Zwanger van een tweeling deel II

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Chybou, 20 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sjanniee

sjanniee Fanatiek lid

15 aug 2012
    1.533
    0
    0

Hahaha ja ik heb inderdaad wel een goed verhaal voor later ja haha.
    Maar was wel even schrikken toen ze zei dat ze er van overtuigd wat dat er 1 meid bij zat. Ik lag daar op die bank en dacht: oh oh, ik heb net alle meiden kleding weg gedaan van mijn dochtertje, kast gevuld met jongenskleding, slaapkamer ingericht op 2 jongens, en nu ??????
    Natuurlijk had het me geen drol uitgemaakt als toch bleek dat er een meid bij zat. Geslacht maakt me niet zoveel uit, als ze maar gezond zijn.
    Maar schrikken, ja, dat was het even wel haha.
    Qua warmte zit ik er echt door heen. Ik sliep de nachten al slecht door de pijn in heupen, bekken en rug. Maar nu met die warmte is het helemaal drama.
    Dat stukje van jou, over jezelf wakker snurken............wat herkenbaar is dat voor mij haha.
    Vannacht heb ik me in mijn wakkere uren in elk geval niet hoeven te vervelen. Kreeg tot 3x bezoek van een spin.
    Niet steeds dezelfde, want ik heb ze alle 3 de keren netjes buiten gezet weer.
    Heb later zelfs de tegels van de keuken zitten tellen, omdat ik niet kon slapen :(

2. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

21 apr 2014
    2.083
    295
    83
    Emmeloord
    Hoi allemaal.
    Even bericht van mij:

Ik lig in het wkz sinds vanmorgen 5 uur met vroegtijdige weeën. Had bloedverlies. En het ging zo rap. Nu nog cervixmeting van een centimeter. Veel ctgs en echo's gehad. Longrijping en nu aan de weeremmers tm donderdag. Lijkt aan te slaan. Meisjes maken het erg goed gelukkig. Morgen 28 weken. Erg heftige dag vandaag. Veel gebeurd ook zo.
    Nu beetje tv kijken op zaal. En bij minste geringste moet ik op de bel drukken. Maar gelukkig is het al een tijdje rustig. Misschien worden we wel rond het weekend papa en mama...

Hoe is het met jullie?

3. Nala1981

Nala1981 Lid

11 mei 2014
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Iris: Dat lijkt me schrikken, hopelijk blijven je meisjes nog een paar daagjes zitten. Wel goed te horen dat het naar omstandigheden goed gaat.

Mijn glucosetest was gelukkig goed. Was wat geweest, vanaf 14 weken al. Ook weer echo gehad, kindjes waren erg druk maar de gyn dacht toch 1 meisje te zien.

4. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

21 apr 2014
    2.083
    295
    83
    Emmeloord
    Fijn dat je glucosetest goed was😀

5. minon

minon Niet meer actief

Hier is het fouteboel. Vanmiddag werd ik gebeld door de gynaecoloog. Het bloed wat donderdag is geprikt was niet goed en de antistoffen zijn drastisch gestegen. Spoedctg en echo gehad. De baby's hebben nu nog geen symptomen (snelle hartslag, vocht vasthouden, kleine hersenkamers etc) dus we mochten gewoon thuis slapen. Morgen 11:00 melden in Leiden dan worden allebei de beebs helemaal doorgelicht en kijken ze hoe de conditie is. Is die nog goed genoeg kunnen ze zeggen kom over een of twee dagen weer voor controle en bloedonderzoek. Blijkt de conditie niet zo goed maken ze een beslissing voor bevallen of transfusie. Liefst kiezen ze voor een transfusie zodat we de 32 of 34 weken kunnen halen omdat de hersenen dan meer volgroeid zijn. Maar als ze niet bij de navelstreng van een van de twee kunnen dan moeten ze gehaald worden.
    Achteraf had ik dus toch gelijk en denk ik weer had ik maar meer op mn strepen gestaan vorige week in het ziekenhuis. Bij onze dochter voelde ik me exact hetzelfde. Dit hebben we aangegeven maar werd weggewuifd met dat kon je niet voelen, daar heb je zelf niks van gemerkt, je wordt daar niet ziek van. Maar ik dus toch blijkbaar wel. Onze dochter had een maternale transfusie via de placenta wat inhoud dat de placenta haar bloed doorliet naar mij toe. Daardoor ben ik antistoffen aan gaan maken. Ze heeft van de 500 die een baby heeft 437 ml verloren en het bloed wat ze had had door de rhesus een hb van 1,8. Ik ben toen met dezelfde klachten naar het ziekenhuis gegaan en dat ik geen leven voelde (voelde ik vorige week ook niet) en als ik tien minuten later was gekomen was ze hartstikke dood geweest. Ben nu dus helemaal van het padje af. Alles komt weer boven. Lumc is gelukkig een erg bekwaam ziekenhuis (wel een uur en een kwartier rijden van ons af dus als ik daar koet bevallen liggen de beebs erg ver van huis) maar dan alsnog.. Weer afwachten dus hoe of wat er nu verder staat te gebeuren. Sorry voor het lange verhaal.

6. Nala1981

Nala1981 Lid

11 mei 2014
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pff...wat een verhaal. En zo frustrerend dat je moedergevoel dus wel klopte en ze je niet serieus hebben genomen wanneer het overduidelijk wel had gemoeten! Veel moed de komende tijd!

7. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    Iris: schrikken zeg meis! Ik kan me voorstellen dat je een heftige dag achter de rug hebt. Gelukkig slaan de weeënremmers aan. En doen de meiden het goed. Ik ga heel hard voor je duimen dat het zo blijft.
    Ik ken tweeling mama's die door midden de weeënremmers de kindjes nog een paar weekjes bij zich hebben kunnen houden.
    Ik hoop dat je vannacht lekker slaapt.
    Sterkte en houd ons op de hoogte.

Nijn: Wat een verhaal zeg! Echte dat moedergevoel verslaat iedere arts met zijn of haar diagnose. Ik hoop dat het halen van de kindjes niet nodig is en dat ze het goed blijven doen. Wel fijn dat je nu naar Leiden mag. Heb je nog wel vertrouwen in je eigen ziekenhuis?
    Heel veel sterkte morgen en ik hoop dat de onderzoeken laten zien dat de jongens het, ondanks de antistoffen, prima maken.

Nala: Fijn dat de glucose test goed was. En een meisje? Spannend of het echt zo is! Envwat zou nummer 2 zijn? Gaan jullie voor een geslachtsbepaling over een paar weekjes?

8. elisabethbas

elisabethbas Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Meiden, hou vol! Jullie termijnen zijn al mooi maar nog mooier als ze nog even kunnen blijven zitten!

9. minon

minon Niet meer actief

Zijn weer onderweg naar huis. De bloedstroomsnelheid in de hersenen is nog mooi laag. Dat betekend dat er nu nog geen bloedarmoede is bij de baby's in die mate dat er een transfusie gedaan moet worden. Wil niet zeggen dat ze geen armoede hebben maar niet zo heftig voor een transfusie. Ook kan het zo zijn dat ondanks dat de antistoffen bij de moeder sterk stijgen de baby's er toch geen last van hebben. Dat komt dan omdat de baby's anti-antistoffen hebben zegmaar. Dat ze de antistoffen zelf weer opruimen maar daar weten ze nog niet heel veel van af en is moeilijk vast te stellen. Nu moeten we as dinsdag weer terugkomen en meten ze weer alles door. Er wordt nu per week bekeken wat het behandelplan gaat zijn. Als de baby's voor de 35 weken bloedarmoede krijgen, doen ze sowieso een transfusie. Krijgen ze tussen de 35-38 weken bloedarmoede maken ze de afweging wat het meeste risico is halen of transfusie. Bij de 38 weken worden ze sowieso gehaald. Ik kom dus niet meer in Gorinchem en moet ook in Leiden bevallen. Rhesusbaby's liggen bij een bevalling tussen de 36-38 weken tussen de 3 en de 14 dagen in Leiden. Omdat ze onder de lamp moeten of een transfusie. De antistoffen werken namelijk nog na na de bevalling. Wordt dus organisatorisch nog lekker want is 1,5 uur rijden bij ons vandaan. Maar hebben we uiteraard graag over voor gezonde beebs maar blijft lastig.

10. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

21 apr 2014
    2.083
    295
    83
    Emmeloord
    Hoi dames ik ben vanmorgen bevallen van onze meiden Lotte en Sanne. Alles naar omstandigheden goed. Allemaal in wkz. Meiden op ncui. Ondersteuning bij ademen. Ff bijkomen van heftigheid.

11. sherly182

sherly182 Bekend lid

13 jul 2009
    944
    0
    0
    brabant
    Iris86 gefeliciteerd hopelijk is het mee gevallen en kun je snel je meiden bij je krijgen

12. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    Iris, gefeliciteerd met de geboorte van Lotte en Sanne.
    Dat is erg snel gegaan allemaal.
    Ik hoop dat het allemaal goed is gegaan.
    Heel veel succes! Lijkt me best heftig allemaal.
    Dikke knuf van mij!

13. Nala1981

Nala1981 Lid

11 mei 2014
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    Iris gefeliciteerd! Mooie namen ook, mijn nichtjes heten ook zo. Hopelijk gaat alles goed met jou en de kindjes.

Nijntje, blij te horen dat het goed lijkt te gaan met je kindjes :)

Chybou, geslacht van de tweede durfde de gyn geen uitspraken over te doen. Direct na mijn vakantie moet ik weer terug voor een echo, geslacht zal dan duidelijk zijn volgens de gyn.

14. seepje

seepje Fanatiek lid

23 mrt 2014
    1.559
    1
    38
    visagist
    utrecht
    Iris gefeliciteerd! Hoe doen de meiden het inmiddels?

@nala : Konden ze nu het geslacht van 1 al zien? :O Wat vroeg, wel bijzonder! Kan mij ook niet snel genoeg gaan, ben zo benieuwd!

15. Leeneen

Leeneen Lid

26 mrt 2014
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    Iris, wat spannend zal dat zijn geweest! Gefeliciteerd! Leuke namen. Hoe is het nu met jullie?

Nijntje, wat een toestand, fijn dat je nu in goede handen bent!

Ik heb een tijd niets laten horen. Tweeënhalve week geleden opgenomen met tekenen van zwangerschapsvergiftiging. Vorige week woensdag na een laaaaange bevalling en dochter die er bijna mee stopte dus loodzwaar einde, met precies 36 weken bevallen van een prachtige zoon en dochter.
    Zij nog paar dagen ademondersteuning en couveuse. Allebei klein. Maarrrrr morgen mogen we met ze naar huis! :-D

16. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    Van harte gefeliciteerd! Dat is een prima reden om even niets van je te laten horen.
    Fijn dat jullie morgen naar huis mogen!
    Geniet er lekker van!
    X

17. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

21 apr 2014
    2.083
    295
    83
    Emmeloord
    @Leeneen: Gefeliciteerd met je kids! Wat fijn dat je ze mee naar huis kan nemen! Heerlijk meid.

@Hier:
    Ik ben inmiddels weer thuis. Mijn meisjes liggen nog lekker in de couveuse. Ze doen het erg goed. Sanne onder de blauwe lamp. Beide ondersteuning met ademhaling, en ze mogen al elke 2 uur een ml borstvoeding. We hebben gisteren voor het eerst kunnen buidelen, wat heerlijk is dat! Dat kleine blote lijfje tegen je aan. Ik viel en vanavond gewoon bij in slaap hihi.
    Met mij gaat het ook goed. Wel emotioneel, maar dat is niet zo raar met alles wat er is gebeurd en hormonen. Ik geniet echt van m'n pukkies, ze zijn zo mooi!

18. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    Fijn dat je weer thuis bent. Het lijkt me erg heftig allemaal! Geen wonder dat je emotioneel bent.
    Geniet lekker van je meiden. Meer dan verdient!

19. tw79

tw79 Actief lid

13 dec 2013
    273
    0
    0
    NULL
    NULL
    @iris en leeneen gefeliciteerd, fijn dat de kids het zo goed doen.
    Sorry Ik ben er nog niet aan toegekomen om naar alles te lezen.

Wij hebben ook 2 heftige weken achter de rug. Maar we zijn nu thuis. Bay moet nog verder herstellen maar hij drinkt nu zelfstandig de fles en zijn sonde is eruit. Joey mocht al eerder naar huis maar wilde ze niet uit elkaar halen. Na mijn zh opname zijn we ingeroomd en de laatste dgn hebben we met zn vieren op een kamer geslapen en deden de verz zelf. Dat hebben we echt als prettig ervaren eant thuus moesten we het ook zelf doen.
    Een week lang heb ik de borst gegeven aan de beide mannen en wat ze nog niet ophadden kregen ze per vingervoeding of fles of sonde. Aan de borst was voor beide mannen te vermoeiend om al de voeding binnen te krijgen en waren dan te moe voor vingervoeding. En ik was met kolven ook wel meer dan 2uur bezig dus besloten om aftekolven en flesjes te geven. Sindsdien drinkt joey zn fles leeg en bay deed er wat langer over maar het ging steeds beter.
    Ze zijn er niet helemaal uit waar dat bloed van bay is gebleven. Ik had veel foetaal bloed in mijn lichaam dus ze denken dat ik het van bay heb gekregen maar de gyn zegt dat het ook kan dat mijn placenta maneel is verwijderd dat ik daardoor veel vloed van de kindjes heb. Maar goed de reden niet zo belangrijk het gaat nu goed. Ik moest alleen 7 inj van die anti rehus D extra om geen antistoffen aan te maken.
    Ik ben snel moe vanwege mijn hb maar vannacht weer eens goed geslapen en voel me weer wat beter.

20. minon

minon Niet meer actief

#120 minon, 27 jul 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 jul 2014
    Iris en leeneen: gefeliciteerd!

Tw97: ik krijg de kriebels van je post! Ik begrijp dat je een foetale maternale transfusie hebt gehad? Exact hetzelfde als bij onze eerste dochter! Door een fout in de placenta (oorzaak konden ze niet achterhalen) bleek de placenta haar bloed naar mij door te laten. Hopelijk hebben de spuiten bij jou wel geholpen. Ik heb ze te laat gekregen. Ik had 437 ml van de 500 die een babytje heeft in mijn bloed zitten. Onze dochter had door de aanmaak van antistoffen ook nog een hb van 1,8. Gevolg: kleine bloedsomloop was al gestart in de baarmoeder maar daar doen de longetjes het niet dus kon ze niet ademen. streekziekenhuis kon geen tube inbrengen dus voor ze stabiel genoeg was voor een umc waren we 16 uur verder waarin ze drie keer bijna is overleden onder onze ogen. Ik heb 23 anti d spuiten (een spuit is genoeg voor ca 20 cc bloed wat je van je kindje krijgt) gekregen alleen dan via een infuus. Maar achteraf wilde ik toch weten waar ik aan toe was en is alles uitgezocht bleek dat ik de antistoffen gewoon nog bij me droeg. De bloeding in de placenta was dus al langer dan 72 uur aan de gang. Nu dus (ongepland) weer zwanger en de antistoffen zitten nu bij de baby's.
    Nu nog niet druk over maken maar wat ik je mee wil geven is om het ter zijner tijd uit te laten zoeken of je nog antistoffen bij je draagt of dat de spuiten bij jou wel op tijd zijn geweest, en wat daar de titer van is zoals ze dat noemen (hoe agressief ze zijn) mocht je nog meer kinderen willen dan weet je een beetje wat je kan verwachten de volgende zwangerschap.

Deel Deze Pagina