Pfff... TW, dat klinkt heftig allemaal. Goed te lezen dat het met jou en Bay goed gaat. Ik heb na de KS van Camille een laag HB gehad. Ik kon er staalpillen voor krijgen maar de verloskundige raadde Floradix aan. Hier zit verder allerlei vitamines is. Ik ben dat gaan gebruiken en voelde me echt verrassend snel beter. Het is verkrijgbaar bij de Tuinen.
Ik heb vanmiddag de eerste groeiecho gehad. Beide mannetjes groeien als eenlingen. Ook de controle was helemaal prima. De gynaecoloog vond het 'een verrassend saaie zwangerschap'. Hoef pas over 4 weken terug te komen
Heerlijk chybou een saaie zwangerschap klinkt goed. Houden zo Vandaag is CB geweest ze zijn al boven de 3100 kan ook niet anders want ipv van 60ml drinken ze 80ml en de honger lijkt maar niet gestild te worden en willen na anderhalf uur weer. CB zei geef ze de borst daar worden ze moe van en kunnen hun behoefte zelf regelen en na een week geen borst deden ze het gelijk goed en heb ze al een aantal samen aangelegd. En niet net als im zh steeds wegen voor en na de borst waar je onzeker van word. Na het wknd kom ze nog wel een keer wegen maar dat is meer op mijn verzoek. Nu ook niet meer kolven schild ook zoveel tijd en energie vooe mij. Was zo blij dat deze persoon bij mij langs kwam.
TW wat fijn dat ze het zo goed doen. Ook fantastisch dat de borstvoeding zo goed gaat. Mag je echt trots op zijn! Jammer dat het zo rustig is hier. Benieuwd hoe het met de rest gaat. Ik heb van de week een paar uur in het ziekenhuis gezeten. Toenemend bloedverlies! Gelukkig alles helemaal goed. Mocht een paar uur later naar huis.
Dat zal schrikken zijn geweest! Gelukkig dat alles goed is. Neem aan dat ze nu wel extra controles bij je doen? Hier gaat alles rommelig door. Voel me iets beter in de zin dat het ijzerinfuus duidelijk is gaan werken. Niet meer duizelig enzo. Dus ik word onrustig in mijn hoofd en wil op pad, het huis poetsen en noem maar op maar dat gaat niet meer. Nog steeds veel harde buiken en pijn in mijn lever. Rhesus heeft tot nu toe voor zover ze kunnen zien nog geen invloed op de beebs. Het is er maar de bloedarmoede blijft weg dus voorlopig kunnen ze zelf de aanmaak van nieuwe bloedcellen bijbenen. Woensdag weer de volgende controle hiervoor. Lopen nu de ene week in Utrecht andere week in Leiden. Utrecht scheel meer dan een uur reistijd voor ons. Mocht het mis gaan moeten we uiteraard als og naar Leiden. Als het een klein beetje meezit mag ik in Utrecht bevallen. Dat zou helemaal fijn zijn. Leiden is 1,5 uur rijden dus als de beebs een paar weken moeten blijven is dat heen en weer gereis praktisch gezien een ramp. Zeker met dochter, oppas etc etc. Buiten dat je dan zelf net bevallen bent.
@chybou, jeetje dat zal schrikken geweest zijn. Gelukkig niets aan de hand. @nijn, bij jou valt het ook niet allemaal mee zeg. Brengt toch allemaal spanning met zich mee. Wat eem toestand met de rehsus zeg maar gelukkig wordn jullie in de gaten gehouden en ik hoop dat jullie dichterbij huis mag bevallen. Leef met jullie allen mee.
@Nijn: Heftig allemaal, maar het goede nieuws is dat het goed gaat met de kindjes, dat ze nog veilig in je buik zitten en dat je goed in de gaten wordt gehouden. Dikke digiknuf voor jou! Nog even volhouden...
Hoeveel zijn/kwamen jullie aan? Zit nu op 16,4 kilo. Schrok wel een beetje want dat is exact wat mijn dochter weegt. Geen wonder dat ik geen energie heb. Het idee om de hele dag je dochter bij je te dragen haha.
Nou nijn val reuze mee. Ik woog 87 kg op het laatst net de 90 niet gehaald. Dus ik ben bijna 30 kg aangekomen. En toch wist ik niet waar die kilo s zaten. Droeg me buik alleen maar vanvoren. Maar het was vooral het vocht. Nu heb ik nog 10 kg te gaan.. voordat ik op oude gewicht zit. Wat wel tegenval is dat mijn buik nog bol is alsof ik nog zwanger ben.
ik was 18 kilo aan gekomen daar is nu al wel weer 10 van af gelukkig en mijn baby buik is al weer een stuk minder geworden. alleen wil ik er nu nog 20 kilo af hebben dus voor mijn zwangerschap wou ik er al kilos af hebben
Ik ben heel benieuwd hoeveel ik aan ga komen. Ik zat op de grens van onder gewicht dus kan wel verwachten dat ik wat kilo's aan ga komen. Zit inmiddels op +2,5 geloof ik... pas iig nog wel een aantal van mijn broeken en van achter zie je idd niet dat ik al een buikje heb... kreeg vandaag de vraag of ik al op de helft zat *zucht* en toen ik zei van niet was de dame er heilig van overtuigd dat het een mega baby was of er 2 in zaten *grinnikt* toen ik dat beaamde vond ze zichzelf ook even erg stom.
Ik heb echt geen idee wat betreft de kilo's. In het ziekenhuis zetten ze me niet op de weegschaal en de weegschaal thuis is stuk (komt dat even goed uit)... Wat niet weet wat niet deert Ik probeer een beetje gezond te eten (wordt toch steeds moeilijker nu de jongens zo'n beetje in mijn maag liggen en het maagzuur permanent terug mijn slokdarm in loopt) en ik kijk naar wat ik in de spiegel zie. Ik heb bij C ook nooit op de weegschaal gestaan. Ik heb voor het eerst weer gekeken toen ze 3 maanden oud was. Ik zat toen nog ongeveer 5 kilo boven mijn startgewicht van voor de IVF rondes. Ik raakte bij C de zwangerschapskilo's ook relatief makkelijk kwijt. Ik verwacht eigenlijk dat het nu ook weer zo zal zijn, ook al zal ik door de tweeling waarschijnlijk wel wat zwaarder worden. Vinden jullie de kilo's ontstaan door de zwangerschap erg? Mooi buikje hoor Seepje en heeeeeeeeeeeeeeel normaal voor bijna 12 weken en een tweelingzwangerschap. Bij mij was een mevrouw in het zwembad (2 weken geleden) er heilig van overtuigd dat het niet meer lang kon duren...
Nee ik vind het niet erg maar zou het ook niet prettig vinden om 30 kilo aan te komen. Ik hou nu ook wel veel vocht vast dus dat speelt zeker mee. En gezien ik bedrust/bankrust moet houden valt het me eigenlijk nog wel mee. Ik heb namelijk de hele dag door honger ook al doe ik vrijwel niks meer. Ik start smorgens met twee/drie sneetjes brood met worst en hagelslag en twee beschuiten of crackers met jam. Dat is tussen de middag hetzelfde. Dochter is gewend samen met mij te eten wat best vervelend is omdat ze nu als ik wat eet ook perse wat wil. Mijn snaaimoment is vaak rond een uur of drie. Dan krijg ik echt trek in alles wat in de kast ligt haha. Meestal slaapt ze dan nog dus dan pak in wat koekjes of een klein schaaltje chips of nootjes of noem maar op. Als dochter uit bed komt eten we samen fruit. Twee borden avondeten en dan savonds nog een bakje yoghurt of gewoon weer wat lekkers. Had bij dochter na de keizersnede wel echt een tijd lang een flubberbuik. Mijn buikspieren waren doorgesneden ipv aan de kant gehaald omdat het snel snel moest. Vermoed dat dat nu vergelijkbaar lang gaat duren dan.
@chybou ik heb een anorexia verleden en heb met de kilo's behoorlijk wat moeite. Mn buikje vind ik nu al heerlijk. Alleen dan weer mn bovenbenen niet.. probeer er niet teveel mee bezig te zijn want wil dat de beebjes goed groeien en straks gezond en sterk ter wereld komen en ik nog wat puf heb voor borstvoeding in plaats van te gaan afvallen
Ik ga proberen mee te kletsen 'Gelukkig' is dit niet een mega druk topic. Heb mij al eerder voorgesteld maar zal het nog een keertje doen.. Ben 25jr en samen met mijn vriend van 36jr en een klein schattig hondenkindje. Nu 25 weken zwanger van een 2eiige tweeling, een jongen en meisje ❤️ Het komt niet in de families voor en behalve een hoge bloeddruk nog geen andere bijzonderheden. Hebben jullie last van kwaaltjes?
Ik vond mijn kilo s ook niet erg. Ik werd in ZH elke 2 wkn op de weegschaal gezet. Op het laatst zei ik ga voor de 90 kg. Maakte er maar een grapje van. Je weet waarvan het komt. Gelukkig was ik geen snoeper en at heel gezond en mijn tussendoortjes waren fruit of zuivelproducten. Dus snapte niet waar die kilo s vandaan kwamen. Alleen mijn buikje nu had het niet verwacht dat het zolang zo duren met die bv. Ben altijd gewend dat ik een mega strak buikje heb. Mijn benen worden nu wel slqnk dus buikje zal vanzelf wel weg gaan.
Ja dikke benen horen er ook bij haha. Eigenlijk wordt alles ongemerkt dikker. Was vorige zwangerschap in de winter zwanger en had hoge laarzen als schoenen. Die paste ik niet meer de winter erop want die waren echt helemaal uitgelubberd haha. Dat heb je zelf eigenlijk helemaal niet zo door. Krijg wel van vreemden hele verschillende reacties. De een vind me enorm en vraagt hoe ver ik al overtijd loop, de ander vind het reuze meevallen voor een tweeling. Ik ben zeker wel flink groter als bij dochter maar toen had ik een heel bescheiden buikje. Ben net een bekkenband wezen halen van anita bij de prenatal. Nog max 5 weken dat ik em gebruik maar heerlijk zeg. Niet meer dat hangende gevoel alsof je wat uit moet poepen als je loopt. Dus voor die 40 euro genieten we er nog maar even een paar weekjes van haha. Kiekies: welkom! Jou naam vergeet ik niet meer hoor haha. (Topic laatst over een verpeste kies) Leuk een jongen en meisje. Had dat zelf misschien wel leuker gevonden haast nog haha. Ben best wel eens bang dat omdat we twee jongetjes krijgen ze straks heel erg vergeleken gaan worden met elkaar in prestaties. Het is bij ons waarschijnlijk (66% weten ze het zeker omdat ze aparte vruchtzak en placenta hebben) ook twee eiig. Maar het blijven hoe dan ook twee kindjes met ieder hun eigen karakter. Tweeling wordt door veel mensen gezien als een soort van kloon van elkaar ofzo dat ze alles hetzelfde moeten.
Dames sorry, tijdje niks geschreven hier. Vandaag weer controle gehad. Ben nu 27.1 weken. Kindje A weegt 1009 gram en loopt een kleine 7 dagen achter op de groei. Kindje B weegt 1233 gram en loopt juist weer 9 dagen VOOR op de groei. Gyn gaf aan dat ik me geen zorgen hoefde te maken, was normaal bij een tweeling dat 1 wat achter bleef. Maar ik heb de laatste 2 weken ontzettende last van voorweeen. Ook dat was normaal, maar mocht het erger worden dan moet ik direct aan de bel trekken. Qua klachten begint het nu moeilijk te worden. Veel pijn !!!! Was weer even een update van mijn kant.
Het zwaarder worden hoort er bij en mijn vrouw roept steeds dat ik me niet aan moet stellen. Omdat ik het niet echt leuk vind wil ik gewoon niet weten hoe veel kilo het is. Zo kan ik er prima mee om gaan Sjanniee, bedankt voor de update. Ik merk hier ook dat het snel zwaarder wordt. Met een kleintje thuis is het best pittig soms. Ik heb best veel harde buiken en dat voel ik dan in mijn liezen... Gelukkig is het bloedverlies (klop af) al een week helemaal weg. Gek genoeg heb ik bij 24 weken controle gehad en moet ik bij 28 weken pas weer komen. Ik vind daar best veel tijd tussen zitten, Nu gaat het verder wel goed... maar toch... Kiekies, welkom terug. Het geklets is aardig bij te houden hier
Nijntje, haha klopt! Vond het scherp opgemerkt Denk dat je die vergelijkingen toch wel blijft houden bij een tweeling. Ook al is het een jongen en meisje.. Sjannie, dat hoor je toch vaker dat de 1 beter groeit dan de ander? Zolang het verschil niet te groot word is het goed zeggen ze. Chybou, bij mij zat er ook opeens meer tijd tussen. Week 28 groei echo? Kilo's - tot nu toe 6 kilo aangekomen, shock!! Hier merk ik sinds eergisteren dat het zwaarder begint te worden. Alles kost meer moeite, gister was ik gewoon niet vooruit te branden. Lange stukken lopen vermijd ik liever en die buik.... Die zit nu al in de weg.