Zwanger van een tweeling deel II

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Chybou, 20 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sherly182

sherly182 Bekend lid

13 jul 2009
    944
    0
    0
    brabant
    tw79 gefeliciteerd hopelijk is met jou alles goed en komen e boys snel bij jou liggen sterkte

2. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

21 apr 2014
    2.083
    295
    83
    Emmeloord
    TW79 Gefeliciteerd met je kids. Hoop dat je ze snel bij je mag hebben.
    Is je bevalling goed verlopen??

3. sjanniee

sjanniee Fanatiek lid

15 aug 2012
    1.533
    0
    0
    Gefeliciteerd TW.
    Spontaan bevallen of niet ??

4. Nala1981

Nala1981 Lid

11 mei 2014
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    @tw79 Gefeliciteerd! Hopelijk gaat alles goed en mogen je jongens snel mee naar huis.

Iemand hier ervaring met een glucose tolerantie test? Mijn glucose waarde met het bloedonderzoek vonden ze te hoog (ik had flink gegeten van tevoren zodat ik niet plat zou gaan met het bloedtrekken). Resultaat: nog een keer bloedtrekken...

5. sjanniee

sjanniee Fanatiek lid

15 aug 2012
    1.533
    0
    0
    Ik heb vorige week een Glucose Tolerantie Test gehad.
    Moest nuchter komen, bloed afgenomen, toen 2 bekers suikerwater drinken, en toen 2 uur wachten zonder te eten of te drinken. Na 2 uur bloed afgenomen, en het bleek dat mijn glucose te hoog was.
    Ik moet na a.s vrijdag naar de Internist, en na een Diabetes verpleegkundige. Waarde na test was bij mij 8.9
    Wat was hij bij jou dan ????

6. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    TW79: Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie jongens. Ik hoop dat ze snel lekker bij je op de kamer mogen. Hoe is het allemaal gegaan?
    Geniet er van en kom lekker bij.
    Ben benieuwd naar het verhaal.

Seepje: Welkom. Hier was er in het begin ook een verschil tussen beide kindjes. Het verschil was zelfs zo groot dat de arts met 7+1 twijfelde of het een doorgaande zwangerschap zou zijn. Weekje later was de kleinste maar een millimetertje kleiner dan zijn broertje om bij de echo met 10 weken weer een stuk kleiner te zijn... Al met al ben ik nu bijna 23 weken zwanger en was de kleinste bij de laatste echo het grootste. We bepalen hun eigen tempo en in het begin valt er zo weinig van te zeggen. Een millimetertje er naast en je krijgt al hele andere uitslagen.

Ik ben weer terug van vakantie. We hebben het heerlijk gehad. De kleine meid heeft zich geweldig vermaakt en het vliegen ging ook heel goed. De mama's hebben een weekje heerlijk zitten niksen in het zonnetje. Ik ben zo blij dat we toch nog even gegaan zijn! Ben er echt van bijgekomen.

Hoe is het met de rest van de meiden?

7. minon

minon Niet meer actief

Tw: gefeliciteerd!
    Chybou: lekker dat je nog even vakantie hebt gahd en dat je ervan opgeknapt bent.

Hier wil het niet zo. Ben duizelig, hoofdpijn. Vijf minuten op mijn benen en moet weer gaan zitten omdat ik anders van mn stokje ga. Veel pijn aan mijn lever. Harde buiken, drukkend gevoel van onderen in mn vagina. Maar goed geen klaagzang verder. Ik zit de tijd maar uit en belangrijkste is dat er nog steeds geen rhesus bij de baby's is.
    Man is nu tweede bedje ophalen. Nog een matrasje bijhalen en dan zijn we klaar volgens mij.

8. tw79

tw79 Actief lid

13 dec 2013
    273
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi, nou mijn verhaal word lang hoor.
    Afgelopen donderdag ochtend verloor ik wat bloed en slijm, kreeg ook wat krampen en moest gelijk komen. Ctg was goed en geen ontsluiting. Dus mochten weer naar huis. Heel de dg krampen gehad en de volgende dag verloor ik echt mijn slijmprop. Dat was nie te missen, de krampen waren verdwenen. Dus nog om boodschappen geweest en alles aan het wegwassen want ik had het gevoel dat het nie lang zou duren.
    11.30 zat ik op toilet en voelde een knapje en verloor vruchtwater. Gelijk naar zh en opgenomen.
    Heel de nacht weeën en harde buiken gehad en toch maar 1cm. Frustrerend hoor.
    Zaterdag om 13.00 heb ik weeopwekkers gehad en zonder al te veel last van de weeën zat ik op 9 cm.
    Alleen de persweeën kwamen niet. Daarna ging bay ook nog dippen en werd het nog crisis. Gelukkig herstelde hij zich uiteindelijk. Nou ik wilde niet meer en vroeg om een keizersnede. Daar werd geen gehoor aan gegeven. Weeopwekkers werden nog hoger gezet en op minimale persweeën en met behulp van vacuüm kwam bay 2580gr slap en witjes ter wereld kreunde en huilde wel. Gelijk afnavelen en bij mij weggehaald.
    Traumatische ervaring maar ik moest door, ik voelde de weeën ook niet meer ookal gaf het ctg hoge pieken aan. Dus ook joey 2545gr is met een vacuüm gekomen. Die mog ik wel bij me houden en aan de borst leggen. Suikers waren toen te laag en werd bijgevoed maar hij was wel stabiel. Placenta kwam niet vanzelf dus moest voor ok maar ik wilde niet voordat ik bay nog had gezien. Had een bloedtransfusie gehad want hij miste 30ml bloed zijn aan het onderzoeken waar dat naar toe is gegaan. Niet naar broertje die zat normaal met zn hb. Mogelijk naar mij maar daar hebben we nog geen uitslag van. Echo van zijn hoofd was ook goed dus ik denk dat het gissen blijft. Belangrijke is dat hij het nu goed doet.
    Ik heb gisteren heel de dag in de weer geweest met badjes, voeden verschonen kolven. Poeh zeg heb ook zelf een laag hb dus merk dat ik rust moet nemen maar wil de boy s zo graag verzorgen. Ze drinken wat uit de borst en krijgen daarna vingervoeding of via de sonde. Ze knappen wel elke dag op

9. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    Oh pfff... wat heftig allemaal! Zo heb je een bevalling liever niet. Pittig hoor meis!
    Gelukkig doet Bay het nu goed.
    Probeer zelf je rust te nemen want je wordt nog zo druk als jullie eenmaal thuis zijn.
    Vraag wat voor je hb of ga Floradix drinken (verkrijgbaar bij de Tuinen) want je jongens hebben een fitte mama nodig!
    Ga genieten hè, want dat heb je echt verdient!
    Knuf!

10. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

21 apr 2014
    2.083
    295
    83
    Emmeloord
    @Tw79: Pittige bevalling zo te lezen. Ook de start van Bay. Gelukkig gaat het nu beter zo te lezen. Fijn dat je kids elke dag sterker worden. Hopelijk jij ook!

@nijntje 1990: Vervelend dat je niet lekker bent. Ben je ook al aan het aftellen. Ik merk dat ik dat wel doe. Elke week is er een en zo hoop ik het voor mezelf wat draaglijker te maken.
    Maar pittig is het wel met die warmte.
    Hoe je ook vocht vast?

@chybou: Wat heerlijk om nog even weg te zijn geweest. Kan me voorstellen dat het erg fijn is om te relaxen.

@ hier:Ik ben bekaf nog steeds. Heb vandaag een groot deel van de dag slapend doorgebracht. Eerst na het ontbijt op de bank. Toen bij de lunch film gekeken. En daarna nog weer geslapen tot avondeten :eek:
    Ik merk echt dat ik slaap te kort kom inmiddels. Gelukkig hoef ik nu niks meer behalve rommelen in huis. Maar dat kan geheel op eigen tempo.
    Ik ga nu ook vocht vasthouden merk ik. De huis van mijn buik, voeten en handen voelt gespannen aan. Lijkt wel of dat ook voor extra kriebel zorgt, herkent een van jullie dat??
    Weet soms ook niet meer hoe ik moet zitten omdat een van de meiden zo hoog ligt, tegen m'n ribben aan. Doet gewoon zeer. Ik kan alleen nog om m'n linkerzij of met kussen in m'n rug liggen en anders heel recht op zitten. Dat is erg vermoeiend ook.
    Nog maximaal 10 weken te gaan. Maar eerst op naar vrijdag voor controle. Ik geloof dat ik zo wat elke week wel in het wkz ben. Of gewonen controle, of dopler of bloedprikken. Tis wat zeg.
    Pff ik geloof dat ik het even zwaar heb vandaag als ik zo terug lees hihi,

fijne avond allemaal

11. minon

minon Niet meer actief

Nou hier gaat niet zo goed. Dinsdag naar zkh geweest voor ctg omdst ik geen legen voelde. Doppen erop en ze kwamen gelijk in actie dus loos alarm. Gisteren hele dag beroerd geweest. Ben duizelig, misselijk, hoodpijn, hou vocht vast, zie sterretjes, ontzettend pijn in de bovenbuik ondanks medicijnen die ik daarvoor krijg etc etc. Man heeft zkh gebeld en gezegd dat we eraan kwamen want die was het afpoeieren meer dan zat. Verloskundige daar maakte zich zorgen over zwangerschapsvergiftiging. Ook omdat bloeddruk 135/85 was en normaal 100/45 is bij mij in de zwangerschap en wilde dat ik bleef. Gyn (niet onze eigen) vond het maar onzin en omdst de verloskundige het had gezegd moest ik blijven maar ze vond alles prima eruit zien en had gewoon naar huis gemogen. Hele avond en nacht niemand gezien ook vanmorgen niet. Kwam ineens weer een gyn binnenlopen (niet onze eigen) dat we om 10:45 bij onze eigen gyn een afspraak hadden en daarna naar huis kon. Is geen bloeddruk meer gemeten helemaal niks. Heb alleen ontbijt gekregen terwijl ik nog steeds dezelfde klachten heb. Voel me gewoon wegvallen telkens op bed. Hij vroeg niet eens hoe het ging en voor ik kon vertellen dat ik me nog steeds niet goed voel was ie al weer weg. Dadelijk dus naar eigen gyn en ben heel benieuwd wat hij ervan vindt.

12. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

21 apr 2014
    2.083
    295
    83
    Emmeloord
    :0 Nijntje. Goed op je strepen staan meid! Klinkt inderdaad niet goed.
    Gelukkig kan je zo naar je eigen gyn. Is je urine gecontroleerd op eiwitten?
    Succes!

13. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    Nijn: heel veel sterkte meis!

14. Nala1981

Nala1981 Lid

11 mei 2014
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    @tw79 pfff...klinkt als een heftige bevalling. Hopelijk mogen jullie snel naar huis!

@nijntje Oei, klinkt niet zo goed. Frustrerend dat ze je dan niet serieus nemen, hopelijk luistert je eigen gyn wat beter. Sterkte!

@sjannie Ben vandaag pas voor de glucose tolerantie test geweest. Bij het algemene bloedonderzoek was mijn glucose waarde wat te hoog (6,5) en ze wilden voor de zekerheid dus een gtt. Het viel me nog enigszins mee, had wat heftige verhalen gehoord. Morgen krijg ik de uitslag, hopelijk valt het mee. Bij jou dus een te hoge waarde, hopelijk krijg je het goed onder controle. Na de zwangerschap is het vaak wel meteen over heb ik gehoord!

15. minon

minon Niet meer actief

Nou hehe onze eigen gyn die doet tenminste wat. Blijkt dus dat er gisteren geconstateerd is dat hb te laag is (6.1) en dat er vochtinname bijgehouden moest worden. Ow okay? Hebben we niks over gehoord. Ook hele dag niemand gezien en zelf water gepakt bij de kraan. Heb alleen bij eten drinken gehad dus twee glaasjes. Moet nu bloed prikken voor ijzerwaardes. Moet vannacht weer blijven en dan morgen nuchter weer prikken dan gaan ze een glucose dagmeting doen. Morgenochtend weten ze ook meer over dat ijzer (slik al staaltabletten) als dat te laag is dan krijg ik een ijzerinfuus. Die glucose weet ik niet precies wat ze daarmee doen als dat te laag of te hoog is. Hb was 6.1 ondanks ijzerpillen die ik al slik. Schijnt dus dat je daar ook heel beroerd van kan zijn en bepaalde organen niet goed werken omdat ze ijzer nodig hebben om te functioneren. Nu ik erover denk voelde ik me vandaag na een paar stukjes chocolade en gisteren na een paar bitterkoekjes even wat beter dus als die glucose te laag is zou me niet verbazen. Heb normaal zonder zwangerschap al dat ik regelmatig moet eten en altijd snoepjes oid bij me heb omdat ik snel last heb van duizeligheid als ik niks eet. Maar even afwachten wat er morgen uit komt. Hoop dat als het glucose spiegel is dat ie te laag is ipv te hoog. Te hoog lijkt me nog irritanter met dingen eten enzo.

16. sjanniee

sjanniee Fanatiek lid

15 aug 2012
    1.533
    0
    0
    26 Juni heb ik mijn 20 weken echo gehad. Maar van kindje 1 was het hartje niet echt goed te zien, dus kregen wij de optie om dat alsnog na te laten kijken, verderop in de zwangerschap.
    Dinsdag op controle geweest bij de gyn, en aangegeven dat we toch echt heel graag wilde dat er naar het hartje gekeken werd.
    Vandaag konden we terecht, en de afspraak was dat er echt alleen maar specifiek naar het hartje van kindje 1 gekeken zou worden.
    Maar...................we hadden zo'n aardige gyn, en die zei : ik ga gewoon voor de zekerheid BEIDE kindjes nog een keer helemaal na kijken.
    Dus vandaag gewoon weer de 20 weken echo nog een keer gehad, en weer een uur naar onze kanjers mogen kijken.
    Er was nog wel even paniek, want de gyn die de 20 weken echo op 26 juni uitvoerde, gaf bij ons aan dat we 2 jongens zouden krijgen.
    Echter. deze gyn zag 1 jongen en 1 meisje hahaha
    Ze was er zeker van dat ze schaamlipjes zag.
    Na een kwartier proberen het geslacht GOED in beeld te krijgen, besloot ze een vaginale echo te doen, en daaruit bleek dat het wel degelijk 2 JONGENS zijn haha.
    Heel even was de gyn dus in paniek, want tja, haar collega had gezegd dat het 2 jongens waren, en zij zag wat anders :p

Hoe is het met de rest van de dames ???

Nala
    hoop voor je dat de uitslag morgen goed is.
    hier inderdaad te hoog, en moet morgen naar de internist en diabetesverpleegkundige.

17. minon

minon Niet meer actief

We zijn weer thuis. Ijzerinfuus gehad vandaag en glucose meting. Glucose was helemaal goed gelukkig. Kan tot twee weken duren voor het ijzer is opgenomen in mn bloed. Wel bedrust mee gekregen. Maar de bank telt ook me hoop ik haha. Heb ons meisje ook nog rondlopen en geen recht op thuiszorg helaas. Maar we gaan wel mee maken.

18. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    Shannie, wat een grap zeg, ineens toch een meiske. Maar het was loos alarm. Wel een mooi verhaal voor later... hoewel, de meeste mannen het waarschijnlijk niet zo leuk vinden om als meisje te worden aangezien ;)

Nijn: Hoe gaat het nu met je?

Dames hoe trekken jullie het warme weer?
    Ik vond het in Spanje beter te doen.
    Hier is het meteen zo benauwd en ik voel me al zo buiten adem ;)
    Ik heb echt een rotnacht gehad. Het was warm, ik heb pijn in mijn rug, ik wil op mijn rug liggen maar dat ksn niet, ik moet om het uur plassen, kindje twee lag in mijn linker nier te trappelen, ik heb een verstopte neus en snurkte vannacht zo hard dat ik mezelf bij de eerste snurk wakker snurk... :( Gelukkig heeft mijn partner er geen last van.
    Het valt allemaal niet mee dat zwanger zijn van een tweeling... ;)

19. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

21 apr 2014
    2.083
    295
    83
    Emmeloord
    Chybou,
    Ik sluit me helemaal bij je aan. Dit warme weer ik killing. Normaal kan ik uitstekend tegen de warmte, maar nu. Zweet ook als een gek bij de minste beweging.... Dan inderdaad vaak plassen, een verstopte neus, niet lekker liggen. Het helpt niet mee als het dan ook nog eens warm is.
    Ik heb een fles water in de koelkast om in bed te leggen als koud kruik tegen mijn voeten. Dan helpt wel. En natuurlijk voetenbankjes ;)
    Kop op, we zijn al eind juli. Alleen aug kan nog warm zijn, maar dan houd het vaak wel op. Laten we daar dit jaar ook maar op hopen:)

20. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    Hahaha... Daar sluit ik me bij aan...
    (Hoewel het in het jaar dat mijn dochter is geboren (2012) warm bleef tot ik eind september het ziekenhuis in ging voor de KS :p Zul je zien... )

Deel Deze Pagina