Zwanger van een tweeling deel II

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Chybou, 20 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. minon

minon Niet meer actief

Net weer echo gehad. Kindje A is nu ongeveer 2300 gram en kindje B ongeveer 2000 gram. Bloedstroomsnelheid nog steeds goed. Weer iets gestegen zoals elke week maar nog steeds binnen de curve.
    Gek idee dat onze dochter 6 weken later is geboren (bij 39 weken) maar dat deze twee nu al zwaarder zijn als zij was.

2. tw79

tw79 Actief lid

13 dec 2013
    273
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gewelige gewichten nijn. Wel fijn dat je extra goed in de gaten word gehouden geeft ook een geruststellend gevoel.

X

3. minon

minon Niet meer actief

Nou inderdaad. Het wordt wel spannend hoor! Keizersnede is echt zo goed als van de baan dus het wordt een ingeleide bevalling en ik moet zeggen dat ik er erg tegenop zie. Heb bij mijn vorige zwangerschap door spoedkeizersnede geen een wee gehad dus heb geen flauw benul wat ik kan verwachten. Gaat vanalles door mn hoofd. Kan ik het aan, heb ik er de puf nog voor voor zn bevalling, hoe lang duurt zoiets, etc etc. De tweede ligt nog steeds in stuit, de eerste meestal op echo's als sterrenkijker hoe gaat dat in zn werk.
    Bloedstroomsnelheid stijgt wel iets harder dan de curve stijgt. De verwachting theoretisch is dat de lijntjes elkaar bij 37 weken gaan kruisen. Maar ja dat is natuurlijk dik natte vingerwerk. Gynaecoloog vond het ook erg bijzonder dat de kindjes gewoon op de lijn van een eenling groeien. Verklaart wel die 18 kilo erbij :D Volgende week hebben we weer de afspraak in Utrecht en daarna hebben we op de verlosafdeling een afspraak. Waarschijnlijk is het dan de bedoeling dat er een datum van bevallen gepland gaat worden voor het geval dat het gewoon goed gaat tot 37/38 weken. Als ze eerder de bovenlijn van de curve aantikken (en dus bloedarmoede hebben) dan wordt ik eerder ingeleid.

4. Kiekies

Kiekies Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.264
    0
    0
    Leerling VIG
    Waar liefde is
    Even een ego klaag bericht....

Wat een *piep* nacht. Draaien, draaien, plassen en weer draaien. Uiteindelijk om 3:50 uit bed gegaan. Mijn buik doet zeer, misschien een groeispurt :(
    En je zou toch denken dat met dit termijn de misselijkheid over zou zijn. Net dus weer fijn mijn lege maaginhoud eruit gegooid. Pfff dit gebeurd nog steeds ongeveer 4x per week! En nu? Nu zit ik op de bank met thee. Ben moe maar kan gewoon niet slapen blegh.

5. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    Nijn, wat fijn dat de kindjes het zo goed doen. Dat is toch boven verwachting! Ook zijn die gewichten echt fantastisch.
    Spannend dat het, zoals het er nu uit ziet, hoogstwaarschijnlijk een ingeleide bevalling gaat worden.
    Gelukkig wordt je goed in de gaten gehouden.

TW, hoe gaat het met jou? Ben je een beetje hersteld? Hoe gaat het met je jongens?

Kiekies, je mag best klagen hoor! Ik herken het helemaal... Pfff... Draaien, linker zij... Draaien, rechter zij... Rug, nee, benauwd... Plassen...
    Slaap jij ook zo licht? Ik wordt echt weet ik veel hoe vaak wakker per nacht. En als ik toch wakker ben moet ik plassen.
    Wat naar dat je nog steeds overgeeft. Bij mij blijft het gelukkig binnen, al moet in (gatver) soms de boel wel weer doorslikken.
    Heb je deze misselijkheid niet omdat je eigenlijk last van reflux en maagzuur hebt? Daar zijn namelijk prima medicijnen voor.

Hier blijft het bloedverlies maar aanhouden. Inmiddels al twee keer 's nachts in het ziekenhuis gezeten.
    Ze hebben nog geprobeerd me aan het CTG te leggen, maar de jongens liggen zo dicht bij elkaar dat ze steeds maar één kindje registreren. Ze hebben het, uiteindelijk zelfs met de echo er bij, wel een uur geprobeerd.
    Gelukkig gaat alles met de jongens goed. Ze kunnen het bloedverlies niet verklaren.
    De laatste keer wilden ze me eigenlijk in het ziekenhuis houden en voor twee dagen opnemen. Ik mocht naar huis omdat ik zo dichtbij woon (kan het vanuit mijn raam zien liggen). Wel met de afspraak dat ik bij het minste of geringste terugkom.
    Ik maak me wat zorgen over de harde buiken. Ik heb ze best wel veel. Ik denk dat ik er per dag wel een stuk of twintig heb.
    Hebben jullie dat ook?
    Soms zijn ze ook best pittig, ze doen dan zeer in mijn liezen en in mijn rug.

6. Kiekies

Kiekies Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.264
    0
    0
    Leerling VIG
    Waar liefde is
    Chybou, wat naar dat je bloedverlies blijft houden. Dat maakt je echt onzeker denk ik. Wel fijn dat je naar huis mag omdat het zo dichtbij is en je goed in de gaten word gehouden!

Ik slaap inderdaad ook erg licht. Nu dus alweer wakker omdat ons hondje (yorkie) onder de deken bij mij wilde kruipen. Kussen lag in de weg dus dacht hij dat hij wel als een hoedje over mijn hoofd kon liggen :D

Harde buiken lijkt mij ook niet goed hoor zoveel?! Wat zeggen ze daarvan in het ziekenhuis. Ik heb (even afkloppen) gelukkig niet zoveel per dag maar als ik langere stukken moet lopen komt het wel opzetten evenals bij bukken.

7. minon

minon Niet meer actief

Dat bloedverlies is ook schrikken zeg. Fijn dat je zo dichtbij woont.
    Ik heb zelf ook erg veel harde buiken maar wel meer dan 20 op een dag eigenlijk. Heb ze met opstaan, bukken, omdraaien in bed en dan alle 'spontane' nog erbij. Als de baby's druk zijn heb ik ze ook regelmatig. Sinds gisteren een paar dat als ik ze heb ik ook druk krijg op mn vagina en schaambot en een soort kramp alsof ik moet poepen. Weet ook niet heb al vaker ervoor gebeld toen we nog in Gorinchem liepen maar daar vonden ze het niet zo spannend. Bel er dus niet meer voor. Het zal er wel bijhoren.
    Hebben jullie dat trouwens ook dat als je een harde buik hebt je hele rare bulten op je buik krijgt? Hij is dan niet mooi rond en je ziet dan duidelijk waar er een kindje zit.

Kiekies wat balen dat je slecht slaapt. Kun je er niks voor krijgen? Ik slaap wel redelijk. Ook niet alles want dan wordt je wakker op je zij met vreselijke kramp in het bovenbeen wat onder ligt haha.

Gewichten beebs: die zijn volgens mij best fors bij mij? Heb even zitten snuffelen op google maar er zijn er heel veel die met minder gewicht geboren worden. Hoofd van kindje A hoop ik maar dat dst een foute meting was. We kregen namelijk de echo gegevens mee voor Utrecht en hoofd komt overeen met 39+3 zwangerschapsduur!! Ze zei toen wel dat ze het er slecht op kreeg omdat kindje A al helemaal ingedaald is.

8. tw79

tw79 Actief lid

13 dec 2013
    273
    0
    0
    NULL
    NULL
    @chybou, schrikken steeds dat bloedverlies zal je wel onzeker maken. Ik had per dg zoveelbharde buiken wel een paar in 15 min. Of ik nu iets deed of niet maakte niet uit. Gelukkig veroorzaakte het niets maar was ook niet lekker gevoel en werd er erg onzeker van. Dus goed in de gaten houden en kan je maar beter rustig aan houden.
    @kiekies. Jammer dat je slecht slaapt en klagen mag op deze pagina lucht op en iedereen heeft het.

@nijn. Bij mij konden ze oo het laatst ook niet goed meten lagen elkaar in de weg en soms waren ze in 1 wk tijd zoveel aangekomen dat we zeiden dat dat niet kon. Dus betrouwbaar zijn de metingen niet meer maar ga er vanuit dat ze rond de 2500 zijn. Net als bij mij en dat zijn mooir gewichten voor een 2 ling.

Hier gaat alles goed, sommige dgn heel relaxed en soms heel druk. Kom niet veel aan andere dingen toe als mijn man aan het werk is. Op dit moment hebben de kids weer veel last van krampen en dan willen ze lekker bij je liggen en dan heb jr je handen vol. Maar ik geniet van elke dag maar kan niet ontkennen dat met die nachtvoedingen ook vermoeiend is. en rusten kom je niet altijd aan toe.
    Begin wel meer energie te krijgen maar heb mijn slaap wel nodig.
    X

9. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    Hoi meiden, morgen 28 weken :D
    Deze buikfoto is van afgelopen maandag.

Hoe gaat het met iedereen?
    Hier is het rustig. Ik heb weinig te vertellen...

Foto wil helaas niet rechtop staan :(

10. Nala1981

Nala1981 Lid

11 mei 2014
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Chybou Mooie buik! Vervelend dat je last hebt van bloedverlies, lijkt me dat je daar goed onzeker van wordt. Hopelijk is het inmiddels gestopt. Gelukkig doen je zoontjes het goed :)

@Nijntje Fijn te horen dat je kindjes het goed doen en nog even kunnen blijven zitten.

@Kiekes Slecht slapen, ik ken het. Verschillende keren eruit per nacht en zo lekker doelloos wakker liggen op de meest onmogelijke tijdstippen.

@tw Fijn dat alles goed gaat met jou en je kindjes. Hopelijk steeds meer relaxte dan drukke dagen.

Hier is mijn vakantie weer bijna over en mag ik dus weer terug aan het werk. Mijn buik is in die tijd wel flink gegroeid dus er zullen vast wat verbaasde blikken zijn. Gister naar de gyn geweest, hij zet zijn geld op twee meisjes :) Ze groeien mooi op schema dus de gyn vond het allemaal niet zo spannend ;) Over twee weken de 20 weken echo, toch wel spannend.

11. minon

minon Niet meer actief

Even ego hoor ik stuiter haha. Vanmorgen naar Leiden gegaan nadat de controle in Utrecht woensdag aangaf dat baby A tegen de bloedarmoede aan zat. Bleek daar de meting ineens weer helemaal goed. Heel apart. Metingen zijn dus niet zo betrouwbaar als ze lijken. Man was een beetje boos en er klaar mee. Die spanning sloopt je. We mochten de afspraak van aankomende week in Leiden omzetten naar Utrecht dus direct een gesprek aangevraagd met de gynaecoloog. Nou we zijn net teruggebeld door de gyn, ze heeft overlegt met kinderartsen en neonatologen en ze heeft groen licht gekregen om ze te halen. Wel definitief een keizersnede. A.s. Woensdag krijg ik longrijpingsprikken en maken ze weer een hele uitgebreide echo. Neonatoloog kijkt dan mee en dan worden ze of 2 of 9 september gehaald met een geplande keizersnede. Het hangt een beetje van de gewichten af en hoe de rhesus meting is. Ze zijn bang voor dat ze aan het zuurstof moeten als ze ze 2 september halen. Tweede beeb ligt weer in stuit (heeft nu 1 weekje in hoofdligging gelegen van de hele zwangerschap) dus ze durven natuurlijke bevalling niet aan. Kans dat de tweede alsnog met een ks moet komen is te groot dan.
    Heel eerlijk? Liever de 2e met zuurstof en verder gezond dan de 9e met misschien wel bloedarmoede. Dochter heeft 10 dagen aan de 100% beademing gelegen en heeft hier niets aan overgehouden. Vind het reuzespannend

12. tw79

tw79 Actief lid

13 dec 2013
    273
    0
    0
    NULL
    NULL
    Spannend nijn zeker als je het al een keer met de eerste heb meegemaak, vreemd de ene keer weer goed en dan weer slechter. Ze kunnen je wel onzeker maken.
    Snap dat je het veiliger vind om ze eerder te halen.

Bay heeft ook niets aan over gehouden van die shock ennis nu een drifig mannetje geworden. Alleen is hij nog lichter dan zijn broertje maar dat kon nog wel een paar maanden duren. Heerlijk hoor. As dinsdag naar de ka ben benieuwd wat zijn hb nu is.

Sterke meid.

13. minon

minon Niet meer actief

Ze moeten wel onder de lamp dat weten we al. Mijn adcc is nu 120 met een titer van meer dan 200. Dat betekend dat ze mijn bloed meer dan twee keer moeten verdunnen voor de antistoffen weg zijn. Ze zijn dus erg agressief. Vraag is dus niet of maar wanneer ze bloedarmoede krijgen. Daarom zijn we blij dat de gyn dit ook vind en het zo gaat gebeuren. Niemand had verwacht dat het zo lang goed zou gaan.

Weet je al meer of het bloedverlies tijdens de bevalling is gebeurd of daarvoor? Had toen een heel verhaal getypt dat was jij toch?

14. tw79

tw79 Actief lid

13 dec 2013
    273
    0
    0
    NULL
    NULL
    Weet je al meer of het bloedverlies tijdens de bevalling is gebeurd of daarvoor? Had toen een heel verhaal getypt dat was jij toch?[/QUOTE]

Idd klopt.
    Van tts was nooit sprake geweest, de kinderarts had gezegt dat het van het laatste uur was van de bevalling. Denk toch te maken had dat vliezen 24u gebroken was en bay ook ging dippen. Maar eigenlijk is het ook maar gissen want de gyn zegt dit en de kinderarts weer dat. Maar de reden of oorzaak zullen we nooit weten. Voor hun is het meer om het medische de reden te weten voor ons niet meer belangrijk, alles is goed gekomen. Zal as dinsdag nog eens vragen.

15. minon

minon Niet meer actief

Jij bent ook rhesus negatief toch? Die spuiten moet je dan binnen 48-72 uur krijgen na bloedcontact met je baby dus als het langer als 24 uur voor je bevalling gebeurd is kan het zijn dat je dus antistoffen hebt aangemaakt omdat die spuiten te laat kwamen. Dat is dan wel belangrijk voor een volgend zwangerschap. Als je dat wilt natuurlijk nog :)

16. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    Nijn, wat spannend. Ik kan me voorstellen dat je niet te lang wil wachten met de kindjes halen. Nu gaat het nog goed, maar het lijkt me dat je het gevoel hebt dat je op een soort van tijdbom zit.
    Als de kindjes 2 september gehaald gaan worden ben je toch al over de 36 weken heen? Verwachten ze dan nog grote problemen wat betreft ademhaling en zo?
    Meis, in elk geval heel veel succes!

17. minon

minon Niet meer actief

Chybou: je hebt de omschrijving waar ik al lang naar zoek om uit te drukken hoe het voelt. Op een tijdbom zitten inderdaad. Als ze 2 september gehaald worden ben ik 36 weken en 2 dagen. Het schijnt dat de longetjes van jongetjes twee weken later rijp zijn als van meisjes. Maar as woensdag krijg ik daarom longrijpingsprikken bij de controle. De neonatologen waren het niet helemaal met elkaar eens over met 36+2 of 37+2 halen. Maar doe mij die 36 maar dan zijn ze er maar uit en met een beetje mazzel gezond en wel. Maar of je daar een vinger over in de pap hebt weet ik ook niet. Stiekem hoop ik dan omdat een natuurlijke bevalling er niet in zit ik dan deze keer toch een leuke kraamtijd heb in die zin dat de kindjes bij mij op de kamer mogen, zonder ademhalingsondersteuning en na een paar dagen mee naar huis maar heel reeel is het niet ben ik bang. Heb al wel een bevalplan gemaakt. Oa dat ik graag een gentle sectio wil (papa navelstreng doorknippen en ik de kindjes op mn borst ipv dat ze gelijk meegenomen worden) uiteraard als het medisch mogelijk is. Dochter heb ik pas vastgehad toen ze een week oud was en had ook totaal geen moedergevoelens toen. Dat ik gelijk gesteriliseerd wil worden. Er mogen er toch geen meer komen dus beter dat dan de angst weer door de pil heen zwanger te worden. En dat ik wil dat ze me pijnprikkels geven om de ruggeprik te testen voordat ze beginnen. Dat is mijn grootste angst dat ik weer alles zal voelen.

18. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    @Nijn, ik heb nog niet eerder gehoord dat de longetjes van jongens zo veel later rijpen dan bij meisjes. Weer wat geleerd. Ik weet wel dat meisjes feller zijn dan jongetjes en dus harder vechten.
    Gelukkig zijn jongetjes vaak weer wat zwaarder en doen ze het in die zin beter.
    Laat je ook weer niet te bang maken (makkelijk gezegd) 36+2 is een mooie zwangerschapsduur en ik (en jij misschien ook wel) ken zat jongetjes die met 36 weken geboren zijn en die doen het prima!
    Kijk naar de kindjes van TW79 daarmee waren wel wat opstart problemen, maar dat kwam, geloof ik, niet door onrijpe longen.
    Natuurlijk is elke dag dat ze nog in je buik zitten meegenomen. De kans dat de kindjes lekker op je kamer mogen blijven en dat je kraamtijd in die zin normaal verloopt is groter bij een zwangerschapsduur van 37 weken. Met die duur mag je zelfs (bij een gewone zwangerschap) gewoon thuis bevallen.
    Maar ik kan me heel goed voorstellen dat het in jouw geval misschien veiliger voelt om ze veilig buiten je buik te hebben.
    Dat lijkt me best wel een dilemma. Je hebt natuurlijk al minder fijne ervaringen achter de rug bij en na de geboorte van je dochter. Dat zal je mening ook vormen.

Misschien is dit een tip, maar maak met de anesthesioloog, een 'anesthesie plan' waarin je afspreekt wat de stappen zijn na het zetten van de ruggenprik en wat te doen als hij niet of onvoldoende werkt. Ik heb, na de onverdoofde KS van mijn dochter (ze hebben me halverwege de operatie weg moeten maken) met mijn anesthesist ook afgesproken dat we zo'n plan maken.
    Het geeft mij een beetje rust.

19. minon

minon Niet meer actief

Ga dat zeker aangeven bij hem! Of haar haha. De vorige keer was het zo spoed dat ze gewoon echt niet konden wachten. Als ze hadden gewacht tot die ruggenprik optimaal werkte was onze dochter overleden dus het kon ook niet anders maar prettig was het uiteraard niet. En inderdaad een dilemma. Kwa groei zijn ze nu al groter als dochter bij 39 weken was. Je ziet dat lijntje van de bloedarmoede harder stijgen dan de curve dus ze gaan het hoe dan ook krijgen en theoretisch is dat als ze het lijntje doortrekken bij 37 weken. Ze hebben nu ook een lichte bloedarmoede maar dan is het zo erg dat ze een of meerdere transfusies moeten. Nu zou het of niets of een paar dagen onder de lamp betekenen. Het blijft hoe dan ook spannend totdat ze thuis in hun bedjes liggen. En dan nog eigenlijk. Rhesus werkt 8 weken na de bevalling gewoon nog door bij de kindjes dus kunnen ze alsnog bloedarmoede krijgen. Ik ben allang blij als ik die 36 weken heb gehaald heb zonder die rhesus. Dat had niemand verwacht. Dus ik zelf heb zoiets van haal er maar uit. Voor mezelf omdat de spanning je echt sloopt en het wel zwaar wordt nu, maar ook voor de beebs. Ze kunnen buiten de buik zoveel meer zien, meten en doen bij complicaties. Nu is het maar gokken of het goed is en als je een paar uur geen leven voelt dan wordt je alweer zenuwachtig.
    Sorry heel verhaal haha maar spookt zoveel door je heen :)

20. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    Nee Nijn, ik begrijp het heel erg goed.
    Buiten je buik kan je zien hoe het met de kindjes gaat. Deze voortdurende onzekerheid breekt je ook op.
    Hopelijk hebben ze een mooi gewicht en werken de longprikken goed.
    Dan zou ik ook zeggen haal maar met 36 weken.
    Ik hoop dat de artsen ook zeggen dat het mooi is geweest.

Deel Deze Pagina