Spoed: Baby erg beweeglijk, dus dit zijn geen weeen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lindangel, 3 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Ik ben een beetje in de war.

Ik "weet" (ik denk ook van de vorige keer nog) dat de baby vlak voor/tijdens de bevalling meestal rustig wordt, dus minder beweegt.

Nu heb ik al een paar avonden voorweeen, maar dat zet niet door.

Nu vraag ik me af of het dan nu wel begonnen is. Het enige waar ik aan twijfel is dat de baby nog verschrikkelijk beweegt. Ik vraag me dus ook af of het nou weeen zijn, of toch niet. Ze komen ook nog niet regelmatig, maar houden wel een minuut aan.

Hoe het gaat: eerst is het megaparty-time in mijn buik (heeeeeeel veel beweging) en daarna een minuut lang kramp in mijn onderbuik met uitstraling naar mijn benen en rug. Tegelijkertijd een harde buik.

Zijn dit nou weeen of niet???

2. m1980

m1980 Bekend lid

6 apr 2008
    549
    0
    0
    In Een Huis......
    Ik lees mee,hier net zo;),weet ook niet of ik dit bij de andere 2 heb gehad/gemerkt,toen braken beide keren de vliezen spontaan.

3. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Hier was zoonlief tijdens de weeën ook nog erg bewegelijk, niet meer of minder dan ervoor want hij was al heel actief :D Maar als je met een kramp van een minuut zit en uitstraling en harde buik, lijken me dit toch weeën... Heb je al eens getimed hoeveel tijd er tussen zit?

4. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Nu is ie trouwens weer rustiger...

Ja, ik time wel, maar het is nog erg onregelmatig. En het duurt de ene keer ook langer dan de andere keer. Bovendien wordt het "opgewekt" als ik naar de wc ga of (trap)loop, dus ik denk dat het toch meer voorweeen zijn.

Ik probeer maar gewoon bezig te blijven en bel mijn vriend nog niet (die zit met zoonlief in de binnenspeeltuin). De vorige keer heb ik namelijk 36 uur weeen gehad voordat de vliezen braken. Die namen toe tijdens de nacht en overdag verdwenen ze praktisch. Dat waren twee hele lange dagen en daar heb ik nu geen zin in...

5. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Het kan ook het begin zijn van het echte werk, maar zoals je zegt: het kan lang duren. Hier zijn de eerste steken ook gekomen in de vroege namiddag (had toen helemaal niet door dat dat weeën waren), 's nachts naar het zh toen de weeën om de 5 min kwamen en om 16u37 pas bevallen. Laat papa nog maar eventjes genieten van zoonlief in de speeltuin ;)

6. Iefie

Iefie Niet meer actief

Ik las zojuist ergens dat je kindje tijdens het indalen juist veel meer beweegt als normaal omdat dit nodig is om in de goede positie te komen. Maar ik denk dat op jouw termijn het kindje al volledig is ingedaald of kan ik me daarin vergissen? Ik heb ook in andere topics gelezen dat er een aantal vrouwen waren waarbij het kindje al spartelend het geboortekanaal in ging..dus wie weet.. in elk geval succes!

7. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Ja, hij is/was al ingedaald inderdaad...

Nog steeds dezelfde situatie hier helaas. Dan weer om de 5/6 minuten weeen, en dan zit er weer een kwartier tussen.

Ben net onder de douche geweest en daar wordt het niet heftiger van, maar ook niet minder. Ik weet niet wat ik daar nu van moet denken. Ze zeggen namelijk wel eens dat als de weeen dan afzwakken het oefenweeen zijn, en bij echte weeen nemen ze toe.

Deel Deze Pagina