hoog. Het is ook maar tijdelijk
Jeetje wat balen sjannie! @nala : Ik heb op 21 juli de intake bij de gynaecoloog bij 9 weken en 1 dag... geen idee of ik dan ook nog bij 12 weken voor de termijn echo terug zou moeten komen.
Gisteren trotse ouders geworden van 2 boy's. bayhad een slechte start omdat hij een laag hb had en heeft direct bloedtransfusie gehad. Ligt in de couveuse maar is verder stabiel. Joey daar waren de suikers te laag dus krijg hij bijvoeding en ligt ook op de kinderafdeling. De rest volgt later wel.